6 Şubat 1940 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

6 Şubat 1940 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

6 Şubat 1940 CUMHURİYET GAYRİNENKUL SATIŞ İLÂNI Istanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Bir borçtan dolayı ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen Eyübde Şah Sultan mahallesınde eski Bostan yeri yeni Yah Çıkmazı sokağında eski 1 yeni 1 mükerrer numaralı 6698 metre murabbamda mensucat fabrikası satılığa çıkarılmıştır. Fabrıka binası: Zemin ve kolonlar tamamen betonarme, pencereleri demir çerçeve, kapılar makaralar üzerine müteharrik demir çerçeveli ondüle saçtan ve çatısı tamamen demir üzerine ondule galvar.izli saç kaplıdır ve bütün bunlar fabrikanm dahilinde makinelerin ihtizazına mukavemet edecek surette yapılmıştır. Ve fabrikanın da opera dairesine demir ve knpıdan gırilir burada ahşab bir yazıhane yapılmış gene bu dairenin arka cephesinde erkek ve kadınlara mahsus yemekhane vardır. Buradan boyama dairesine geçilir burada da bir ambar ve kadın ve erkeklere mahsus helâ ve fabrika haricine çıkan bir kapısı vardır. Buradan da sene demir bir kapı ile dokuma dairesine girilir. Bura ahşab bir yazıhane ve fabrikanın önündeki meydanlığa çıkan demir bir kapı vardır. Bu daireden tuğla duvarlar yapılmış olan harman dairesine girilir, bütün bu daırelerde izah edilen iş bolmelerine gore makineler tesis ve tespıt edilmıştir. Kazan dairesi: Bu daireye fabrika önündeki meydandan ayrı bir kapı ile girılir. Buraya da k<ızan ve teferruatı yerleştirilmiştir. Su deposu: Bu depo betonarme olarak inşa edilmiştir. Asıl su deposunun bitişiğinde iki rietre murabbaı yer işgal eden ve fabrika avlusundaki kapıdan da depoya su tesisatına aıd kısını vaıdır. Asıl ;u deposile sekiz buçuk metre murabbaı saha üzerine zemin katı eczahanedir. Birinci kat: Yazıhanedir. İkinci kat: Bir odadır. Ust kat su deposu olarak inşa edilmiştir. Ahşab barakalar: Bu barakalar fabrikamn ön cephesine muvazi olarak yapılmış olup ijyerleri kıremitli ve tamarıen ahşab olarak inşa edilmiştir. Bu barakalardan biri marangoz diğeri bekçi odası ve dört adedi de ardiye olarak kullanılan altı kısımdan ibarettir. Fabrıkada elektrik ve su tesisatı vardır. Sahası: Fabrikanın umumî sahası kapıdan 6698 metre murabbaı olup asıl fabrika binası 224b metre murabbaı bir saha üzerine inşa edilmiştir. Takdir olunan kıynıeti: Fabrika ve müştemilâtının mevkil ve vaziyetlerine ve tarzı mşrtsına ve temin edılebıleceği randımanla bugünkü emlâk ve mümasil gayrimenkülâtı alım ve satım piyasası göz önünde tutularak tamamına 215.630 lira kıymet takdir edilmiştir. Bu kı>mette makineler ve aksamı dahil değildir. Makine aksamı: Fabrika beş daireye münkasim olup birinci dairesi yün ipbği (kamgarn) diiresi, ikinci dairesi kaba yün ipliği (strichgern). üçüncü dairesi: dokuma dairesi, dorduncü dairesi apre dairesi. beşinci dairesi yardımcı tesısat dairesi. Birinci yün ipük dairesi İngiliz mamulâtmdan olan (Prince Smith) bu dairede bir aded top makar ve bir can cillobot ve bir aded çift fabrikası ığlı cillobot ve bir aded 4 ığlı cillobot \o bir aded 6 ığlı cillobot ve bir aded 8 ığlı cillobot ve 1 aded 30 ığlı filit makinesi ve 2 aded beher 28 ığlı fılıt makman ve beş aded beheri 200 ığlı sabit bükü makinesi ve 2 aded beheri 200 ığlı katlam bukme ve 1 aded 40 bobinli katlama makinesi ve 2 aded çile makinesi ve mezkur makinelerden ihzar makineleri daha iyi bir vaziyette büküm katlama ve katlama bükme makineleri ise fazîa müstameldir İşbu makinelerin mukadder kıymeti 9800 lira olup bunlarâ •muhtelif kayışlar, transroisyon, yedek dislüer, muhtelif alât için % 10 aam ile cem'an 10780 liradır Tapna çiçekler Vazo, şapka ve tuvalet çiçeklerinin hocasız ve ustasız nasıl yapılacağını patıon ve resimlerile beraber gösteren Yapma Çiçekler kitabı çıktı. Biçki dersleri kitablarını yazan Şükrü Canalın bu eseri 15 0 kuruştur. Bedeli gönderildiğinde posta ile gönderilir, ayrıca posta ücreti alınmaz. Satış yeri: Beşiktaş, Akaretler, Dibek sokak, No. 1/2. Düzce sulh hukuk hâkimliğinden: 940/2 Düzce lnhisarlar idaresi odacısı iken eceli mev'udile Bolu memleket hastanesinde 7/1/940 tarihinde vefat ettiğinden dolayı terekesinin tahrir ve tespiti 8 / 1 / 40 tarihinde Düzce lnhisarlar idaresi müdiriyetince taleb edilmesi üzerine ayi gün terekesi tespit ve zuhur eden menkulâtının Düzcede kimsesi bulunmıyan ve âharda da mirasçısı henüz tanmmıyan Sıvasın Kesme mahallesinde 1296 seneinde doğma ve zuhur eden 2 7 / 9 / 9 3 9 tarihli nüfus cüzdanında ahiren İstanbul <Cadıköy Osmanağa mahallesi Kuşdili sokağı, hane 22, cild 34, sahife 64 te kayıdlı bulunduğu anlaşılan ölü Karabet ğlu Mahmud Şevket Akayın menkulâtı atılarak paraya çevrilmiş olduğundan mirasçısı varsa işbu ilân tarihinden itibaı üç ay içinde Düzce sulh hukuk hâlcilmiliğine müracaatleri ve bu müddet çinde müracaat vuku bulmadığı takdirde ürk kanunu medenisinin 5 34 üncü maddesi ahkâmı tatbik edileceği ilân olunur. (24121) 14M/KRAMİYE Grip, Nezle, Nevralji, Baş, Diş, Kırıklık, Soğuk algııılıklan ve ağnları teskin eder. Türklye Cumhuriyeti Anmet Tasfiye halinde bulunan İstanbul Türk Anonim Su Şirketi Hissedarlarına ilân Tasfiye heyeti, şirketin hissedarlarını lelâde olarak in'ikad edecek olan umunî heyet içtimaına davet etmekle şeref kesbeyler. Mezkur içtima 22 mart 1940 tarihine musadif cuma günü saat 1 1 de Galatada v'oyvoda caddesinde Assikürazioni Cenerali hanında akdedilecektir. 2 numarah yazıhanede Z İ R A Â T B A N K Â S I Kuruluş tarihi : 1888 Sermayesi : 100,000,000 Türk lirası Müzakerat Ruznamesi 1. Tasfiye heyeti raporile murakıb raporunun istimaı; 31 ilkkânun 1939 tarihi tibarile tanzim edilen bilânçonun tasdikı; tasfiye memurlannın 1 sonkânun 939 arihinden 31 ilkkânun 1939 tarihine kadar geçen müddet zarfındaki muamelât Para biriktirirken zengin olabilirsiniz. Keşideler 1 eylul, 1 birincikânun, 1 mart, 1 haziran tarihierindedir. İkramiyelerin listesi : Tirkiye Cnahııriyeti Ziraat Bankası para biriktirenlere her yıl knr'a ile 28,800 lira ikraaiye veriyor. Şube ve ajans adedi : 265 Ziraî ve ticarî her nevi banka muameleleri e idarelerinden dolayı zimmetlerinin ibası. 2. Murakıb tayini; lçtimaa iştirak eyleyecek hissedarların Iki kaba iplik makinesi Bu dairede mevcud ihzarat ve büküm makineleri bir aded kır şirket dahilî nizamnamesinin 33 üncü pıntı ve iplik açma makinesi (İtalyan mamulâtmdan), ve bir aded toz makinesi ve bir aded maddesi mucibince isme muharrer yahud Herezon makinesi ve bir aded hallaç makinesi ve bir aded üçlü tarak makinesi ve 165 m. c. hâmiline aid lâakal 25 hisse senedine maik olmaları muktazidir. eıinde yüz fitilli dört yumak İtalyan mamulâtmdan ve telleri muntazamdır ve bir aded 400 Hâmiline muharrer senedlere sahib zeığhk vargel makinesi İngiliz mamulâtmdan ve bir aded vargel ip imaline mahsus makine at içtimaa dahil olabilmek için bu senedıtbu makineler için on bin lira kıymet takdir edilmiş olup muhtelif transmüsyonlar kayışlar leri ticaret kanununun 371 inci maddesi için % 7 zamla tamamı 10700 lira kıymetinde olduğu. mucibince içtimadan 3 gün evvel ya İş Üçüncü dokuma dairesi: Yirmi aded Alman mamulâtmdan tezgâh ve iki aded çözgü veya Osmanlı Bankasına tevdi etmelidir. lçtimaa iştirak edecek hissedarlara kenmnkinesi ve iki aded cem'an 22 başlı bobin makinesi ve bir aded atkı bobin makinesi 20 di namlarına muharrer duhuliye varakalaığlı yeni vaziyette ve bir aded tutkal makinesi bu makinelere 11200 lira kıymet takdir edilrı verilecektir. miş olup kısmen yeni olan alât ve edevat transmisyonlar kayışlar için buna da % 25 zamla Tasfiye heyeti tamamına 14000 lira kıymet takdir edilmiştir. Dorduncü apre dairesi: Bir yıkama makinesi (hurda) bir gene yıkama makinesi bir dink makinesi ve bir süzgeç makinesi ve bir makas makinesi yeni vaziyette ve gene bir makas makinesi hurda ve bir şardon makinesi ve bir ütü makinesi ve bir Koman sobası ve bir dekanir çömleği maa silindir ve bir bakır kaplı pervaneli iplik boyama kazanı ve bir kumaş boya teknesi ve bir paçavra teknesi ve bir Obermayer pamuk boya makinesi hurda ve bir süzgeç sökülmüş derdesti tamir eski makine olup bu dairede mevcud makinelere 11160 lııa kıymet takdir edilmiş olup transmüsyonlar, kayışlar için % 7 zamla cem'an 12940 lira kıymet takdir edilmiştir. Beşinci yardımcı: Tesisat fabrikada cem'an 111 kuvvet takatinde ekseriyetlı Seinmens marka 23 osyonchron mutevanip cereyanlı 220/380 voltluk gayet iyi va7İyette elektrik motörü mc\cud olup kabloları ve tenvir tesisatile beraber 4000 lira kıymet takdir olunmuştur. Buhar kazanı alevborulu 65 metre ve 2 satlıı teshinde tecritsiz ve su ve buhar tesisatına da 2000 lira kıymet takdir olunmuştur. Ve yardımcı tesisata bu itibarla 6000 lira kıymet takdir edilmiş olup hulâsa makine aksamına da cem'an (54.420) lira kıymet takdir olunarak makine aksamile maan fabrikaya cem'an mütehassıs ehli vukuflar huzurile 270.050 lira kıymet takdir oluamuştur. Gayrimenkulün hududu: Sağ tarafı çıkmaz sokak ve etrafı Mehmed namına ifraz olunan mahal ve sol tarafı Bostan sokağı yeni Aralık iskele, arka tarafı aharın menzil bahçesi ve kabristanı ve ön tarafı bostan çıkmazile mahdud ve kaydma nazaran da 11658 zira 20 parmaktan ibaret olan iki bostandır. Mahallen yapılan mesahası 6698 m.m. olarak yukarıda gösterilmıştir. 1 İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 20,2 '1940 tarihinden itibaren 39/5 numarasile İstanbul Dorduncü İcra Dairesinin muayyen numarasmda herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malumat almak istiyenler işbu şartnameye ve dosya numarasile memuriyetimize müracaat etmelidir. 4 4 4 40 100 120 160 tane 1000 lira 500 » 250 » 100 » 50 » 40 » 20 » Dolmabahçe Stadyomu Inşaaü Münakasa İlânı Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğü İstanbul Bölgesi Başkanlığından: 1 Yapılacak iş : Dolmabahçede eski İstablıâmire binasmın bulunduğu saha ile Havagazi fabrikasının bir kısım arazisi üzerinde yeniden yapılacak olan pik stadyomun bilumum kârgir inşaatile telektrik, kalörifer. sıhhî tesisat işleri hariç> burada mevcud binalann yıkılması ve enkazının kaldırılması işidir. 2 Ihale şartlan: Kapalı zarf usuliledir. Ve vahidi fiat iledir. İhale en müsaid fiat teklif eden firmaya yapılacaktır. 3 Keşif bedeli: Bu işe aid ilk keşif bedeli «755 584 03» liradan ibaret olup muvakkat teminatı «34.450» liradır. «Betonarme demiri ayrıca Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğü tarafından temin edilecek olup onun fiatı bu yekuna dahil değildir.» 4 İhale günü ve yeri: İhale 14 mart 1940 perşembe günü saat on beşte Beden Terbiyesi îstanbul Bölgesinin Taksimde Ayyıldız apartımarunın 3 üncü katında kâin merkezinde icra edilecektir. 5 Bu işe aid evrak şunlardır: a Hususî, fennî şartname b Futbol sahası ve koşu pistine aid izahname c Stadyum binasına aid izahname d Ilk keşif hulâsası e Bayındırlık işleri genel şartnamesi f Nafıa Vekâleti yapı işleri umumî, fennî şartnamesi g Mukavele projesi h Eksiltme şartnamesi i 20 parça plân ve proie. C Münakasaya iştirak etmek istiyenler yukarıda yazılı evrakı Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesinin Taksimde Ayyıldız apartımanındaki Merkezinde Muhasebe servisinde 25 lira mukabilinde alabileeekleri gibi soracakları herhangi bir husus da hergün saat on beş ile on sekiz arasmda burada bulunacak mimarlar tarafından kendilerine lâzım gelen izahat verilecektir. (612) L Kur'aya ancak 5 0 lira biriktirmiş olanlar girebilir. Hesablarmdaki para' lar bir sene içinde 5 0 liradan aşağı düşmiyenler ikramiyelerini yüzde 2 0 fazlasile alırlar. TURKIYE CUMHIRIYETI ZİRAAT BANKASI Harb Okulu Komutanlığından: 1 Bu yıl aşağıda yazılı şartlan haiz okurlar Harb Okuluna almacakür. A Ankarada bulunanlar doğrudan doğruya Harb Okuluna, Ankara haricinde bulunanlar bulundukları yerin Askerlik şubelerine müracaat edeceklerdir. B Kayıd ve kabul muamelesi 1 şubat 940 dan 1 haziran 940 tarihine kadar devam edecektir. 2 Giris şartlan berveçhi atidir: A Türk ırkından olmak. B Sivil liseden mezun olacak ve olgunluk imtihanını vermiş bulunacaktır. C Tam teşekküllü askerî heyeti sıhhiyelerden (Harb Okuluna girer) kararlı sıhhat raporu almış olacaktır. D Azamî yaşı 23 olacaktır. E Diğer şartlar Askerlik şubelerinde mevcuddur. F Ankarada olanlar (E) maddesindeki şartları Harb Okuluna müracaatle öğrenebilirler. (767) M. TEVFİK BAYKENT Peştemalcılar No. 73 Telefon : 3332 2 Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde 7,5 nispetinde pey veya millî bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir (Madde 124). 3 İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiblerinin gayri' menkul üzerindeki haklannı hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize büdirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. 4 Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malumat almış ve btmları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. 5 Gayrımenkul 11/3/1940 tarihinde pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul Dördüncu İcra memurluğunda üç defa bağırıldıktan sonra en çok arttırana ıhale edılir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde 75 ini bulmaz veya satış isteyenin alacağma rüchanı olan dığer alacaklılar bulunup ta bedel bunların bu gayrimenkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranm taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdıd edilerek 26/3/1940 tarihinde salı günü saat 14 ten 16 ya kadar istanbul Dorduncü İcra Memurluğu odasında arttırma bedeli satış istiyenin alacağma rüçhanı olan diğer alacaklıların bu gayrimenkulle temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıknıak şartile en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz. Ve satış talebi düşer. g Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on jjej gün müddetle arttırmaya jıkarıüp en jok arttırana ihale edilir, Iki ihale arasındaki SATILIK BENZİN TENEKESİ İMALÂT MAKİNELERİ El ile çalışır ve sekiz kişilik normal çalışmakta sekiz kişilik ekiple vasatî dört yüz teneke imal eden veni komple teneke makinesi ve alâtı satılıktır. Görmek isteyenlerin Zonguldakta Maden Kömürü İşleri Türk Anonim Şirketine müracaatleri. fark ve geçen günler için yüzde 5 ten hesab olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hukme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur (Madde: 133). 7 Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcını, yirmi senelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarım vermeye mecburdur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve tellâliye resminden mütevellid belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya aid olmayıp arttırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayrimenkul yukarıda gösterilen tarihte İstanbul Dördüncü İcra memurluğu odasında ijbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. (24117) İZMİR Bol ışık, ucuz ışık temin eder. AMPULLERi M ETALLU M