21 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

21 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

— Buz çölünde Kokteyl - ziyafetleri veren genç | ve güzel Çekiç ve çakı ile beynin- den ameliyat oldu! Şımdı sapasaglam yaşıyor ve yeni bir şeyahate hazırlanıyor Kocasiyle birlikte Şimal kutbu- mun Groenland ülkesini üç yaz ar- kazı arkasına istikşaf etmiş olan İskoç urkından Kanadalı güzel ve genz bir kadın, gene oraya gitmek üzere şimdi — Londrada hazırlık yapmaktadır Kıl—ıdılo B. Peterson - larında ön binlerce kilometre u - çurmuştur. Babası Kanada Pasifik demir- yolunu yapanlardan birisidir. Ko- | cası da Danimarkalı — bir Jeoloji bilgini olup, — Groenlandın bilin- meyen madeni — zenginliklerinin haritasını yapmak üzere her yaz seyahat etmektedir. 1951, 32, ve 34 yazlarını Groen- | landda geçirmiş — olan Kanadalı kadın, Sunday Exspres gazete ay- tarmma (muhabirine) şunları söy- | miştir. — Ben Kanadada yaşamaktâ. yım, Her yıl kocamı işi başına u- çururum.. — Hayatımız çok heye- canlıdır. Burada söylenenlere ba- karsanız tayyarede hiç sigara iç- memek lâzım. — Halbuki buz der- yaralarında insan bu yasalara ku- Tak asmıyor. Hattâ tayyaremizin içine gaz sobası için bir ocak yeri bile yaptık, bacasını da gövdenin üstünden havaya uzattık. Havada uçarken, ocaktan gaz krvileimla- | rının yükseldiğini görseniz, tay - yare neredeyse yanacak diye ödü- nüz Biz Gmnlınddı uçmadık. Bu çok tehlikeli idi. Mavi buru yani denizin hemen altında duran buz- ları görmek imkânıi yoktur. ve su- ya inerken — bunlardan — birisine çarparak tayyarenin alt üst olma: 81 ihtimali vardır. Groenland esrarlı ve gerçekten şaşrlacak bir ülkedir. Danimarka hükümeti Eskimoluları korumak için buranın kapılarını ziyaretçi- lere karşı kapamıştır. Bugün bile | orada oturan Danimarkalıların yanında çok az gaz yağı buluna: biliyor. Çünkü vesmi makam - lar Eskimoların bunu içmele - rinden korkuyor! , Motörlü kayığımız için petro - la ihtiyacımız olunca, en yakın Danimarka köyündeki depo me- muruna gitmeğe mecburduk.. Me- mur tenekeyi kimseye teslim et - mez kendisi taşıyarak motöre kadar götürür. Groenlandın nasıl bir. ülke ol - duğunu, neye benzediğini bilen- ler, yok denecek kadar azdır. Göz alabildiğine gördüğü için mesafe anlamar burada ortadan kalkıyor . Bu mmtakada soğuk bir hava- | Ja her hangi bir kimse 80, hattâ Şüz kilometreye kadar görebilir .. bir. kadın ; Bir Eskimo ise bundan çok uzak mesafelerden görebilir. Bir gün bir tepede oluran ve denize bakmakta olan bir Eski - | molu bana öğleden sonra saat üç- |te vapurun akşam sekiz buçuğa dcinı gelebileceğini söyledi. Ben N Bayan Peterson | deniz üstünde hiç bir şeyler göre- Kendinizi ısıtamıyacak kadar | soğuk yoktur. Güneş bazan o ka- dar sıcak yapardı ki, serinlemek için buz fepelerinin üstünde otu - rurduk. Bir gün Groenlandın genel va » Tisi bizi ziyarete gelmşiti. Ona bir kokteyi ziyafeti verdik ve lâzım olan buzları tepeden kırdık. Bir defasında içinde ,bulundu - ğüm gemi — bir buz tepesiyle çar- pıştı. Bu esnada ben güvertede ki kamaramda uyuyordum. Sade- me beni döşemeye yuvarladı, Ba- tıyoruz. — sanarak hemen dışarıya |fırladım. Deniz yüznün hemen altında olan bir buz tepesile çar - pıştık. Kaptan can kurtaran ka « yıklarına koşmamızı emretti. Fa. kat nasılsa batmadan kurtulduk . Eğer o buz tepesi çok küçük — ol- saydı, çarpışma gemimizi parça parça eder ve hepimizi öldürür - dü. Groenlandda pek çok defa korkmuş olduğumu — itiraf ede- rim. Bir defasında gene gemide iken ağır bir hastalığa uğradım .. Başımda çıkan bir ur dolayısiyle sağ tarafıma inme inmişti. De: nizde de müthiş bir fırtma vardı . O kadar hasta idim ki herkeş be- | ni ölecek sanryordu. Bir Eskimolu gözünü kırpmaksızın beni bekli - yordu. Gülerek bana öleceğimi geminin batmaması için de ruhu- mun gövdemden uçup kapıdan dı- şarrya gitmesini beklediğini söy - ledi. Gemide tıbbiye talebesi — olan bir delikanlı vardı. Mektebini bi » tirmesine iki sene kalmıştı. Başta ur ameliyatına dair hiç bir şey bilmiyor, fakat ameliyatı yapmak kendisi için bir vazife olduğunu (HABER — Akşam Poslası Bağ-—' RAKISINI I içtinizmi 7i Aüliye Vekâleti Beşiktaş fera Dairesinden: Sıdıkamın Ayşe Hatice Emine olan borcundan dolayı tahtı hac. za alınan Beşiktaşta eski Teşviki- ye yeni Muradiye mahallesinde eski ve yeni Bayır sokak eski 39/1 /41/43 yeni 49 No, Ju mabahçe bir bap hanenin 28 hisse itibariy- le 7 hissesi açık artırmaya çıka - günü kurulacağı ilân olunur. (B) (4187) 165 dönüm çayır ve 4000 dönüm merası bulunan Menekşe çiftliği 26 — 7 — 935 cuma günü saat 14 de 832 lira muhammen senelik kirâ bedeli üzerinden açık arttırma ile ve kira bedeli dört müsavi taksittt ödenmek şartile bir sene için kiraya verilecektir. İsteklilerin yüzde ye ı di buçuk pey akçelerini on ikiden evvel yatırmaları. (M) (4181) rılmış olup şartnamesi divanha - neye 19 - 7 - 935 tarihinde talik e- dilerek 22 - 8 - 935 tarihine mü - sadif olan Perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde satılacaktır. Kıymeti muhamme - nesi 4500 liradır. Arttırmaya iş - tirâk için yüzde yedi buçuk temi- nat akçesi alınır. Arttırma bedeli krymeti muhammenesinin 9075 i- ni “sulduğu takdirde ihalesi yapı- Tacaktır. Aksi halde en son artı « ranın taahhüdü baki kalmak üze- | | ve arttırma 15 gün daha temdit e- dilerek 6 - 9 - 935 tarihine müsa- dif Cuma günü aynı saatte en çok artırana ihale edilecektir. İhale | pulu ve belediye resmi müşterisi- ne aittir. 2004 No, lu icra kanu - nunun 126 ncı maddesine tevfi - kan ipotek sahibi alacaklılar ile diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin — dahi gayri menkul üzerindeki haklarını ve: hususiyle Faiz ve masrafa dair o- lan iddialarını ve evrakı müsbite- bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilleri ile sabit ol - madıkça satış bedelinin paylaş — masından — hariç kalırlar. İşbu| maddeyi kanuniye ahkâmına gö- re hareket eylemek ve daha fazla malümat almak isteyenlerin dai- remizin 933/2088 No. lu dosya « sına müracaatları ilân olunur. Satılık hane üsküdarda Içi dışı boyalı, 650 metre murabba 7 oda, güzel manzaralı, gayet kullanış. hı, havagazi ve su tesisatı, hamam, bü. yük bahçesinde meyva ağaçları, aş - malar, çiçekler ve İlmonluk, kuyu, havuzlar, ve Amerikan sistemi kümes. ler. Fıstıkağacındaki — tramvay durağı solunda, Tcadiye, Yazmacı Şerif soka- Bı, No 9. Hergün öğleye kadar hane. de bulunanlara müracaat. Fiyat uy - gundur. (4555) söyleyip duruyordu. — Ben ise öl- mek istiyordum. Çocuk israr «4. ti. Nihayet beni geminin ye- mek salonuna, beni götürüp ye - mek masası üstüne uzatılar, Ame- meliyat da başladı. Talebenin elinde kendisine kla- vuzluk eedcek olan yalnız bir ki« tap vardı. Âletleri de bir maran- göz kalemtıraşı, bir çekiç ve bir kalem çakısı idi. Bana klorroform verdi. Kitabınr açtı ve elinde- ki âletlerle ameliyata başladı. Cerahat kemiğe kadar sirayet etmişti. Beş gün sonra Kopenhag hasat- hanelerinden birinde gözümü aç - tım. Talebenin yaptığı ameliyat muvaffakıyetli olmuş, ancak ka - fa tasımda kırılmış olan beş kü « çük kemik parçası beynim üzerin: de tazyık yapmağa başlamıştı .. Hastahanede hküçük kemik Alman lisesinden mezun al bu | Manca, frarsızca, ingilizce, ital - zorluklara rağmen gene Groen - | yanca, ve usülü defteriye bihak - kın vâkıf bir genç kız ciddi bir parçaları da çıkarıldı.. Bütün landa gideceğim. nımda 4 No. altı oda, vâsi bahçeli Fmndıkzade tramvay istasyonuna iki dakika mesafede bir ev ehven fiatla satılıktır. | SEKSİİLİN —C OB uzviyetinizde değ NÜ | GA HDG GİLL Bu gün sizde bulunmayan her şeyi..... SEKSÜLİN de bulacaksınız! BEŞİR KEMAL — MAHMUT CEVAT ECZANESİ SİRKEOİ| |— Her Ayın modelini Lise ve Orta Okullar orada ikmal talebelerine bulabilirsiniz HUSUSİ RİYAZİYE DERSLERİ ISTANEUL Universiteli Riyaziyeci bir talebe | Yenipostahane â karşısında veriyor (Fatih: Zeyrek caddesi No.6-1.| — Foto Nur yanında Ka Letafet hanında ğ Memuriyet arıyorum : SS .| 21 TEMMUZ — 1935 istanbul Belediyesi ilanları Beykozda Perşembe günleri kurulmakta olan pazarın cumartasi n aei Vim e L Istanbul Millt Emlâk Müdürlüğünden : [ Bakırköy kazasında: 2909 dönüm tarla ve 80 dönüm bahçe ve TWUWRKİYE AAAT BANKASI BiRik TiRDEN RAHAT-EDER İ | İ Satılık hane Çapada Çukurbostan Meyda - Marka Müstahzaralı —| HUBUBATUNLARI I Bu kelimeyi iyi belleyiniz! Çünkü onu kullanmak sayesinde MÜHİM AAA üA istekle kâlp (K D Ihsan Yavuz IŞik giyinen- lerin terzisi KUTUSU 200 Ktş müessesede bir memuriyet arryor: Haber gazetesine Kâtip rumuzile müracaat. (4820)