2 Haziran 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

2 Haziran 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

KURUŞ Telefon 23872 2 Haziran Cumartesi 1934 SAYIFA Sene 3 Sayı: 751 Dört balkan devleti tamamen anlaştı Cenevre müzakereleri müsbet netice verdi Pakt Eylül ictimaında Akvam cemi- yetine tescil ettirilecek nazırlar Ankarada toplanacak Cenevre, 1 (Hususi) — Bal -| paktını imza eden dört dev -| hariciye nazırının burada yap | arı top'antı çok iyi neticeler | ermiştir. Tevfik Rüştü beyle Yo- Soslavya hariciye nazırı M. Yev-| tiç, Yunanistan hariciye nazırı | Ü. Maksimos ve Romanya hari - Ciye Nazırı M. Titülesko bu top -| lantıda Balkanları alâkadar eden Meseleleri, Bu'garistandaki hükü Tet tebeddülü dolayısıyle hasıl o lan vaziyeti ve Yunanistanın Bal- kan paktı karşısındaki vaziyetini Rörüşmüşlerdir. Bu mülâkat dört devlet hariciye nazırı arasında lâm bir görüş birliği mevcut ol - ğunu göstermiştir. Bu görüşme de mühim kararlar verilmiştir, “İkan paktının çok sağlam ol - ğu bir kere daha anlaşılmıştır. bi Türkiye hariciye vekili Tev - îk Rüştü beyin ton zamanlarda- ki siyüet Fağliyöti yeni'bir mavaf- | î!kıyeâle neticelenmiş, Yunanis- fanım Balkan paktını imza etmiş Slmak dolayısıyle Balkan harici| ir devletle harbe girişemiyeceğ Yolunda ileri sürdüğü ihtirazi ka-| Yt, Teyfik Rüştü beyin tavassu - ile, hariciye nazırları tarafın - kabul edilmiştir. Dünkü spor Yugoslavya — hariciye nazırı Belgrada döndükten sonra Bal - kan paktı Yugoslavya mec!'isin - de tasdik edilecek, gene bugün - lerde Romanya meclisi de paktı tasdik edecektir. 'Türkiye ve Yunanistan meclis leri paktı evvelden tasdik etmiş bulundukları için yakın bir za - manda Balkan paktı tam mana - siyle tatbik sahasına girmiş ola- caktır. Romanyanın ve Yugoslav- yanın Balkan paktını şimdiye kadar Mmeclislerinden geçirme -| miş olmalarını, paktın kuvvetini düşürmek maksadiyle türlü türlü fena şekillerde tefsir eden bazı mahafilin iddiaları ve belki de ü- mitleri bu suretle suya düşmüş ol- makta, son senelerde sulh yolun- da ve sulhü muhafaza maksadiy-| le hazırlanmış olan - beynelmilel vesikaların en ehemmiyetlisi bir kat daha kuvvetlenmektedir. Balkan nazırları yaptıkları iç- timada Balkan paktını Milletler cemiyetine eylül içtimamdan ev - vel tescil ettirmeye karar vermiş- ler, önümüzdeki teşrinievelde An karada tekrar toplanmayı karar - laştırmışlardır. Bu hususta Cenev (Devamı 9 ncu sayfada) hareketleri Dünkü maçtan bir intiba. Altta: at yarışlarında birinci gelen Melâhat hanım — Yazısı 5 nci sayfamızda — K Şi D el İlân resmi Metre murabbaına sene- de yirmi lira alınacağı haberi dağru değildir Dikkat etmişseniz, görmüşsü - nüzdür ki, Galatada, Eminönün - kapıları ve duvarları üzerine as- tıkları büyük levhalari, dündenbe ri kâğıt ve bez ile örtmüş bulu - nuyorlar, Bir muharririmiz bunun sebe - bini öğrenmek için dükkânları dolaşmış ve kendilerinden levha- lardan 1 hazirandan itibaren met| re murabbar başına senede (20) Hira ilân resmi ve teşhir ücreti a - hmacağını öğrendikleri için bu tarzda hareket eylediklerini öğ - renmiştir. Halbuki bizim aldığımız ma - lâümata göre belediye resimleri i-| le teşhir ücreti tarifelerinin art -ı tırıldığına dair hiçbir. .kanun ve (Devamt dokuzuncu sayıfada) HABER Bugünden itibaren, iki gün- denberi muühterem — okuyucü- larımıza haber verdiğimiz gi- bi, gazetemiz fiyatını dört ku- rusa çıkarıyor. Bu doğrudan doğruya kâğıt üzerine konu- lan verginin doğurduğu hir zarurettir. alaca- vergi- Okuyucularımızdan ğrmiz bu fazla ile hem yi karşılamış olacak — hem de gazetemizi daha canlr ve da- ha dolgun çıkararak iki tara- fın da zarara — uğramamasıni temine çalışacağız. Okuyucularımızm bu zaru- Yüret karşısında Dizi — mazür Böreceklerine kat'iyyen emin bulunuyoruz. Galatasaraylıların de, Beyoğlunda bazı mağazalar, | İıa,z' A Dün, Türkiyenin en kıymetli ve emektar bir futbolcusu, Zeki Rıza; son maçını yaptı ve faal futbol ha- yatına veda etti: Zeki, senelerce Fener takımım- da, kulubünün rengine şeref ver- mek için manen, maddeten bütün varlığı ile çalışmış, takımının kap- tanlığını ve başkaptanlığını yıp—l Rakı y uzu Tacettin masaya Vurulan kalaycı All Zeki Rıza spor hayatın- dan ayrılırken Türk sporunun en kıymetli simaların- 'dan biri yirmi beş senelik faaliyetine nihayet verdi beş kî ırlama günü HABER muharriri Vâ-Nü, en eski Galatasaraylılardan Cevat ve Salih Münir paşalarla konuşuyor. — Yazısi 3 üucü sayıfamızda — mış, memlekete yüzlerce kıymetli sporcu yetişlirmekte büyük — âmil olmuştur. Milli takımın en eski oyuncu: su ve kaptanı olan Zeki, Türk spo- runun şerefi için senelerce uğraş- mıştır. Yüzlerce gol atmıştır. Rubu asırlık spor hayatından (Devamı dokuzuncu sayıfada) den gene boğuştu oturunca ayakta duran adama: “Ulan bana ne dikiz ediyorsun!,, diye bağırdı Dün gece Balatta, Mürsel pa « şa caddesindeki Yakonun meyha nesinde müşterilerden kundura « cı Ahmet, şoför Hüsnü, kalayer Ali reji amelesinden Refet ve sporcu namiyle, anılan Tacettin arasında kanlı bir kavga olmuş, içlerinden kalaycı Ali ağırca ve sporcu Tacettin hafif yaralanmış lardır. Bunlardan maada diğerle- ri de yaralarmış ve berelenmiş - tir. i Hâdiseden sonra Balat muse « vi hastanesine kaldırılmış olan (Devamı 9 ncu sayfada),