24 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

24 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

.w Lâğımların kapatılması .—. .. büyük para istermiş Şehirde ancak 12 kadar tifolu varmış Son günlerde İstanbulda tifo vakalarınm çoğalmış bulunduğu yazılmıştı. İstanbul Sıhhat Direk- törü Bay Ali Rıza bu hususta şun- ları söylemiştir: | “— Mevsim tifo hastalığını aşı-! lıyacak bir mevsimdir. Bilhassa bu sıcaklarda meyvleeri yıkama. dan yiyen ve bünyesi zayıf kimse- ler bu hastalığa kolayca tutulur - lar. Buna rağmen hastanelerde tifodan yatanların sayısı 12 ka « dardir, Açık lâğımların kapan » ması meselesine gelince: Bugün Feriköyünden Kasımpaşaya ka - dar olan sahada açık lâğımlar var dır. Bunların kapatılması büyük para ister. Biz ancak az para ile inikrop yuvalarını kurutmağa ça- Mışıyoruz.,, 45 yıllık öğretmen Beykoz Sırapınar okulu baş muallimi Mehmet Aliye tören yapılacak Kırk beş yıl hiç ara vermeden maarifimize hizmet etmiş bir mu- allime, aynı surette çalışmış bir İ- ki arkadaşiyle birlikte, Muallim » ler Birliğinde bir büyük tören ya» pılması kararlaşmıştır. Kırk beş yıl hizmet eden mual - limin, Beykoz Sırapınar okulu baş muailimi Mehmet Ali olduğu öğ- renilmiştir. Tören yapılacak diğer bir mu - allimin, Kandilli hisesinden Akil olduğu sanılıyor. —o— Casus Lavrensin Filmi alınıyor Londradan gelen © bir habere İngiliz Entelicens Servisinin en “tanmıiş adamı Lavrens'in “Çöl. de isyam,, isimli kitabmın filme alınması kararlaşmıştır. Bu fihnde Lavrns rolünü Val - ter Had isminde genç bir sahne aktörü yapacaktır. Kendisi İngi- | lizdir. Filmi çevirecek olan rejisör “Aleksandr Korda, Lavrens'in ai- desi tarafından kendi emrine bıra» kılan ve Lavrense ait evrakı göz. | den geçirmekte ve bu casusa dair malâmat toplamaktadır. © Lavrensin rolünü oynıyacak wl Jan genç sahne aktörüne özel bir önem (hususi bir ehemmiyet) ve- rilmektedir. Bu genç, Lavrense| göze çarpar bir benzerlik göster | mektedir. Byou kısadır. Film ya- kında çevrilmeğe başlanacaktır. Sivas - Erzurum demiryolu | Otuz beşinci kilo- metreyi buldu Erzurumda da bir şeker fabrikası | kurulacak | Erzurum, 23 — Sıvas » Erzu ,İ rum demiryolu, Srvastan itibaren 35 inci kilometreyi bulmuştur. Yolun daha çabuk bitirilmesi için Erzurumdan da inşaata başlan » “ması düşünülmektedir. Bu yol Sa» Sarhoşluğun sonu Büyükadada gece birden sonra isten- miyen bir deniz banyosu Büyükadada bir çamaşırcı ka - dınm sarhoş olarak kahvede ve sokaklarda gürültü ve patırdı yap tığmı dün yazmıştık. Adada dün gece sarhoşluk yü: zünden bir vaka daha olmuştur: Burada hamallık yapan Selânikli Ahmet dün gece saat bir buçuğa kadar rakı içmiş, sonra rıhtım bo- yunda gezmeğe çıkmıştır. Ahmet kendisini (o bilmiyecek derecede sarhoş olarak rıhtımda dolaşırken muvazenesini kaybetmiş, denize düşmüştür, Ahmet denize düşün- ce kurtulmak için çabalaamğa başlamışsada muvaffak olama - mıştır, Bir müddet sonra rıhtım » dan geçen bir adani denizde biri - sinin boğulmak üzere bulunduğu: nu görünce bağırmış, bekçiler ve memurlar yetişerek hamalı deniz- den çıkarmışlardır. ke rolizTE Ağaçtan düştü Mecidiye köyünde Taşocak caddesinde oturan dokuz yaşmda Süleyman dut ağacından düşmüş yaralanmıştır. Kumar oynarken Ayvansaray caddesinde 49 numa» rah kahvede Enis, Mustafa, Şevki isminde üç kişi kumar oynarken yakalanmışlardır. Kaçak et Beyazıtta Cumhuriyet cadde - sinde 117 numaralı kasap İsken - derin dükkânında yedi kilo kaçak sığır eti bulunmuş, musadere edil- miştir. Yaralandı Bakırköyde oturan Anastasın bindiği motosiklet Hünkârsuyun- da ameleden Ihsana çarparak ya- ralamıştır. Otomobil çarptı Şoför Burhanın idaresindeki 2013 numaralı otomobil Ergene - kon caddesinde 12 yaşında Mano- la çarpmış, yaralamıştır. Bıçak fırladı Balatta oturan yedi yaşımda Moiz kasap Mikailden et alırken bıçak birdenbire kasabin elinden fırlamış, Moizin sol kolunu yara » lamıştır. Kuyuya düştü Hendekte Revani sokağında o » turan Agobun (o kızıdört yaşında Zaruhi evin alt katında oynarken kuyuya düşmüş, sağ olarak çıka - rılmıştır. Üsküdara geçerken Miralay mütekaidi . Bay Nuh Zeki Beşiktaştan bindiği İşmailin sandaliyle Üsküdara giderken 57 numaralı vapurun dalgası yüzün- den sandal devrilmiş, denize düş- müştür, Etraftan sandalcılar yetiş miş, her ikisini de kurtarmışlar - dır. a Yurttaş: Yaşamak ve kazanmak için çalış - mak nasıl önemli ise arttırmaya ça. Jışmak da o kadar önemli olduğu . nü unutma, Uluşal ekonomi ve arttırma kurumu A EM KEN VK rıkamışa kadar uzatılacağı için bu kısmın keşifleri yapılmaktadır. Erzurumda bir şeker fabrikasi kurulması da muhtemeldir. HABER — Akşam Postam Tevfik Rüştü Aras önümüzdeki hafta Ceneye gidiyor Dış İşleri Bakanı Tevfik Rüştü Aras Uluslar Kurumunun 4 eylül- de yapacağı toplantıda bulunmak üzere önümüzdeki hafta içinde Cenevreye hareket edecektir. Bu toplantıda İtalyan « Habeş anlaş- mazlığı tetkik edilecektir. Dün Yunan Elçisi Sakelaropu - los Perapalas oteline giderek Dış İşleri Bakanı Tevfik Rüştü Arası ziyaret etmiştir. Yugoslav «abinesinde Üç bakan istifa etti Belgrad, 23 — Yeni kurulan partiye iştirâk etmek istemiyen içtimai yardım, tüze( adliye) ve orman ve madenler bakanları isti- fa etmişlerdir. Başbakan istifala- rı henüz kabul etmiş değildir. Ka- binede yapılacağı haber verilen değişiklikler 29 ağustosta Bled şehrinde toplanacak olan Küçük anlaşma kongresinden sonra ya - prlacaktır. Italya zahirelerimizi ifazla mıktarda istiyor Son günlerde bütün dünya pi - yaşalrında olduğu gibi memleke- timizde de İtalya ile yapılan alış verişlerde daha ihtiyatlı hareket edilmekte . olduğu . görülmüştür. | Buna mükabil İtalya birçok mah- süllerimize müşteri çıkmıştır. Bil- hassa zahire fazla istenmektedir. ZAMAN — İzmirde açılan serginin ehemmiyelinden ve seneden seneye daha güzel daha geniş bir ölçüde var- lık gösteren İzmirlilerin bu muvaffa- kiyetinden baha ve onları takdir et - tikten sonra diyor ki: İstanbul nüfus itibariyle de, mevkii ve iklimi itibarile de herhalde İzmir » den çok mühim olduğu halde, burada #enelerdenberi açtığımız sergiyi niha - yet bir mektebin dört (o beş odasiyle, Üç beş safasına sıkıştırmaktan başka bir marifet — gösterememekteyiz. İki şehrin sergileri o arasındaki bu azim fark bile İzmirlilerin, ticari ve ikti. sadi sahalârda teşebbüs kabiliyetleri. nin, faaliyetlerinin büyük bir delili - dir, Karpuz ..... yüzünden Karpuz bıçağı Mustafanın sol kasığına saplandı Floryadaki inşaatta çalışan a - melelerden Bahri ile Musatfa dün gece saat yirmi dörtte bir karpuz yüzünden kaygaya tutuşmuşlar - dır, Kavganın sebebi de, Bahriye “ait olan karpuzu Mustafanın izin- siz olarak alıp yemek istemesidir. Kavga birdenbire ( şiddetlenmiş, Bahri karpuz bıçağını Mustafanın $ol kasığına saplamıştır, Mustafa- nın feryadına diğer ameleler ve zabıta memurları yetişmiş, yerde kanlar içinde yatan Mustafayı he- men bir taksi ile İstanbula gönder mişlerdir. Mustafa Gureba hasta- nesine kaldırılmıştır. Yarası ağır- * dır. Amele Bahri yakalanmıştır. pak apey * Iki istikraz 2 AGUSTOS — 1935 Almanya parasız kaldı tahviliyle halktan ödünç alıyor Berlin, 24 — Her biri beşer yüz| milyon marklık iki istikraz tahvi- linin piyasaya çıkarılacağı resmi bir tebliğle bildirilmektedir. Bunların faizleri yüzde 4,5 ola- caktır, İstikrazın biri (doğrudan doğruya akdedilecek, diğerleri 146 ihtiyat para sandıklarından alı * nacaktır. Anam babam Hüseyinin başına gelenler Zabıta memurunun da parası çarpılır mı Merkezi boylayınca yanlış kapı çaldığını anladı ama, Meşhur sabıkalılardan Anam, babam Hüseyin birkaç gün evvel Anadoludan gelen bir tüccarm parasımı çarpmaktan suçlu olarak yakalanmıştı. Hüseyin dün akşam üstü Beyoğlunda bir vazife ile do- laşan ikinci şube ahlâk zabıtası memurlarından Bay Alâettin Sel- çuğun âni olarak boynuna sarıl - miş: N — Anam, babam ben seni tanı- yorum! diyerek elini memurun göğsüne vurmuştur. Memur da sa- brkalıyı tanıdığı için ses çikart - mamış, suç işlerken yakalamak i- çin: ne yapsın. — Ya... Nereden tanıyorsun? Fakat ben seni hatırlıyamadım! gibi sudan cevaplar vermiştir. Bu görüşme esnasında Hüseyinin parmakları memurun yeleğinin düğmelerini çözmüş, yeleğin iç cebinde bulunan cüzdanı çekip a- lırken zabıta memurunun eli sa- bıkalımm bileklerine yapışmıştır. Zabıta memuru Hüseyini doğruca merkeze götürmüş, bir zabıt vara- kası tutulmuştur. Anam, babam Hüseyin merkezde memurun hü » viyetini öğrenince: — Eyvah... Yanlış kapı çalmı « şım! demiştir. 1 Izmirin yeni valisi işe başladı Beyanatında “Eski valinizi aratmamıya çal sını ve kaynatasını Izmir (Özel) — İzmir — ilbaylığına tayin edilen Bursa ilbayı Fazlı şehri- mize gelmiş, “bir diyevinde (beyana - tında) şunları söylemiştir: “ İzmiri, memuriyet o hayatımın on üç senesini bu ilde geçirmek itiba riyle, çok iyi tanır ve severim. Burada eskidenberi başlamış olan yol üzerinde | çalışmak ve muvaffak olmak emelin| deyim, Başla siz gazeteciler olmak üzere bütün il halkının benimle bora- ber yürüyeceğini ümit (etmekteyim. Sayın selefimin on yıldanberi İzmir -| de başarmağa muvaffak olduğu ö - nemli ve değerli işlerle yollarını aç - tığı işler, hepimizin bildiği gibi, ilin büyük ihtiyaçlarına cevap verecek du- rumdadır. Bu ili iyi tanımış olmak 1 - tibariyle acemilik devresi geçirmemek benim ve belki de ilin kazancıdır. i General Kâzım Diriğin ayrıldığını il halkma duyurmamağa muvaffak ol manın güçlüğünü < biliyorum. Fakat bu ödevi biraz noksan olsa bile yeri- ne getirebilirsem, kendimi mutlu sa - yacağım... Hitlercilerin bozduğu Katolik gençler birliği Londra, (Özel) — Münihter gelen bir habere göre, Nazi hü - cum krtaatı mensupları, Hungern- berg'de 36 kişilik bir katolik kam- pını bozmuşlar, çadırlarını alarak katolikleri evlerine göndermişler. dir. Söylendiğine göre, bu katolik gençleri, aynen Hitler gencleri gi- bi teçhiz edilmişti ve kampta her i ışacağım,, diyor arşıyakada bir berber, karısiyle kaynana" ustura ile yaraladı Bir berber bütün ailesini usturaladı Karşıyakada Hilmi namındaki bi? berber, kayınbederi Ahmetle kayna - nasını ve karısını ustura ile yaraladı ve kaçtı. Hâdise, geceyarısı olmuştur. Sebep de, karısının kendisi ile kavga ederek babasının evine kaçmasıdır. Tilmi, kendisini almak istemis, ka * dm reddedince kızmış ve bu suçu iş” lemiştir. ö Menemen yolunda otomobil kazası Menemen yakınında Ulucak köyü şösesinden geçen otomobil kazası tah” kikatı devam etmektedir. Bergams 25 numaralı otobüs, bu yolda karşi * laştığı (Burhaniye 1) numaralı kam * yonetle bir yük arabasınm arasından süratle geçmek isterken o kamyonel€ çarpmış, çamurluğundaki o jandarm$ Ahmet ölmüş, şoför İbrahim ile EK * rem namındaki yolcunun kolları Kı * rılmıştır. Italyan ge e elçiliğinin Dün geceki şöleni Dün gece, Italyan Sefiri Carlo Galli ve refikası, Beyoğlunda, Par lazzo Venezia ismindeki sefaret” hane binasda şehrimizin tanın © mış yerli ve ecnebi simalariyle Ji” manımızda bulunan İtalyan leri zabitlerine bir şölen (ziyafet) vermiştir, Şölen, #htişamı çok samimi olmuşlur. gün süel (askeri) talimler gör “ mekteydi.