23 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

23 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

— Belli olmaz. Filhakika, daha Karşanın ağ - zından: — Belli olmaz! Sözü çıkmadan müthiş bir gü- rültü koptu, Dört bir taraftan a- tılan tüfeklerin namlı” ağızları karanlıkta birer ateş böceği “gibi yanıp sönüyordu, $ir gördüğü kir felâketi bastır - şır gördüğün bir felâketi bastır - mak için bütün pazar halkını a - yaklandırmış olacaktı, Zavallı bilmiyordu ki, felâketi asıl şimdi çağırmıştı. Ne Karşa, ne Ebülülâ kat'iy - yen soğukkanlılıklarını bozmadı- lar, İRLLLÜK Bilâkis önlerindeki yerliyi tam! kulübenin kapısını açacakları sı! rada menettiler. Sebebi de belliy- di. Mücadele çok vahşice devam edecek belki de, bu zavallı esir - ler, gece karanlığında gürültüye kurban gideceklerdi. Karşa saklanıp, düşman tara * fm büsbütün kuvvetlenmesine meydan vermektense hemen ha - rekete geçmeyi doğru buldu. Sesini bütün kuvvetiyle yük - selterek fillerini çağırdı. ““çatirdayan dal sesleri arasında bir uğultudur baş| ladı. # Filler, ufacık gözleriyle karan- Irkta çok iyi görüyor olacaklardı ki köşelere sinerek uluorta tüfek atan ve uğradıkları taarruzdan kendilerini kurtarmağa çalışan a- damların üzerine çullandılar. Boğuşma çok feci oluyordu Fillerin birer sütunu andıran ka- lin ve kısa ayakları altında ke - mikleri kırılanların can acısiyle haykırışları, © fillerin hortumun - 'dan kurtulmağa çabalıyanların a- cı bağırışları, esir pazarını bir mahşer yerine çevirmişti. Bu gürültülü boğuşma belki on dakikadan fazla sürdü. Fakat ne- tice fillerin galebesiyle bitti. Elleinden #ilâhlarını fırlatıp kaçanların sayısı belli değildi. Ge- ne fillerin ayakları altında ezilen-| ler de bundan görünmüyordu. Ortalık sakinleşince Karşa fil. lerini birer birer gözden geçirdi. Zaten aydınlık, yüksek ağaçların dalları urasından süzülmeğe baş- ladığı için bu muayene güç seç *| medi. Büyük bir tesadüf eseri olarak! hayvanların hiçbirinin burnu bile! kanamamıştı. Yalnız aslanlardan biri ortada yoktu. Az sonra oda meydana çıktı. Ağız yanlarının kanlı olma- sından taze bir avı daha yeni bi - tirdiği anlaşılıyordu. Karşa Ebülülâ ve yerli gençle esirlerin bağlı bulundukları kulü- beye artık kollarını sallıya sallrya gidebilirlerdi. Gittiler, kapılarını Slam gıcırdata iki yana açtı - r, Zavallı esizler, boyunlarındaki lilelerle, köme köme köşelere, ku- kibenin ortasına yığılmışlardı. içlerinde bir tek bile uyuyan yoktu. Korkulu gözlerle, içeriye “söylediği rakamı bunlar içindej Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikanın balta girmemiş ormanla 5 runda geçen aşk ve kahramanlık. heyecan. esrar ve tetkik romamı me ga mmm Yazan: Rıza Şekib we Kulübelerin boşaltılması tam üç Saattan fazla sürmüştü işleri bittiği zaman güneş dört mizrak boyu yükselmişti | ğı zaman bir sukutu hayale uğra- giren bu üç kişiyi süzüyorlardı. Dışarda kopan fırtınadan kork: tukları muhakkaktı. Hele birden- bire kulübe kapısının da açılmış olması korkularını kat kat artır - mıştı. İçlerinde kendilerinden bi - rini görmeleri sakinleşmelerine sebep oldu. Gi Yerli genç: — Sizi kurtarmağa gelen Or - manın kızına teşekkür etmelisiniz, kendisine köle olmalısınız... Dedi. Kulübeden bir tek kişi bi- le cevap vermedi. Hepsi büyük bir alâka ile dinler görünüyorlar ve genç kızı gözden geçiriyorlardı. Anlaşılan genç kızın kendilerini kurtarmağa geldiğine inanamı - yorlârdı. Buna nasıl ihtimal ver - inlerdi? Şimdiye kadar rastgel - dikleri beyaz renkli insanlardan hep fenalık görmüşlerdi, Bu da beyaz renkli değil miy - di? Onlardan başka birşey olma - sına imkân yoktu, Karşa, yerlilerin yüzünde bu tereddüdü çok açık okuduğu için yerli gence: — Sözüne inanmiyacaklar, Na- file kendini yorma, Boyunların * daki ipleri çöz ki azıcık inansın - lari. dedi. Genç yerli cevap verdi: — Evet inanmıyacaklar başka türlü... İplerini çözeyim... Sonra esirlere döndü: — Genç kız, ormanın kızı, iple- rinizi çözmemi istiyor. Esirler, bunu işittikleri hâlâ inanamıyorlardı. Genç yerli ilerledi. Boyunlar - daki bağları çözdü... İste ancak bu dakikada kurtulduklarına inan dılar ve genç kızın etrafında top- lanarak zıplamıya ve sevinçlerini göstermeğe başladılar, İ Esirlerin bu vaziyetleri görüle -| cek şeydi. O kadar neşeli, o kadar sevinçliydiler ki âdeta kaplarına sığamıyorlardı denilebilir. Karşa onlara hak veriyordu. Kim bilir kaç gündenberi, boyun- larındaki lâlelerle böyle bağlı du- ruyorlardı. İnsan hürriyetin bü - yüklüğüne ancak böyle bir durum dan sonra varabilir. Karşa genç yerliye sordu: — Burada bulunan esirler yal-! nız bu kulübedekiler mi? — Hayır... Böyle daha beş ku- lübe var, — Haydi öyleyse... Vakit kay - betmeden onlara da gidelim. Aşa- ğı yukarı kaç esir var?.. — Pek bilmiyorum amma, en az beş yüz. Bu rakam Karşanın kafasına güç girecek bir rakamdı, Beş yüz esir... Bu hakikaten inanılacak bir rakam değildi. — Haydi, diye tekrarladı, dur- mıyalım! Yalnız bu kulübede elliden fazla esir vardı. Hesaba göre di- ğer beş kulübe bundan daha bü - yük olacaktı. Fakat Karşa, kulübelere vardı- halde dı. Bunla: küçüktü. Genç yerlinin HABER — Akşam Postası bilen üyeler Ankara: 22 (A.A.) — Hava tehlike- sini bilenler: 8171 Kâni İstanbul İş. B. Bakırköy $. 20, SI72 Muhtar 20, S173 İhsan kı - vanç 20, 8174 Rıfat 20, 8175 Mustafa 30, 8176 Raşit koyuncu Yeşilköy Ş. 20, 5177 Bayan Fazlı 20, 8178 Ali Sapan 20, $179 Mümün Açıkalın 20, 8180 Sa - san Aksaç 30, SİSI o Salih oğlu Kerim 20, $182 Mustafa Başkaya 20, 8183 Veh bi Özbek 20, 8184 Adem Şemsettin oğ- lu 20, 5185 Eyüp pehlivan 20, 8186 Os - man Mustafa oğlu 20, 8187 İbrahim Hasan oğlu 20, SIS38 Hüseyin o Murat oğlu Bakırköy Ş. 20, 8189 Hüseyin Mü min oğlu 20, 8190 Sarı Mümin Osman 20, 8191 Cambaz Mehmet 20; 8192 Sa- mazan Hüseyin 20,3193 İsmail Mü. min 20, S9 Pandır Ramazan 20, 8195 Cafer Ergelen 20, 5196 Musa oğlu A- ziz 20, S197 Mehmet Poker İstanbul Yeşilköy $. 20, #198 Mustafa (Duyal 20, $199 Halil Başarığ 20, 8200 Salim Abdullah 20, 8201 Osman keçeci oğlu Merzifon dokumacı, 20, 502 Bekir “Pencereden düştü min Nebi oğlu zahireci 20, 8203 Ali ke çesi oğlu dokumacı 20, 8204 Fikri Tam tan oğlu Zahireci 20, 8205 Abbas Şe- fik oğlu delicani Kâzım paşa 20, 8206 Nadir Abdi oğlu delicaniden 20, 8207 Sultanağa oğlu Aşağı Ahorlik 20, 8208 İbrahim Mahmut oğlu Aşağı ahorlik, 20, $209 Zulmat o Kassaoğlu 20, 8210 Salih Ahmetoğlu 20, S211 Tahir Mus- tafa oğlu 20, 8212 Mahmut Sudi oğlu 20, 8213 Cindi Hasanoğlu 20, Ssat oğlu 20, 8215 Ali Ahmet oğlu 20, 8216 Ali Ahmet oğlu 20, 8217 Sultankuru oğlu 2, Iş Bankasının yıldönümü Türkiye İş bankası İstanbul şubesin den: Bankamızın kurulmasına rastlıyan 26 ağustos 1995 pazartesi günü mer » kez ve şubelerimizin kapalı bulundu - rulacağımı sayın alâkadarlarımıza bil- diririz, Askerliğe . çağrılanlar Eminönü As, Ş. Reisliğinden: Yüksek ve tam ehliyetnamelilerin sıhhi muayeneleri 5 —8 —W5pa- zartesi günü saat 9 da şubemizde top- Tanacak asker! meclisinde yapılacağın dan bu gibilerin nüfus hüviyet cüz - danr ve mektep ( diplomalariyle tam veya yüksek ehliyetnameleri birlikte şubemizde bulunmaları ilân olunur. Miyişi i9 Üsküdar askerlik şübesi başkanlı « ğından: i 330 doğumlu ve bu odoğumlularla muameleye tabi yerli ve yabancı kısa hizmet şeraitine haiz tam ehliyetna - meli olup henüz sevkedilmiyenlerden ve ehliyetnamelerini kaydettirmemiş © lanlar 1 Eylül 935 de yedek subay ©- kuluna kaydı icra edilmek üzere he - men şubeye müracaatları ve 331 do - ğumlu veya bu doğumlular ile mua - meleye tabi olup da bir an evvel ye - dek subay okuluna girmek İstiyen - ler varsa bu gibiler de şubeye gelme - leri ilân olunur- 5 Üsküdar askerlik şubesi başkanlı - ğından: , 331 Doğumluların son yoklamaları 2 Eylül 935 pazartesi gününden iti - baren yapılacaktır. Bu doğumluların mahalle, mahalle şubeye (o gelecekleri günler mahalle mümessillerine gön - derilmiştir. 391 doğumlu ve bunlarla muâmele gören mektep talebelerinin de nüfus cüzdanlariyle iki vesika f0- toğrafı ve mektep vesikalarını alarak şubeye gününde gelmeleri ilân olu - nur, BE vE er ar A vE bulmak kendisine imkânsız görü - nüyordu. Aldanmıştı.Gerçi kulübeler kü» çüktü, Amma içerisine balık istif eder gibi esir doldurulmuştu. Birincisinden daha küçük bir kulübede tam yüz elli üç esir bul- dular, Ötekileri de buna yakındı. Kulübelerin boşaltılması tam üç saatten fazla sürmüştü. İşleri bittiği zaman güneş ufuktan dört mızrak boyu yükselmişti, (Devamı var), . Babasinı vurdu Heroinciler yakalandı Göztepede İstasyon caddesin - 22 AĞUSTOS — 1955 İHava tehlikesini o Göztepede | Borjiya ve Ra- gastanın oğlu Romanlarını ciltleten de 35 numaralı evde oturan Müş-| Okuyucularımızdan takin odasına geceleri birçok a - damların toplanarak eroin çektik» leri haber alınmıştır. Dün gece bu ev tarassut edilmiş, bir müddet sonra içeri girilmiştir. İçerde Do- ğan ve Necati isminde iki kişi bu- lunmuştur. Bunlardan Doğan ken- dinden geçmiş bir haldeydi. Oda-| daki kanapeye uzanmış, baygın bir halde yatıyordu. Odada yerde birçok boş eroin paketleri ve bir miktar eroin bulunmuştur. Ev sa- hibi ile eroin içenler yakalanmış - tır. Kumkapıda Bayram çavuş ma- hallesinde oturan dokuz yaşında Suras ismindeki kız evinin ikinci kat penceresinden düşmüş, yara: lanmıştır. Bsvkozda kundura boyacısı Mehmet, babası Şabanın kendisi- ni dava etmesine kızmış, evine gi- derek küfretmiştir. Mehmet kü fürle hırsını alamayınca bir bıçak tedarik etmiş, babasını : başından yaralamış, tır, Karpuzlar denize döküldü Bir çocuk e Çekmece ' açıklarından geçen karpuz yüklü bir motöre Mehme- din motörü çarpmış, karpuz yük- lü motörün dibi delinmiş, karpuz" lar denize dökülmüştür. bulundu “SAbukuMağ vsd. kağtttdd'ön beş günlük bir çocuk bırakılmıştır. Çocuğa Doğan adı verilmiştir. ; şten çıkarınca Karaağaçta Kirkor pahlivanın tuğla harmanında çalışan Hasan işten çıkardığı İ' «him tarafın- dan başından taşla yaralanmış- tır. / ncir satarken Şişlide Zanbak sokağında otu ran Artin incir satarken şoför A li ile kavga etmiştir. Şoför Ali Ar. tini başından yaraladığı için yaka: lanmıştır. İ kaçarken yakalanmış- eş | kitaplarını almıyanlara Gazetemizde tefrika halinde çıkan “Borjiya,, ve Ragastanın oğlu, roman larını ciltletmek üzere idare (o evimize bırakan okuyucularımızdan , bazıları tekrar uğrayıp ciltlenmiş romanları » nı almamışlardır. Bıraktıkları kitap « lara karşılık kendilerine verilen mak» buzların numaralarını aşağıda yaz» dığımız bu okuyucuların nihayet bu ay sonuna kadar kitaplarını almala - rını veya aldırmalarımı - rica ederiz, Gazetemiz ağustos nihayetinden son « ra bu kitaplar hakkımda hiçbir müra » caat kabul Oedemiyecektir. Borjiya: 503, SDA, SOT, 821; 839 Rağastanın oğlu: 38, 19, 15, 14; 712, 180; 169, 115, 68, 44, 43; 400; 377; 288; 245; 238; 221. Hitlercilerin kongresi Berlin, 22 — Nasyonal Sosya » list Partisinin yıllık kongresi ey » lâl ayında Nürnberg şehrinde top- lanacaktır, Hitlerin bir söyleviyle (nutku ile) açılacak olan kongre- de 150000 kişinin bulunacağı tah- min edilmektedir, rg ER FR ya Şişli Etfal hastanesinde Göz mütahassısı doktor Rıfat Ahmed Gözberk C. Halk Fırkası sırasında kız li- sesi karşısında 32 numarada. Mua- yene saatleri saat 15 ten 18 e kadar Eg eg celi bir gün: Kermesi! Kızılay Cemiyetinin eski ve yeni eğlenceleri bir araya toplı- yarak zengin ve güzel bir prog- ramla 7 Eylül 935 Cumartesi günü Taksim bahçesinde hazır- ladığı Kermes saat 16 da başlı» yarak sabaha kadar sürecektir. Hepiniz davetli bulunduğu - nuz bu Kermesin davetiyelerini şimdiden Cemiyet Merkez ve kollarımdan veya Taksim Bah- çesinden aramanızı tavsiye ede- Tiz. Istanbul 4 üncü icra memurluğundan: Emniyet sandığı namına birinci derece ipotekli olup Yeminli üç ehli vukuf tarafın- dan tamamına 483,50 lira kıymet takdir edilen Kasımpaşada, Ha- cı hüsrev mahallesinin hacıhüsrev caddesinde eski 9, 9 mükerrer yeni 15 15/1 No. lu bir bap hane açık arttırmaya vazedilmiş ol- duğundan 1, 10. 935 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin 9o 75 ini bulduğu takdirde müşterisi ü- zerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 16. 10. 935 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadır keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma be* deli kıymeti muhammenenin 9 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır, Satış peşin * dir. Arttırmaya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti muhammene* nin İç 7,5 nispetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmiyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve huussile faiz ve masarife dair, olan iddialarını evrakı müspiteleri ile birlikte ilân tarihinden iti” bacen nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâ“ zımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmiyanlar 1“ tış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi: tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rusumu ve Vakıf ice” resi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat al“ mak isteyenler 16. 9. 935 tarihinden itibaren herkesin görebilme” si için dairede açık bulundurulacak arttırma 934/1836 No. lu dosyaya müracaatla * mezkür şartnamesi il© aa mevcut, “ vesaiki görebilecekleri ilân olunur. , (5011)