2 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Mahtumları İst. Mısırçarşısı Bütün Türkiye Mehmet Efendi cap Kahvesini içiyor kapısı karşısında! Sene 16 — No; 5619 — Fiatı her yerde 5 kuruş Otomobil kaz Seyrüseferin emniyeti için kanun hazırlanıyor Ankaranın ve Istanbulun otobüs ihtiyacı nasıl te Ankara 31 (Hususi) — Ada- | na mebusu Damar bey dahiliye | bütçesinin müzakeresi esnasında dahiliye vekilinden şu suali sor- muştur: — Şoförler hakkında şurada burada gazetelerde görüyoruz, bir burada gazetelerde görüyoruz bir çok kazalara sebebiyet variyor- lar, Bunun için bir talimatname yapmayı vekâlet düşünüyor mu? Bu kazaların önüne geçilmesini hepimiz arzu ediyoruz. Dahilye vekili bu suale verdiği cevapta demiştir ki: — Ankaranın vesaiti nakliyesi- ni senelerden beri takip etmekts- yiz. Bunun için bir mütehassıs getirttik, Ankaranın nakil kudre- tini ölçtürdük, nasıl vesait lâzım- dır diye sorduk, Güzel bir de ra- | por aldık Ankaranın vesaiti nak-| liyesini belediye marifetile yap- | mak fikrinde olduğumuz için im- tiyaz vermedik ve vermiyeceğiz. Belediye bunu doğrudan doğru- ya bir hizmet olarak ifa edecektir. | Ruslardan alınacak sekiz mil- yon dolarla Ankaranın vesaiti nak- liyesi yani otobüsleri ve para kalırsa İstanbulunki temin edile- cektir, Rus heyetile görüştüm, Ya- kında bir otobüs tipi gönderecek- lerini söylediler. Tahmin olunabilir ki Ankara- nın en kalabalık semtlerinin servisi belediye vesaiti ile temin edile- bilsin. Filhakika bazi yerlerde bir çok kazalar oluyor, Bilhassa İstanbul. İ nin tetkikatı üzerine zabıtai bele- da olan kazalar nazarı dikkati- Galtasaray eski mezunlarının dünkü toplantısından: Yukarıda €ski tanburcu Ahmet ağa yemek tamburunu çalarken etrafında toplanan eski mezunlar, aşağıda ibyaya çalışıyor. i (Toplantı hakkında muharririmizin yazısı ikinci sahifemizdeğir) alarına karşı min edilecek ? mizi celbetti, Bunu bir heyet ha- | finde tetkik ettirdik, nafıadan bir mühendis ve mülkiyeden bir mü- fettiş memur ettik, aldığımız ra- porlara nazaran kabahat yol em- niyetinin noksanlığıdır, Hakikaten memleketimizde yol emniyetini temin edecek mevzuatı- mız yoktur, Bir şoförün haiz ol- ması lâzım gelen evsaf nedir; bir makine ne zaman işler, bir ara- ba dingili ne vakit sağlam olur? Bunlara dair bir şey bulamadım. Yalnız vaktile İstanbul belediyesi- nin haziırladığı bir talimatnameyi getirttik ve nafta vekâleti tarafın- dan da tetkik edilerek onu tatbik edilecek bir şekle soktuk, Yetiş- tirebilirsem bu sene Büyük Meclise takdim edeceğim. Fakat oraya gelmeden evvel bazı şeylere (karşı (o zabitai belediye - kanununda idari bazı (tedbirlerin © alınabilece- ğine şüphe yoktur ve ba- zı tedbirler de alınmıştır. Nafıa mühendisi ile mülkiye müfettişi- diye kanununa bir kaç madde ilâ- ve edilmesini zaruri gördük. Adliye encümeni erkânı ile bir- likte adliye vekâletinin de yar- dımile çalışmaktayız. Kazaların | mümkün mertebe önüne geçilme-| sini temine çalışıyoruz, Kazanın müsebbibi olan şoförün cezalan- dırılmasının başta gelen bir ted. | bir olduğu unutulmamalıdır. İşit.! mekle müteessir olduğumuz feci kazaların önüne geçmek için her vaşıtaya müracaat etmekteyiz.» herkes neşe içinde eski günleri e — m ——— | Vsi âzalığma tayin edilecektir. CUMARTESİ — 2 Haziran 1934 Dün Fenerbahçe stadında Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) maçından heyecanlı bir dakikayı gösteriyor. Yumurta fiatları yükseliyor Sandığı 10 liradan 12 liraya çıktı Son “hafta içinde yumurta fiat- larında his edilecek derecede yükseliş olmuştur. Bir hafta evvel 10 liraya satılan bir yumurta sandığı son bir iki gün içinde 12 liraya kadar fırlamıştır. Fiat- ların yükselmesine sebep ihraca- tın başlamasıdır. Yumurta ihracat tacirleri İspan- ya ve Almanyaya büyük mikyasta mal göndermişlerdir. Yeni sipa- rişler alındığı için gönderilecek yeni malların ambalâjı faaliyetle yapılmaktadır. Kadastro Hükümet Isviçreden bir mütehassıs getirtiyor Tapu muamelâtını » ve tasarruf haklarını tanzim için bir kadas- tro kanunu yapılmıştı, Kanun lâ- yihası Meclis iktisat encümenin- de tetkik edilmektedir. Haber aldığımıza göre hükü- met, İsviçreden iki sene müddetle mütehassıs bir müdürü umumi | getirtmeğe karar vermiştir. Bu umumi müdür, tapu ve kadastro muamelâtını medeni memleketler. de kabul edilen şekilde tanzim et- mek üzere ne gibi yenilikler yap- mak lâzım geleceğine dair müta- leasıni bildirecek, bundan sonra da bilfiil tapu ve kadastro müdür- lüğünü ifa edecektir. Şimdiki umumi müdür Cemal bey de Emlâk bankası idare mec- Mütehassısın pek'yakında mem- | leketimize gelmesi beklenilmek-*| tedir, Adliyede yaz tatili Adliyenin senelik- mutat tatili | 20 temmuzda başlıyacak, 20 ağus- tosa kadar devam edecektir. Ceza mahkemelerinden birinci cezanın, hukuk mahkemelerinden de dördüncü hukukun nöbetçi mahkeme olarak ifayı vazife etmeleri muhtemeldir. Vergi kaçakçılığı yapan şiddetle cezalandırılacak Yeni vergiler hakkındaki kanunların dünden itibaren tatbikine başlandı ! itiba- Dün Yeni vergilerin dünden ren tatbikine başlanmıştır. maliye tahsil şubeleri gece yarısı- na kadar açık kalmış, verilen be- yannameleri kabul etmiştir. Yeni vergilerin tatbiki münase- betile elinde, üzerlerine resim kon- muş eşya, bulunan tacirler birer beyanname vermekle mükelleftir. ler. Bazı perakendeciler bu mec- buriyetin yalnız toptancılara ait olduğunu zannederek son günler zarfında çok miktarda mal almış- lardı. Halbuki yalnız toptancılar değil, bütün tacirler beyanname man Cumartesi karikatürleri: 26 buyursunlar, dedil.. Davit — Sizde eğlence mi var?., . — Evet, Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst, Misırçarşısı kapısı karşısında büyük bir spor günü yapılmıştır. Bugünün tafsilâtını dördüncü sahifemizde spor sülüununda neşrediyoruz. Yukarıki resim 2 » 4 Viyanalı takımın galibiyetile neticelenen futbol | Salamonun oğlu — Davit amca!... Babam selâm söyledi, bu akşam bize karşımızdaki komşular Taki içip çalgi çalacaklarl.! vermekle mükelleftirler. Bunun için bunların telâşı beyhude ol muştur, $ Ekmeğin kilosu dünden itiba- ren dokuz buçuk, francalanın 14 kuruşa satılmaktadır. Maamafih, dün de yazdığımız gibi, yeni mah- sul gelmeğe başlayınca ekmek fi. atinin tekrar yedi buçuk kuruşa kadar düşeceği tahmin ediliyor. Bugünden itibaren istidalara, noter kâğıtlarına, maaş bordrola- rına fazla pul yapıştırılacaktır. Bu münasebetle tastik ettirilecek (Devamı 4 üncü sahifedel na