18 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

18 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TAN 18-6-939 POR Gg EkonNomMi Dünkü Beşiktaş - Doğanspor maçında kalecinin güzel bir kurtarışı İngilizler 4 - İ Galip Geldiler Beşiktaş Takımı Doğansporu Dün I Mağlüp Etti Ankara; 17 (A. A.) — Şehrimiz « de bulunan İngiliz amatör futbol e. kibi bugün Ankaragücü ile lik maçını 4 - 1 kazanmıştır. Halk günlerderiberi sabırsızlıkla beklenilen bu maçı seyretmek için, maç saatinden çok evvel stada ak - mağa başlamış ve yağmura rağmen an iki bini mütecaviz bir seyirci kit. Tesi stadı doldurmuştu. Yağmur ma- çın başlamasiyle beraber kesilmiş ve oyun rüzgârsız, yağmursuz ve güneş. siz bir havada yapılmıştır. İngiliz amatörlerinin bir muhte. lit şeklinde memleketimize gelen M. Wanderers takımmnın o Istanbuldaki müvaffakıyeti üzerine burada slaca. ğı netice merakla bekleniyor ve An- kara futbolünün son O zamanlardaki inkişafı gerök İstanbul, gerek İzmir takımlarına karşı aldığı parlak neti. ce ile sabit olduğundan bu çın ehemmiyeti bir kat daha artıyor. du. Hakem Muzaffer Ertugün daveti üzerine beyaz fanile ve lâcivert pan. talonları ile sahada görünen İngiliz - ler tadı dolduran halkın dakikalarca devam eden büyük bir alkış tufanı i- le karşılandı. Bunu kısa bir fasıla - dan sonra sürekli alkışlar o arasında Ankaralı oyuncular takip etti. İki takımın saha ortasında tanışmaları ve birbirlerini selâmlamaları çok sa- mimi oldu. Atılan parayı misafirler Kazandığı için top Ankaragücündey. di. Maçın ilk dakikalarında Ankaranın hakemin düdüğü ile başlayan ve soldan yapılmak isteni- len bir hücum teşebbüsü netice ver. medi. Oyun başlayalı henüz 3 dakika olmuştu ki, Ankara kalesi büyük bir gol tehlikesi savuşturdu: Sağdan i - nen bir İngiliz hücumu esnasında sağ in yakın mesafeden çektiği şüt pit yalayarak dışarı gitti, İngilizlerin, şuurlu, çok seri ve yerden oyununa mukabil, Ankaragü- cü çok heyecanlı ve havadan oynu - yor. Bu vaziyet tabiatiyle oyuncula. rımızdan daha cüsseli olan İngilizler için mükemmel bir avantaj teşkil e. diyordu. 6 ıncı dakikada, sağdan ani bir hücuma geçen Ankaragücü kalesine kadar sarktı. Alinin bu sıra» da uzaktan bomba gibi çektiği vole Şutu, kaleci, beklenmeyen bir 'plon - jonla ve ancak kornere atmak sure - tiyle bertaraf edebildi. Atılan korne- Fİ iki korner daha takibetti. İngiliz kalesi çok sıkışmış. Fakat netice vermeyen bu tazyikten sonra kendi. lerine has soğukkarlılıkla o yeniden yaptığı Ingiliz takımının şehrimizde yaptığı maçtan bir görünüş hücuma geçen İngilizler, Ankaragü. cü kalesine kadar sokuldular. Bu e3- nada, sağ müdafi Nürinin iskasi An-| karagücüne bir gole mal oldu. Soliç mevkiinde aksayan Muzaf. ferin yerine takıma giren o Hasann şahsi ve çalımlı bir gayreti ile soldan yapılan akın Alinin 23 üncü dakika- da güzel şütle yaptığı beraberlik sa. yısı ile neticelendi. Bu gol o hâlkın coşkun terahüratma vesile oldu. Dakikalarca süren bu alkış tufanı arasında yeniden başlıyan oyunun! merkezi sıkleti yine Ankaragücü ka- lesi önüne inmiş bulunuyordu. Ingi- lizlerin kalemizi dâimi bir gol tehii- kesi altında bulunduran bu çemberi kırmak için çabaltyan müdafiler çok müşkülât çekiyorlardı Hâkim oynıyan İngilizler 30 cü daki- kada sağ içleri vasıtasile ikinci ve 36 ıncı dakikada da sol içleri ayağile | mu üçüncü gollerini yapmıya muvaffak oldular. İkinci devrede Ikinci haftaym, Ankaragi leye Natıkın yerine Necdeti ti. Yeniden Ankara, de toplanan İngilizler Enverin yaptı- İği bir ıska yüzünden az kaldı bir gol Merhum Seref Için Bir Ihtifal Yapıldı Bundan sl gözle- sevenler dün toplanarak hatı evvel haye onun. Te asırı göz yaşi , Galatasaray, Vefa, İstan- bulspor, Şişli, Bursa Acar İdmanyurdu 7e İstanbul bölgesi bu münasebetle bi- er çelenk gönderimişlerdir. Şeretin en yakın arkadaşlarından kadir, bu toplantının kudaiyetin- simiyetinden buhsettikten san- gelenlere teşekkür etmiştir. di, onun hayatını, Türk sporuna n hizmetlerini, teşkilâttaki vuzife- klübü için en son seneye kadar lerini anlatmıştır. İstanbul bölgesi Bamı- özlemiş, ölünün hatıra- r. Toplantıya göz yaşla rı arasında nihayet verilmiştir. - Beşiktaş Klübü, ihtifale iştirak eden- çelenk gönderen - klüplere teşek- kür etmektedir. kalesi önün- | daha yapıyorlardı. Fakat atik davra: nan sağ müdafi Nurinin uzun bir vu- ruşu ile tehlike bertaraf edildi. Bir dakika sonra topu ayağına ge- çiren Ingiliz takımının en tehlikeli oyüncusu #öl İçin çektiği sıkı birşütü Necdet gühsar hir şlaninnla İirtara. rak muhakkak olan gole mâni oldu. 15 inci dakikada Ankaragücünün muntazam bir kombinezorla İngiliz kalesine inişleri seyircilere hakika- ten heyecanlı dakikalar yaşattı. Fa- kat ne yazık ki, Vahabın isabetsiz şü- tü ile avuta gitti. Bu kiben lehi- mize verilen bir firikik te ayni suret. Je neticelendi. Yedikleri gollerin âfisine çalışan Ankara Güçlü - ler büyük bir enerji ile hareke - te geçerek İngilizlerin nefes al. dırmıyan hücumlarını durdurmıya muvaffak olduktan sonra müessir surette mukabil akınlara başladı. Fa- kat, devre arasmda Ingiliz kafile rei- sinin söylediği gibi muhacim hattını teşkil eden (oyuncular © arasında kale önlerindeki müsait gol va- ziyetlerinden istifade edecek şütör bu lunmaması yüzünden bir türlü sayı yapmak imkânını bulamıyorlardı. 24 üncü dakikada sıkı bir şütü harikulâde bir muvaffakıyetle dur « durmıya muvaffak olan Ingiliz mü- dafiler halk tarafından lâyık olduk- ları tâkdirle karşılandılar, Son dakikalarda oynamasma rağmen Ankaragücünün gol çıkaramadığını gören. İngilizler tekrar harekete geçerek sol içlerinin 36 ıncı dakikada Necdete kıpırdan- mak imkânını bırakmıyan sıkı bir şütile dördüncü göllerini'de ap Maç bu suretle Ingilizlerin 4 — galibiyetile bitti. Beşiktaş Doğansporu 5-1 Mağlüp Etti İzmirin Doğansporu dün Şeref sta. dında Beşiktaşla karşılaştı. Galatas; İrayın İzmirde aldığı son farklı celerden sonra bu maçın büyük bir| sayı farkı ile siyah beyazlılar lehine| neticeleneceği tahmin ediliyordu. Takımlar sahaya çıktıkları vakit şu şekilde oldukları görüldü Beşiktaş; M. Ali — İbrahim, Hüseyin, Bedi, Feyzi — Ha; Niitım, Şeref, Eğret, İzmir: Mahmut — Reşat Fethi — Ab- dujlak, Halit, fan — Mehmet, Fuat, Yusuf, Sabri, Hakem: İzzet Muhittin Apek, Oyun başladı. İlk hücum OBe şiktaşta fâkat kırıldı, Bunu takip e- Taci — Hakkı, si için büyük bir tehlike oldu. Sağ (Devamı 10 uncu sayfada) tamamen hâkim | Sacit, |” den bir İzmir hücumu Beşiktaş kale. | çılması hakkında ileri sürülen mü. talealar alâkadar sanayiciler ve tüc- carlar tarafından çok iyi karşılan- miştir. Sanayicilerin bir çoğu İzmir fuarına iştirak edemediklerini, fakat şehrimizde bir fuar açılırsa her sene sanayi bakımından yapılmakta m güzel nümune ve eserlerini teşhir etmek mümkün olacağını lüyorlar. Filhakika Izmir fuarı, Ege mıntakasına senede 4 — 5 milyon Ji- rt kazandırmaktarır. Fakat İstan bulda yapılacak bir fuarın şehre hiç değilse 7 — 8 milyon lira kazandır. cağı şüphesiz görülmektedir. Is bul fuarının açılış. tarihi de fuarının açılış tarihine yakın olmuz- olan surü! kim Yay te müteessir etmiyecektir, Nite- lavyada, Italyada, Alman- yada bir kaç şehirde beynelmilel fu- ar açılmaktadır. Istanbulun fuget yerli mallar sergisinin tir. Bu takdirde he: hel de ecnebi sanay iyi görmek ve anlamak mümkün o- milli sanayi, nyana daha lacaktır. Btanbul Türkiyenin en başta ge len bir ithalât merkezidir. Ihracat IÇ PİYASALAR: Son Bir Haftanın Piyasa Vaziyeti Piyasamızda son hafta içinde 3634 ton buğday satılmıştır. Şehrimizin günlük buğday ihtiyacı 300 ton oldu- Buna göre bu hafta içinde piyasamı- za on iki günlük buğday gelmiş de- mektir. Dün 105 tön buğday gelmiş İve yumuşaklar 5.24 — 5-25, sertler 8.08 — 9.1 kuruştan satılmıştır. Pi- İ vasada çuvalh arpalar cavriar Ts ene EF btb 22 kuruştan verilmiştir. So Kaş im Karamandan fazla miktörda bulgur getirilip satılmaktadır. Haftalık pi - yasa durumuna göre olmamakla be- ü ve mikul fiyatlarla satıldığı görülmektedir. makineli cinsleri 20 kuruştan satılmıştır Orhungazi 30 Mersin a rında satılmaktadır. Engin malların tışları diğerlerine nisbeten ağir olm: dir. SUSAM: Son bir hafta içinde bu mafaımıza ge* Rusyadan grekse Ramanyadan ©” taahhütlere | giriş'imiş oldu- fiyatlarında 10 para Ki lereflü kaydedilmiştir. Son ©la- rak sahlan Antalya malları 20 kuruş paradan müamele görmüştür. Piyssa tekidir. İfiyeye taşınmış, taşındığı sayfiyede ra bir makale yazmış; gittiği plâjın kirinden, pisliğinden şikâyet ediyor. Ben, meslekdaşımın © yazısındaki serlâvhayı okuyunca gülmekten ken- İlmi alamadım... Zira, Ali Nacinin İyazdığı bu fıkranın serlâvhası şu idiz '— Suya sabuna dokunmadan!,, Bu tezada ne dersiniz? Suya sabu- İna dokunmıyanların, kirden, pislik. ten şikâyete ne hakları var? . Kadın çorapları bahsi Şu kadın çoraplarından bir defa daha bahsetmek lüzumunu duyuyo » rum: Çünkü, dünkü gazetelerde oku- duğuma göre, Avrupaya, sağlam ka - dın çorabı yapacak iki o mütehassıs daha ısmarlanmış: Halbuki, yine tekrar © ediyorum: Masrafa yazıktır. Ve bence, bu iş İ çin, Avrupadan mütehassıs getirtmi. ye katiyen lüzum yoktur: Çünkü bu işte, bütün kadınlar mütehassıstır lar: İnanmazsanız, başımıza ördük - leri çoraplara bakin: Hangi müteha sıs onlardan daha sağlamını örebi - Vir? | Izmir sa, İzmir fuarını hiçbir veçhile esaslı | beynelmilel | bir şekle inkılâbı tarzında olabilecek» | Tosya | plâja gitmiş. Plâjdan döndükten son. ; Istanbul Fuarı Fikri Memnuniyet Uyandırdı Istanbulda beynelmilel bir fuar a- BORSA. ÇEKLEK iy | i i | | Londra Navyork | İ m Varşova Budaperte Bükreş Belgrad Yokohama Stox Moskova ESHAM VE TAHVİLÂT ir m1 1947 1908 im seneler İzmirden üs- tündür. Şu helde İktısadi bakımdan Istanbul fuarı çok büyük bir eheni- miyet kazanabilir. IHRACAT : Arpa İhracatı, Fiyatları Yükseltti Ihracat için bir çok vapurlar Meri sin limanında mal beklemektedirler. ya için mühim partilerde arpa yüklemek üzere Mersine vapur gön- derilmiştir. Mersin borsasmda her gün ihracat için 100 — 300 ton ara- veni mahsul arpa satışları de- vam etmektedir. Almanyanın arpa Hyatların, yükseltmiye karar yermiş olması yeheiihiz piyasasinda MEVRA tesirini göste Yirmi gün ev- vel kilosu 3.85 Yüküşa kadar satılân dökme arpa fiyatları dün 425 kuru- şa kadar Fob Mersin muamele olmuş- tur. Alman piyasaları yakm günler- de yüklenmek şartile Hamburg tes- limi arpalarımızın tonuna elli iki İra ve bir ay sonra yüklenmek üzere İde tonuna elli lira fiyat vermektedir. İ Yurtta eski arpa stoku kalmamış ol- duğu gibi geçen senenin arpaların- “İdan dahi hiç kalmamıştır. Ihracat i- çin Mersin mıntakasının sulünden yeni mab- mübayaa yapılmaktadır. Diğer arpa mmtakalarında E sun, Bandırma tiplerinin h: lamış ise de harman yapı! ir ay kadar beklemek zarureti var- dır, GAZETELERLE ŞAKALAR Suya Sabuna Dostumuz Ali Naci Karacan, say- Dokunmadan “Mantar oyunu,, “Ciddi,, gazele, arasıra, çocuk say. faları da neşreder. Onun, dünkü nüs- hasmda da, böyle bir sayfa vardı. Bu sayfanın, hitap “ettiği çocuklara öğretmek istediği eğlencenin adı da. “Mantar oyunu,, idi, Ben, çocuklara “Mantar,, dersi ve. İren o yazının altında imza göreme. dim, Fakat ben, o “Ciddi, refikimi. zin, her yazıyı erbabına yazdırdığın. dan eminim. Bu itibarla, bence, w- nutulduğunu zannettiğim o imza her halde şu olacak: “— Peyami Safa! Kan damlıyor B izim Lokmanhekimin, iki gün evvel yazdığı yazının serlev - hası şuydu: “— Kan aldırmanın ne vardır?” Evvelki günkü yazısında şu baş - lığı okumuştum: '— Kan ne zaman, nasıl, dar, niçin alınır?” Dünl “ —Kimler Sualiydi. Görüyormusunuz? Artık üstadın kaleminden kan damlıyor! Naci SADULLAH faydası ne ka. fıkrasmın serlevhası İse: kan aldırmalıdır?”