23 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

23 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Polis hafiyesi X:9 un maceraları Üçüncü forma bugün satışa çıktı 5 kuruş - Telefon: 23872 Yüksek tahsil Görenlerin askerliği Yazısı 2 nci sayfada - Sayıi 1303 23 Ağustos stos. 1935 CUMA İng iltere sulhü bozan Ttalyaya ri karşı koymıya karar verdi Faşist partisinin gazetesi yazıyor : Italya hakkındaki her hangi bDİrtedbir nhnarp demektir “Bu takdirde, harp, Avrupayada sirayet « edecek, havada, , denizde, karada amansız surette devam edecektir. Haklarından emin | olan ltalyanlar böyle düşünüyor!,, ingiliz liberalleriyle amelesi | muhafazakâr fırka ile beraber Kabinede değişiklik meselesi ükrü Kayanın yerine | Eski Adliye bakanı Fakat bu haber henuz resmen teeyyüt etmedi * Bu sabahki bütün gazetelere İzmirden çekilmiş bit telgrafta İçişleri Bakanlığına eski Adliye Bükanı Bay Mahmut Esadın tayin edildiği ve Kuşadasında bulu » nan Bay Mahmut Esadın İstanbula çağrıldığı ve va - purla İzmirden ayrıldığı bildiriliyardu. Bu telgrafa göre, İçişleri Bakanı Bay Şükrü Kaya- nın kabineden ayrılmış bulunması icap etmektedir. Bununla beraber şimdiye kadar bu haberler he - nüz resmen teeyyüt etmemiştir. Resmi bir tebliğ neş - rolunursu son dakika haberi olarak dercedeceğiz. Bay Mahmut Esadın bu akşam şehrimize gelmesi beklen mektedir. Diğer taraftan haber verildiğine göre, hü - kümet Şark vilâyetlerinin ıslahı için bir proje hazırla. maktad İki taratın donanması faaliyette: İtalyan dönanması da büyük gemilerine bir taarruz manevrası yaplırıyor o (Yazısı 2 nci sayfada) Si yonistlerin on dokuzuncu kongresi Kimler geldi ve neler konuşulacak ? o (Yazısı 2 inci sayfada) | Arnavutluk manzaralarından: Köylü kadınlar ağır yük altında Arnavutluk isyanına dair son malümat evkif olunup divanıharbe verilenler Suikast nasıl oldu (Yazısı 4 üncü sayfada) | tevkif edilmiştir. ir. Bu proje doğrudan doğruya Başbak: ıkça hazırlanacak bir program dahilinde muayyen zaman - larda tatbik edilmek üzere bakanlıklara verilecektir Programi bir heyet hazır Şükrü Kaya © Ekvatördeki isyan Cumhur başkanı tevkif edildi Londra, 23 (A. A.) — Ekvatör"! deki isyan hareketinden bahse - den Times gazetesi, Cumur Baş -| kanı'ile kongre arasında bir an - laşmazlık bulunduğunu yazmak - tadır, Dün yeni bir seçim yapılması düşünülmüş, fakat askeri kıtalar- dan bir kısmı, Cumur Başkanını iltizam, hattâ onun diktatörlüğü « nü ilân etmişse de ordunun çoğun- luğu bunu reddetmiştir, Paris, 23 (A. A.) — Petit Pa - risien gazetesinin Londradan alıp yaydığı bir habere göre Ekvatör'- de patlak veren isyan, sonuçlanmıştır. Cumur Başkanı, By Haydutların şefi kim? X:9 un akıllara durgunluk veren maceralarından 3 üncü forma bugün satışa çıktı yg yy yy başarı ile| memurlara zam yapılsek, Gelirler geniş sal rilecektir. Mahmut Esat çamaşırcı Büyükadada Kâzım otelinde ça' maşırcı Rus mültecilerinden Ka- terina dün sabahtan akşama ka- dar çamaşır yıkamış, sonra yor - gunluğunu dinlendirmek üzere yüz elli grmlık bir şişe rakı ala - rak içmiştir. Katerina rakıyı için- ce dışarı çıkmış, bir kahveye gide- rek oturmuştur. Rakı şişede dur - duğu gibi Katerinanın midesinde Bugün gelen Avuslurya karşılıyan'ar Son sayfadaki resimlere bakınız (Yazısı 2 inci saayfda) Sen garip bir kadınsın! Nene gerek 150 gram rakı? durmamış, kaynamağa başlayınca Katerinanın da başı dönmüş, kah- | vede rezalet yapmağa başlamış - tır. Kahveci sarhoş kadınm bu | İ hallerini görünce kahveden kal - | İ dırmıştır. Bu sefer Katerina cad « delerde dolaşarak işi azıtınca za- bıta memurları tarafından yaka » lanmıştır. pehiiyanlsri kendilerimi arasında