2 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

2 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Türkle k ann dökebiliriz,, (Baştarafı 1 inci de) Bütün Yunan matbuatında bu — tek iddiaya karşı bütün diğer — yiası ortada dolaşmaktadır. — Sonra ele geçirmiştir. | efradından bimdilik altı tanesi tutul- gazeteler muhalif bir cephe al * makta ve Türk — Elen dostlu - ğunun kuvvetini ve yüksekliği” ni tebarüz ettiren makalelerle Hestiaya cevab vermektedirler. Vradini diyor ki: Hestia bu beyanatmı kimin aamına yapıyor? Bu gazete, küçük veya büyük, hangi fırka” pe temsil adiyor?. Bizim bildi - Bimize göre, bu gazele doğması ile ölmezi bir olmuş olan faşist fırkasını bile temsil etmez, Gazetelerini dost Türkiye a - Teyhina seferber - etmiş olan bu baylar birer milli kahraman der ğildirler ve böyle bir unvan taşı- mak hakkını taleb etmeğe cesa- ret edebileceklerini tasavvur et miyoruz. Fakat bu takdirde de | bu baylar neyi temsil ediyorlar? Ve kimin namına ulusun iradesi- ni ve ulusu temsil edenler aley- hine kalkıyorlar?, Ulusun ira- | desi ve ulusu temsil edenlerin düşüncesi şudur: İcab ettiği tak- dirde "Türklerin yanı basında, müşterek menfaatleri müdafaa yolunda kanımızı dökeceğiz. Katimerini diyor ki: Yunanistan, Türkiye ve di - ğer Balkan devletleri ile tam bir ittifak muahedesi imzalamış bur lunmaktadır. Evvelki gün bu- rada bulunan Türkiye Dışişleri S:hnıı Türkiyenin dahili işle- den ve ruhanilerin elbisesi me selesinden hariç olarak Türkler, bu muahedenin tatbiki yolunda, Yunanistan için haheşle kanlatr nı dökeceklerdir, demiştir. Hes- Ha güzetesi: Bay Tevfik Rüştü Aras, eğer Elen ulusunun Türk ulusu için kanını dökeceğini zan- nediyorsa hata eder diye cevab veriyor. Hestia, kendi müdürlerinin ne Türkiye için, ne de Yunanis” tan için kanlarını dökmiyecekle- rinden Bay Arası haberdar et- mekte mazurdur. Çünkü onlar, vatanseverliğin ticaretini yapar lar. Fakat şimdiye kadar bir defa bile silâh altıma gelmemiş- lerdir. Bütün ulus namma söz söylemeğe ise hiç hakları yok - tur. Almanyada Temizleme işl taze- lenecek mi? — Almanyada yeni bir temizle . “me hareketinin daha baş göster - diği ve bu defa umulmadık en ye- Bi liderlerin işten çıkarıldığı şa - 30 Haziran hâdisesinden son- | râ yeni teşkil edilmiş olan “Si » | yah gömlekliler,, sivil kuvvetininy, ea ileri gelen liderlerinden Her Himler'in de çıkarıldığı söyleni. — yor. Himler ayni zamanda siya » 5! polis teşkilâtmım şefi idi, 30 — Haziran hâdisenide mühim mev- — kiüi ve vazifesi olan ve bir zaman- lar — Nazilerin gözdesi bulunan Her Himlerin yerine, — Generâl Göring'in taraftarlarından biri getirildiği de ilâve edilmektedir. Simdiki temizleme işinin ba - şında Nazi gizli polis şefi bin » | başı Buh bulunmaktadır, Binba- | ş1 Buh 30 Haziran temizlemesin- de de ileri gelen icra uzuvların - dandı. — Bu defa, islahat - işinin yalnız General Göring ve Buh tarafından idare edildiği yazıl - maktadır. Diğer taraftan, geçenlerde or- | dunun Alman Harbiye Nezara « tini kuşatması meselesi de siyah- gömleklilerin binayı ele geçirme tasavvuruna karşı tedbir alma mahiyetinde gösterilmektedir. İ | | Afyon kaçakçılariyle $ bir çarpışma ' Gümrük muhafaza bürosu mühim bir afyon kaçakçı gebekesini evelki ge te sabaha karşı Ortaköy önlerinde u- zun süren bir takip ve çarpışmadan | Oldukça geniş olan bu şebekenin Pol Bonkur Sarışın kadın hakkın- da malümat topluyor Kral Aleksandrın öldürülme - siyle alâkadar üç mevkuf Hırvat aleyhine — davada Yugoslavya Kraliçesini temsil — edecek olan eski Fransız Başvekili Bay Pol Bonkur, gene vakayla alâkadar esrarengiz sarışm kadımn haklkım * | da malümat aramakla meşgul - dür, Bu sarışın kadın, Kralın öl- dürülmesinden bir müddet önce, Provenste bir otelde kalmıştı. | Katil Kelemen'e — ve diğer sul * kastçılara silâh vermiş olduğu zannediliyor. Sarışımn kadmın Lozanda gö - rüldüğü haber verilmektedir. Bu kadınım, cinayetten bir kaç gün evvel Pariste kalan — ve “Marya Van Drek,, adını veren kadın ol. duğu zannediliyor. Bay Pol Bonkur Marsilyada Istiktak hâkimini görmüş ve 663 vesikayı ihtiva eden ve bu mese” leye mütecallik dosyayı gözden geçirmiştir. —» KW K LSE D N N HŞ Darde gi K AA ımızı U FÜY e (Baştarafı 1 inci de) Öldürülen Kirofun yerine ge- tirilen Şdanof, yapılan parti toplantısında söz söylemiş ve Zinovyef grubu hakkındaki ta - kibatm, artık tamamlanmış oldu" ğunu bildirmiştir. Diğer taraftan ayni gazete, Nikolayef ve on üç arkadaşmın Leningradda :kurşuna dizilmesi ile, Kirofun öldürülmesinden dolayi kurşuna dizilenlerin sa - yısının yüz on dokuzu bulduğu- nu kaydediyor. Geçen aym ber şinde Leningradda otuz dokuz, Moskovada yirmi dokuz, on birinde Minskde dokuz, on ye- disinde Kiyelde yirmi sekiz ve yirmi dokuzunda Leningradda on dört kişi kurşuna dizilmişler” dir. Bunlar, “Leningrad mer- kezi,, mensublarıdır. Bu dört şehirde kurşuna di” zilenlerin tevkifi sırasında yaka- lanan on yedi kişi hakkmdaki tahkikat da daha devam etimek- tedir. Troçki ne diyor? Paris, 1 (A.A) — Troçki, Kirof'un öldürülüşüne dair olan ithamname hakkında yapılan bazı tefsirleri red- detmek için matbuata demiştir ki: “Ferdi tethiş usulüne- müracaatı, Marksist olduğumdan, amele menfa- ati görümünden dalma reddettim. Bu usulü kat'? surette tenkit için muhte: lif lisanlarda yazılmış yirmi, otuz makalem vardır. Bu düşünce ve görü- şümü şimdi değiştirecek hiç bir sebep yoktur.. Gümüş paralar Yakında nikel:erin de bas- kısına başlanıyor Yeni gümüş paralar bundan bir ay evvel piyasaya çıklıktan | sonra halkın elinde bulunan tek tük bazı yeni paraların renkle- rinin bozulduğu görülmüştü. Bu hususta malümat almak üzere bir muharririmiz şehrimiz- de bulunan ve yeni paraların ba- sılması işi üzerinde darphanede | meşgül olan maliye bakanlığı müsteşarı Faikle görüşerek iza- hat istemiştir. Bay Faik bu husus ta demişti ki: “ —O Bu söylediğiniz şekilde çıkan paralar ilk günlerin acele- $1 arasında herhangi bir. sebep- le hatalı olarak piyasaya çıkmış paralardır. Şimdi artık bu şekil- de paralar yoktur. sılması takip edecektir. İstanbul- da bulunacağım on gün zarfın- | da bu işlerle meşgul olacağım. FTRD | RKESİNBEGENDİGİ VEH MUHT hakaret İngiliz gazetelerinde “Rotir Ajansı,, olarak okunduğuna gö * re, Frankforttaki İngiliz baş kon- solosu, bir Ingiliz hasta Lakıcı - ya bir Alman nazisinin yaptığı muameleden anlayı polise şikâ * yette bulunmustur. Roçid hastahanesinde hasta bakıcı olan Mis Ceymson isimli bir İngiliz kızı, bir Yahudi dük - çirkin bir muameleyle karşılaş - mıştır. Öz Almanların buralardan a * lış veriş etmesine mani olmak ü- zere o civarda dolaşan sivil bir Alman Nazisi, İngiliz kızının bir “vatan haini,, olduğunu söyle - miş ve yüzüne tükürmüştür. Engiliz kızı mesele çıkarmak” tan çekinerek, mukabele etmek - sizin doğruca İngiliz konsolosha- nesine gitmiştir. Alman Nazisinin, İngiliz kı * zını Alman sanarak, — böyle bir muamelede bulunduduna hük- mediliyor. Çocukları koruyalım Kış geldi. Kışın soğuğundan ve bu suz yuttaşlarımızı korumakı hepimi - demiş olmak için kullanamadığımız ı eskilerini Çocuk Esirgeme Kurumuna “Himayel Etfal Cemiyeti,, verelim. Sadakaifıtır “Bie Töğtlür axa Sovyetlerterak. ki ediyor Moskova, (Hususi) — Beş se- nelik istihsal plânı, muvaffaki- yetli neticeler vermektedir. Ma- lâm olduğu üzere, Sovyetler, her şeyden fazla ağır sanayie ehem- miyet vermekte ve hafif sanayii şimdiye kadar ikinci plâna br- rakmaktadırlar. Yani, mektupluk kâğıt, fantezi kumaş, kemer — to: kası yapacak yerde, bunları iler- de yapmağa yarayacak olan ma- kineleri yaratmakla meşguldür- ler. Yani, makine yapan makine. ler! İlk hedef buydu. Bu kadar esaslı bir sanayi plâ- nınm en mühim maddesi elbette, demir istihsalidir. Bu senenin demir istihsali, p- lân mucibince, 10,000,000 pud idi. Sovyetler, bu yekünu İstihsale muvaffak olmuşlardır. Bir araba atlariyle denize gömlldü Haliç Fenerinde feci bir kaza ol * müuştur. Süleyman #sminde bir araba* ci kum dolu arabasile Fener — polis merkezi arkasında bir İnşaat yerine giderken çamurlanan tekerleklerini temizlemek için denize doğru biraz ilerlemişi fakat denizin bu tarafında bataklık ve uçurum olduğundan ara* ba birdenbire sağa doğru yatıp kay- bolmuştur. Atlarınm ikisi de boğulmuş, Süleyman gürhelâ kurtulabilmiştir. Basketbol Istanbulsp or Romanyalılarla oynıyor Bu akşam Beyoğlu Walkevinde Ts: En 156 CA “eöü” | tanbalspor basketbol takımız şehrimle, ; Buğday Arpa 20 16 0 Üzüm 144 78 65 Hurma — 312 — 260 o 187 11 —10 — | ze gelen Romanya takımı ile bir maç yapacaktır, Ramanya takımının kuvvetli oldur ğu söylenmektedir. Onun icin bu mü- Hava kuvvetimizin yükselme ve | sabakanm çok heyecanlı olması Ihti - artması için her türlü yardımın ya: pılması yurd borçlarımızın en ileri gelenlerinden olduğundan diyanet işleri reisliğinden verilen fetvaya göre sadakal fıtır ve zekât ile mü: kellef olanların tayyare cemiyetine yardımda bulunmaları ilân olunur. İstanbul Mürtüsü M. FEHMİ mali vardır. Yılbaşı okkazyonu Kadıköyünde Moda caddesinde, Cafer Ağa mahallesinde Ağabey &o - kağında, 169, 171, 173 numaralı Acar yan apartımanı izalei şuyu (le satıla » caktır, Kânunusani 3 neül günü, saat 14 — 16 son müzayedesi olacaktır, Ka - TUi gy ag gaNN gaa | ÜÖY SUİA mahkemesinde — krymeti SERERNEN Diş Tabib Halit Galip Ezgü Istanbul ve Münih Universitesinden Dip'omalı Revottu Tepebaşı Necip IRALI TAKVİMİ RAGİP 1935 Yılına 12 Yaşında Giriyor Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da en özenli ve en doğru takvim ve heyet bilgilerinden başka herkese gereği olan genel bilgileri de içinde bulundurur. ERKESİN ARADIĞGI 12.000 lira kesfolunmuştur, fakat yol- eat ç: | culuk dalavısile daha ucaz verilecek- tir. | (3722) YENİ ÇIKTI Cemiyetin Asılları Fiatı 100 kuruş Tevzi yeri - VAKIT Matbaası muştur. Bunlar İsmail ve İlyas, — Kemal, köse Hüseyin, Mustafa ve di- İ ger ismile Şevkettir. Ayrıca büyük | bir petrol kumpanyası direktörünün — de bir işe ismi karışmaktadır, — Kaşakçıların kaçakçılık yaptığı ka> akta 3 kilo afyon bulunmuştur, Ay başlangıçları ve sayılı ulusal günler Istanbul rasathanesinden alınmıştır. Ciltli Fiatı 35, Ecza Fiatı 25 Kuruştur. Kanaat Kütüphanesi İ “|