2 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

2 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

kamızın kayıd müddeti bitti No, 135 — Sedad ÇOCUK Musaba- No. 136 — Saim Can No. 137 — Kâmran Güzel ve gürbüz çocuk müsabakamıza giren küçükler den Üçünün daha resmini bugün koyuyoruz.. ÇA A | SOY ADLAR '__"ıı Okuyucularımızın soy adlarını neşrediyoruz Ülgen — İstanbul posta daire- si memurlarından Besim, anası Hatice, kardeşi Rasim, (x) Bayrakdar — Beyazıtta şe- kerci Halil, kardeşi Asiye, karısı Emine, oğulları Salim, Ali Hay - dar. Ülgenerk — Ağırceza mahke . mesi başkâtibi Ali Galib. Engin — Ağırceza mahkemesi zabıt kâtibi Meziyet. Uğur — Adliye encümen kâtibi Hasan. Sağnak — İstanbul belediyesi cibayet merturu Celâl, (x) Özdemir — Yedikule tram- vay caddesinde 26 No, — tütüncü Nureddin. Sülün — Yedikule Hacıtevhat M. Ali, Cileson — Beyazıd kitakçılar içi 46 No. çorapçı Yaşar. Demirpençe — Yedikule hava- gazı fabrikasında ateşçi Rıza. Ülke — Yedikule mensucat fab- rikasında çözgücü Baki. Gönüllü — Eyübte Davud ağa mahallesi bekçisi Adi!, karısı Şe- fika,ktzı Unvan, oğulları — İrfan, Feyhan, Atık — İstanbul tramvay şirke- ti makasçı ustası Sadi, anası Gül- li Uyanık — İzmit Uyanık savaş gemisi telsizcisi Adnan. Öney — Kadıköy Kurbağlı de- re caddesi Söğütlü çeşme karşısı 13 No. Seyfeddin, karısı Mediha, kızı Hayrünnisa, oğlu Necdet, Selma. Onat — Edirnekapı maliye şu- besi tahsil kısmı başmemuru Hul- ki, Sagun — Edirnekapı maliye şu- besi tahsil kısmı veznedarı Sami. Ceyhan — Edirnekapı maliye şubesinde kât'b Yusuf. Kural — Edirnekapı maliye şu- besinde kâtib Fethi, kardeşi Zeki. Güden — Edirnekapı maliye tahsil şubesinde — tebliğ memuru Tekeriya. Çoker — Edirnekapı maliye tah sil şubesinde tahakkuk muavini | Şevki, kardeşi Cemil, (x) Uysal — Edirnekapı mali- yetahsil şubesi gece bekçisi Ihsan. h— Sayğın — Şile h;kimi Muh- (x) Özen — Beykoz kazası mu- hasebe şefi Mehmed Kâzım. Alici — Şişli likör fabrikasın- da Ahmed. (x) Kıvanç — Taksim nahiyesi Dolapdere belediye mevkii üçün- cü komiser Behçet, (x) Baykal — Taksim nahiyesi Dolapdere belediye — mevkiinde emur Emin, Beken — Taksim nahiyesi Do- lapdere belediye mevkiinde me- mur İ5 mdi. Tarancı — Tramvay şirketi Be- şiktaş şubesi müfettişi M. Nihad. Özyılmaz — Taşkasap tramvay caddesinde (162) No. mütekaid binbaşı İbrahim Srtkr. Güven — Bakırköy Zeytinlik, Fazlıpaşa sokak (18) No. müte - kaid binbaşı Hasan Adli. Dikmen — Unkapanı Atlama caddesi 3 No. müskirat deposu O, Kâmil, Durgansov — Beyoğlu Tarla . başımnda Kireçhane sokak 29 No, askeri mütekaid Hasan. Balat Köprübaşı tütün depo - su müstahdemlerinden: Duygu — Hüsnü. Topaç — Lâtif, (x) Kayacan — İbrahim. Yörek — Abdullah. (x) Yavuz — Şevket. Çakıltaş — Kemal. Fırıldak — Fethi, (x) Yalçın — Şevket. Olcay — Mesut top kedikli kü- çük zabit mekteb 2 .B.L. 166 No. A, Er — Metmus top gedikli küçük - zabit mektebi 2. B. L. 121 No. Çayatay — Metus top gedikli küçük zabit mektebi 2 B. L. 170 No, M. (x) Ertuğrul — Metus top ge - dikli küçük zabit mektebi 2. B. L. 168 No, A. Tüzimgüç — Üsküdar posta me Yeni neşriyat Evrensel ay Resimli Ay basımevinin b güne değin "Resimli Şark,, adile çıkarmakta olduğu aylık dergi, şimdi Evrensel Ay olmuştur. Bu derginin 49 uncu sayısı çıkmıştır. Çalışkan çocuk İlk ve orta okulların seve 3e- ve okudukları bu yedigünlük derginin yılbaşı sayısı 20 yap - rak ve dört boyalı bir kapakla çıkmıştır. Gürbüz Türk çocuğu Çocuk Esirgeme Kurumu ge- nel merkezi tarafından her ay çıkarılmakta olan Gürbüz Türk Çocuğu mecmuasının 96 1ncr sa* yısı değerli yazılarla çıktı. Mec- muada doktorların anne ve ba- baları alâkadar eden kıymetli yazıları vardır. Her anne ve ba” banın bu mecmuayı okumasını tavsiye ederiz. Hol vut'un yılbaşı nushası Holivutun beşinci sene 3 nu- maralı nüshası Parisin en büyük terzilerinden biri olan Lüsiyen Lelongun kadın elbise ve şapka modelleri ile girçok artist re- simlerini ve çok zengin bir mün” dericatı havi olarak - intişar et- miştir. murlarından Hulüsi, Kadrköy po- lis memurlarından Arif, Üsküdar halk tramvay'arı fen atelyesi me- murlarından Sami. Çakır — Balat Hamamı Muhid- din mahallesi kesme kaya cadde- si 47 No, Sabri, Ayşe, İhsan, Ha- san. Merğen — İstanbul mal'yesi matbu evrak anbar memuru M. Sal'h, karısı Penbe, kızı Fatma, oğlu Ali, kızı Nurünisa. Kuleli — Erenköyde Halil oğlu Ömer. Uzun — Süadiye Bağdat cad- desi 368 No. Osman oğlu Mehmed Gürsel — İstanbul üniversitesi tıb fakültesi sımıf üçte Sabshattin. Gökseven — İöne ada gümrük idare memuru Talât. F . . *« Kenarları (*) işaretli soyadla rt evvelce "aşkaları tarafından a lınmış isimlerdir. Sahiplerinin de- ğiştirmeleri faydalı olur. ], Iîr_anıi Dölezi Yazan: ediniz. Almanya Cümhuriyeti sağlam değildir. Al- manyayı idere edenler Fransa ile samimi bir surette barışmak isti- yorlar. Versay müahedesini tat- bik etmek istiyorlar. Fakat bu müahedenin amansız şartlarını Alman milletine kabul ettirebil- mek için, Fransa tarafından bu şartların icap ettiği kadar hafif- letileceğine inanmaları lâzımdır. Eğer bu olmazsa Alman Cümhu- riyeti dağılacak ve karşınızda demir gibi bir disiplin içinde di- kilmiş bir millet bulacaksınız. Binlerce Fransıza yapılan bu ihtara kulak asan olmadı. Ekse- risi hukukçu olan Fransız nazır- ları, bir şüphe ve uyuşmamazlık vaziyetinde kaldılar. Ve daha uy sal olan Briyan ellerinden bir im tiyaz koparmağa muvaffak oldu- ğu zamanlar bile, daima geç kal- mış oluyordu, Çünkü Fransanın eski müttefikleri, onu tek başına brrakarak, esasen bu imtiyazları vermeğe mahküm etmiş bulunu- yorlardı. Bu arada; sadece Al- man demokratlarının düşmanla- rının istifade ettikleri ne acemi- Tikler yapılmadı. Ludendorf ile macerasından sonra tamamen gözden düşmüş olan Hitleri di- rilten Rur'un işgali ve bilhassa Ren'in ayrılması oldu. — Bri- yan, Stresenan ile çalıştığı müd- detçe, sadece ehemmiyetsiz. bir tahrikci olarak kalmıştı. Fakat Fransanm, kendisi silâhlarını bı- rakmadan Almanyanın elinden silâhlarını almak istemesi Al- man efkârı umumiyesini şiddetle sarstı. Hitlere 1932 deki muvaf- fakiyeti verip nihayet bugünkü vaziyetine getiren “hukuk müsa- vatı,, meselesi oldu. Fakat o za- man bile Alman ordusunun za- bitleri “kurşuni — gömleklileri,, sevmiyorlar, onları istihkar edi- yorlardı. Ağır sanayiciler, büyük arazi sahipleri ve Katolikler Hit- lerden korkuyorlardı. Geçen Ni- sana kadar herkes, Hitleri, Hin- denburg'un yerine cümhur reisi seçilecek olan Von Papen'in ne- zareti altında bulundurmağa ka- rar vermişlerdi. İşte bu esnada Mösyö Bartu'nun meshur seya- hati bütün Almanların zihninde “Almanyanın çenber altına alın- ması,, korkusunu uyandırdı. He- men her zaman olduğu gibi, ha- rici tehlike karşısında fırkalar arasındaki kin untuldu. Alman birliğinin muhafızı erkânıharbi- ye, harp zamanında ihtiyat za- bitleri veren orta sınıfın tapındı- ğı adamla birleşerek, bu smıfın samimi muzaberetini temin etmek istedi. Gensral Von Blonberg za bitlerinin muvafakatiyle Hitler ile bir misak imzaladı. Birisi me- sai arkadaşı Von Şlayher'i, biri- si de en iyi muavini Rön'ü feda ettiler. Bu iki adamım kanları ile kurşuni ordu ile Alman ordusu- nun barışması vesikası imzalan- Harb GENE evvelce imparatora olduğu gibi şahsen Hitlere sadakat yemini etmelerini ordularına emretti. İşte Mösyö Bartu'nun göste- riş siyaseti ne netice verdi. Sade- ce Hitleri düşürmek isterken, Al man milletini esaret altına al- mak ister gibi göründü, ve Hit- lerin düşeceğinden fazla emin 0« larak buna istinat ettiği için de, onun kuvvetini arttırdı. Fransanın karşısında artık bir memnuniyetsizlik dalgasımın ortaya çıkardığı bir adam değil, bir milli reis, elinde bütün ku- manda âletlerini tutan seferber- lik halinde milletin onda dokuzu nun gönüllü itaatine sahip bir re- isi var. Ağustos 1914 de ikinci Giyyon milletine bu kadar emin değildi. Fransanm dikenli Sar meseles sini karşılıklı halledeceği adam budur. Bu tehlikeli vaziyet için- de, 1914 de olduğu gibi Fransa İngiltereye istinat edebilir mi? Ingiltere hariciye nezareti ve Londra dorsası Avrupada, İngilterenin müsa- adesi olmadan ne harp ne de sulh yapılabilir. İngilterenin harici siyaseti, Fransanın olduğu gibi, bir takım memurlar, diplomatlar ve asker- ler tarafından idare edilir. Bun-! lar müşterek intihapla, müsaba- kalar geçirerek işe almır, birbirs lerine hiç bir nazırm - kadroları: nı değiştiremiyeceği bir “silsilei meratip,, ile bağlıdırlar. Bunlar, büyük plânlar kurup idare et mek için lâzım disipline, malü- mata, salâhiyete ve istikrara sa« hiptirler. Bu bir tek Allaha tapı- nan hakiki bir ruhani meclistir ve bunun Allahı Britanya impa- ratorluğudur. Ruhani meclis her zaman olduğu gibi ilâhi kuvvet ile birbirine karışır. İngiliz hari- ririye nezaretiyle bahriye neza« reti gibi. Fakat bu ik! nezaretin yanme da “City,. vardır. Londra sadece İngilterenin merkezi değildir. Londra her türlü ve bütün ipti- — dai maddlerin nazım — piyasası, bütün münakalâtın dökümü ve bütün ödemelerin takas odası ol- muştur. Bu bakırmdan “City,,'rin menfaatleri bizzat imparatorlu- ğun menfaatlerini aşmaktadır. Onun için, bankerlerin gö:l;lo— ri, her zaman hariciye ve ri- ye nezaretleri muıwrinmıı gö rüşlerine uymaz. İngilterenin ha« rici siyasetinde daima iki görü$ş vardır: — Hariciyenin — görüşü ve “City, nin görüşü, Eğer bu i- ki görüş biribirine uymazsa hari” ciyenin görüsü kararsız, İlâka: bir şekil alır. “Muhteşem ü gibi. '(Devamr var)