16 Şubat 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

16 Şubat 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

HABER — Alışam Postası İkinci kümede, Topkapı-Altınordu kazandılar Anadolu ile Eyüb birbirlerini yenemediler Zaksim alanında Fener (î) Vefa (1) Dün günün en zorlu maçını Fe- nerbahçe — Vefa Taksim alanın - da yaptılar. İki taraf ta tam kadro ile çık - mışt'ı. Kur'ayı Vefalılar kazandı; ve oyun Fenerin bir hücumu ile baş- ladı. Saha çok çamurdu. Oyuncu- lar ve top güclükle hareket edebi. Hiyorlardı. Bununla beraber Fener hücumlarmda açıkca b'r insicam belli olüyordu. Nitekim Fenerin bu hücumları semeresini vermekte gecikmedi ve altıncı dakikada Muzaffer ilk go- lü attı. Gol şöyle olmuştu: Sağdan N'yazi ile inkişaf eden bir hücum, Niyazinin yerinde bir ortalayışı ile ani olarak sola geçti: Top Fikrette. Kalecitopu kap- mak için atıldığı bir anda Fikret müsaid bir mevkide bulunan Mu - zaffere verdi. Muzalffer de hiç bekletmeden kaleye — gönderdi. Top daha henüz yerinden kalka - mıyan kalecinin ellerine sürtüne- rek kaleye girdi, Bu golden sonra Vefalılar can- landı, üstüsta Fener kalesine bir iki bücum yaptılar. Bunların — bi- rinde Fetler aleyhine bir frikik ol- du. Ve top Muhteşemin çok iyi bir çekişle Fener kalesine girdi. Oyunun bundan sonrası tekrar Fenerin hücumile geçtiyse de ge- rek talisizlikten, ve gerekse — ça - murdan başka gol olmadı, ve bi- rinci devre bu şekilde bitti. İkinci devre gene Fenerlilerin akınıyle başladı. Oyunun — hizin- dan Fenerin her ne bahasına olur sa olsun maçı kazanmak azminde olduğu anlaşılıyordu. Oyunun ilk on beş dakikası ta» mamen Vefa kalesi önünde geçti. Kornerler, taçlar birbirini — takib ediyordu. Bu esnada biri Namık'ın - biri de Şabanın ayağından olmak üze- re top Vefa kalesine iki defa daha girdi. Vaziyet 3 — 1 Fener lehine olunca Fenerliler son bir hızla ile- ri atıldılar, ve oyunu bir müddet Fener nısıf sahasına intikal ettir- diler. Bu esnada Fener kalecisi Hüsam muhakkak bir gol kurtar. dı ve oyun tekrar yavaş yavaş Ve- fa nısıf sahasma geçti. Günün en güzel oyuncusu Şaban enfes bir sürüşle Fenerin dördüncü golünü de çıkardı. Ve oyun Vefa aleyhi - ne verilen bir korner atılırken bit- ti. Hakem Sadi Karsan oyunu hiç bir sızıltıya meydan 'vermiyecek bir şekilde çok iyi idare etti. Fe - ner takımı bilhassa Hüsameddin, Yaşar, Ali Rıza, Esad, Muzaf - fer, Şaban ve Fikret çok iyi oyna- dılar. Diğerleri de vaz'felerini hakkryle yaptılar. Buna mukabil Voefa da çok enerjik bir oyun gös- terdi. Muhteşem ve Gazi sık — sık alkışlandılar. Yalnız — müdafaası iyi işlemiyordu. Bu biraz çamur - dan, biraz da Fener hücum hattı- nın mükemmel oyunundan ileri geliyordu. Fener — Vefa maçı ayni oyun stiliyle oynuyan iki genc ve ener - jik takımın maçı olduğundan bü- yük bir zevkle seyredildi. Vefalı- lar Galatasaray maçında olduğu gibi sert bir oyun oynamadıkları, ve oyunun sonuna kadar sport - menliklerini muhafaza ettikleri için tebrik edilebilirler. Kendile - rinden daha kuvvetli olduğu mu- hakkak olan hasımları karşısmda sonuna kadar temiz ve iyi bir oyun çıkardılar. Fenerbahçe de geçen devrede yegâne mağlüp olduğu Vefa takı- mına karşı büyük bir dikkatle oy- nadı, Galib gelmesinin en büyük sebebi sonuna kadar seri ve açık bir oyun tatbik etmesi, bilhassa en küçük fırsatları bile kaçırmak is - tememesidir. Maçı güzel bir neti- ce ile bitirmesi şampiyonluk yo- lunda kendisi için büyük bir avan tajdır. Hiç tereddüt etmeden de- nilebilir ki Fenerbahçe Vefa ma- çını kazanmak suretile şampiyon- luğun yüzde seksenini elde etmiş- tir. 1 Martta yapilacak Galatasa -« ray maçını da kazanırsa — şampi- yon olacaktır. Galatasaray ile be- rabere kaldığı takdirde şampiyon kuk için Beşiktaşla bir defa daha çarpışacak ve Galatasaraya mağ- lüp olursa ikinci olacaktır. Fenerbahçenin mukadderatını tayin edecek olan Galataşaray maçını kazanması, ve bu suretle İstanbul şampiyonu olması bugün kü şerait içinde Fenerbahçe için çok muhtemeldir. Ve bu şampi - yonluk Fenerbahçenin hakkıdır. M.$, Kadıköy nIaıslığg Beşiktaş (9) Beykoz (1) Kadıköy alanında oynanan Be- şiktaş — Beykoz maçı, Beykoz için beklenmiyecek kadar acı bir netice ile bitmesine rağmen çok sıkı ve güzel olmuştur. Beşiktaşın 9 — 1 galebesile bi- ten karşılaşmada, Beykoz ilk dev- re bir türlü kendini toparlıyamı - yarak ve yanlış bir tabiye kulla - narak 6 gol yemiş bütün ilk 45 da kika Beşiktaşım tam bir hâkimiye- ti ile geçmiştir. İkinci devre, takımda büyük bir değ'şiklik yapan Beykozlular canlı ve enerjik bir oyun oynama- ğa muvaffak olmuşlar, hasımları- na bir gol çıkarmışlardır. Fakat tekrar ağır basmağa başlıyan Be- şiktaşın karşısında tokrar oyunla- rı bozulmuş ve (3) gol daha ye- mişlerdir. Dün Beşiktaş takımı çok güzel bir oyun oynamıştır. Bunun için - dir ki, hiç te (9) gol yiyebilecek kadar kötü bir oyun oynamıyan Beykozluları bu kadar büyük bir sayı farkile mağlüp edebilmiştir. Dün Beykozluların 9 gol yedik- ten sonra bile, çıkardıkları canlı ve temiz oyun mağlüplara gol de- ğilse bile, iyi takdir kazandırdığı- na şüphe yoktur. Beykoz dün üç €en iyi oyuncusundan mahrum bu - lunmasa ve gene bu canlılığı gösterebilse idi hiç te böyle acı bir akıbete uğramıyacaktı. Beşiktaşa gelince, dün oynadı- ğı oyundan sonra siyah beyazlıla- rın takımını çok düzelmiş ve kuv- vetlenmiş gördük.. Dün iki taraf ta şöyle kısmen eksik bir kadro ile sahaya çıkmış- lardır. Beşiktaş: Mehmed Ali Nuri Faruk Feyzi Ali Hasan Hayati, Hakkı, Muzaffer, Şeref, Fuat. Beykoz: Enver Halit Bahadir- — Turgud Mustafa, İsmail Hakkı, Namrık, Kâzım. (B) takımları (B) takımları maçında Beşik - taşım İisansları olmadığından Bey koz hükmen galib gelmiş, yapılan hususi maçta da Beşiktaş eksik bir kadro ile oynıyarak 9 — 0 mağlüp olmuştur. ğeref alnnınd_a Galatasaray 4 Nebi Behçet Kemal, Süleymaniye O Dün Şeref alanında Galatasa - yay ile Süleymaniyenin — yaptığı maç, sarıkırmızılıların çok deği- şik ve genc bir takıml sahaya çık- malarına rağmen 4 — 0 Süleyma- niyenin mağlübiyeti bitmiştir. Maçın tafsilâtı şudur. , 3,10 geçe evvelâ Galatasaray sonra Süleymaniye sahaya çıktı - lar. Hakem Halid Galib Özgü o - yun başlamasile Galatasaray der- hal hücuma geçti ve kornerden Danyale geçen topu Danyal güzel kullanarak dördüncü dak'krd Sü- leymaniye ağlarına taktı. Ceşinci dakikadan sonra Süleymaniyenin biraz cnlandığını görüyoruz. Fa - kat Lütfinin uzun müdahalelerile top nısıf sahayı derhal geçti. Ve Suavinin güzel bir pasını alan Danyal 10 ncu dakikada ikinci golü de attı. Süleymaniye takımında oynı - yan Ruhiye hakem sert oyunun - dan dolayı ihtar verdi, Galatasa - rayın tazyiki devam ediyor güzel kombinezonlarla inen Galatasa. ray Sırf Süleymaniyenin adama bakmaları yüzünden on beşinci dakikada bir gol daha kazandı. Ve bu gölden sonr oyun ilk zev - kini kaybetti., Şimdi iki tarafta şuursuz bir oyun oynamağa baş - | ladı. Süleymaniyenin yirmi beşin- ci dak'kadan sonra biraz canlı oy- namağa başlamsı pek z sürdü. Ve devre 3 —0 Glatasaray lehine bitti. İkinci devrede Galatasaray ken dini hiç sıkmadan rahat bir oyun çıkarıyor şahsi hücumlar gene Galatasarayda Süleymaniyelile - tin nısıf sahayı geçtikleri pek en- der sıkışık bir müdafaa — oyunu kullanıyorlar 35 nci dakikada Ga latasaray bir tehlike atlttı top di » reğe çrpıp geri döndü. Devrenin son dakikalarında — Galatasaray BUT g ggee egagallİ Spor postası müsabaka hazırlıyor Sporpostası bu müsabakada bi rinciliği kazanacak okuyucusuna bir altın Tlira hediye verecektir. Bugünkü nüshasındaki tofsilâtı okuyunuz. Tyyyi Üİ gaa y iagll | — İkinci kümenin bu en güclü iki | vazifede wdfıh!ld“ | tasşaray 4 — O Süleymaniyeyi yen | di. Vefa - Fenerbahçe bir gol daha attı. Neticeyi 4 — 0 bitirdiler. Maç heyeti umumiye İ - tibarile çok zevksiz oldu. Galatasaray dün sahaya çok dezişik şöyle bir kadro ile çılımış- tı. Hızır Osman Suavi Cafer, Şemsi, Danyal. Lütfü Bekir Fazıl, | Fahır Münevver, E, Gençler Genç takımlar maçında Gala - E, (B) takımları (B) takımları maçında Galata- saray 5 göl atmış ve hiç gol yemi- yerek Süleymaniyeyi mağlüp et - miştir. Ikinci küme Dün oynanan (3) ikinci küme maçından ikisi gen2 beklenmiyen neticelerle bitti. Bir tarafta daha geçen hafta Eyübü yenen Hilâl, Altınorduya yenilirken, diğer tarafta da geçen hafta Anadoluyu yenen Kasım- paşa mühim bir sayı farkla Topka pıya mağlüp oluyordu. Yalnız, E- yüb — Anadolu maçı tabif bir ne tice ile beraberlikle bitti. Bu maçların tafsilâtı şudur. Eyüp - Anadolu — | Kadıköy alanında oynanan i - kinci küme maçında Eyüb — A - madolu, kümenin en başında — gi- den iki takım — karşılaşmışlardır. Maç çok sıkı ve heyecanlı olmuş, daha oyun başlar başlamaz, — ilk dakikada Anadolu Eyüb müdafaa sının bir an boş bulunmasmdan istifade ederek ilk golü yapmıştır. Bundan sonra Eyüb mağlübi - yetten kurtulmağa çalışarak raki- bini sıkıştırmağa başladı. Ve 10— 15 dakika sonra bir penaltı ceza- sından beraberlik sayısını yaptı. Bundan sonra — Anadolunun yaptığı bir gol ofsayd olduğu için sayılmadı. İki dakika sonra da E- yübün bir şütünü Anadolu kale di reği kurtardı. Ve devrenin yarısından sonra iki taraf ta mütevazin bir oyun oy nadılar, Netice 1 — 1 beraberlik- le bitti, İkinci devre başlar başlamaz, gene ani bir hücumla Anadolu ilk dakikada ikinci golünü de yaptı. Eyüblüler tıbkı ilk devrede yap - tıkları gibi buna mukabele etmek için çok çalıştılar. Ve 18 nci da - kikada beraberlik sayısmı yaptı - lar. , Oyunun bundan sonrası iki ta- | rafın da zorlu fakat neticesiz a - kınları ile geçti. Ve netice 2 — 2 beraberlikle bitti. Maç çok heyecanlı oldu. Fakat son dakikalarda iki taraf ta sinir- lenmese idiler daha zevkli olabi - Tirdi. maçında heyecanlı bir an takımımı da ilk devredeki gibi, bi sefer de birbirini yenememiş oldu. Topkapı-Kasımpaşa İkinci kümenin en mühim maç” larından birisi de dün Şeref ala * nında şöyle oynandı: Saat birde evvelâ Topkapi ” Kasımpaşa sahaya çıktılar, Hakem Suphi, İlk akımı Topka* pr yaptı. Onuncu dakikaya kada” iki taraf ta çok güzel akımlarlâ birbirlerini yokladılar. İlk golü Kasımpaşa penaltıdan attı ve mütekabilen ilk evvel Kar sımpaşaya atmak suretile ilk dev” re3—3 berabere bitti. devre Topkapılılar çok canli - bif oyun çıkarmağa başladılar ve il” rasile dördüncü, beşinci, altınmcı V€ yedinci golleri de çıkardılar. ToP' kapr takımında biraz deiiıikl* göze çarpıyordu. Salâhattinin ©7 tadan asıl yerine alımması, Osma” nn merkez muhacimde oynatıl * ması çok isabetli olmuştu. Kasıti” paşa takımında Şaban çok muvaf fak olmuş ve gollerin atı âmil olmuştur. İkinci devrede fy “#ipaşanın bu kadar çok göl ? mesine âmil, mağlübiyeti kabul ' derek bir müdafaa sistemi etmesindeki ve takımın Bunu bt * ceremeyip hasımlarını tamamtf boş bırakmaları sebeb - olmuştüf: Oyun çok zevkli olmuş ve bu'-“d küme maçlarında ender. görü bir alâka ile seyredilmiştir. Hilâl - Altınordu Taksimdeki Hilâl — Altmord” maçt da hiç beklenmiyen bir N€ ” tice ile bitmiştir. Son zamanlı çok kuvvetli görünen ve her ne geleni yenen Hilâl, güzel bir ©* yun oynıyan rakibi Altınordu mına 2 — O mağlüp olmuştur: Bu netice ile Altmordu son zamanlarda takımın çok dür zelmiş olduğunu isbat etmiş "5 zel bir oyun oynamağa mı olmuştur. el Bu maçın böyle bir netice ".. bitmesi ikinci küme puvan v! , yetleri üzerinde tesir yapmı$ şimdiye kadar üçüncülüğü k:; ması muhakkak görünen, îl“ aşmpiyonluğu düşünülen H ” için bu mağlübiyetten sonra . piyonluk işi suya düşmüştür- Bay Abdullah öi Beşiktaş baş kaptanı * Sevinerek öğrendiğimize .i.*- Beşiktaş klübü genc idarecilefiğg den Bay Abdullah Beşikta$ Kİ başkaptanı seçilmiştir. mu Esasen şimdiye kadar da bi takımla uğraşan Bay arkf. gibi krymetli, genç ve bütün daşları tarafından çok sevilen bir rüst bir idarecinin böyle tami salâhiyetle Beşiktaş uh'ı;:v başma geçmesinden, siyah &' hlar herhalde çok fayda $' 4 aldık | lerdir. gl * Çalışkan idareciye yen'