27 Temmuz 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

27 Temmuz 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CüMHl KlYET 27 Temmuz 1939 Umumî merkezinden: ı Eksiltmiye konulan iş: Haydarpaşada inşa olunacak Verem paviyonu bina ve tesisatının tahminî keşif bedeli (142,432) lira (41) kuruşturA B C D E Eksiltme şartnamesi Mukavele projesi Umumî, fennî ve hususî şartnameler Keşif cetveli 1 aded 1/500 vaziyet plânı ve 14 aded 1/50 tatbikat plânı (cepheler ve maktalar dahil) KIZILAY CEMİYETİ TURKiYE Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletinden: 2 Bu işe aıd şartname ve evrak şunlardır: İstiyenler bu şartname ve evrakı 7 lira 12 kuruş bedel mukabilinde Ankarada Kızılay Umumî Merkezinden ve Istanbulda Kızılay İstanbul Deposu Müdiriyetinden alabilirler. 3 Eksiltme 10/8/939 tarihli perşembe günü saat 11 de îstanbul Kızılay hanında (Kızılay Deposu Müdiriyeti nezdinde müteşekkil thale Komisycnu huzurunda) yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 8371 lira 62 kuruş muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A En az bir parçada 100,000 liralık bina inşaatını iyi ve tamam bitir. miş olduğuna ve bu işe girebileceklerüıe dair Nafıa Müdürlüklerinden ahnmış fennî ehliyet vesikası. B Bu seneye aid Ticaret Odası vesikası. 6 Teklif mektubları yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Istanbulda Kızılay hanında Kızılay Deposu Müdiriyetinde müteşekkil İhale Komisyonuna getirilecek, Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir Posta ile gönderilecek makbuzlann nihayet 3 üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfm mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Sıhhaf ve İçtimaî Çorum leylî ve îstanbul neharî Küçük Sıhhat Memurları mekteblerine alınma şartları şunlardır: 1 Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olmak ve yaşı 18 den aşağı ve 26 dan yukarı bulunmamak «yirmiden yukarı olanlann askerlikle ilişiği kalmamış olacaktır.» 2 Orta mektebden pek iyi ve iyi derecede mezun olmak «lise smıf. larında bir veya iki sene fazla okumuş olanlar tercih edilecektir. Bunlarla kadro dolmadjğı takdirde orta dereceliler de almır.» 3 İstekliler, bütün evrakmı tamamlamış olduğu halde, dilekçelerini 15 eylul 1939 tarihine kadar Çorum mektebi için Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletine. İstanbul mektebi için îstanbul Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğü vasıtasile Mekteb Müdürlüğüne göndereceklerdir. «Noksan evrakla gelen dilekçeler muameleye konulmıyacaktır.» Gönderilecek evrak şunlardır: A Nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B Orta mekteb şehadetnamesi aslı, «daha fazla okumuş olanlann şehadetname ile birlikte tahsil müddetlerini tasdik eden resmî vesika». C Mütehassıslan tam bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu. «Bu raporu hastane baştabibîikleri zarfhyarak üstünü mühürliyecek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» İşbu muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa, Nümune hastaneleri, İstanbul Çöcuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun. memleket hastanelerinde yapılacak ve istekliler bu hastanelerin bulunduğu Vilâyetlerin Sıhhat ve îçtimaî Muavenet Müdürlüklerine bizzat müracaat edeceklerdir. D Çıktıklan mektebden veya mahallî polisinden alınmış hüsnühal kâğıdı, E 4,5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf «cepheden alınmış ve ince kâğıda basılmır. olacak». 4 Çorumdaki Leylî mektebe girmek istiyenler bu vesikalardan başka bir de aşağıda örneği yazüı, noterlikten tasdikli taahhüd senedi vereceklerdir. TAAHHÜD SENEDİ ÖRNEĞİ Çorumdaki Levlî Küçük Sıhhat Memurları mektebine alınarak tahsil edip mezun olduğumda, Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletinin tayin edeceği vazifede 5 yıl hizmet etmeği ve bu hizmeti kabul etmediğim veya kabul edip de muayyen müddeti bitirmeden bıraktığım ve sıhhî sebebler dışında mektebden daimî olarak çıkarıldığım takdirde benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenilecek para için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren % 9 faiz yürütülmesini kabul ve taahhüd eylerim. Sarih ikametgâh adresi Yukanda adres ve hüviyeti yazılı olan '. m bu taahhüdname mucibince ödemek mecburivetinde bulunduğu her ders yılı için iki yüz lira olmak üzere bütün tahsil müddeti için cem'an 400 liraya kadar parayı, faizile beraber, borlçu ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borçlu sıfatile ödeyeceğim. Kefilin adresi (5428) Umumî Merkezinden: Eksiltmiye konulan iş: Heybeliadada inşa olunacak Verem paviyonu ve tesJsatmm tahminî keşif bedeli (265,397) lira (77) kuruştur. Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi B Mukavele projesi G Umumî, fennî ve hususî şartnameler D Keşif cetveli E 1 aded 1/200 vaziyet plânı, cephe ve maktalar dahil 24 parça 1/50 tatbikat plânı. İstiyenler bu evrakı 13 lira 27 kuruş bedel mukabilinde Ankarada Kızılay Genel Merkezinden, İstanbulda Kızılay Satış Deposu Müdiriyetinden alabilirler. 3 Eksiltme 10/8/939 tarihli perşembe günü saat 15 te îstanbul Kızılay hanında Kızılay Deposu Müdiriyeti nezdinde müteşekkil İhale Komisycnu huzurunda yapılacaktır4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 13865 lira 88 kuruş muvakkat 5 teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup Eksiltme Komisyonuna göstermesi lâzımdır. En az bir parçada 200,000 liralık bina inşaatını iyi ve tamam A bitirmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair Nafıa Müdürlüklerinden alınmış fennî ehliyet vesikası. Bu seneye aid Ticaret Odası vesikası. B Teklit mektublan yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar îstanbulda Kızılay hanında Kızılay Deposu 6 Müdiriyetinde müteşekkil İhale Komisyonuna getirilecek, Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzlann nihayet 3 üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfm mühür mumile iyice kapatılmış olması lâıımdır Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. K I Z I L A Y Cemiyeti Türkiye L Bu yıl, şunlardır: «Evrakı alındığı tarih sırasına göre derhal yapılacağından, isteklilerin zamamnda müracaatleri lâzımdır.» 1 a» P. C. B sınıfı için: Tam devreli liselerden veya lise derecesinde olduğu Maarif Vekâletince tasdik edilmiş mekteblerden pek iyi ve iyi derecede mezun olmuş, olgunluk imtihanlarını vermiş olmak, b» Diğer smıflar için: Bulunduğu sınıfı iyi derece ile geçmiş, yabancı dil ve askerlik imtihanlarım vermiş olmak, 2 İsteklilerin bütün evrakmı tamamlamış olduğu halde 30 eylul 1939 .tarihine kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve îçtimaî Muavenet Vekâletine müracaat etmelpri lâzımdır. Noksan evrakla gelen dilekçeler muameleye konulmıyacaktır. GönderiJecek evrak şunlardır: A Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olduğunu bildiren nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B Mekteb şehadetnamesinin aslı «imtihanlarını tamamen bitirdik'leri halde şehadetnamelerinin tasdik muamelesi gecikmiş olanlar Mekteb Müdürlüğünün ayni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren fotoğraflı ve resmî mühürlü bir vesikasmı göndereceklerdir.» C Okuduklan mekteblerden alınmış hüsnühal varakası, D Mütehassısları tam bir hastane heyetinden, basılmış örnçğine uygun ve üstündc tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu. «Bu raporu hastane baştabibîikleri zarfhyarak üstünü mühürliyecek ve istekli tara. fmdan mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» İşbu muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa Nümune hastaneleri, İstanbul Çocuk hastanesi, İzmri, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastanelerinde yapılacak ve buralarda muayene olunmak için bu hastanelerin bulunduğu Vil'âyetin Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. E Örneği aşağıda gösterilen, noterlikçe tasdikli bir taahhüd senedi «bu sened istekli tarafından aynen tanzim ve imza edilecek ve altı, örneğinde görüldüğıi veçhile kefili tarafından keza aynen ve tamamen yazılarak imzalanacaktır.» F 4,5 X 6 boyunda altı tane fotoğrafı «cepheden alınmış ve ince kâğıda basılmış olacak.» 3 Yaşları 22 yi geçkin bulunanlar, Yurdda okumaya ve ileride mecburî hizrretlerini yapmaya engel olacak bir hastalığı veya arızası olanlar kabul edilmezler. 4 îstekliîerin gönderdiği dilekçe ve vesikalann Vekâletçe almdığı adreslerine bildırildiği gibi kabul edilip edilmedikleri de gene adreslenne ayrıca bildirilecektir. TAAHHÜD SENEDİ ÖRNEĞİ Levlî Tıb Talebe Yurduna kabul edilerek her hangi bir Tıb Fakültesinden tabib olarak çıktığımda, 2000 sayılı kanun mucibince, Yurdda geçirdiğim zamanın «tatiller de dahil» üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletinin lüzum göreceği mahallerde hizmet ifasmı kabul etmediğim veya muayyen müddeti bitirmeden hizmeti terk eyledigim takdirde Yurdda benim için sarfolunan paranm iki katını ödemeği ve tıb tahsilini terkettiğim veya sıhhî sebebler dışında Fakülteden daimî olarak çıkarıldığım yahud Yurdda bir seneden az bir müddet kalarak Yurdu terkevlediğim takdiıde benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenilecek paralar için ödemek mecburyetinde olduğum tarihten itibaren % 9 faiz yürütülmesini ve 2,000 sayılı kanunun diğer cezaî hükümlerinin de hakımda tatbikini kabul ve taahhüd eylerim. Sarih ikametgâh adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan ın bu taaıhüdname ınucibine ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için üç yüz l'ra olmak üzere bı'itün tahsil müddeti için cem'an 1,800 liraya ve iki katmı ödemek mecburiyeti hasıl olduğu takdirde 3,600 liraya kadar parayı, faizıle beraber, borçlu ile birlikte müteselsis kefil ve müşterek müteselsil borçlu sıfatile ödiyeceğim. Kefilin adresi (5423) Muavenet Vekâletinden: Deniz Gedikli Erbaş Leylî Tıb Talebe Yurduna almacak talebenin kabul şartları Orta Okul Müdürlüğünden: tam ve şartları haiz olanlann kayıd muameleleri, dilekçelerin 1 Okulumuzun kayıd ve kabul müddeti Genelkurmay başkanlığmca 15 ağustos 939 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu müddetin nihayetine kadar istekliler bir istida ile Okul Müdürlüğüne müracaat etmelidirler. 2 İstidaya şunlar bağlanacaktır: A Fotoğraflı nüfus cüzdanı veya musaddak sureti (tashih edilmiş nüfus cüzdanı kabul edilmez.) B Beş sınıflı ilk okul şehadetnamesi veya orta okul tasdiknamesi (nihayet üzerinden bir sene müddet geçmiş olanlar edilir). C Üzerinden bir sene geçmemiş çiçek aşısı kâğıdı. D Gerek kendisinin ve gerekse ailesinin fena şöhret sahibi olmadıkları ve mahkumiyetleri bulunmadıklan hakkmda hüsnühal kâğıdı. 3 Birinci sınıf için 12 ilâ 16, ikinci sınıf için 13 ilâ 17 ve üçüncü smıf için 14 ilâ 18 yaşlarında bulunmak ve doğrudan doğruya sınıf geçmiş olmak. 4 Gedikli er olarak da ayrıca orta okul mezunları alınarak doğrudan doğruya donanmaya gedikli erbaş yetiştirmek üzere gönderileceklerinden bu gibilerin de yukarıdaki vesaiki bir istidaya bağlıyarak Okul Müdür. lüğüne müracaatleri. (Bu gibilerin yaş hadleri 15 ilâ 19 olacaktır). 5 İsteklilerin Kasımpaşada bulunan Okul Müdürlüğüne veya mensub olduklan Askerlik Şubelerine müracaatleri. (5568) Ankara Devlet Konservatuvarının Müzik ve Temsil Kısımlarınm Muhtelif Şubelerine İmtihanla Parasız Yatılı ve Paralı Yâtısız Kız ve Erkek Talebe Alıniyor Biçki Dersleri Biçki Profesoru Şükrü Canalın kadın terziliğini hocasız öğreten 3 cildden ibaret Biçki dersleri kitablannı Biçki yurdlan ve akşam san'at mektebleri oğrenci ve öğretmenleri, zabit ve memur ailelerile bütün aile kadmlannın daima yanlannda bulundurmalan lâzımdır, terziye, hocaya ihtiyac bırakmaz, kolaylıkla anlaşılır ve her modele tatbik olunur. 3 cildi birden ( 5 ) liradır. (Perakende birind cildi 2, ikinci ve üçüncü cildleri ikişer buçuk liradır.) Bedeli gönderildiğinde posta ile gSnderilir. Satış yeri: Beşiktaş Dikiş Yurdu. Vişnezade Dibekçikâmil sokak No. 1/2 Devlet Havayolları Umum Müdürlüğünden: Hatlarımıza ilâveten 7 ağustos 1939 pazartesi gününden itibaren İs,tanbul İzmir arasmda «doğru» seferler başlıyacaktır. Hava hatları Bilet fiatları Gidiş Gidiş Dönüş Lira K. Lira K. Ankara îzmir «îstanbul üzerinden» 40,00 57,00 İstanbul İzmir «doğru» hat 20,00 28,50 7 ağustostan itibaren hareket saatleri Ankaradan hareket t s tanbula muvasalat Saat Dakika Saat Dakika 14 00 16 00 Ankaraya muvasalat İstanbuldan hareket* Saat Dakika Saat Dakika 11 30 9 30 Ankaradan hareket Saat Dakika 15 15 Adanadan hareket Saat Dakika 7 10 îstanbuldan hareket Saat Dakika • 16 20 İzmirden hareket Saat Dakika 7 10 Ankaradan hareket Saat Dakika 15 00 Adanaya muvasalat Saat Dakika 17 25 Ankaraya muvasalat Saat Dakika 9 20 îzmire muvasalat Saat Dakika 18 10 İstanbula muvasalat Saat Dakika 9 00 Şuhud Belediyesinden: 1 Kapalı zarfla pazarlık usulile evvelce münakasaya konulup talib zuhur etmemesinden dolayı bu defa şartnamesinde değişiklik yapılarak ye. niden münakasaya konulan 17723 lira 49 kuruş bedeli keşifli Şuhud kasabasi elektrik ve makine tesisatı 18/7/939 gününde başlanarak on altı gün müddetle eksiltmiye konulmuştur. İhale Şuhud Belediyesinde toplanan Encümen tarafından 2/8/939 çarşamba günü saat 15 te yapılacaktır. 3 Muvakkat teminat 1329 lira 23 kuruştur. 4 Bu ise aid olan proje ve hulâea. keşif, malzeme. montaj şartnameleri, hesabat ve münakasa şartnamesi, mukavele projesi bir lira mukabilinde Şuhud Belediyesinden almır. 5 İstekli olanlar Nafıa Vekâletinden alınmış ensteletorlük vesikası ve ona mümasil tesisat yaptığma dair alınmış bonservisleri ihaleden bir saat evveline kadar Belediye Encümenine makbuz mukabilinde tevdi etmeleri veya posta ile göndermeleri ilân olunur. ' 5250 ) İstenen vesikalar: 1 Hangi şubeye girmek istediğini bildirir bir dilekçe. 2. Tahsil derecesini gösterir vesika. 3. Nüfus tezkeresi yahud tasdikli sureti «parasız yatılılar için Türk tabiiyetinde olmak şarttır.» 4. Aşı kâğıdı ve sıhhat raporu. 5. Hüsnüha? vesikası. 6 4.5 X 6 boyunda 6 fotoğraf. 7. Noterlikten tasdikli taahhüdname ve kefaletname «yatısız talebeden istenilmez.» , . «Kefaletname ve taahhüdname suretleri Konservatuvar Direktörlüğünden istenilecektir.» Muhtelif şubelerin kabul şartları: Müzik kısmı: Piyano ve bütün orkestra sazları için: 1. En az ilk mekteb mezunu olmak «yatısız talebe ilk tahsilini bitirmeden de kabul edilir.» 2. Müzikal bir kulağa sahib olmak. 3. Çalacağı sazm icab ettirdiği uzvî hususiyetlere malik olmak. 4. İlk smıf yaş hadleri: Piyano ve yaylı sazlardan en az 9 en çok 14. Kontrabas için, nefesli ve vurma sazlar için en az on iki, en çok 18 Ko^nozisyon: Armoni sınıfı: 1. En az orta okul mezunu olmak. 2. Müzik nazariyatı ve pratik armonide kâfi derecede bilgisi olmak. 3. Her hangi bir müzik enstürmanını, tercihen piyanoyu yeter de. recede çalmak. 4. Kompoz'syona kabiliyetli olduğunu ispat etmek. Şan kısmı: «Opera muganniliği, koro muganniliği. lconçpr muganniliği» sönuncu yatısızdır.» : 1. En az orta okulu bitirmiş olmak. N O Tü Doğrudan doğruya koro muganniliği mesleğine talib ol^nlann ilk mekteb mezunu olmaları kâfidir. 2. Müzikal bir kulağa sahib olmak. 3. Sesi güzel olmak. 4. Yaş haddi: Kızlar için en az 16, en çok 20, erkekler için en az 17. en çok 21. N OT : Fevkalâde bir ses ve müzik istidadma sahib olamn en çok yaş ha'ddinin üstünde yahud en küçük vaş haddinin bir altında olması caiz ve en az ilk mekteb mezunu olması kâfi görülebilir. 5. Konuşma, işitme, görme uzuvlarmda ve vücudlarınm teşekkülâtında hiç bir arıza olmamak. Temsil subesi: 1. En az orta okul mezunu olmak. 2. Yaş haddi: en az 16, en çok 21 dir. «Fevkalâde bir temsil kabiliyetine mpflik bulunanlar en çok yaş haddinin üstünde de olsalar kabul edilebilirler». 3. Konuşma, işitme, görme uzuvlarmda ve vücud teşekkülâtında bir arıza olmamak. 4. Seçim smavı: Aranılan bellibaşlı vasıflar: a) Düzgün ve serbest konuşma, gördüğü veya okuduğu bir şeyi anlatma kudreti. b) Okuduğu veya, gördüğü bir tiyatro piyesi içerisinden seçilecek bir rolü yapabilmek. c) Sınav komisvonunca verilecek bir rolü yapabilmek. UMUMÎ N O T : Ankara Devlet Konservatuvarı: Lise, yüksek ve ihtisas devrelerine aynlmıştır. Mezunlar Devlet artisti olarak bareme dahil olacaklardır. Devlet Konservatuvanna girmek istiyenlerden yukarıdaki şartları haiz olanlar, 1 eylul 1939 tarihine kadar bütün vesikalarmı noksansız olarak Konservatuvar Direktörlüğüne vermelidirler. Kabul imtihanları, 1 eylul 1939 tarihinden 8 evlul 1939 tarihine kadar Ankarada Devlet Konservatuvarmda ve 15 eylul 1939 dan 23 eylul 1939 tarihine kadar İstanbulda Galatasaray Lisesinde vapılacaktır. Taliblerin verecekleri dilekçede bu iki yerden hangisinde imtihana girmek istediklerini açıkça yazmaları lâzımdır. Konservatuvarın bütün şubelerinin ihzarî birinci smıf talebeleri şubat ve haziran aylarmın ilk haftalarmda eleme imtihanına tabi tutulurlar, bu imtihanların herhangi birinde muvaffak olmıyanların Konservtuvarlarla derhal alâkaları kesilir. «3261» (5546) İzmire muvasalat Saat Dakika 17 45 Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 Kurumumuz çamasırhanesi ve lâboratuarları ihtivacı olan (4000) kilo beyaz Hacı Sakir sabun açık eksiltmiye konulmuştur. 2 Muhammen bedel (1520) ve muvakkat teminat 114 liradır. 3 10/8/939 perşembe günü saat 11 de Rektörlük binasmda müteşekkil Komisyon tarafından ihalesi yapılacaktır. 4 Daha fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenlerin Enstitü Daire Müdürlüğüne müracaatleri. «3346» (5621) İzmirden hareket Ankaraya muvasalat Saat Dakika Saat Dakika 9 00 11 45 Fazla tafsilât için: Meydan Müdürlüklerile Acentalara müracaat edilmesi. «3326» (5577)