27 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

27 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

ORMANIN KIZİ Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikenın balta girmemiş ormanla- rında geçen aşk ve kahramanlık, heyecan, esrar ve tetkik romanı mıNVo: 39ganmam Yazan: Rıza Şekib Elmm Aslanlı adam, konuşma ve an- laşma teklifini kaçırmak istemedi bunu cana minnet bildi Niyam Niyamlılar ok kullan - makta usta olmadıkları için elle - rindeki trambaşları - rastladıkları fillere saplamaya başladılar, As - lanlı adam yere inmek mecburi - yelinde kalmıştı. Gene onün ufak bir işaretiyle yirmi dokuz filden vücude gelen bu kara ordu, çikolata — derili vahsilerin üzerine yürüdü.. Fillerle vahşiler arasımda ge - çen bu çarpışma cidden görülme- ğe değer bir haldeydi. Hemen hemen bütün bir köy — halkmın vahşi saldırışı karşısında — fille « rin temkinli hareketleri göze çar- pıyor, soğuk kanlılıkla — yalnız hücum edenlere hortum uzatarak yakalamaya çalışmaları çok us - talıklıydı. Yavuz, bu kalabalık arasından nasıl kurtulacağını — araştırmaya çalışırken Mofyonun sesini - işit » Y Mofyo, kral Medkyo ile görü -» şerek bağuşmayı artık daha faz- la ileriye götürmemeyi, bugün ol- miasa bile —Aslanlı adamın bir başka zaman kendilerinden fazla- sile öç alabileceğini — söyliyerek dost olmayı ileriye sürmüştü. Medkyo, Mofyonun bu teklifine evvelâ itiraz eitiği halde sonunda razı olmuş ve barış için Mofyoyu memur etmişti. Mofyo: — Seninle konuşacağım, Aslan ların saldırmasın, onları tut! Diye bağırıyordu. Yavuz, bu sıkışık vaziyette böy le bir konuşmayı cana minnet bil. mişti. — Konuşalım.. Fakat uzun sür- mesin.. Ormana vaktile dönmek istiyorum, Adamlarınız fillerimin yolunu keserlerse başka türlü ha- reket etmeye mecbur — kalaca- ğım... — Uzun sürmez konuşmamız.. Biz Aslanlı adamla dost olmak is- teriz. — Aslanlı adam — Niyam Ni- yamlarla dost olmaz. Onlar, Aş - lanlı adamın bir çok hayvanlarını öldürmüşlerdir. O da Niyam Ni- yamların hayvanlarını — öldüre - cektir. — Niyam Niyamlar, Aslanlı a- damın hayvanlarını bilerek ve is- tiyerek öldürmediler. Fakat As - lanlı adam Niyam — Niyamların bakır bazinesini bilerek ele ge - çirdi. İlk düşmanlığı — yapan ©- dur. — Aslanlı adam, Niyam Ni- yamların düşmanı değildi. O hay- vanlarının öldürülmesinden sonra düşman oldu. — Bakır hazinesini de bunun için ele geçirdi.. Bugün de oğlanı gene Niyam Niyamlar kaçırdılar, Buraya onun için gel - di. Oğlunu kurtararak ormanma gidiyor. Kendisine yol verip gön- dermez ve burada uğraştırırsanız sonra hiç dost olamazsınız. Şimcdi bırakınız beni gideyim.. Sonra görüşür ve anlaşırız. İster: seniz içinizden birini benimle be raber ormana gönderin. Orada konuşur ve anlaşırız. İzzietüküik KzRekin Mofyo Aslanlı adamin bu tek - HKfini kabul etti. Ve anun fillerile, oğluyle bera ber ormana gitmesini temin için yolları kaplayan kalabalığın da - gılmasını söyledi. Fakat Medkyo- nun buna razı olmadığı her halin den anlaşılryordu. Bununla bLera - ber ses çıkarmadı. Aslanlı adam kenarlara çeki - len vahşilerin arasından aslanla - rınm başlarından yakalamış bu - lunduğu halde uzaklaşırken ar - kasından kılavuzu da - geliyordu. Oğlu Süleyman çoktan Şerifin uzun dişlerini basamak yaparak sırtına çıkanış ve yerleşmişti. Aslanlı adamla filleri yavaş a- dımlarla köyden açılırlarken, ka- labalık ta peşlerini bırakmıyor « du. —17 ZEHİRLİ TRAMBAŞLAR Aslanlı adam armanıta döndü- ğü zaman, — hayvanlarından bir goğunun aldığı yaraları tedavile uğraştı. Hepsi de, amma hepsi de yaralanmışlardı. Bir çok vahri kabilelerin önle - rine sürdükleri rehberleri, Niyam Niyamlar da trambaş ve mızrak. larma sürerlerdi. Bu zehirli trambaşlarla yarala - nan fillerin yaralarını her ihtima le karşı panzehirle karşılamak lâ zrmdı.. Aslanlı adam bunun pan - zehrini çok iyi bildiği için bunları yapmayı ihmal etmedi. Aslanlı adam Niyam Niyam - lardan dönüşünde — Muradı daha çökmüş buldu. İşte Fillerin yaralariyle uğraş - makta bile kendisine kâfi derece - de yardım edemiyordu. Kızı Kar - şa olmasaydı, 29 filin en az kırk yarasını sarmakta müşkülâta uğra- yacaktı. Karşa günden güne gelişiyor , günden güne güzelleşiyordu.Vabhşi güzelliğinin bazan öyle görünüşle- ri olurdu ki bunları bir şehir kızın- da bulmak imkânsızdır. Şimdi ekseriya yalnız dolaşıyor- du. Artık Şeriften de hoşlanma - dığını çok defa kardeşi Süleyma - na söylemişti.. O tehlikeler ve — maceralar için yaratılmış bir kızdı, Babasının bi- le bazı ağırlıklarını, temkinlikle - rini tenkid ediyor ve onu korkak- lıkla itham eder bir tavır bile takı nıyordu. Karşa babasının Süleymanı a- hp getirmesinden sevinmiş, fakat Niyam Niyamlara, fillerini bu ha - le sokan vahşilere — kâfi bir ders vermediği için de kızmıştı. Bunu açıktan açığa söylememiş olmak - la beraber, bunu duruşmadan, ba basına yardım edişinden, fillerin paralrını temizlerken — söylediği sözlerden anlamak kabil değil - di. HABER — Akşam Postası Almanca ders | Tecrübeli bir Alman muallim ta- rafımdan ehven fiyatla — Almanca matematik, — istonografi, ve lisan dersleri verilmektedir. İsteyenle - rin idarehanemizde F, F. rümuzi - le müracaatları * (135) 1 LA N Galatada Ketronagan — Ermeni mektebi eski müessisi Horen Cam- €iyan namına yazılı — tesis ruhsat tezkeresi 933 senesinde yanan ad- liye yangınında ziyaa uğramış ol - duğu ve şimdiye kadar bulunama - dığı eski — müessisin 26 - 6 - 935 tarihli mektubundan anlaşılmış ol- makla mezkür — mektep için yeni tesis ruhsat tezkeresi almacağı ve eski ruhsat tezkeresinin hükmü ol- mıyacağı ilân olunur, (134) Galata Ermeni Kildası ve Get- ronagan — İisesi —mütevelli heyeti reisi ve — Getronagan lisesi müessisi Ohannes Keşişyan İst. Dördüncü İcra memurluğun- dan: Tamamına yeminli ehli vukuf tarafından 7070 lira kıymet kesi - len Beyoğlunda Kamerhatun ma - hallesinde Kızılcık sokağında yeni 13- 15 - 17 numaralarla murakkam altında dükkânları ve odunlukları ve sairesi bulunan zemin katların- dan maada daha katlı ve aydın - lığı havi, merdivenleri demir par - maklıklı, tavanları ahşap elektrik ve Terkos tesisatmı havi kâğir a- partımanın tamamrı açık arttırma - ya çıkarılmış olup şartnamesi 30 - 6 - 935 günlemecinden itibaren di- | vanhaneye asılarak 12-7-935 günlemecine rastlayan cuma günü saat 14 den 16 ya kadar dairemiz- de satılarak en çok arttıranın üze- rinde bırakılacaktır. Arttırmaya girmek için yüzde yedi buçuk te - minat akçesşi alınır. Birikmiş ver - gi belediye resimleri vakıf icare - si müşteriye aittir. Daha geniş bil- gi edinmek isteyenler 34 - 401 dos- ya numarası ile dairemize müra - caatları ilân olunur. — (12659) İstanbul 4 üncü fera memurlu - ğundan: Paraya çevilmesine karar veri - len Âksarayda Muratnaşa Şakir - paşa sokağında 12 - 8 numaralı hanede Fatma Meleğe aid muhte- lif eşya sözü geçen hane önünde Haziranm 29 uncu cumartesi gü - nü saat 14 de birinci açık arttırma ile satılacağından mahallinde ha - zır bulunacak memuruna müraca - at edilmesi ilân olunur., — (188) Marka Sütnine arıyanlara Südü bol ve sıhhati yerinde bir Karşa fillerin yaralarr tamami - | anne, sütninelik yapmak istiyor . le sarıldıktan sonra babasına: — Bana ihtiyacın var mı baba?. | müracaatları. | diye sordu.. , (Devamı var) Sütnine — isteyenlerin şu adrese (136) Kasımpaşa Tahtagazi numara 11: Ali 27 HAZİRAN' — 13838 z KUDUZ . Köpeklerden sakınınız! Şehir içinde ve dışında başı boş gezen köpeklerin öldürülmesine devam edilmektedir. — Şehir dı - şındaki mücadele ile jandarma ve kır bekçileri uğraşmaktadır. Evvelki “gün Ayasağa köyünde bir köpek kudurmuş, etrafa sal - dırdığı için bekçiler — tarafından öldürülmüştü.. Bu köpeğin yavru - sunu çoban Halil oğlu Ali ismin - de birisi almış, beslemeğe başla - mıştır. Yavru köpek de dün ak - şam Aliyi ısırmış, kudurma alâimi Bgöstermiştir. Bundan — jandar - ma haberdar edilmiş, yavru kö - pekle Ali bu sabah kuduz müesse - sesine gönderilmişlerdir. İ Kanserle mücadele Fransada 23 haziranda başlı - yan kanser haftası — hazırlanan progam dahilinde devam etmek - tedir. Geçende de yazdığımız — gibi, Fransız sıhhiye bakanlığınm teş- vikile kanser öemiyeti tarafından tertip edilen bu progran! mucibin- ce memleketin — her tarafında kanser hakkında konferanslar ve - rilmekte ve mecmuala- çıkarıla - rakhalka bedava dağıtılmakta - dır. Alâkadarlar bu işin memleke - timizde de yapılırsa çok iyi ola - cağını söylemektedirler. Dr. 4' Kutiel Karaköy Topçular caddesi No, 33 Kanzuk Eczanesi müstahzaratından: KREM BALSAMiİN Ciddi ve şayanı itimat elli senelik bir güzellik kremidir. Bir defa (KREM BALSAMİN) kullanan başka krem kullanmaz. Ihsan Yavuz Şıik giyinen- lerin terzisi Her âyın modelini orada bulabilirsiniz ISTAN-UL Yenipostahane karşısında Fo'o Nur yanında Letafet banında ödünç para veren müesseseler İstanbul sigorta sosyeteleri ik « raz ve faiz müesseselerile rehin müesseseleri şimdiye kadar Türk- ofis vasıtasile ökonomi bakanlıği- le temaş etmekte idiler, Bakanlık bu sosyete — ve mü - esseselerin bundan sonra doğru « dan doğruya bakanlıkla temas et- melerini bildirmiştir. Hömiğeğan. Bostancıda sıtma tehlikesi yoktur! 24 haziran tarihli — sayımızda Bostancıda oturan Melek — Şadan adlı bir okuyucumuzun o civarda sivrisinek mücadelesi hakkında gönderdiği bir mektubu vardı. İstanbul sıtma mücadele reisi gazetemize gönderdiği bir mek - tupla buna şöyle cevap vermek - tedir: “Sinek ve sürfe mücadelesi vak tinde yapılmıştır. Yumurta zama- mı diye bir mevsim yoktur. Müsa- it zamanlarda her yirmi — günde yumurta sürfe, pup, sinek olarak devir yapar. y ı yoktur. Ev sahipleri yuvalariyle kendileri iyice meşgul olmalıdır. Reislik her şikâyeti tetkik et - meği kendi borcu bilir. Şu kadar ki yeri yurdu bilinmelidir.,, K POLİ/TE Nadi : Bir iddia Galatada Karabaş mahallesin « de Kalfa sokağında 7 numaralı evde oturn Emine polise baş vur - muş, 18 yaşında Mes'udun kendi - sini yaraladığını iddia etmiştir. Keserle yaralandı Arapcamiinde — oturan Bilâlin oğlu 13 yaşında Murad keserle a- 4| gaç yontarken sol bacağından ya - ralanmıştır. Bıçak çekmiş Galatada oturan Selâmet, poli « 86 müracaat etmiş, — balıkçı Arap Şükrünün sarhoş bir halde kendi- sine bıçak çektiğini — söylemiştir. Arap Şükrü yakalanmıştır. Direkten düştü Haydarda Çıkrıkçı sokağında - ki elektrik direğine çıkan İbrahim oğlu 11 yaşında Ali direkten düş- Müş, ağır surette yaralnamıştır. Büyük bir apartıman dairesi kiralıktır Kabataşta, Sed üstünde Çürüksulu Mahmud Paşa apartrmanında pek büyük bir daire kiralıktır. Fiyat, ucuzdur. Manzara güzeldir! Tramvay istasyonuna, Beyoğluna, çarşıya yakınlık... Mükemmel bir banyo dairesi...