4 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

4 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

10 Binicilik â'eminde Subaylarımızın bü- yük muvaffakiyeti Nis müsabakaları Türk biniciliği iftihar edilecek için neticeler verdi Fransanın Nis şehrinde yapılan arsıulusal birincilik müsabakalarına iştirak eden subaylarımız büyük zafer kazandılar. Ve Nis müsabakala- rı, Türk binlelliğine büyük bir onur verdi. Birçok uluslar arasında daima par- lak dereceler alan kıymetli - binicile- rimiz ne kadar tebrik edilseler azdır. Niste yapılan Uluslar rası atlır mü- sabakaların heyeti — umumiyesi hak- kında aşağıdaki malümatı — yazıyo- ruz: Birinci günü Grand otel müsaba- kası: 89 at iştirak etmiş — Teğmen Saim Karacabey harasında yetişen memle- ket mahsulünden Kiısmet ismindeki atile beşinci, ve Yalçın ismindeki atile dereceye girmiştir. Diğer subaylarımız da müsabakayı muvaffakıyetle bitirmişlerdir. İkinci yün; Portekiz süvarisi mükâ- fatı müsabakası: 'Teğmen Saim Yalçın ismindeki ati- le, Teğmen Cevat Ceylân — ismindeki ntile yedincilikle berabere kalmıştır. Üçüncü gün: Belçika süvarisi kupa- sır Bu müsabakada hem ferdi tasnif ve hem de ekip tasnifi vardı. Ekip tasni- finde ekibimiz yedinci gelmiştir. Dördüncü gün: Duşes de si müsa- bakası idi. (88) atın iştirak ettiği bu müsabakaya her ulus subayı iki atile girmiştir. Ekibimizden Teğmen Cevat » <Güdükwe Geylân isimlerindeki atlari- © e'bu müsabakada (22) kişinin girdi- ği tasnif srrasında yirminciliği kazan- mış, Ayni müsabakada yüzbaşı Cevat ve Eyüp de tasnife girmişlerdir. Beşinci gün: Monako kudret müsa bakası; Teğmen Salim Kısmetle tağnife da- hil olmuştur. Altıncı gün Hanovra süvarisi müsa- bakası: (77) Atın iştirak ettiği bu müsaba- kada on dokuz süvari tasnife dahil ol- muş ve bunların içerisinde Teğmen | İ ) Cevat on beşinciliği kazanmış ve Teğ-> men Eyüp de müsabakayı muvaffa- bir | kıyetle bitirenler arasına girmiştir. Yedinci gün İspanyol süvarisi mü- sabakası İdi. Bu müsabaka Avrupada şimdiye ka dar yapılan müsabakalardan büsbü- tür haşka veni vir tarzı ihtiva ediyor ve on bir ulus iştirak etmiş bulunu- yordu. Müsabaka şöyre tertip edilmiş- tiz Ber ulus ekibi dörder ata binecek ve İlk hareket hatftını — geçen süvari mânileri atlıyacak ve atlayışt bitiri- şinde elindeki kırbact — yine ilk çıkış hattında kendisini bekliyen ekitinin diğer bir atlısma verecek ve bu suret- le ekipçe müsabaka kazanılacak. Bu müsabaka neticesinde: 1 — Portekiz, 2 — Alman,3 — Türk, 4 — İtalyan olmuş. Bu müsabakayı ancak dört ekip ka- zanmıştır diğer ekipler tasmife girme- mişlerdir. Onuncu gün: Bu müsabaka uluslar kupası müsa- bakası idi. Bu müsabakaya giren uludar aşı ğıdaki dereceyi almışlardır : 1 — Alman, 2 — Irlanda, 3 — Por- tekir, 4 — Türk, 5 — Belçika, 6 — I- talya, 7 — Fransa, 8 — İspanya, 9 — Romanya, 10 — Hollanda, 11 — İsviç reliler. Bunu müteakip yapılan diğer bir müsabakaya seksen seki at iştirak e- derek Teğmen Salm ikinciliği almıştır. Uluslar arası yapılan — mü.1haka- Tara iştirakimizin hayatı pek yeri ol- makla beraber ncunun — tanınmıy en kuvvetli ekipleri arasında — yuk. da saydığımız sıra ve dereceleri — alan Türk Cümhuriyeti hükümetinin genç ordusunun değerli subaylarının gös- termiş olduğu istidat ve kabiliyet çok iftihara değer bir kıymettedir. Bugü- nün muvaffakıyetini doğuran ekibimi: zi bu başarılığıyle yarınm tekâmül ve inkişafıma da çok parlak ve açık bir (B Öörnek vermiş oluyor. Bu itibarla kıy- metli ekibimizi tebrik eder nuvaffa- kıyetlerinin devamlarını dileriz. ftaki oyuncular yerlerini şaşırıyorlar ve bu yüzden de kale için tehlikeli Yaziyetler hâdis oluyordu. Müdafaada Yaşar iyi oynamış o makla beraber pek fazla yer değişti- tiyordu. Bu da bazı anlarda tehlikeli Boşluklar husule getiriyordu. $ — Fenerbahçe hasmımın kuvvei maneviyesinin bozukluğundan isti- fade etmesini bilemedi. Eğer Olimpi- yakosun iki gölden sonra ambale ol- masından istifade edilmiş olsaydı da- ha büyük farkla galip geleceğinde hiç şüphe yoktu. Hasmım zayıf za- mayplarından istifade etmek futbolün başlıca esaslarından biridir. & &— Fenerbahçe dün de bir penal- & kaçırdı. Bu kabili af bir hata de- #ildir. İkinci devrenin bidayetinde vaziyet 2-—1 olunca ve Olimpiyakosu haya girdi. İşte bu itibarladır ki fır- sat düşmüşken sayı aralarındaki far. kı arttırmak lâzımdır. Olimpiyakosa gelince: 1 — Bu takım dünkü gösterdiği oyun ile hiç de iyi bir intiba brrakma- mıştır. Oyuncular ayaklarına hâkim değildirler. Ayaklarından fazla vü- cutlarını kullanıyorlar ve toptan ziya- de de adama bakıyorlar, Olimpiyako- sun dün büyük hatalarından biri rüz- gürı nazarı İtibara almıyarak oymna- mış olmasıdır. Topla havadan oynu- yorlar baş vuruşlarında da emniyet yoktur. Olimpiyakos takımı dün ikinci devrede golü attıktan sonra beş da- kika kadar iyice denebilecek bir ©- yun göstermiştir. Sair zamaznlarda şehrimizdeki Pera klübü ondan daha kuvvetli bir ekip kanaati vermektey- Ğ sıkıştırmağa başlayınca biran ol-| * du ki oyunun neticesi krıtik bir saf- Sadi Karsan Büyük Tayyare Piyangosu Simdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. Yeni tertib plânını görünüz I. ci keşidesi 11-Mayıs-1935 tedir. Büyük Ikramiyesi : 25.000 Liradır ——— HABER — Akşam Posfası | UCUZCA Satılık Fotoğraf Makinesi Kontessa Netel 6,5 Xx 9 Cilalı sarı tik ağacından, körü- ğü sarı meşinden, açılma ve ka- panma tertibatı gayet pratik ve fevkalâde kullanışlı çok şık ve he- men hemen hiç kullanılmamış bir fotoğraf makinesi satılıktır. Şasisi, filmpak şasisi ve çantası mevcut- tur. Makine büyüklüğü: 6,5 X 9 ÖObjektif: 1: 4,5 Zala tesar. Satın almış fiati: 85 lira. Satış fiati: 50 Hra. Ayrıca bir de telemetr İstiyene makine ile beraber şartile 8 liraya verilir. vardır. alması »,© X 6 İka Bebe Objektif 1: 4,5 Zais tesar Çok kullanışlı, kullanılmıştır. Alış fiati 80 liradır.. 3 nikel cam şaşisi, filmpak şaşisi ve çantasiyle beraber 30 liraya ve- rilecektir. Ayrıca Herbiri 2 şer lira kıy- metinde olan 9 cam şaşisi daha mev- cuttur. İstiyenlere bu şaşiler 12 li- raya verilir. L müracaat yeri Ankara caddesi (Vakıt Kitaphanesi) dir. DOKTOR Kemal özsan Ürolog — Operatör Bevliye Mütehassısı Kraköy — Ekselsiyor — mağazası yanında. Her gün öğleden sonra 3 *den 8 - e kadar.. — Tel: 41235 Kalamışta satılık köşk Göztepede ve Kıztaşında arsa Kalamışta iki tramvay hattı a- rasında üç buçuk dönüm mütenev- vi ağaçları olan bir bahçe orta - sında on oda, iki salonu, asri kon- foru havi yeni ve içi dışı boyalı vâsi nezaretli bir köşk satılıktır. #i İ Göztepede Rıdvan Paşa cadde- sinde, Erenköy Kız Lisesi karşı - sında takriben bir buçuk dönüm. Kük bir arsa satılıktır. Kıztaşında Sofular caddesinde Dörtyol ağzında Fatih — tramvay durağının pek yakınında 702 met re murabhar ve üç caddeye yüzü olan, etrafı tamamile mamur bir arsa satılıktır. Talip olanların Beyazıtta Sa raç İshak mahallesinde Fermanlı sokakta 4! numaralı hanede Bay Şevkiye müracaatları. Satılık Hane Beyoklu, Tarlabaşı caddesinde 34 - 36 numaralr bir bab yedi odalı, kârgir hane ve altmdaki bir bab dükkân ehven fiyatla — satılıktır. Bvi görmek istiyenlerin — Beyoğlu 'Tarlabaşı — caddesi ecski Margirit yeni Küflüçıkı sokak 19 numaralı haneye müracaat etmeleri. — Her iki fotoğraf makinesi için| , 1 MAYIS 1935 istanbul Belediyesi ilânları Tahmin Bedeli fauvakkat Teminatı Yenibahçede Ördek kasap has- tane caddesinde Hakkâk çıkmaz S. yeni 2-27 No. evin ankazı. Aksarayda — Yenikapıda kâtip Kasım M. cuhacı S. eski 19 müker- rer yeni 12 No. İr evin ankazı . Yenibahçede Arpaemini mah, çayır S. eski 2 yeni 8 No. 46 hari- tadaki evin ankazı. Yenibahçede Ördek kasap M. hastane — S. eski 32 - 37 No. 4089 haritada ev ankazı, Cerrahpaşada Beyazıdı. cedit M. çavuşzade camii S. yeni 14 nu- marada ve 54 haritadaki arsanm önündeki bir buçuk metre irtifam- daki duvar ile içindeki taşlar, Cerrahpaşada Hobyar M. Kol- cu Mustafa paşa — S. eski 66 yeni 36 - 76 No. kiremitleri ve taşları arttırmaya dahil olmıyan ev anka- Zi Cerrahpaşada Davutpaşa mah, Bıyıklı Hüsrev S, Y. 19 numaralı evin ankazı, Sultanahmette Ticaret mektebi karşısında Zabitai Belediye kulü- besi ankazı “Bekçi tarafından ya- pılan ilâve hariçtir. Üsküdarda — Valde atik camii bahçesinde su bentlerinden çıka- rılmış muhtelif eb'adda kereste. Unkapanında Hoca Halil Aktar M. kuru çeşme S. yeni 22 - 24 'No. | ev ankarı. 22,50 — 300 lira Yukarda semti ve tahmin bed elleriyle teminatları yazılı Beledi- ye malı ve ankazı satılmak üzere ayrrayrraçık arttlırmaya koönul- muştur. Şeraiti anlamak üzere herg ün Levazım Müdürlüğüne, arttır- maya girmek istiyenler de 2490 nu maralı kanunla yazılı — vesika ve hizalarında gösterilen teminat mak buz veya mektubiyle beraber ihale günü olan S -6- 935 pazar günü saat 15 de Dalmt Encümende bur lunmaları. (2033) Kra Hra Tira 2.63 3 18,75 — 250 lira Senelik Muvakkat kirası teminatı Arnavutköyünde Küçükayazma - da Elçi So. Kâin 30-65 No. lrev s4 6,30 Zeyrek yokuşunda kâin Halili- ye medresesinin 11 No. h: odası. 156 11,70 Kapalıçarşıda Divrik So. 47 No. İr dükkân. 36 2,70 Cağaloğlunda Hilâliahmer Sa. kâin Hadım Hasanpaşa medrese- sinde 4 numaralı odası. 30 2,25 Lâlelide Mimar — Kemalettin Mah. Sucuçıkmazında kâin 64 No, h ev. 120 9 Davutpaşada Hoybar Mah, Ali- paşa Cad. Kâin 107 No. Irdük- kân. 42 3,78 Kapalıçarşıda Kazasker So. 44 . 46 No. İr dükkân. 24 1,80 Kapalıçarşıda Kalpakçılar So. 11 No. İr dükkün. 103 8,10 Kapalıçarşıda Yorganerlar Sa. Alipaşa hanımım ikinci katmda 10 yeni No, I: oda. 30 2,25 Ortaköyde Cavit ağa Mah, eski Türk So. 1—2 No. Ir dükkân, 24 1,86 Unkapanında Haraççı Kara: mehmet Mah. Kayık iskelesi ya - nındaki kahve yeri. 45 -3,38 Topkapı Sulukule Cad. Kale burcu. Z4 1,80 Lâlelide Mimar Kemalettin Mah, Sucuçıkmazında kâin 62-60 No, hrev. 216 16,20 Yukarıda senelik kirasr ve muvakkat teminatı yazılı — mahaller 936 senesi Mayıs sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık arttır maya konularak ihale gününde talibi çıkmadığından ihale müddeti 5 — Mayıs — 935 gününe uzatılmıştır. Talip olanlar şeraiti anla- mak üzere her gün levazım müdürlüğüne müracaat — etmelidir: Arttırmaya girmek için de hizalarında yazılı muvakkât teminst makbuzu veya mektubiyle beraber 5 — 5 — 935 Pazar günü sast 15 de daimi encümende bulunmalıdır. “1,, (22237) a