19 Eylül 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

19 Eylül 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURİTET 19 Evlul 1939 28 seneiik tecrübeli Ell Çabuk ^^™* Şekçr*Wastalığı olanlarla fazla Şişmanlıktan şikâyet edenlere: kullanabileceğiniz | \ ğ\ I N Am W l \ V İ İM W I EL İ H Py s y çkı i aa a ı t Bütün tanınmış eczane, ecza depoları ve büyük bakkaliyelerden : Kanzuk Glüten Ekmeği Kanzuk Glüten Gevregi ( Biscotteş ) Kanzuk Glüten Makarnası Kanzuk Glüten Şehriyesi Kanzuk Glüten Princi Kanzuk Glüten Fiyongosu Kanzuk Glüten Kuskusu çeşitlerini isteyiniz. Kanzuk Glüten müstahzarları Fazla şişmanlığa istidadı olanlar için en mükemmel rejim müstahzarlarıdır. Vücudu besler fakat şişmanlık yapmaz. Umumî Depo : Ingiliz kanzuk Eczanesi Beyoğlu istanbul İstanbul perakende satış yeri : Bahçekapı Zaman Itrtyat deposu sünnetçl RIFAT K Ö P R O L G Kabine: Çarşıkapı tramvay durağı No. 99. Ev: Erenköy, Tel: 52.73 Mektebler açılıyor. Derslere yeI tiştirilir. Acele ediniz. ^ ^ ^ H Zayi mühür Yılmaz namına mahkuk tatbik mührümü zayi ettim. Yenisini hakkettireceğunden hükmü yoktur. Yüzbaşı mütekaidlerinder, Reşad Yılmaz iZHliR Acentemiz 1. GENCLIK 2. GÜZELLİK 3. SIHHAT fşte yüksek bir kremde aranan bu meziyetlerin hepsini size Türk Ecza deposudur L: Çocuk hekimi Dr. Ahmed Akkoyunlu Taksim . Talimhane Palas No. 4 Pazardan maada her gün saat 15 ten sonra Telefon: 40127 ^ ^ Karacabey Harası Müdürlüğünden: Cinsi Sabun Zeytinyağı Zeytin tanesi Sade yağı Kesme şeker Kilo 700 5000 6000 3000 3000 Muhammen fiatı Muvakkat teminat Kuruş Lira 35 19 50 188 30 135 110 248 31 70 Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları Müessesesi Müdürlüğünden : Müessesemiz Boru fabrikası için Döküm işçileri alınacaktır, Taliblerin Karabükte kâin müessesemize acele müracaatları ilân olunur. Dökümcü Alınacaktır KREM PERTEV temin edebillr. 1 KREM PERTEV: Bir tuvalet miLstahzarıdır. Ince bir itina ve yapılışmdaki hususiyeti itibarile yüzdeki çizgi ve burus.uklukların te şekkülüne mâni olur. Deriyi genc ve gergin tutar. 2 KREM PERTEV: Bir güzellik vasıtasıdır. Genişlemiş mesamatı sıkıştırarak cilddeki pürtük ve ıkabarcıkları . giderir. Çil ve lekeleri izale eder. Teni mat ve şeffaf bir hale getirir. 3 KREM PERTEV: Bir cild devasıdır. Deri guddelerinin ifrazatmı düzeltir. Sivilce ve siyah noktaların tezahürüne mâni olur. Cild adalesini besliyerek kuvvetlendirir. Kuıu cildler için yağlı, ve yağlı ciltler için yağsız hususî tüp ve vazolart vardır. Hara ihtiyacı için yukarıda cins ve miktarile muhammen fiat ve muvakkat teminatı yazılı beş kalem erzak ayrı ayrı açık eksiltmiye konmuştur. / Eksiltme 29'9 939 tarihine musadif cuma günü saat on beştedir. Eksiltme maballi Bursa Veteriner Müdürlüğüdür. Şartnameleri Bursa Veteriner Müdürlüğünden ve Hara Muhasebesinden parasız verilir. Istekliierin bu babdaki vesaik ve teminatlarile birlikte eksiltme günü eksiltme mahalli olan Bursa Veteriner Müdürlüğünde bulunmaları ilân olunur. (7215) Belgrad Tecrübeli Yüksek Bir Mühendis (Su, yol, Demiryolu, Köprü) iş arıyor. Her nevi hesablan, projeleri yapar. • İstanbul Beyoğlu Alpotelinde mühendis WOLF Devlet Orman İşletmesi Oğretme Revir Âmirliğinden: Türk Maarif Cemiyetinden: 1 Ankara Kollejine yeniden yatılı 25 kız talebe alınacaktır. 2 Cemiyet Ankarada Yüksek tahsile devam eden kız talebelere bir yardım olmak üzere kız talebe pansiyonu açmıstır. Alınacak talebe mahduddur. Girecekler §imdiden Türk Maarif Cemiyeti Merkezine baş vurmaları. «4579> (7369) İstanbul P. T. T. Müdürlüğünden: Eyüb P. T. T. binasında bir kısım tamiratın yaptırılması işi açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 4/10/939 çarşamba saat 15 te İstanbul B. Postane binası birinci katta P. T. T. Müdürlüğü odasında toplanacak Ahm Satım Komisyonunda yapılacaktır. Keşif bedeli 617 lira 54 kuruş, muvakkat teminat 47 liradır. Istekliierin olbabdaki keşif ve şartnamelerini görmek ve muvakkat teminatlarını yatırmak üzere çalışma günlerinde mezkur Müdürlük idarî kalem levazım kısmına, eksiltme gün ve saatinde de bu tarihten en az 8 gün evvel İstanbul Vilâyetinden 500 liralık bu işe benzer iş yaptıklarına dair idarelerinden alacakları ehliyet vesikası, 939 yılına aid Ticaret Odası vesikası, muvakkat teminat makbuzile Komisyona müracaatleri. <7305) 1 İstanbul Belgrad Devlet ormanmın Kurdkemeri deposunda istifte (1000) aded jneşe traversi, (300) metremikâb mamul meşe kerestesi ve Bahçeköy deposunda (35) metre mikâb (627) desimetre mikâb gayrimamul meşe kerestesi ki cem'an (335) metre mikâb (627) desimetre mikâb kereste ve traversler açık arttırma İle eatılacaktır. 2 Kerestelerin aynca baş kesme payları mevcud olup gayrimamullerin hacmi kabuksuz orta kutur üzerinden hesablanmıştır. 3 Kereste ve traversleri görmek için Kurtkemeri ve Bahçeköy deposuna, şartnameyi ıgörmek îçin de tatil günlerinden maada hergün İstanbul Orman Cevirge Müdürlüğüne ve Belgrad Revir Âmirliğine müracaat edilmesi. 4 Mamul mese kerestesinin beher metre mikâbmm muhammen bedeli (17) on yedi lira, gayrimamul meşe tomruklarmın beher metre mikâbının muhammen bedeli (11) on bir lira, traverslerin beher adedinin tahminî bedeli de (170) kurustur. 5 Istekliierin % 7,5 muvakkat pey akçesile 28/9/939 günü sabah saat «10* da Büyükdere Bahçeköy Orman Fakültesi binasındaki Revir merkezine müracaatleri ilân Olunur. (7417) Dahiliye Vekâleti nden: Memleketimizin en tanınmış Biçki dikiş yurdudur. Talebe kayd başladı. 3 aylık kurs vardır. Beşiktaş Akaretler Dlbek sokak No. 1 2 Beşiktaş Dikiş Yurdu Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı 1 Vekâlet Arşiv dairesinde yaptırüacak klime (sıcak hava) tesisatı işi açık eksiltmiye konmuştur. 2 Muhammen keşif bedeli (9000) liradır. 3 Eksütme 12 '10/939 cuma günü saat 15 te Vekâlet bina^ında toplanacak Satınalma Komisycnunda yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat miktarı 675 liradır, 5 Isteküler bu işe aid keşif, şartname, mukavelename ve projeyi 45 kuruş mukabilinde Vekâlet Levazım Müdürlüğünden alabilirler. 6 Isteküler eksiltmiye girebilmek için eksiltme gününden en az sekiz gün evvel Nafıa Vekâletine müracaatle bu eksiltmiye girebileceklerine dair ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 7 Istekiiier muvakkat teminat makbuzu veya mektubile ehliyet vesikası arttırma ve eksiltme kanununun ikinci ve üçüncü maddesinde yazılı diğer vesaikle birlikte ayni gün V e saatte mezkur Komisyonda hazır bulunmaları lâzımdır. «4639» (7435) Yüksek Mühendis Mektebi Direktörlüğünden: 1 939 940 ders yılı için mektebe girmeğe talib olanlar arasmda yapüacak müsabaka imtihanlan eylulün 28 ve 29 uncu perşembe ve cuma günleri saat 9.00 da başlıyacaktır. 2 Bu hususta fazla malumat almak istiyenlerin tatil günleri haric olmak üzere hergün saat 916 ya kadar Mekteb İdareslne müracaatleri. (7309) Edirne Nafıa Müdürlüğünden: 11004 lira 42 kuruş bedeli keşifli Uzunköprü hükumet konağı ikmal inşaatı 4/10^39 carsamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle ve kapalı earf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. Isteküler inşaata aid resim, keşif kâğıdlarile şartname ve mukavelename kâğıdlarmı Edirne Nafıa Müdürlüğünden 100 kuruş mukabilinde alabilirler. Muvakkat teminat akçesi 825,33 kurustur. Eksiltmiye girmek için taliblerin Edirne Vaüliğine müracaat ederek vesika almaları lâzımdır. Ayrıca 939 eenesine aid Ticaret Odasında kayıdlı olduğuna dair vesika ibraz edeceklerdir. Teklif mektubları ihale saatinden bir saat evveline kadar Edirne Nafıa Müdürlüğünde Eksiltme Komisyonu Baskanlığma tevdi etmeleri şarttırPostada gecikecek mektublardan Komisyon mes'uliyet kabul etmez. Gazete ilân bedelleri, mukavele vesair masraflar müteahhide aiddir. (7382) İstanbul Levazım Âmirliğinden: İstanbul Dikimevile Bursa Saraçevi için 200 ilâ 250 kuruş yevmiye ile iki saraç ustası, 2 numaralı Dikimevinde teşekkül eden heyet tarafından imtihanla alınacaktır. Taliblerin dilekçe ve bonservislerile birlikte 21/9/939 perşembe gününe kadar Tophanede 2 Nolı Dikimevi Müdürlüğüne müracaatleri. «438» (7411) Avanos icra memurluğundan: Dosya numarası: 939/91 Ödeme emri Alacaklı: Göynükten Saracoğlu Hasan Hüseyin, Borçlu: Avanosun Göyniik köyünden olup Beykoz ormanında ve Beyoğlu Sıraserviler nahiyesi müdür muavini Akifin babası Cemal. 15 haziran 928 tarihli senedle 54 liradan bakiye 42 lira borçtan dolayı çıkartılan ödmee emri yukarıda ismi yazılı borçluya tebliğ edilemediğinden ilânen tebliğat icrasma karar verilmiş oldu ğundan işbu ilânnamenin tarihi neşrinden itibaren on gün zarfmda bir itirazı varsa bıldirmesi ve gene bu müddet zarfında Tnal beyanmda bulunulması ve beyanda bulunmazsa hapsle tazyik olunacağı ve yalan beyanda bulunursa hapisle cezalandırılacağı ve borcu ödemez ve itiraz etmezse borcu maamasraf kabul etmiş sayılacağmdan icraya devam olunacağı tebliğat makamma kaim olmak üzere ilân olunur. «7431» Beyoğlunda BAKER mağazalarında Başka hiçbır müessese, hali hazırda kız ve erkek mekteb talebesine, genc bay ve bayanlara mahsus her boyda ve her zevke uygun kostümler, empermeabilize pardesü ler, paltolar ve spor elbiseleri gibi zengin ve şık giyilecek eşya koleksiyonunu takdim edemez. Şartlar ve fiatlar her yerden müsaid ve ucuzdır. Daima BAKER etiketini tercih ediniz Eskişehir Belediye Reisliğinden: Belediyenin temizlik işleri için almması mukarrer iki bin lira muhammen bedelli bir kamyon 26/9/939 gününe raslıyan salı günü saat on beşe kadar yirmi gün müddetle açık eksiltmiye konulmuştur. Taliblerin şeraiti anlamak üzere Belediyeye ve münadiliğe ve ihale günü Belediyede hazır bulunmalan ilân olunur. (7421) TÜRK TİCARET BANKASI A. Ş tHl TESIS TARIHI 1919 Tamamen yatırılmış sermayesi: T. L. 2 . 2 0 0 . 0 0 0 I Mobilyalartnızı ısmarlamadan evvel, bir kere de şehrimizin en eski ve en zengin çeşitli LÛTFEN DİKKAT EDİNİZ ! 1 BAYAS Açık Mobilya ve Dekorasyon ticarethanesi bulunan MUessesesini ziyaret ediniz. PSALTİ ^ ^ Beyoğlu, Altıncı daire, Müellif caddesi No. 6 8 Tel : 41424 Merkezi: A N K A R A Eksiltme Ilânı Edirne Nafıa Müdürlüğünden: 5038 lira 14 Ikuruş bedeli keşifli Uzunköprü hükumet konağı elektrik tesisatı yirmi gün müddetle açık eksiltmiye konulmuştur. Bu işe aid keşif ve şartname hergün Edirne Nafıa Müdürlüğünde görülüp okunabilir. Istekliîerin musaddak ehttyetnamelerile Edirne Valiliğine müracaatle vesika almaları ve 939 senesine aid Ticaret Odasında kayıdlı olduğuna dair kâğıdları rve yüzde yedi buçuk nispetinde 377 lira 86 kuruşluk teminat akçelerile ihale günü olan 4/10/939 çarşamba günü saat on beşte Nafıa Müdürlüğündeki Komisyona müracaatleri. Gazete ilân bedelleri, mukavele vesair masraflar müteahhide aiddir. (7380) Her nevi muameleleri Datıilde ve hariçte muhabirleri vardır Faizleri her ay odenen KUPONLU VADELÎ MEVDUA1 usulünün temin ettiği menfaat ve kolaylıklar, mevduat sahiblerinin istifadelerine tahsis edilmiştır. Telgraf adresi : HARTA ve PROJE İŞLERİ Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları Müessesesi Müdürlüğünden : Karabük'te Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesi tarafından kurulmakta olan şehre su isalesi ile şehir şebekesi tesisine aid harta almması ve proje, keşif ve şartname tanzimi işi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Bu işe aid şartname Ankarada Sümer Bank muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden ve Karabükte Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesi müdürlüğünden bedelsiz olarak ahnabilir. Eksiltme 29/9/939 cuma günü saat 16 da Karabükte Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesi nde yapılacaktır. Zayi tasdikname 939 senesi Kuleli Lisesinden almış olduğur.ı tasdiknamemi zayi ettim. Yenisi alacağımdan eskisinin hükmü olmadığını ilân ederim. Ahmed oğlu Osman Harmankaya Memur Aranıyor Lâakal orta tahsil görmüş, muhasebe bilir ve referans gösterebilecek biı memura ihtiyaç vardır. Taliblerin 657 posta kutusu adresine müracaatları. Sahib ve Başmuharriri: Yunus Nadi Umumî neşriyatı idare eden yazı işleri Müdürü: Hikmet Münif Ulgen Cumhuriyet Matbaası Umum Müdürlük: TURKBANK Şubeler: TİCARET