29 Mart 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

29 Mart 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Fransız gazetelerı nin fikirleri Aralarında Hitleri deli addeden de var Paris, 28 (A.A.) — Bütün| Fransız gazeteleri, müttefikan, Al- man müddeiyatının Deyli Teleg: raf'da bildirildiği şekilde olduğu- na inanmanın gayri kabil olduğu- nu yazmaktadırlar. Lö Pöti Parizyen gazetesi di. yor ki: — Bu gibi müddeiyat ileri sür- mek için deli olmak lâzım gelir. B. Hitlerin, bu kadar muazzam iddialar yapmış olmasını tasavvur imkânsızdır. Almanların ileri sür- dükleri Almanyanın — muahe- deleri ihlâl ederek kendins mal et- tiği tefevvuklara nazaran değil, fakat Londra protokollarına na - zaran tetkik edilmesi lâzımdır. — Ekselsiyor şunları yazıyor: — Almanyanın uygunsuz, hay- ret uyandırıcı metalibatında bü- yük harp tehlikeleri vardır, bu. Sovyet Rusya, Polonya, Küçük |- tilâf, Avusturya, İtalya ve İngilte- reye karşı ivazsız bir meydan oku- ma höreketi teşkil etmektedir. — Eko dö Pari: , Çekoslovakyaya karşı artık mey- dan okunmuştur. Dedikten son- ra, İtalya ile küçük itilâfın, müş- terek düşman tarafından biribiri- lerinin kucaklarına atılmış - oldu” ğuna nazarı dikkati çekiyor. Lö Jurnal, Hitlerin 550.000 ki- şilik muvazzaf bir ordu, 420.000 tonluk bir donama ve üstelik 4.000 avcı ve bombardıman tayyaresi is- tediğini yazıyor. Gazeteler, İngilterenin ne ya - pacağını soruşturmaktadırlar. Eko dö Pari diyor ki: — İngiltere için, Alman hege monyasının yolunu kesecek — bir nevi mukaddes tedafüi bir ittifa .| ka hemen hemen doğrudan doğ - ruya girmekten başka bir şey kal mıyor. Maten gazetesi: — Kollektif bir sulh tanzimi taraftarlarını İngilterede — büyük | bir ekseriyet teşkil etmesinden do- layı sevinmektedir. Lö Jurnal ise şöyle düşünüyor: — İngilizler Berlinin uzlaşma kabul etmez olduğunu keşfettiler ve Moskovanın da Almanyadan aşağı kalmıyacağından şüphe edi- yorlar. Yalnız intizam unsurları- nın grup haline getirilmesi lüzu- munun anlaşılacağı gün gelecek- tir. Amerikalılara göre: Hitlerin arzularını mahviyetle kabul etmek Uluslar Kurumu- ; nun intiharıdır Nevyork, 28 (A.A.) — Nevyork Taymis diyor ki: — İngiltere ve Uluslar Kuru- mu muahedesini imzalryan bütiin[ devletler, Kurumu her şeye rağ- | men muhafaza için hazır olmalı ı dır. Almanyanın — her yaptığını! ve tehditlerini mahviyetle kabul, etmek Uluslar Kurumunu intiha .-| ra davet etmek olur. Avrupanın umumi emniyetine karşı meydan okuma şeklinde indirilen bu dar- be, süküt ile geçiştirilemez. Bu! emniyeti ihlâl edenlerin şiddetle mahküm edilmesi lâzımdır.,, Amerika da Endişeye Başladı Vaşington, 28 (A.LA.) — İyi haber alan mahfellere göre, Ber- lin görüşmelerinden dolayı hükü- met endişedeir ve inkisarı hayale uğramıştır. Bazı nafiz muhitler, Almanyanın muahedeleri ihlâl et. tiğinden dolayr Amerika tarafın- dan proteste edilmesine taraftar- dırlar. Iİngiliz kralı Sir Londra konteransına Saymeni kabul etti Londra, 28 (A.A.) — Kral, Sir Con Saymeni kabul etmiştir. Mü- lâkat 45 dakika devam etmiştir . Sir Con Saymen, hükümdara Ber- lin ziyareti hakkında malümat sermiştir. Gillirtrekak Lord Edenin Mosko- vadaki temasları Moskova, 28 (A.A.) — B, E. den dün akşam Negoreloja Sov - yet hudut istasyonuna varmış ve bu sabah Moskovaya gelmiştir. İngiliz diplomatı, Dışişleri ko - miserliğinin mümessili ile İngil- terenin Moskova konsolosu tara- fından hudutta karşılanmıştır. Almanya da çağrılacak Londra, 28 (A.A.) — Deyli Mey!l'e göre, dünkü kabine içti - marmnda, yakında Londrada top - lanmağa davet edilecek olan Av - rupa devletleri konferansına Al - manyanın da çıgınlmuını karar| verilmiştir. sellğer b Italya boyuna asker gönderiyor Napoli, 28 (A.A.) — Veliaht istihkâm kıtaatmnı teftiş etmiştir Bu kıtaat evvelce vapura binm'ş o- lan diğer hizmetlere ait kıtaat ile birlikte ve Vulkanya — vapuriyle Doğu Afrikasmma hareket etmiş- lerdir. Moal 28 (AA.) — B. - 'TÜTMtereenaecnansezenenanaşserrnnesune den öğleye doğru B. Litvinof ta- rafından kabul edilmiştir Sovyet- ler birliğinin Londra büyük elçisi | B. Maiski ile İngilterenin Mosko-! va büyük elçisi Lord Çilston mü- lâkatta hazır bulunmuşlardır. — MÂBER — i A_k,ı- Postası SPOR Dünkü Futbol maçları Kurun gazetesinin tertip et - miş olduğu futbol şampiyonası - na Şeref stadında dün de devam edilmiştir. İlk oyun, hakem Halit Galibin idaresinde Yeni lise ile Pertev - niyal liseleri arasında idi. Pertevniyal-Yeni lise İlk akına başlıyan Yeni İiseli- ler yavaş yavaş hâkimiyeti ele alarak 20 inci dakikaya kadar tek kale oynadılar. Bu çember- den kurtulan Pertevniyalliler mu- kabil hücuma geçtiler. (25) in- ci dakikada Jlehlerine verilen (penaltı) yı çekemiyerek birin - ci haftaymi O — O berabere bi - | tirdiler. İkinci hıhıyı-nde iyice a. çılan Yeni liseliler oyun ortala - rında ilk gollerini (Şükrü) nün ayağı ile yaptılar. Yeni lise az sonra yine (Şürü) nün ayağile ikinci golünü yaptı. Oyunun son- larımna doğru Pertevniyalden Şa- kir şahsi bir oyunla takımının yegâne golünü yaptı. Ve Pertev- niyal (1 — 2) Yeni liseye mağ- lüp oldu. Boğaziçi-Vefa İkinci oyun İzzet Muhittinin idaresinde Vefa ile Boğaziçi a- rasında idi. Vefalılar ilk haftaym Boğaziçi kalesine çok hücum ettiler. — 20 — inci dakikada inen bir akmı — Hızır — tehli - keli bir çıkışla bertaraf etti. Fa - kat akabında hücuma geçen Bo- gaziçililer ilk sayılarmı (Şem - si) nin ayağile yaptılar. Bundan sonra oyun değişti. Birinci haf taym (1 — O ) Boğaziçi galip. İkinci haftaymı Vefa rüzgârı arkasına alarak yine hasım ka - lesine akmağa başladı. (8) inci dakikada Boğaziçinin bir akının- da Mecdinin kaleden çabuk çık- masından (Âlâattin) ikinci sayı- larını yaptı. (13) üncü dakikada boğaziçi- Klerin bir akımı (ofsayd) oldu. (17) inci kakikadaki akınları i- se (korner) ve bu çekilen (kor- neri) Vefalılar kurtardı. Devre- nin sonlarına doğru Vefadan (Abdurrabman) takımının şeref golünü atarak maç (2 — 1) Bo- ğaziçi lehine bitti. Bu oyun baş- tan sona kadar güzel oynandı. Üçüncü ve son oyun da Halit Ibrahimin idaresinde (Yüce ül- kü) ile (Drüşşafaka) arasında oldu. Yüce ülkü Darüşşafaka (Yce ülkü) lisesinin sert oy - namasına ğarmen hâkimiyet Da- rüşşafakada idi. Karşılıklı akm- lardan sonra (8) inci dakikada (İksanm) çektiği şüt gol ile neti- (Darüşşafaka - 1 -) Bundan sonra canlanan Yüce ül. künün yaptığı tehlikeli bir akın bertaraf edildi. (27) inci dakikada yine İh - sanın gayreti ile ikinci gol atıldı. Birinci haftaym (2 — O ) Da - rüşşafaka galip vaziyette bitti. İkinci haftaymda ağır basan Darüşşafakalılar Yüce ülkünün sert oyunu karşısında sayı yapa- meyarak oyunu nihayete kadar muhafaza edip neticede (2 — 0) ı galip geldi. celendi. H.R. 28 MART — 19838 Sir Con Saymenin Berlin seyyahatı ve neticeleri (Baş taraft 8 ncüde) Hep beraber şu işi başaralım|,, deniliyor. Almanya herkesin o -» turduğu sofraya, hem de - rica - larla, davet ediliyor. Alman “Ge- lirim amma,, şu yemekleri iste « rim!,, diye nazlanıyor ve uzun - ca da bir liste uzatıyor. Listenin içindekiler, evvelce de anlattığımız gibi, kolayca ha- zırlanacak şeyler değildir. Almanya açıkçâa bütün Alman- ların anavatana kavuşmasını İs- temekte, gittikçe fazlalaşan nü - fusu için şarkta, — yani Rusya- dan, — arazi istemekte, şimdi - lik, belki de, Baltık denizi kena- rındaki, Estonya, Litvanya, gibi memleketleri ilhak etmekle ik - tifa edeceğini ima etmektedir. Fransayı,Belçikayı korkutmamak ve İngiltereyi onların yanma koş- maktan, menetmek için de garp- dırılması da bazı kimselerin hatı - rına gelebilir. Dünya artık rüyalarla değil ha- kikatlerle karşılaşmaktadır. Vaziyeti duygularımızla değil gözlerimizle görmek lâzımdır. Bizim, çok şükür, aklımız da, kulaklarımız, gözlerimiz, ıll.ınnıı de vardır. Ve bunların, hakiki Türk men - fatlerinin nerede ve neden — iba « ret olduğunu, 1914 ve ondan evvel olduğu gibi, başkalarının hesabı - na değil, yalnız veancak Türk menfaatini düşüneceğini, herkesin kanması ve böylece bilmesi lâzım- dır. Soy adı İstanbul barosu başkanı Halil Hiltmi, “Uyguner,, soyadımı almış- ta, yani Fransaya karşı, hiç bir Kongreler emel beslemediğini ilân etmek - Hilâliahmer Eminönü kaza şu- tedir. besinden: Kazamızın 935 yılı umumi meclisi 31—3—935 pazar günü saat 14 de yeni postane cadde « nacağından üyelerimizin gelme - Almanyanın Şarkta bugünkü bu- dutları tanıyacak bir misaka gir - memesinin mânâsı bundan başka bir şey değildi ve olamaz. Berlin konuşmalarında Hitler ve arkadaşlarının bir gaye daha takip "w"' de şüphesiz-| — Avcılar kurumundan: dir. ngilizler Alman or- Ü dusundan ziyade tayyarelerden ve [ilıh:::xtı:ı varidire h:;:; gelecek senelerde — yapılabilecek öeçimini 91 mürt pazar güü sa> kuvvetli bir Alman donanmasın - | ee ae bedmüktüdrtlür, at 5 de (Şişli Bomonti cadde » Hülirtü — ieekük 5i dakkkae sinde İdenl lokantası) üstünde- tugilizlerin lehine bazı müsaade -| Hİ Merkezinde yapılacaktır. Ku- Terde bulünmasi Fransâ ve Belçi - Kkaya kârşı hiç bir hâsrmane hâre - kete geçemiyeceği hakkında - söz || vermesi de akla gelebilen ihtimal- lerdendir. Telefon: 42769 İstanbul 7 inci icra memurlu - ğundan: Bir borçtan d»lııyı mahcuz olup bu kere satılmasına kadar verilen bir adet büfe, iki adet masa, beş adet iskemle, bir adet bakır man- gal, bir adet kontrplâke kahve rengi dolap, altı parça oda takr ma, iki adet halr seccade, bir a - det şezlonk, iki adet yastık bir adet Yost markalı daktilo maki- nesi 31—3—935 tarihine tesadüf eden pazar günü satış maballi o- lan Kadıköy Cafer ağa mahalle- si Dalgalı sokak 19 No. lu hane- de saat 15 den 16 ya kadar ilk a- çık arttırma ile satılacağımdan taliplerin mahallinde hazır bu - lunacak memuruna müracaatları ilân olunur. (9851) Lâkin, ne olursa olsun, Alman- lar şimdilik İngilizleri Fransa ve Italyadan ayırmağa muvaffak ol - muşlar, onları ne zamana — kadar devam edeceği malüm olamıyan, mühim bir kuvvetten mahrum et- mişlerdir. Denizlere hâkim olan bir mille - tin adasına çekilip şimdilik olanı biteni — seyre dalması her halde dünya siyasasına mühim tesirler yapmaktan hali kalmıyacaktır . ..» Ingiliz siyasa adamları fikirle -« rini kolayca açığa vurmazlar veya zamanında bururlar. Sir Con Say- menin artık galip ve mağlüp yok - tur gibi sözleri her halde çok mâ - nidardır. Şimdiden sonra İtalya ve Fran- sanm İngiltereyei kazanmak için ellerinden geleni yapacakları, Al- manyanın da onun bitaraflığını tüinin içla büyük geyvetler çürlüe Döller deceği şüphesizdir. Horhoroni Fikrimizce İngiltere kolayca ka- ( Eminönü Valide kırarhanesi yanında rar vermiyecek ve bazı emri vaki - T:lzldn 24131 leri kabul ederek harp badiresini T" >avı A MA a uzaklara atmağa veya, mümkün olursa, mevzilleştirmeğe — çalışa - ZAYİ — Galata İthalât güm- rüğünün 22356 numara ve 20/9 /34 tarihli beyannamenin ikinci nüshasını zayi ettik. Yenisini a- lacağımızdan eskisinin hükmü ol- madığı ilân olunur. Bakırcılar, Salti Franko Göz Hekimi Bunun için İngilterenin herkesi toplayacak umumi bir konferans akt'ne çalışması, yeni bir paylaş - maya önayak olması da akla ge - lebilir. Büyüklerin gönlünü almak için küçüklerden bazı fedakârlık- Dr. Sükrü Ertan lar istenmesi do hatmra gelsblik . Benkk, Akkara sadöel M © Telefon: 22566 - Yukarıda — söylediğimiz — gibi || Baltık denizi kenarlarındaki bazı devletlerin tamamen ortadan kak Salı günleri meccanendir..