31 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

31 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

HABER — Akşam Postası L Hasan tıraş bıçağı rekor kırdı Şimdiye kadar icadolunan bütün tıraş bıçakları arasında en mükemmel ve en fevkalâde olduğu tahakkuk etmiştir. Piyasada mevcut traş bıçaklarını şaşırt mıştır. Hasan tıraş bıçağının 122 3-4 humaralı gayet keskin ve hassas tarafları vardır ki her bir-tarafile lâakal on defa tıraş olmak kabildir. Bu hesap la 5 kuruşluk bir adet Hasan tıraş bıçağile 40 defa ve ıslak hardakta bilen- ’ wei _“_TE“'“UZ — 1935 'İ_kdf yüz defa tıraş yapılmak mümkün dür, ki dünyanın hiç bir bıçağında bu meziyet yoktur. Hasan bıçağı İstediği niz halde başka marka Hasan deposu: Ankara, İstanbul, Beyoğlu. İYatız Bir adedi 5 kuruştur. 10 adedi 45 kuruştur. Büyük Tenzilât ! Şilte, yorğan, yastık, hepsi kuştüyü yüzlerile 25 lira, yastik '$ kuruş, bir kilo kuştüyü 75 kuruş, kuştüyü kumaşlarının her Tengi vardır, İstanbul Çakmakcılar kuştüyü fabrikası Tel, 23027 Yerli Mallar Sergisinde küştüyü paviyonunu görünüz. İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: :’liı'ürl.i)ede yangın, hayat ve kaza ve muhtelif muhatarata karşı sigorta İş- Ir“'hvlllı_lm:ık üzere kanuni hükümler dairesinde tescil edilerek bugün fan - * halinde bulunan Ünyon sigorta şirketinin Türkiye umum vekili halz ol- M€u salâhiyete binaen bu kere müra caatla İstanbul Acentalığına şirket na” | & "4 Yangın, hayat, ve kaza sigorta iş lerile meşgul olmak ve bu işlerden do- '" davalarda bütün mahkemelerde müddei, einleyh ve Süncü şahıs sıfatla ’_*'hllır bulunmak üzere T, C, tabaa sından Şaul Menahem'i tayin eylediği- | hildirmiştir. Keyfiyet sigorta şirket lerinin teftiş ve mürakabesi hakkında" "lu_) Haziran 1927 tarihli kanun hüküm lerine muvafık görülmüş olmakla ilân lur, . iç Ticaret Umum Müdürlüğünden : Türkiyede yangın ve nakliyat sigor ta işlerile çalışmak üzerö kanuni hü - _“llır dalresinde — tescil edilerek bu gün faaliyet halinde bulunan Di Korn- Ülürurane slgorta şirketinin Türkiyo wisum vekili halz olduğu selihiyete bi- | E"n_ bu kere müracaatla İstanbul acen talığına şirket namına Nakliyat sigorta “erile meşgul olmak ve bu işlerden do ğacak davalarda bütün mahkemelerde | Müddei, müddeaaleyh ve üçüncü şahıs sıfatlarile hazır bulunmak üzere T: C, Ahıın»ındnn Şaul Menahemi tayin ey lediğini bildirmiştir. Keyfiyet sigorta fİrketlerinin teftiş ve murakabesi hak kındaki 25 Haziran 927 tarihli kanun Ükümlerine muvafık görülmüş olmak Ta İlân olunur. el Istanbul Sıtma Mücadele Reisliğinden : Istanbul Sıtma Mücadelesince satın alınacak Motorin için kapalı zarfla verilen fiat haddi lâyıkında görülmediğinden pazarlıkla alın. | Masına karar verilmiştir. | İsteklilerin 31 Temmuz 935 çarşamba saat on beşde kanuni ve ka ve teminatlariy!e Kadıköy Rızapaşa Çöşme caddesindeki Müca: dele riyesşetine müracaatları ilân olunur. (4277) 184 SERSERİLER YATAĞI | hallesinde çıkmaz saka sokağında eski 4 yeni 4/2 numaralı kâgir hane ile yi- İstanbul 5 inci lera memurluğun - dan: Kilma kızı Anestoya borçlu fira- ri Sultana tarafından ipotek gösteri - len ve hazinel maliyeye devrolunan E- dirnekapıda Kairel Atik Ali paşa ma- ne ayni mahalde ve sokakta eski ve | yeni 6 numaralı bir kıta arsanın ta - mamı açık arttırmaya - çıkarılmıştır. Üç yeminli ehli vyukuf tarafından ha- | neye 918 lira arsaya 114 — lira kıymet takdir edilmiştir ki ceman 1022 lira - | dır. Arttırma 16 /9/935 tarihine rast- lıyan pazartesi günü saat 14 den iti- | baren İstanbul 5 inci iera — dairesinde | iera kılmacağından şartnamesi 28 /8/ 985 tarihinden İtibaren herkesin göre- bilmesi için daire divanhanesine talik edilecektir. Arttırmaya — iştirak için | yüzde yedi buçuk teminat akçesi alı - verirlerse al danmayınız, taklitlerinden sakınınız. —Püetrol Nizam Saçları Besler - Kuvvetlendirir - Dökülmesini keser uratır. PETROL NiZAM Tecrübe edilmiş et iyi saç ilâcıdır. Ilk iki eksiltmesi feshedilen muhammen bedeli ile miktarı aşa- nır. Arttırma bedeli muhammen kıy-| ğıda yazılı elbise, palto ve serpuşlar 12 - 8 - 935 Pazartesi günü saat metin yüzde 75 ini bulduğu takdirde satılacaktır. J.ksi takdirde arttırma 15 gün daha temdit edilerek 1/10/985 tarihine rastlıyan Salı günü saat 14 kanunun tayin ettiği vesikalar veişe girmeğe manii kanuni 15,30 da pazarlıkla Ankara idare binasında satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 4498.72 liralık muvakkat teminat vermeleri ve bulun- den itibaren muhammen kıymetin yüz | Mmadığına dair beyannamelerle ayni gün tayin edilen saatte Malze- de 75 ini bulduğu takdirde satılacak-|me Dairesi komisyonunda hazır bulunmaları lâzımdır. Bu işe ait tır. Bulmadığı takdirde 2280 numara: hı kanuna tevfikan satış geri bırakı - lacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununüun 126 met madesine tevfi - şartnameler 325 kuruş mukabilinde Haydarpaşa, Ankara Merkez ve İzmir veznelerinde satılmakta dır. (4303) Takriben “4709,, takım ve parça İlâcivert serj. lâcivert şayak, kan ipotek sahibi alacaklılarla diğer | V© gri şayak elbise; siyah kastor, gri şayak palto; lâcivert çuha, kır- alâkadarların ve irtifak hakkı sahipr sarife dair olan — iddialarımı evrakı müsbitelerile 20 gün zarfında icra da- iresine bildirmeleri lâzımdır. Aksi tak- dirde hakları tapu siciliyle sabit olma: dıkça satış bedelinin hariç kalırlar. Alâkadarların — işbu — kanun maddesine göre hareket — etmeleri ve daha fazla malâmat almak İstiyenle- rin dairemizin 34.6215 numaralı dosya- sına müracaatları ve talip olanların satış gününde dairede hazır bulunma- Tarı ilân olunur- (13121) paylaşmas.ndan mızı çuha, lâcivert şayak ve gri şayak şapka. Muhammen bedelir lerinin dahi mezkür mahaller üzerin - |/64974-35 | deki haklarını ve bahusus faiz ve ma- lira. —a — Muhammen bedeli ile miktac ları aşağıda yazılı malzeme 26. 8 - 1935 Pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankara« da idare binasında satın almacaktır. Bu (430,50) liralık muvakkat teminat vermeleri ve kananun tayin ettiği vesikalar ve işe girmeğe manii kanuni bulunmadığına dair beyanna- me ve teklifler ile ayni gün saat 14.30 a kadar Komisyon Reisliği- ne vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada Tesel- lüm ve Sevk Müdürlüğünde, Ankarada Malzeme dairesinde parasız olarak dağıtılmaktadır. işe girmek istiyenlerin (4304) 58 kalem muhtelifülcins cam,su tesviye şişesi ve ayna, Muhammen bedeli: 5740 — Lira SERSERİLER YATAĞI du. Çıplak olduğur.u görünce kıp- kırmızı kesildi ve acele giyindi. O vakit, beş dakika, birbirleri. nin karşısında, bu şiddetli aşkları | nın ölümle sona ereceğini düşün mekten doğan bir acı içinde sakin ve yeisli durdular | Kral birden'sire boğuk bir sex le: — Adiyö! dedi. Bu, Birinci Fransuva ile ıüul' Prangasının aras ada geçen sön aşk fırtması olmuştu. Madlen, cevap vermeden ışığı eline aldı. Kapıyı açtı Merdiven hafifce aydınlanmış tı. Merdivenin alt kaşında karan- lık bir köşede hiddetle titriyerek hançerini elinde tutan Jan lö Pi. yetr bekliyordu. Jan, jantiyomlarını savıp eve yaklaşan kralı gördüğü zılnnnı Madlenin yanında idi. Güzel Ferron'un verdiği han çeri hâlâ elinde tutuyordu. Kralı görünce birdenbire ken disini topladı. Parmağı ile hançerini ucuna dokunarak sivriliğini tecrübe et mekle iktifa etti. Sonra titrek bir sesle: — Gidip krala kapıyı açayım!| dedi. Madlen kralın derhal leneceğini hissederk: hançer — Hayır, krala kapıyı ben aça. cağım ! sözlerini söyledi, Jan bu söze kızdıysa da itiraz etmedi. Yalnız: — Ben nerede bekliyeyim? di- ye sordu. Madlen: — Gel! diyerek önu yandaki o. | daya götürdü. Fakat iki odadan birbirine geçilemiyordu. Yavaş sesle: — Buradan bağırdığımı duyg- bilirsin, c vakit.. dedi. Jan sert bir sesle: — Peki! diyerek: kadınm sözü. nü kesti. Sonra, güzel Pranga, merdiven. den hızla inerek kralın tam kapı- yı çaldığı sırada o da açtı. Jan lö Piyetr burların yukarıya çıktıklarıni işitti. Şaka tarzında kralın söylediğ? sözleri duydu. Bunlar merdiverin yukarısına vardığı zaman meydana çıkmak istedi. Fakat kendisini tutarak: — Birazdan! dedi. Birkaç dakika daha geçti. Evde derin bir sessizlik hüküm sirüyordu. Jan, ara sıra bir titreme geçi- riyordu. Lâkin yerinden kımıl danmıyordu. Karanlık odanın i- çinde gözleri yerinden fırlamış, e- H hançerinin kabzasında büzül. müş olduğu halde ayakta dura- rak son derece bir asabiyetle tit- remeğe başlamıştı Kapı derhal açıldı- Kral dudak. larında mağrur bir gülümseme ile içeriye girdi. Fransuvanın, sandığı bir ses: — Giriniz mösyö! dedi. Fakat bunu söyliyen Madlen Ferron idi. Şüphesiz ki Jan lö Pi. yetrin öldürmesinden korkarak o- nun geldiğini görünce hemen aşa- ğıya inip kapının arkasında dur- muştu. Kral içeriye girince kapı kapan- dı. Birinci Fraasuva karanlıkta kalarak titredi. Ve biraz çekindi. Onun elini tutmak!a olan Madlen bu titremeyi sezip: — Yoksa korkuyor musunuz? Henüz vakit varken çekilebilirsi: niz. dedi. — Korkmak m:?.. Bilhassa böy- le sıcak, yumuşak — bir el tarafım- dan tutulurken, güzel kız, bu ka ranlık tam tersine (bilâkis) benim hoşuma gidiyor. Haydi çabuk, be- ni madamın yanıra götür. | Madlen artık hiç bir şey söyle miyerek kralı yavaşça çekip ka ranlık bir merdiverden çıkardı. Kral: — Eğer bu çıktığımız göğün yo. lu ise pek karaniık.. diye şaka et.| ti. — Geldik.. Şu kapıyı Bakınız işte mandalı.. Madlen bu sözü söylemekle be * raber kralın elini kendisi odasının kapı mandalına koyarak yavaşça hizmetçi kızın açınız.. oradan çekildi. Kral bir saniye kadar helecan içinde olduğu halde bu kapının ö- nünde durdu. Helecanı korkudan değil, bilâ kis aşk randevularının ona verd sevinç duygusundan idi. — Bu sakınmalara bakılırsa ga- liba bu işlere yeni başlıyan kor- kak, çekingen bir kadınla karşıla- şacağım.. Ne hoş bir av!.. diye dü- şündü. Bunun üzerine kapıyı yavaşça açarak içeriye girdi. Oda tenha idi. Kokulu bir mumun ışığıyla ha« fifçe aydınlatılmıştı. Kral bir bakışta odadaki güzel ve süslü eşyayr gözden geçirdi. — Bu kadın hekikaten düşün- düğümden üstün birisiymiş! diye düşünerek etrafma dikkatle ba. kındı. Fakat yavaş yavaş kaşları çatıl. dı. Eşyayı tanımağ? başlamıştı. Evvelâ odadaki koku dikkatini çekti, Bu sevdiği bir kadının kullandı ğı kokuydu. Sonra yatağı, sandal- yaları, bütün eşyayı tanıdı. Rüya gördüğünü sanarak sap: sarı kesildi. İrdesiz (gayri iradi) bir hare ketle girdiği kapıyı açmak istedi. Bu sefer korkudaa titredi, Çünkü bu kapı kapalıydı Birinci Fransuv pek cesurdu Fakat bu derin lik, Trımun sarı ışığı, pek iyi tanıdığı bir aşk