5 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

5 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

SP a kanunu çikti. Dün vurulan Kan davası güden kadınınanlattıkları: “ Yanındaki adama kurşun isabet etmesin diye iylce nişan aldım., Dün sabah Çeşmemeydanında | İmmıştır. işlenen feci cinayeti bütün tafsi - lâtiyle yazmıştık. Bugün de cina : | nazesini kaldırmak için de müsa- yetin öğleden sonraki safhaların: | ade istemişlerdir. Cenazenin bu - İ gün kaldırılması muhtemeldir. yazıyoruz: Kardeşinin ve annesinin ölümü» ne sebeb olduğu için kan güden ve Kâzımın İstanbula gelmesi üze- rine kendisini öldüren Gülizar hakkında polis tahkikatı bitirdik - ten sonra kendisini adliyeye ver « miştir, Gülizar bu cinayetinin sebeple- rini ve cinayeti ne suretle işledi - ğini büyük bir soğuk kanlılıkla ve şu şekilde anlatmıştır: : — Bu Kâzımın dayısı olan Sü leyman hile ile bizim mallarrımızı üzerine çevirtmişti. İş mahkemeye düştü.. Kardeşim . Hasan Alide gittikçe büyüyordu. o Süleyman korktu ki malları o geri almasın. Bunun için kardeşim bir gün me - | şelikten geçerken Süleymanın ye - genleri üzerine hücum ettiler. Kar- deşimi martinle vurdular.. Hasan Ali vurulduğu Ozaman ben burada idim, Telgraf çekerek haber verdiler . Memlekete gittim. Kardeşimin dört (çocuğu yetim kalmıştı. Osırada anam da Süleymanın yeğenleri tarafmdan yaralanmış « tr. Oğlunun acısına dayanamadı. Biraz sonra öldü.. Mahk»eme kardeşimi öldüren - lere ceza keşti.. Fakat biraz son - Serbest bırakıldılar. Mallar, yetimler ortada kalmış tr. Önce Süleymanın > İstanbula gelmesini bekledim, gelmedi.. Oğ- lu geldi.. Fakat durmadan gitti . En sonra Közım geldi.. Kendisini öldürmeğe karar verdim.. (Evim Arapcamiinde idi. Kâzrmın işi de Unkapanındaydı. Bir kaç defa gözetledim.. O ol - duğunu iyice tanıdım.. Yirmi Jira param vardı.. Mısır çarşısında dar bir sokakta bununla (bir tabanca aldım. Tabanca kullanması bi liyordum. Eve döndüm.. O gede hiç uyu madım.. Sabah erkenden kalktım. Çocuklarım uyuyorlardı. Yorgan - larını örterek ağlaya ağlaya onlar: okşadım. Sonra evden çıkarak 'Kâzımm yolunu beklemeğe başla” dım... Saat altıya doğru Kâzım A- rap camiinin yanındaki Yeşildi - rek hamamı önünden geçti.. Arka- smdan bir kaç adım yürüyerek ta» bancayı boşalttım. Yanmda bir arkadaşı vardı. Kurşun ona iliş - mesin diye iyice nişan almıştım .. Tabancadaki kurşunlar © bitince polislere teslim oldum.. Onlara da Ayni şeyi anlattım.. Gülizarm bu ifadesi (üzerine hakim hakkında tevkif kararı'ver- miş ve kadın tevkifhaneye götü - » Dün yediği kurşunlar neticesin- 'de delik deşik olan Kâzım yapılan ameliyata rağmen kurtulamıyarak ölmüştür. Ameliyat esnasında kurşunların karaciğerini, safra kesesini ve ba- ğırsaklarını deldiği görülmüştür, Sekiz kurşun sıkarak Kâzımı öl- düren Gülizar bu sabah tevkifha- neden adliyeye getirilmiş, öğleye kadar sorguya çekilmiştir. e Kâzr- mm kardeşleri Nuri ve Süleyman da adliyeye gelmişler, ifadeleri a- Kâzım öldü. Bunlar ölen kardeşlerinin ce - Gülizarın kocası Hüseyinle dört çocuğu da adliyeye gelmişlerdi .. Hüseyin bir muharririmize demiş - tir ki; “— Bu iş nereden geldi başrma.. Kadının böyle bir iş yapacağın - dan haberim olsaydı, önüne geçer- dim. Fakat ne bileyim.. Senelerce evvel ölen ölmüş... o Bu çocukları böyle sefil ve perişan © bırakmıya ne lüzum vardı? bir şey« değil, bu yüzden işimden de olacağım... ,,, Diğer taraftan Kâzımın kar Süleyman da şunları söylemiştir: | “.— Biz Erzincanm Plomar ka - | zasınm Kaymaz köyündeniz.. Kâ- | | zım bir sene evvel buraya gelmiş - ti. o Rençberlik yapıyordu. Dün sabah, memleketten gelen genç bir arkadaşiyle Tophaneden * çıkmış , Unkapanı köprüsü yoliyle Valde hastahanesinin yanındaki bir işe gidiyordu. . Kadın arkasmdan ateş ederek kendisini yere sermiş... | Henüz gençti... Hastahaneye kaldırıldık- tan iki saat sonra polis (o gelerek kendisini askere çağırdı. e Kâzım senelerce hapiste yattı ve çıktı... Gülizar kardeşi Hasanı öldür - mek suçiyle İsmail, Haydar, Hüse- yin de hapse girmişti. Bunlardan Şükrü hâlâ yatmaktadır. Kâzım zaten bir iftiraya uğra - mıştı. Kanun zaten suçlulara ceza vermişti. Ne diye bu kadınbir gence kıydı?, Benim bildiğim er - kek erkeği öldürebilir.. Fakat bir kadının bir erkeği öldürmesi bi - zim şanımıza, namusumuza do - kundu. Bu nasıl kadın?, ,, » # » Akşam refikimiz, dün, “Gülizar bu kan davası için Arnavutluktan gelmiştir,, diye yazmıştı.. Bugün de ayni şeyi (otekrarlıyor.. Kan davası Arnavutlukta çok olur am ma, yalnız oraya mahsus değildir. Kafkasyada, Korsikada, Cenubi Amerikada; ve maalesef (o bizim şark vilâyetlerimizde bu kötü ve iptidai âdet hâlâ devam etmekte - dir. Bununla mücadele lâzımdır . Gülizar Erzincanm Plomar kay - makamlığındandır. Bundan başka gene Akşam refi- | kimiz dün gece saat 8,5 de ölen ve bu sabah çıkan bütün sabah ga - zeteleri tarafından öldüğü bildiri- len Kâzımın canıma her nedense bir türlü kıymak istememekte ve hastahanede tedavi edilmekte ol - duğunda israr etmektedir. Her hangi bir yanlışlığa düş - memek için Kâzımm ölmüş oldu - ğunu tekrarlıyoruz.. Ayni zamanda İstanbul polisi hiç de Akşam refikimizin yazdığı kadar yavaş yavaş iş gören bir mü- essese değildir. Henüz başladığı- nı bildirdiği tahkikatı çoktan biti - rerek katil kadını adliyeye vermiş ve adliye de dün saat 4,5 de hak - kında tevkif kararı vererek kendi- sini tevkifhaneye göndermiştir. ZAYI 94 numaralı baide 2 çarkçılık şahadetnamemi kaybettim. Yeni- sini alacağımdan eskisinin hük - mü yoktur. o Mehmet Ahmet HABER — Akşam Postası abah Gazeteleri ne diyorlar? TAN — Başyazı yerinde Atina muhabiri Fikret Adilin Kral partisi şefi Metaksasla bir müldkatı - neşre- dilmektedir. Bunda Metaksasın niçin Kralı getirmek istediği onun ağsn- dan yazılmakta ve denilmektedir ki: — Biz kralı getirmek (İstiyoruz. Çünkü Cümhuriyet rejimini tecrübe ettik, Dahili kavgalardan başka bir netice vermedi. Çünkü bir partiye dayanmıyan bir Cümhurreisi bula- madık ve bulamayız da. Bu yüzden Yunanlılar, kralın gelmesiyle böyle bitaraf bir reise kavuşacaklarına i» nanmışlardır. AKŞAM — Akşamcı yerli o mal- lar sergisinden bahsediyor ve kısaca diyor ki: il Yerli mallar sergisinin açılma zamanı yaklaşıyor. Her sene geçtikçe bunun daha inkişaf etmiş bir halde önümüze çıkmış olması bize artık serginin bir mektebin koridor ve © dalarında açılamıyacağı fikrini aşılı» yor. Ankara kendisine güzel bir sergi binası yaptı. İstanbulda da böyle bir İbina yaptlmış olmasını çok arzulardkı. Fakat bize şimdilik bu kadar pahalı bir bina lâzım değil. Ucuz amma işi- mizi görebilecek bir binaya ihtiyacı- muz var, Açılacak sergide endüstrimizi hi- maye ve teşvik için satışa müsaade edilmekle beraber onun bir satış p& naytrı halinden çıkarılmış olması da icap elmektedir. KURUN — Asım Us başyazısında Mtalyan—Habeş harp tehlikesinden bahsetmektedir. Asım Us, İtalyan— Habeş ihtildfının uluslar kurumunca hakem heyetine havalesinden sonra bu işin gene kolay kolay halledilemi- yeceğini 25 Ağustosa kadar bir neti- ceye varması beklenen hakem heyeti- nin bü tarihte gene bir neticeye bara- mıyacağını, işin asıl uluslar kurumu- nun eline geçtiği sırada Eylül gelmiş bulunacak, yağmur mevsimi geçeceği için harp de patlamış olacaktır, de ZAMAN — Zaman'imsalı'başyarı: Musolini'nin bir Fransiz gazeteci sine “Habeşistan yüzünden medeni- yet tehlikede.,, Sözünün manasını an- lamadığını ve Musolini müsaade €- derse biraz kendisiyle münakâşa ede- ceğini söylüyor ve diyor ki: Bizce medeniyeti tehdit eden en büyük tehlike Afrikada değil, Avru- padadır, Avrupa heran patlamasına intizar edilen büyük bir barut Beşir | halini aldı. Dünyada ne kötülük ne anlaşamamazlık varsa hepsi Avrupa üzerinde çöreklenmiştir. Yüzlerce Ha beş tayyaresinin Arrupayı altüst « deceğini söylesek buna kimse inan- maz. O halde... Hebeşlerin medeniye- ti tehlikeye sokmaları nereden çıktı. CUMHURİYET — Başyazıcısı Yu- nus Nadi bugünkü yazısında tapu ve kadastrodan bahsetmektedir. Memleketin muhtelif yerlerinde muhtelif usülde arazi ve emlâk tahri. rinin sakat bir iş olduğunu ve bunun biran evvel düzeltilmesi lâzimgelece- ğini söylemektedir. Demektedir ki; Tapu ve kadastroya, yanl gayri. menkulün en doğru olarak tesbiti w- sulüne kat'i şekil verilemez mi aca ba? Bir usül ki halkın tasarruf hak. kınt kesin olarak temin etsin ve gayri menkule mütedavil kıymet vermek me- ziyetini haiz olsun? Kıymetlerin doğ- ruluğundan dolayı vergi işlerinde tam adaletin temelliğini de ancak bu şekil yapabilir. Hakikat da ya bunu böyle yapmak, yahut kanunu medeni nin bu alandeki hükümlerini ilga et- mek lâzım gelir, Ahmed Hamdi iki yüz lira teber- Tramvayların hızı T.LC.I. Eşya Piyango Komisyonundan : Satılmak üzere resmi, gayriresmi müessesat ile saygı (değer kişilere dağıtılmış olan Türkiye İdman Cemiyetleri ittifakı eşya piyango biletlerinden satılamıyanların en (geç 10 haziran 935 tarihine kadar İstanbulda Dördüncü Vakıf Hanı birinci katında 13 numarada bulunan piyango komisyonumuza gönderilmesini ve bu tarihe kadar gönderilmiyen biletlere satılmış gözile bakıla- cağmı ilân eder ve biletlerimizi satmak suretile değerli yardım- larını esirgemiyen spor severlere teşekkürlerimizi sunarız. , iğrenç bir sahtekârlık iTayyare cemiyetine 200000lirâ hediye edilmesi dedikodusu meğer ne imiş? Nuri Mühürdar oğlunun Türk Hava Kurumuna 200,000 lira tes berru ettiği haberinin bazı gaze telerde çıkamsı üzerine yaptığı» mız tahkikat bunun doğru olma” dığını göstermiş ve dünkü nüsha- mızda yazmıştık. Bugün aldığı-! m-ız mütemmim malümat bunun iğrenç bir sahtekârlık olduğunu meydana çıkarmıştır. Henüz belli olmıyan bir şahıs tarafından Nu- ri Mühürdar oğlu imzasiyle baş- bakana gönderilen bir mektupda 200,000 lira teberru edileceği ya» zılmış ve bu haber gazetelere bu- radan geçmiştir. Yeni teberrular Memleketin dört bit tarafında Hava Kurumuna teberrular gün- den güne fazlalaşmaktadır. Dün de Armatorlardan Barzillay ve Benyamen Kuruma bin Jira te- berru ve senede yüz lira vermeği taahhüt etmişlerdir. Karamürsel mensucate şirketi senede 600 lira vermeği taahhüt etmiştir. Bundan başka yumurta tüccarlarından e POLİ/TE Ni Motosiklet çarptı Taksimde Sakız ağacında otu - ran Dimitri kızı Despinaya istik - lâl caddesinde 248 sayılı moto- siklet çarpmış, bacağından yara - ı z ela Kavga Samatyada Gureba Hüseyin a- ğa mahallesinde oturan Arif oğ - lu Muammerle, Ramazan oğlu A- li kavga etmişler, Ali Muammeri dövmüştür. Hakaret etmiş Büyükadada Gülistan cadde - sinde oturan Caviye, Niko is - minde birisi hakaret etmiş, yaka lanmıştır. 39 kuruş icin Balıkpazarında balıkçı Halit i- le arkadaşı Arap Süleyman ara - smda 39 kuruş kadar bir alacak yüzünden kavga çıkmış, Süley - man biçakla Helidi sol bacağın - dan yaralamiştır. Yaralı Cerrahpaşa hastanesine kaldırılmış, Süleyman yakalan - mıştır. Kulübeye girmiş , Çiftecevizlerde bahçivan Feri - din kulübesine Cibalide oturan Ib rahim girmiş, öteberi (o çalarken yakalanmıştır. Tramvay Şirketi tarafından yollara bazi işaretler konmuştur. Bu işaretlerle vatmanlara geçtik- leri yerlerde ne kadar hızla gide- cekleri gösterilmektedir. a sözlü imtihanlara başl v. RR 5 HAZİRAN — 1985 .. rudan başka senede yirmi lir Kazmirci Moiz senede otuz İif” İsak Roidi ve Moiz Kotyel senet yüz lira vermek suretiyle üye - muşlardır. Ayakkabicılar Ce” yeti hasılâtının yüzde onunu ! ruma terkedeceğini bildirmişti Adanadan fabrikatör | S9) 2,000 ve gene fabrikatör Gil» 1,000 ve bir takım vatandaşla” * ralarında 2120 lira © toplıyar* Hava Kurumuna vermişlerdir: İzmirde bir çok toplantılar ©“ muş işçi cemiyetleri kuruma yazılmışlardır. Ankarada elektrik sosyetesi or” da çalışanlarla beraber 4174 vir teberru etmiştir. Bundan bir gok vatandaş üye yazı çin kuruma müracaat etmiştir” Nüfus işlerine dair bir broşür Nüfusumuz 17,5 milyon Genel nüfus direktörlüğü ( dit mi nüfus müdürlüğü) geçen © yılda yapılan ve gelecek dört y da yapılacak olan işler hakli” bir broşür neşretmiştir. > Bu broşürde vilâyetlerde P“ günkü teşkilât ve tahsisatla if” işlerini idare etmek mümkün wv mıyacağını devletin bir çok e rinde mühim aksaklıklara #€ volabileceğini işaret emele Bu teşkillim serian — wslifiy bugünün ihtiyaçlarma uygu" , şekle getirilmesi lüzumunu gi terdikten sonra (o yapılacak yi hakkında bir cetvel çizmiştir” 936 yılında yapılacak olar £, nel yazım için bir buçuk ili” lira masraf gösterilmektedir. Şimdiye kadar 1,659,573 si doğum , 1,806,913 ölüm, 529 gizli evlenme yazılmıştır. , Nüfusumuzun gelecek bere na kadar yazılanlarla eği 17,5 milyonu bulacağı tahmi? mektedir. : j9 Haliç sosyetesi? 27 Haziranda yapılacağınm dığımız Haliç sosyetesi gen€” lerin bile iştiraki lüzumlu görü müştür, sosyetenin kesin (kat'i) duru nun verilmesi için yapılmakt* Bu şekilde sosyetenin v hissedarlarmın bile düşüne See Hususi liselerd? imtihanlar toplantısı , Pp ye, lantısına, bir hissesi bulunan ş Buna sebeb, bu genel topla”. masıdır, en söylemesine imkân verilecek” Bütün hususi hiselerd€ ” Cazband arıyoruz ..» Gezintimiz için bir TM ihtiyac vardır. İsteyenler Lr yın 14 üneü cuma günün” mürcaat etmelidirler. E.E a. .—.»—.. —.