13 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

13 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

işte sıcakların gel- mesinden memnurn iki sporcu genç kız Yukarda: Bu seneki birinciliklere hazır- lanmıya başlıyan Fransızların yüzme sampiyonlarından Matmaze!'vran'ı, çok şık bir mayo ile görüyor- sunuz.. Aşağıda, yüzünden neş'e akan birgenç kızın, hemcimnsleri- nin çok sevdiği er- kek kıyafeti içinde, bir plâj kenarındaki hafif koşusunu bulacaksıniz Yaz geldi Bütün dünyada su spor- larının türlüsü yapılmıya başlandı... Herkes denize | koşuyor Sporcu kadınlar, bu yaz kürek çekmek için Avrupada bu kıyafeti moda yapmışlardır. Büyük Yat Yarışları lngılızlerın Endeavor'ı bir kaza geçirdi İngilterenin Taymis yat kulübünün “J,, tipindeki yatlar arasın da tertip ettiği yarışta İngiliz yatı Endeavor oldukça büyük bir kaza geçirdi. Yarış Southend açıklarnda olmuştur. Endeavor yatınım di- reği kırılmış yelkenleri sarkmağa başlamıştır. Sonra romokörle çe : kilmiş götürülmüştür. Geçen yılım Amerika kupa yarışları esnasında Endeavor İngil - tere şampiyonluğunu kazanmıştı. Bu defaki yarışta yatlardan biri üzerinden bir tayfa denize yuvarlanarak boğulmuştur. Çok deniz vardı. Endeavor — tam doksan dakika taşkın bir de - niz ve zorlu rüzgârların ortasındabocalamıştır. Endeavorun yardımına en arkada gelen Astra — yatı yetişmiş- tir. Yarışı Yanki isimli Amerika yatı kazanmıştır. Yarış mesafesi, frrtınalar dolayısile zaten kısaltılmış , 32 mile — indirilmişti. İkinci gelen, Velşeda yatıdır. Sporun keyfli tarafı Şüphe yok — sporun en keyifli tarafı, su sporlarıdır. Meselâ fut. bolcular kışın karda, yağmurda, çamurda, yazın toz toprak içinde bocalarlar, Atletler, keza kömür ve kum tozları içinde — yuvarlanırlarken. su sporlarile uğraşanların, mev - simlerin en güzelinde, herkesin yakıcı sıcaklardan boğulduğu bir sırada, serin serin suların içinde kendi sporları için — çalışmaları, düşünün ne keyif verici bir iş - tir. »» B Canun — içindir ki, deniz sporları bütün dünyada, yedisin - den yetmişine kadar büyük bir alâka uyandırmaktadır. Bugün yaza kavuşmuş olan şi- mal nısıf küresinde, bütün insan- lar su kenarlarına dökülmüş, ve su sporlarının türlüsünü yapmağa başlamış bulunuyorlar.. Ne yazık bizde, (karpuz kabu- ğu daha denize düşmedi!) Diye devam eden bu boğucu sıcaklara rağmen denize girenler parmakla gösterilecek kadar az.. İşte bu çeşit düşüncelerdir. ki bizi dört etrafımız — denizle çev- rilmiş olduğu halde, su sporların- da, sun'i havuzlarda çalışan mil- letlerden daha geri bırakıyor. Bu iki resim kazadan biraz evve!l alınmıştır. Sağdaki resimde: önünde Endeavor'u, arkada da sonradan birinci. gelen Amerikalıların Yanki yatlarını görüyorsunuz. Soldaki re- simde ise: Endeavor kazaya uğra- dıktan 10 dakika sonra görülüyor