31 Mart 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

31 Mart 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

Bir azrail hikâyesi Bir adam ansızın — ölmekten gok korkarmış.. — Her nasılsa bir mucize olmuş... - Günün birinde, Azraille karşılaşmış ve ahbap ol- Muş... Ölüm melâikesi: : — Sana elimden geldiği kadar, bir iyilik yapayım.. - demiş - Ne şekilde ölmek istediğini söyle ba- kayım... . — Ansızın ölmek — fena halde sinirime dokunuyor.. Son günleri- min yaklaştığından haberim ol- sun.. Ahret fikrine alışayım.. Bu lâtfü benden diriğ etmezsin. — Etmem.. Canını almazdan bir hayli müddet önce maalmem- nuniye, sana, haber veririm. — Hay Allah razı olsun.. Am- Ma, söz mü?. — Söz!.. Azrail silinmiş. Uzun yıllar görünmemiş.. Adam da, rahat ra- | hat, gönül ferabiyle — yaşamış... Öyle ya: Mademki ölüm melâike- si haber vermiyor, demek, gözü - tü yummasma hayli zaman var.. Hattâ, hastalandığına, öksür - düğüne, dizleri tutmadığma, beli iki büklüm olduğuna bile M . Miyet vermemiş. Ya! kö - tü kötü soluyarak yatmış-. Çoluk çocuğu baş ucunda ağlarmış. İşte tam o esnada, Azrail, kar - | H#ısına dikilivermiş.. — Ne haber?. Beş on sene son> ra, öleceğim galiba.. — Hayır, şimdi işini tamamla - mağa geldim.. — Aman, nasıl olur? Hani ön- ceden malümat verecektin?. — Verdim ya, iki gözüm.. o Ülzümun p aA y aet B tü solumalar, sevdiklerinin ağla- yışları, hep birer malümat veriş - ti. — Lâkin, bunların sen farkına varmamışsın, nedeyim?.. “Adliye sarayı yanacak!,, de - mişlim, yandı. —Nereden bildin?. - dediler. Ayni suretle haber veriyorum: — Şehrimizde büyük tramvay kazaları çıkacak.. — Nereden biliyorsun?. Tramvay Şirketi, arabaları ve yolları tamamiyle mühmel bırak- mıştır. Motörler kontakt yapıyor; demir kapılar, heyamola ile açı - ltyor; Sirkecide arabalar boyuna yoldan çıkıyor: Yaylar inim inim in'ldiyor.... Hattâ ihmal koltuk - ları döşemelerine — kadar sirayet etmiş.. . Bu tıpkı, Azrailin haber ver - mesi gibidir. “Bir musibet, bin nasihattan yeğdir!,, derler. Amma, bu musi - bet gelince şirkete değil, ahaliye gelecek... Onun için, Azrailin ihtarları - mı, Tramvay Şirketi dinlemezse, belediye ona zorla dinletmelidir. (Va-Nü) Muhtelit mahkemelerde Türk - Fransız muhtelit hâkem mahkemesi reisi Bay Aser Nisanın yirmi beşinden sonra İstanbula ge- leceğini bildirmiştir. Nisanın 29 Ve 30 uncu günleri ile Mayısın birinci günü mahkeme — muhtelif telseler yapacak ve otuz dört da - Vaya bakacaktır. Bu mahkeme - Din vefat eden Türk hakemi Hacı Adil yerine Türk - Yuman muh - telit hâkem — mahkemesi Türk hâkemi Mehmet Ali tayin edil - Miştir, ğ | Muallimlerin müracaati Bütün saylavlara broşürler gönderdiler' Muallimler Birliği, kıdem ve makam tahsisatlarının verilmesi | için teşebbüslere girişmiş vebütün sayavlara ilk tedrisat hocalarının | vaziyetlerini gösteren büroşürler göndermiştir. Muallimler Birliği yakında tek- rar toplanarak yeni idare heyeti - ni seçecek ve bu büroşürlere gelen cevapları umumi olarak müzakere edecektir, ğ Duyduğumuza göre Kültür ba - kanlığı bu mesele etrafında İçişle- ri Bakanlığiyle temaslara girişmiş bulunmaktadır. Tlk tedrisat hocalarmın mesken bedelleri meselesi Şehir Meclisi | bütçe encümeninde — tetkik edil- mektedir. Vilâyet bütçes'nde tahsisat ol - madığı için bu paranın — vilâyet bütçesinden verilmesine imkân gö- rülmemektedir. Ayrı bir tahsisat konarak veril- | mesi için tekrar - Şehir Meclisine müracaatta bulunulmuştu. Yakın- da bütçe encümeni toplanarak bu mesele etrafında bir karar vere - cektir. Yeni bir tramvay mukavelesi Bayındırlık Bakanlığı nezdinde temaslarda — bulunmak — üzere 'Tramvay Şirketinin Brükseldeki idana merkozlsdür gel guniş sa- lâbiyetli iki Belçikalı mürahhas (Bay Brosens ve Bay Ronje) dün şehrimizden tekrar Brüksele dön - müşlerdir. Mürahhaslar, Brükselden gelir gelmez, burada küçük konuşma - lardan sonra doğruca Ankaraya gitmişlerdi. Öğrendiğ'mize göre Ankarada yeni bir tramvay mukavelesi yap - mak yolunda teşebbüslere giriş - mişlerdir. — Feshedilen 1926 mu- kavelesine ne gibi yeni şekiller ve- rileceği hakkında — bazı istizah - larda bulunulmuş ve şirket mü - rahhasları Bayındırlık Bakanlığı - MABER — Akşam Posfaâı için kaza sigortası yapılacak Bu sigorta iş kanunile beraber tatbil edilecek Çalışan Türk işçisinin — bütün haklarının korunması ve emeği - nin mukabilini tam olarak görme- $i için bir taraftan İş Kanun lâyi- hası hazırlanırken diğer tarafatn işçinin istikbalini — temin edecek mühim bir teşebbüs başarılmakta- dır. İş Kanunu çıkarıldıktan sonra amele için her nevi kaza sigortası- nın yapılması bir ihtiyaç halinde ortaya çıkmış olacaktır. Alâka . darlarca bunun için diğer sigorta şirketlerinin iş yapmasından ziya- de ayrıca ve sırf bu işle meşgul o- lacak bir sigorta şirketinin teşkili muvafık görülmüştür. Bu şirketin teşkili için muhtelif sigorta - şir - ketlerinin birleşmesi de mevzuu bahistir. Amele ve kaza sigorta- larmı yapacak olan bu sigorla şir- ketinin İş Kanununun çıkmasiyle beraber faaliyete geçeceği ümit e- dilmektedir. Yunanistana ihracat tekrar başladı Yunan isyanı dolayısiyle hemen hemen tamamen denilebilecek ka- Bir eroin kaçakçısı Iki ayrı mahkemede iki defa mahküm oldu Eroin satmaktan bir çok defa - lar mahküm olan — sabıkalı topal Hasan dün sekizinci ve dokuzun - cu ihtisas mahkemelerinde muha- | kemeleri bitmiş ve her iki mah - kemede mahküm olmuştur. Sekizinci ihtisas — mahkemesi Hasanın on dört ay hapsine ve bir sene Adıyamanda sürgün kal- masına, ayrıca da 200 ihtisas mahkemesi de 14 ay hap - sine, bir yıl Kastamonuya sürgün edilmesine ve gene — 200 lira ağır para cezası vermesine karar ver- miştir. seleğden Yoldan çıkan tramvaylar Tramvay arabalarının yoldan çıkması etrafında beledyiece tah - kikat yapılmaktadır. Bir kaç kere yoldan çıkan iki araba tamir edil - mek üzere depoya çektirilmiştir . lira ağır | para cezası vermesine, dokuzuncu | Ne var,Tle yok Feriha Tevfik 22 yaşında... Kadınların yaşından bahsetmek bazan nezaketsizlik — sayılabilir. “Bazan,, diyoruz: çünkü meselâ 20 yaşında bir bayanımn yaşından bahsetmek hiç de nezaketsizlik sayılmadığı halde 40 yaşında bir kadın için “nihayet 30 yaşında - dır!,, demeyip de hattâ “35 yaşm- Ja var!,, demek bile koskocaman bir gaftır. Bu gafı yapanın dü - şüncesizliği, nezaketsizliği hiç bir suretle affa lâyık değildir. .. * Şimdi asıl söylemek istediğimiz | noktaya gelelim: Şehir opereti artistlerinden Fe- riha Tevfik nüfus kâğıdını kaybet- miş.. Yenisini çıkarmak için mü » racaat edeceği sırada nüfus cüz - danındaki bir hatayı da düzelttir - meği düşünmüş ve beşinci hukuk mahkemesine bunu isteyen bir isti- da ile baş vurmuş.. . Bu, ufak bir havadis şeklinde gazetelerde çıktı.. Ve 1929 güzel - lik kraliçesinin nüfus — kâğıdına nazaran 23 yaşında olduğu, bu - nun düzeltilmek istenildiği yazıl - dı. Feriha Tevfiğin, bahsi bir gaf Diğer arabalar da bundan sonra sefere çıkmadan evvel daha - sıkı bir surette muayene edilecekler - dir , » Te Kaymakamlar toplandı İstanbul kaymakamları dün vali muavini Rükneddinin reisliği al- tında toplanmışlar, bazı kanun'a - rm ve talimatnamelerin tatbikatı etrafında görüşmüşlerdir . dar durmuş — olan Türk - Yunan ticari münasebatı ancak son haf - ta içinde normal şeklini alabil - miştir, İlk olarak Yunanistandan haf - talardanberi gelmeyen balık nak- liye gemileri gelmişler ve balık al- mağa başlamışlardır. Geçen haf- ta düşük fiyatlar olmakla beraber mühimce bir yekünda balık ihraç edilmiştir. "Yunanistanda isyanın en büyük tesiri fiyatların düşmesi olmuş - tur. na bu hususta bir takım teklifler yapmışlardır . | — Ayni zamanda Trmavy Şirketi - I nin sermayesi — meselesi ve yeni hatlar inşası işi de görüşülmüş - tür. Bununla beraber bu temas - ; lardan müsbet bir netice elde edil. miş değildir. Mürahhaslar, vaziyeti şirketin idare merkezine — anlatmak üzere Brüksele gitmişlerdir. Şirketin yeni hatlar — inşası için fazla olarak topladığı ve iki buçuk milyon lira kadar tuttuğu tahmin edilen paradan evvelce de yazıl - dığı gibi ancak 300.0000 lirası ge- ri verilmiştir. — Bu yekün, bütün tatar üzerinden mahsuben yatırıl- mış bir para oluyor. Şirket mürahhaslarının tekrar geri geleceklerine dair bir işaret yoktur. Kadıköy su şirketi kârda.. Ka Dövüştüler Bu gece Fenerde Koçonun kah- vesinde müşterilerden Vasil ile A- nastas kavga ederek Vasili tokat- la döven Anastas yakalanmıştır . Yangın Bu gece saat 24 de Havyar hanında Valantin Kazya- yarın şapkacı dükkânmda yangın müştür, Araba çarptı Yıldız camii — kayyumlarından Şakire dün Karaköyde Osmanın idaresindeki yük arabası çarpmış, neticede Şakir hafifçe yaralanmış- tır. Suçlu Osman yakalanmıştır. Kalbi durdu Kuledibinde camekân sokağın- da 50 yaşlarında pejmürde kıya - Kadıköyündeki su şirketi sene - lik toplantısını dün — yapmıştır.. tdare meclisi raporu ve blânço ka- bul ve tasdik edilmiştir. Şirketin abonesi 400 kadar artmıştır. Kadı- köy su şirketi 934 senesinde kâr Vaamiştir Kamili ölmüştür. — Tahkikat yapılıyor .. Yaralama Karaköy | çıkmışsa da yetişilerek söndürül- | Alpullu şirketi müdürü Uzun müddettenberi Avrupada bulunan Alpullu Şeker — Şirketi mürahhas azası Hayri — şehrimize dönmüştür. Hayri İsviçrede bu - lunmaktaydı. | üniversite rektörü değişiyor mu? İstanbul Üniversitesi — rektörü | Cemil Belgenin hariciye müşavir- liklerinden birine tayin edileceği söylenmektedir,. iağueei Köy okullarında imtihanlar Bu yıl köy okullarının me- zun'yet imtihanlarına on beş ma- yıstan itibaren başlanacaktır. Her köy okulu müfettişlerine — kültür müdürlüğü tarafından — tebliğat yapılmıştır. İmtihanlarda müfet - tişler de bulunacaktır. ae keen 'üsküdar tramvayları Üsküdar Trmavya Şirketi, Üs - küdar, Kadıköy hatları üzernide ilkbahar ve yaz mevsimleri — için yeni bir tarife tatbik edecek, ya - zın tramvaylar daha sık sefer ya - pacaklardır. eee Memleketimizden Türkçe kitap ihracatı Son zamanlarda memleketimiz- fetli bir kadın kalp durmasından | 9*0 Irak, Süriye ve Filistine Mü - | him miktârda kitap ihraç edilmek- tedir. Memleketimizden ayrılan Beyoğlunda Karaoğlan soka - bu ülkelerde Türk dilinden başka ğında kahveci Musayı Hacı Ah - | yabaner lisan bilmiyenler ve yeni met sebepsiz olarak sol kalçasın - | Türk harflerini öğrenenler bura -| kadar da tereyağ ve peynirlerden dan yaraladığından yakalanmış - | dan mütemadiyen kitab — celbet -| menşe şahadetnamesi aranılma - tır, mektedirler, telâkki edilecek bir yaşta _blllıın - maktan çok uzak olduğunu dü - şünerek bunu yazmakta biz de bir mahzur görmedik. Fakat bütün bu — düşüncemiz “| yanlışmış.. Çünkü bize gönderdiği madde madde cevaplı bir mektup- tan anlıyoruz ki bu yazımız “Tür- kiyenin ilk güzellik kraliçesi,, ni sinirlendirmiş. .Diyor ki: 4929 güzellik — müsabakasına girdiğim vakit 16 yaşında idim, bu bir...,, “Tam 21 yaşımı — bitirdim ve 22 ye girdim.. .Bu iki... ,, Bunlara cevab vermek, istemi- yerek yaptığımız gaflara devam etmek olacağı için böyle bir şey yapmaktan çekiniyoruz.. — Yalnız bu münasebetle geçirdiğimiz bu tecrübeye güvenerek herkese tav- siye edelim: Kaç yaşında — olursa olsun bir kadımım yaşından sakın bahsetme- yin!... zi ... Davet Beşiktaş Halkevinden: Beşik- taş Halkevi Dil, Edebiyat, Tarih kolu üyelerinin mühim bazı mese- leleri konuşmak — üzere 3 — Ni- san — 1935 Çarşamba /,günü saat 18 de Beşiktaş Halkevinde bulun- maları rica olunur. — Mimar Sinan ihtifali İstanbul Halkevinden: (Mimar Sinan) ihtifalinin bundan böyle her tarafta 9 — Nisanda yapılma- sı karar altına alındığından Evi- mizce 31 — Mart — 935 günü ya- ptlacak ihtifalin de bu tarihe bıra« kıldığı ilân olunur: SİRA S Tereyağı ve | peynirler hakkında talimatname Tereyağ ve peynirlerin yapılış - ları ve ihracatı . hakkında Ziraat Bakanlığınca bir talimatname ha - zırlanmaktadır. Bakanlık bu tali- matnameyi yakında bütün beledi- yelere göndereceğini, o zamana Pe.trNRORNDNARRŞCARONOARORUNDOY KONUNY