4 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

4 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Gazetemiz ergün çok sayfalı, Zengin mnnderlcatlı 5 kuruştur Telefon: 23872 4 Haziran 1935 — SALI aA3 HAZİRAN Deniz gezintimizin günüdür Sene: 4 - Sayı: 1222 Habeşistan hudutlarında kanlı çarpışmalar başladı Hartı1 önüne geçilemiyecek | — 3 ingilizler bundan korkuyor Huduttaki Habeş kalelerinden biri İtalyanlardan 30 Habeşlerden 10 ölü var Habeş - İtalyan anlaşmamazlı Ümnı çek Ffeci bir dereceye sokan ve Artık bundan sonra harbin önüne | Reçilmez bir felâket haline gelme - fine sebebiyet veren yeni hâdise *r olmuştur. Roma, 4 (Husust) — 31 Mayıs cekilivor Yeni kabineye kimler girecek Önce verilen haberlere görc ün İngiliz kabinesinin ç.kile fi gündür. Yeni kabinenin listesini cuma tünü Baldvin hazırlayıp bildire Sektir. Haber: — Şimdiki halde yeni lacak kabinede, dış bakanlı İten çok söz götüren yerdir. Bu- Taya İngilizlerin genç diplomatı lenin getirileceği söyleniyor. Eden, eğer şimdiki dış bakan: Sir Con Simon çekilirse gelecek. tir, Fakat Edenin gençliği, bu :*Vkı için bir mahzur sayılıyor. | ü bir politikacı için İngiliz hklllımı göre, yetişmiş — olmak :;’"-ll 40 yaşında — mümkündür * bundan on sene sonrasma ka da kendisine genç gözile ba- lıll')ln. Eden bugün 37 yaşında . Gclecek ayın 12 sinde 38 | "lıııı girecektir. Dış bakanlığı, L'İ lıktan sonra — gelen en ı (Devamı 2 ncide) | günü müsellâh Habeşli bir grup Dankali sahasında yerli İlatlyan jandarmalarından mürekkep bir küçük gruba hücum etmiştir. 30 yerli İtalyan öldürülmi ştür . Habeşliler binlerce hayvan alıp kaçmışlardır. Mahalli kumandan ihtiyat ted - birleri almıştır. Ayni gün zarfında Mustahil ci - varında 20 Habeşli hududu geç mek tecrübesinde bulunmuşlardır. Beyaz sarıklı oldukları için İtal - müslüman İtalyan askerlerinden !| bir “grup, bunlara “dur!,, (Devamı 2 ınrMı Vasıf Çınarı nasıl kaybettik Merhumun cenazesi bir Sovyet harp ge- misiyle gelecek Vasıf Çınar Yazısı 2 inci sayılada emri | kardeşinir intika- | mını aldı Bu sabah saat 6,20 de şehri- mizde misli görülmemiş bir cina- yet olmuştur. Biri 1,5 yaşında ol- mak üzere dört çocuk anası 35 de ortasında tabanca ile 8 ye- rinden vurmuşlur. Bir muharririmiz vak'a yerine giderek tahkikat yapmış, vak'ayı gözleriyle gören ve işitenlerden köfteci Talip, manav Aziz ve Yeni lise talebelerinden Ali ve diğer (Devamı 2 ncide) Ataturkğ Bir müddettenberi ıehnmızdı bulunan Atatürk dün akşam hu - susi trenle Ankaraya dönmüştür. Kendisine Avrupadan dönen dış | işleri bakanı Tevfik Rüştü Araz | ve maiyeti erkânı refakat etmek - tedir. Atatürkün Ankarada henüz iti- matnamesini vermemiş olan bir i- ki elçiyi kabul edeceği, sonra tek- rar şehrimize ve Yalovaya şeref vereceği haber veriliyor. Büyük Şef, istasyonda kalaba - | lık bir kütle tarafından uğurlan - | mış, vali, İstanbul — kumandanı. | Parti başkanı kendisine — vilâyet hududuna kadar refakat etmişler- dir. Göring Perşembe günü Belgrada gidiyor Belgrad, 4 (A.A,) — Bugün | Dalmaçya kıyılarında bulunan B. Göring, bazı ileri gelenlerle görüş- mek üzere 6 Haziranda Belgrada gidecektir. Tayyare İst ianesi vermek anbuldaki 250.000 esnaf için üç kısma ayrılacak Birinci kısım 20, ikinci kısım i0, üçincü ise iktidarı kadar yardımda bulunacak Nur kalem şirketi müdürül havacılığımıza 25000 İ ESGELESDEREESENEENAEE BöSesELAA enenEnA; Nurl Mühürdar oğlunun 1 200000 lira teberru ettlğl doğru değil (Yazısı 2 nci sayfamızda) yaşlarımda çarşaflı bir kadın, in- | | tikam maksadiyle bir adamı cad- | Ankaraya gitti | İ Müthig bir kan davası — Bugün Galatada Çarşaflı bir kadın Sekiz el ateş ederek bir sabıkalıyı vurdu Böylelikle on bes sene ewel öldurulen babaslyle Belücistanda taş taş üstünde kalmıyan Ketta şehrinden ihi manzara Orta Asya zelzelesine dair tafsilât Kapıların çerçevesi altına sığınanlar kurtulabilmiş Vahşi kabileler, yıkılan şehir- leri yağma ediyor Üç gün evvel Belücistanda vu - | sarsıntıda, bütün binalar uyuyan kua gelen ve yirmi bin kişiyi öldü - ren zelzele hakkında bu sabah ge len İngiliz gazeteleri büyük tafsi - lât veriyor. Zelzele esnasında 44 İngiliz tay- | yarecisi de ölmüştür. Yıkılan tay yare karargâhının enkazı arasında daha 20 - 30 kadarı kayıptır. İngi- liz tebaası siviller — de ölmüştür Bunların sayısı 11 dir. Altı tanesi çocuktur bir tanesi yeni gelindir. Bu genç kız iki hafta önce evlen - mek üzere — zelzelelerin olduğu Ketta şehrine gitmiş ve ölmüştür Kendisiyle beraber yeni kocası ve annesi de ölmüştür. Zelzelenin olduğu Ketta şeh rindeki bütün poliş kuvveti İngiliz komiserleriyle birlikte ölmüştür. Ketta şehri Belücistanın İngi - lizler elinde olan kısmındadır. Hindistanın şimali şarki hududu - na yakındır. Zelzele yerine doktorlar, hasta - bakıcılar, yığınla yardımcılar gi - diyor.. Belücistanın bu kısmı bir mezarlıkla döşenmiştir. Zelzele gece herkes uyurken olmuştur. İlk hılkm üzerine yıkılmıştır. çabilme fırsatını Ka: bulanların da | dökülen, düşen taşlardan vücutları delik deşiktir. (Devımı 2 ncide) Spnorl Seged takımı bugün geldi Macar sporcular önümüzdeki hafta iki maç yapacaklar Önümüzdeki hafta Galatasa - ray — Beşiktaş ve Fener — Gü. neş karışık (muhtelit) takımlarile iki maç yapacak olan Macaristan profesyonel liki dördüncüsü Se - ged takımı, bugün saat 11,30 da, Romanya bandıralı Köstence va . purile şehrimize gelmiştir. Macar sporcular 14 - kişidir. (Devamı 2 incide)