28 Aralık 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

28 Aralık 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Yarınki sayımızda Iki Resim Sergisi Yazan : Fa. Telefon: 23872 Türk vapurları Ecnebiler vapur- larımızı tercih edecekler Ulusal Ökonomi Bakanlığı de- niz ve hava yolları müsteşarlığı - nın önümüzdeki ihraç mevsimin- de başlanması mukarrer yabancı limanlara yapılacak vapur sefer - leri hakkında yaptığı tetkik muh- telif cephelerden devam etmekte- dir. Aldığımız malümata nazaran bu tetkikatın gerek dahilde ve ge- rek hariçte cereyan eden kısımla- rı Türk vapurlarıın — yapacağı dış seferlerinin muvaffak olacağı kanaatini takviye etmiştir. Türk Ofis harict ticaret mümessilleri bu hususta muhtelif memleketler- de Türkiyeye ihracatçılık yapan tacirlerle temaslar - yapmışlardır. Türkiyeye ihracat yapan ihracat tacirleri, Türk vapurları limanla - rımızla ecnebi limanları arasında sefer yapmağa başladığı takdir- de, Türkiyeye gönderecekleri eşya için Türk vapurlarını tercih ede- ceklerini söylemişlerdir. Çünkü Türk sularında kabotaj hakkı Türk vapurlarına münhasır oldu - ğundan, ecnebi ihracatçıların mal larını istedikleri ithalât limanma kadar gönderebilmeleri itibarile bu şekil daha ziyade işlerine gel- mektedir. Diğer taraftan ecnebi ithalât evleri de ayni sebeplerle I (Devami 6 rüçı da) 5000 Çocuk açtır — | 8000 Lirayla doyabilirler | Şükrü Kayanın tavsiyesi büyük bir alâkayla karşılandı Birkaç gündenberi şehrimizde bulunmakta olan İçişleri Bakanı Şükrü Kaya, dün Halkevinde bü- tün gazete sahibleri ve neşriyat müdürleriyle bir hasbihal yapmış- tır. Şükrü Kaya, evvelâ umumi meseleler hakkmda istifadeli bir konuşma yaptıktan sonra Halk - evinin konferans salonuna çıkmış ve burada şehrin tanımmışlarına İstanbuldaki öğle yemekleri bu - Tunmayan aç çocuklardan bahset- miş ve mevcud 5000 yoksul çocu- ğu doyurmak için her birine on kuruştan yedi sekiz bin liranın kâfi olduğunu söylemiştir. Bu işin halli için bir komite teşkil edil- mesini ve yedi sekiz bin liranın ne suretle toplanacağını bu komte . nin tayin etmesini tavsiye etmiş - tir. Hilâliahmer, belediye ve ma - arif, müşterek bir çalışma netice- (Devamı 2 inci de) Iç bakanı dünkü koııııqıı_ıı sırasında.. Bütün kuvvetler Sarda Beykozda Domuz diye zavallı adamı vurmuş Beykoz Jandarma kumandan- lığı bundan bir hafta evvel işlen- miş bir cinayetin failini meyda* na çıkartmış, — katili Üsküdar müddeiumumiliğine teslim et - Miştir. Beykoza dört saat mesafede Pazinli köyünde oturan Salâhat- tin bir hafta evvel ansızın orta * dan kaybolmuştur. (Devarr: 6 mmcı da) Balkan kupası Romanya ve Yunan berabere kaldılar Atina, 28 (Hususi) — Yuna - histan ve Romanya milli futbol !ı_lmıılın dün Balkan kupası şam- I Piyonası için karşırlaşmışlar, neti- tede ikl ikiye berabere kalmışlar. dir, Birinci haftaym nihayetinde Vaziyet, bire karşı iki ile Rorman- Ya takımımım lehinde idi. Italya askerlerine zan hilâfına hiç teza- huratta bulunulmadı “Milletler cemiyeti ordusu,, adını alabilecek — beynelmilel kuvvet, en son İsveçliler olmak üzere hemen hepsi Sara toplan- mış bulunuyor. Sarda, kânunusaninin on ü - çünde Sarm akibeti için yapıla- cak olan “ehali reyine müracaat,, esnasında inzibatı temin edecek bu efrad hususi tren ve vapurlar. la Sar havzasma gelmişlerdir. Son defa 350 İtalyan askeri de Sara gelmiş ve milli marşla - (Devamı 6 ıncı da) | HABER Istanbulda en çok satılan gazetedir. — İlânlarmı » “HA. BER,, e verenler kâr ederler. “HABER,,i her gün okuyunuz. Z8 sirinci kânun 159534 CÜUYHA Lambo Mihal Vilti Sara Prosso  KURUŞ Sene 4 Stayı £60 Apustol Dimitri Âltı kişi tevkif edildi Kaçakçılık zannedil- in diğinden çok büyük Kaçakçılardan biri mahkemeye girerken bayıldı Bundan bir müddet evvel Em" niyet müdürlüğü muhafaza büro- sunun meydana çıkardığı büyük ercin — kaçakçıları şebekesinin muhakemelerine dün sabah güm- landı. Gümrük koridorlarına yüzlerce kişiyi toplryan bu mu - hakeme sabah ondan akşam sa- at 18 e kadar devam etti. Dün * kü muhakemenin iki celsesinde bu şebekenin 20 suçlusu da din - lendi. 21 inci suçluya gelince; bu suçlu muhakemeden evvel ko- ridorları alt üst etti. Mehmed is> | mini taşıyan bu eroin kaçakçısı eski bir polistir. Hem müteverrim ve hem de erocinman olan bu adam dün muhakeme koridorunda bir - denbire bayıldı. Ortalık Meh . medin bayılmasiyle karıştı. İn * zibati temin güçleşti. Bir taraf . RUSYADA | Suçlular hakkındaki ithamname neşredildi Moskova, 27 (A.A.) — Tas a- jansı bildiriyor: Kirof'un öldürülmesinde met- haldar diğer 13 suçlu hakkındaki ithamname neşredilmiştir. İlk tah- kikat şu neticeyi vermiştir: Zinovyef eski Sovyet düşman - lığı grupunun mutavaat göster - mesine rağmen, bu blokun en faal azasının gizli çalışmaları durma - miş ve son zamanlara kadar sür - müştür. Bu çalışma bilhassa 933/ 934 yılında şiddetlenerek Lenin - grad'da eski azadan — müteşekkil bir gizli ihtilâl grupu teessüs et - miştir. Grup, Kirofa indirilecek darbenin memleket içinde bir ha- rekete işaret olamıyacağına inan- dığından bazı ecnebi devletler ta- (Devamı 2 inci de) tan zabıt tutucu doktoru da gel - mişti. Neticede Mehmedin imda' dı sıhhi öotomobiliyle hastahane - ye kaldırılmasıma lüzum görül . dü. Şunmu da ilâve edelim ki, dün derhal muhakemede altı kişinin tevkifiyle başlıyan bu şayanı dik” kat kaçakçılık davası “Haberin,, bu iş meydana çıkarken verdiği malümatm da doğruluğunu mey” dana çıkarmaktadır. (Devamr 6 mer da) Everest'e çıkan beyazlar Dağ allâhları Beyaz adamlara kızıp zelzele göndermiş Katmandu'da bir mabet Himalaya dağlarının en yük- sek tepesi olan Everestin 100 mil çevrelerinde korkunç bir zelzele olduğu haber veriliyor... Fakat , kimse bu zelzelenin nasıl geç - tiğini ve ne gibi zararlar verdi - ğini bilmiyor. (Devamrı 6 mcı da) giltere Milletler cemiyetin den ayrılmalı mı ayrılmamalı mı? Sir Osten Çemberlayn cevab veriyor T Sir Osten Çemberlayn Tek kalma siyasasmı güden İngiliz siyasacılarından ve tanın- mış gazeteci Lort Beyverbruk, bu def'ada İngilterenin milletler ce miyetinden çekilmesini ileri sür - dü. Fakat şiddetli bir hücuma uğ- ramış, Sir, Osten Cenberleyn kene disine radyoda cevap» vermiştir. Sir Östen diyor ki: “Lort Beyverbruk İngilterenin Dominyonlarının ve Hindistanın kendi hakları ve arzularıyle mil- letler cemiyetine âza olduklarnı bilmiyor mu? Onların hakkında söz söylemeğ ne salâhiyeti var? Biz milletler cemiyetinden ay- rılırsak, onlar da ayrılacaklar mı? Eğer ayrılmazlarsa, biz kendimiz çıkmakla imparatorluğun birliği- ni muhafaza edebilecek miyiz? (Devamı 6 ıncı da) ATATURK GUNÜ Ankara; 27 — Bugün Ata- türkün Ankaraya ayak bastığı- nın on beşinci yıl dönümü bü- yük —merasimle kutlulandı. Gündüz Ankaralılardan — bir heyeti Atatürk kabel etti. Ge- ce Halkevinde bir müsamere verildi.