23 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

23 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Almanya -Ingiltere Atletizm müsabakası Bevyerada Almanya İle İngiltere arasında yapılan atletizm müsahaka- larının büyük bii a uyandırdığı ve otuz bin kişiden fazla bir seyirci ta - rafındân heyecanla takip (edildiğini evvelce yazmış ve ilk (yarışlarda her iki tarafın da puvan hesabiyle hemen hemen müsavi telâkki edilebileceğini kaydetmiştik. Müsabakalar bitmiş, kat'i neticeler şılmıştır. Almanlar bu sene dahi rın yenmişlerdir. Umumi tas- icesinde Almanlar 75 puvan İn- gilizler de 61 puvan almışlardır. Ara- daki fark 14 puvandır. Misabakadan evvel yürütülen tah - minlerde Almanların en a van gibi büyük bir farkla lece'leri kuvvetle ileri sürülmekte idi. Hak tahmin edildiği gibi çıkma - mış, İngilizler kendilerine has soğuk kanlılıkları sayesinde rekorları daha düşük olan bazı yarısları da kazan - mışlardır, Elde edilen teknik dereceleri aşağı Birinci Almanya, ikinci derece 10 saniye 5/10 Birinci ve İkinci İngilte- saniye 9/10 metre Misir merkez muhacimini Fransızlar alıyor Kir Misir karışık takımı ile Fran - sırların Redztor takımının çarpıştığı. | nı gezenleri galiilyetlerini fevkalâde ooynyarak dört gol atan merkez muhacimlerine #borslu olduklarını söylemiştik. »ri, oyunu idaresi, ısırtacak kadar çalımı ve si - TAti İnsana parmak üzel olan bu oyuncuyu OF ransızlar| lir ki ona mühim | bir para vererek Fransada © kalması | kiii sdilmistir. yazmış ve Mrsırllarn| 400 metre: Birinci ve ikinci İngiltere derece 47 saniye 7/10 S0 metre: Birinci İingiltere ikinci Almanya: derece 1 dakika 54 saniye 4/10 1500 metre: Birine o Almanya ikinci İngiltere: 3 dakika 52 saniye 9/10 5000 metre: Birinci Almanya ikinci İngiltere: 15 dakika 16 saniye 10 metre (manialı) : birinci İngil - tere ikinci Almany 4 saniye 6/10 Yüksek atlama : Birinci Alman ikin- ci İngiltere: 1 metre 90 Uzun atlama: Birinci ve ikinci Al- manya: 7 metre 55 Sırıkla yüksek atlama : Birinci, ikin- ci Almanya : 4 metre 05 Gülle atma : birinci ikinci Almanya: derece 16 metre: Disk atma : birinci, ikinei Almanya: derece : 46 metre öl 500400 < 200X100: re ikinci Almanya: niye 8/10 Yukarıdaki derecelere bakılırsa gö- rülüyor ki yarışların o hemen hemen hepsini İngilizler, atma ve atlamala rın da topunu Almanlar kazanmış - lardır, Almanya Finlandiya Atletizmde karşılaşıyor Avrupanın en ileri gelen © iki atletizm memleketi Almanya ile Fin - lândiya ağustosun 24 ve 25 inci günle. ri Helsingfdrsde carpışacaklardı birinci İngilte. ika 2 sa - Her iki memleket de yarışlara İş - tirak edecek olan-atletleri seçmiştir. Müsabakaların ne netice o vereceği her tarafta sabırsızlıkla beklenmek - tedir. Almanya $ sampiyona- sında kadınlar m şoüpiyönüsle li arasındaki Müsabakalarda alınmış güzel bir ens lantanedir. Burada, Duisburgtu, Froy- Jay (Stener)i, 80 metre manialı koşuşu 12 4/10 da alarak bu koşunun 1935 Al- Mahya şampiyonluğunu kazandığını görü İ silâh fabrikası Bazı kararlar verdi Geçen gün de İstanbulda ikinci baş- kan Bay Halit Bayrak'ın başkanlığın- da toplanan T. 1 C. 1 genel merkezi (21) mesele hakkında karar vermiş - tir, Bu kararlar arasında en mühim - leri şunlardır. » — Kütük işlerini düzeninde yü - rülemiyen Antalya bölgesinin Türki» ye birinciliklerine iştirak ettirilme - mesine. ) — Karamürselde yıktırılan yüzme havuzunun yeniden (o yaplırılmasının Kocaeli Ubaylığından istenilmesine, » — Macar Uypeşt o organizasyonu zararına karşılık olmak üzere Anka - ra sosyetelerine 500 lira yardım yapıl masına, Ye organize hesaplarının &€-| nel merkezee tetkikinden sonra pürüz- | lü görüldüğü takdirde o müsebbibleri hakkında kanuni takibat yapılmasına, * — 1936 yılında Berlinde yapılacak arsıulusal kayak sporu olimpiyatla- rına iştirak edemiyeceğimizin olimpa- yat komitesine bilidirilmesine, * — Ankara bölgesine getirilecek Türk ve yabancı spor o kafilelerinin hesabatımı ve organize işlerini görmek üzere salâhiyettar bir komitenin ku - rulmasına, ve bu komiteye genel mer- kez üyelerinden Hadi Müştakın baş - kanlığı altında Maliye kanunlar di -| rektörü Mümtaz Tarhan, askeri| direktörü Fikret ve genel merkez / İşyarlarından Saim ve mıntaka futbol heyeti başkanının se- gilmesine, zarar karşılığı İçin istenile çek yardımlarm ancak bu komiteye yapılmasına ve bu komitenin tertip edeceği spor temasları haricinde An- karada yapılacak herhangi bir temas İçin genel merkezden hiçbir | suretle yardım yapılmıyacağına, tarihinden iti - lacak yardım talebelerinin gen kez bütçesinde yapılacak tasarruflar takarrür etmedikçe yerine getirilme - mesine, * — Bundan böyle genel merkez ve başkanlık divanınca verilecek karar- ların ajans ve gazeteler vasıtasiyle ya almasına, . Yeni paten Birkaç hafta evvel, buz üzerinde ka- yılan Paten'nin yerine tamamen ka -| yim olabilecek ve çimento üzerinde ka yılacak yeni bir Paten icat edilmiş ol- duğunu yağmış ve bu pateni tarif et- mistik. Buz üzerinde kayıdan patenin şekli. ne çok benziyen oVe altındaki sivri bir de (7) tane çelik yuvarlak bulu -| nan yukarıda şekli o çok iyi gösteren bir resmini koyduğumuz bu patende insana tamamen buzda kayıyormuş hissini verdiği için, arlık birçok merak hlar yaz > günlerinde de, en büyük zevklerini temin etmek imkânını bul. maktadırlar. Halterde Alman Schaefer Iki dünya rekoru kırdı Alman Sehaefer bir günde iki tüy siklet dünya halter rekoru kırmıştır, İlk önce 580 libre kaldırmış ve bu- suretle 575 libre olan eski dünya re -| korunu & libre geçmiştir. Bundan son ra iki kolla 250 yore fırlatmştır ki ge- ne kendine ait olan dünya ( rekorunu 4 libre aşmaktadır. Yeni dünya şampiyonu Bu hafta Belçikada Brükselin Hey sel stadında ( yapılan dünya bisiklet şampiyonasında, Charles Lacgucchay yarı mukavemet koşusunda bütün Ya « kiplerini geçerek dünya şampiyonlu gunu kazandı. Yukariki resimde: Bü « tün Franâayı memnun eden bu zaferin den sonra, bu genç Fransız şampiyonu nun arsulusal federasyon başkanı ta rafından tebrik edilmesini görüyorsu - nuz, Dünya birinciliğini kazanan bu bisikletçi 37 yaşmdadır. 100 kilometreyi 1 saat 25 dakika ve 49 saniyede ka tetmiştir. işin şakası Istanbul bölgesinin raporu “İstanbul bölgesinin geçenlerde top- lanan kongresinde okunan raporu oku yucularımıza bildireceğimizi vadetmiş tik. Şimdi bu vadir yerine geliri - yoruz!,, Saygı değer Bayanlar, Baylar, (1) Geçen yıldan bize o iyi yüz göste - rip beni, arkadaşlarımla beraber böl- genin başına geçirildiniz, işleri “beğeneceğiniz, ; otörede (eth)etmeyi “açmayı, (başaranlara) yakısacak şekilde çalışmayı düşündü - nüz; Başımıza da (hamd) olsun, yıllar - ca zamandır bu İşlerle uğraşmış bil - ginlerin (emin) olduğunuz bir arka - daşı getirdiniz; Bayanlar. (Şey!) baylar; İşimize başladığımız zaman spor işi, — pek saidane — söylenilecek dere - cede değildi (salâh) “düzelmek,, ister- di. Yıllarca, (Karsanların) bulunmadı. ğı devirler. takim korsanlar biz de Tisans, dış işlerini görmüşler, kork muşlar, kaçmışlar; muhasebe işleri - miz; (saliha) yüz tuttuğu devirde çok uzun değildir, o da bizim zama - manımıza ailtir, Futbolümüzü hatırlarsınız; — bizim devrimizde bir yıldız o — neem gibi parladı. Ne kadar (muslihane) işleri- mizi gördünüz; çünkü bizim ( futbol idarecilerimiz işi bir (Nüzhet) — ge » zinti meselesi gibi yaptılar :çünkü hep iret) sahibi acık göz kimseler » di. Bunların (kemal)ne na) süphe eder misini (olgunluğu - Hele yaradılışlarımızın (nazmı)nın (düzgünlüğünün) (Kadrijni — hele kıymetini söylemeye Wizum var m Hep tezcan)lı denizciler oradı Güreş işlerimizin düzgün gitmesin- de (hakkımız vok mu?. Tabii var. O kadar düzgün oldu Biraz daha devam etseydi: biz. Bu uğurda Haz- ti (Ismail) gibi hir (koç) kesecek - tik. Atletizm işlerimizin iyi o atletizm olduğunu söylemiye hacet görmüye - rum. Gönül (rıza) siyle bu iş bu kadar olur; Bisiklet işlerimizin nasıl iki teker -| lek üzerinde yuvarlanmadan gitti - ni bunun (hikmet)inden sorulamı- yacağını da bilirsiniz değil mi?.. — Yoleybol işlerine zelince, onu i- dare eden arkadaş, bir (Rıdvan) cen- neti sakinlerindendir; her işi; ona lik sanmayın hoş görün. benzetir. İşte size kısacık bu işleri (o söyliyen rapor; şimdi bunların © üzerlerinde, ayrı ayrı yürüyerek yaptığı büyük - Tükleri de birbir anlatır. Söyliyeceğimiz şeyleri; Saha, (veren olursa) “alan hes (soran olursa) veren futbol: Ayak pu, bunun üzerinde durarak, ceza iş- lerinden, yönetim yönünden bunları nasıl başaran nasıl başardığı, ata « manın nasıl (at man) diye bağırdığı - nı, bizim heyetin Yunanlıları yıl so « nunda nasıl çağırdığmı, sesi çıkma » yanların, yahut çıkıp da duyurlua « yanların nasıl bağırdığını bütün ince- liklerine kadar anlatacağız; sizden dileğim bunlara spor kulüpleri bir yıl nasıl başaranm nasıl başardığını ata. inlediyse) sizin de onlat gibi yapma - nız, sonradan cevap almamak şartiyle not etmenizi dilerim, başlıyorum... İş- te baylar, başlıyorum. ime başlamadan evvel şunu söyliyeyim ki her sosyetede bayanlar, yönetim heyete seçildiğinden sporcu larımızın da buraya (gönderecekleri üyeleri arasında bayanlar bulunaca - ğını düşünerek raporumuzun > başına böylece yazdık. Değiştirmedik eksik. Kuleli Askeri lisesi deniz spor bayramı Kuleli askeri lisesi | tarafından, 2 ağustos cumartesi günü, mektebin ö - nünde yapılacak büyük bir deniz spor bayramı tertip edilmiştir. Müsabakaların programı şudur: Karada yüzme hareketleri, muhte « Jif sitilde yüzme teşvik müsabakala - cı, kurbağlama, kravl, arka üstü, ser- best, uzun mesafeye su altından vüz- me, kurtarma yüzmesi, elbise ile 3,3 metreden suya atlayış, su içinde (el - bise çıkarma) O soyunma, 35 metre derinliğindeki suya (su dalarak müteaddit, taşıma yüzmesi Yüzme bilmiyen bir adamı yüzdü - rerek kurtarma. Yorulan veya kramp giren bir yüzü cüyü taşıma, canlandırma, Su topu: (A ve B takımları arasın- da.) 3 ve 5 metre yüksekliğindeki kule « den suya atlamalar, Padelbot tulim - sathından) tabak çıkarma,