23 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

23 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

2 AĞUSTOS — 1985 Leyli ve Nehari Boğaziçi Liseleri Esk FEY ZİATİ visesi Boğaziçinde : Arnavutköyünde : Çifte Saraylarda Kız ve erkekler için ayrı bölüklerde kurulmuş, ana sınıfı, ilk kısmı, orta okul ve lise smıflarını havi ulusal bir müessesedir. Yollardanberi kazandığı muyaffakı yetle tanınmış olan mektep kayıt- lara başlamıştır. Kayıt için hergün saat ondan on altıya kadar mektep Yönetimine baş vurulabilir, İstiyenlere mektep tarifnamesi gönderilir. Te- lefon: 36,210 Kadıköy Sen Jozef lisesi Müdürlüğ',, yeni ders senesi 10/9/935 tarihinde Vaşak ğını ve kayıt ve kabul muamelesi, pazartesinden başka, her gün saat 9 dan 12 ve 14 den 18 e Kadar yapılacağını 'libar eder. İlk tahsili bitirmiş olan talebeyi "zari sınıfına kahul e Jecektir. Kültür Direktörlüğünden * Lise ve orta okulları parasız yatılı talebe anması işte İstanbul kız ve erkek liseleri maşgul olmaktadır. Gereken tafsilâti almak ve Kays. olunmak için kızların kız. erkeklerin erkek erkek lisesine müracaatları. Boğaziçi Liseleri Direktörlüğünden Lisemizin bütünleme ve engel sınaçları 2 Eylül pazarlesi Sinu Kültür Proğramlar mektepten öğrenilebilir, Kültür Direktörlüğünden. üm in talebe kaydına Ey- lülün birinde başlanacaktır. sirinei si- nıflara bu sene 928 doğumlularla asha Kül - tür direktörü 10 Eylüle “adar bulundukları (s01. “vvelki doğumlulardan arta kalan!” alınycakdı”, HABER — Akşam Vastam EE Yeni çıktı | DUN ve YARIN Tercüme külliyatı | Say — 38 P. A. KROPOTKİN ETİKA Ahlâkın Kaynağı ve Açılması Rusçadan çeviren: Ahmet Ağaoğlu Iss ASBUN — 185 Satıldığı yer VAKIT Matbaası Fiyatı 100 Kuruş Daktilo aranıyor Seri yazan bir daktiloya ihtiyaç vardır, İsteklilerin hangi makinelerle yazı yazdıklarını ve çalıştıkları yeri İs - tanbul posta kutusu 46 numaraya daktilo rumzu ile bildirmeleri. dan: Bir borçtan dolayı paraya çevril - mesine karar verilen, mahcut bir adet pravizyan Werksadten markalı, mo - tör, ve Tares — markalı (dinamo, ve 42852 « 42853 sayılı Kiriskoli markalı Ampermetr, 26 - 8 995 tarihine mü - sadif, pazartesi günü saat on altıdan on yedine kadar açık arttırma suretiy- le, Beyoğlunda Tokatliyan arkasında Salak zade Sokağında 17 - 19 sayılı Krom atelyesi önünde satilacağından, talip olanların o Saatte mahallinde ha zır bulunacak memuruna 9835/1256 sa- yı ile müracaat etmeleri ilân olunur. aş mm Istanbul altıncı icra memurluğun -İ -28 Ağustos çarşamba günü ve akşamı HANE PANORAMA Bahçesinde Sünnet düğünü Her gün bahçe müdiriyetine müracaat. Telefon: 41065 mi Istanbul'da mammmumumm; Bomonti şişe birası Müşterilerine Bomonti Şirketi Istanbul şişe birası müşterileri arasında 1935 senesi yaz ayları için ; Bir Müsabaka Tertip Etmiştir Her şişede etiketin altında numaralı bir kâğıd vardır. Be numarayı alanlâr arasında her ay nibayetinde bir noterin kontrolu altında müsabaka yapılacaktır. Verilecek primler 100, 60 ve 80 liradır Müsabakada kazanan uumaralar her ayın Sinde gazetelerle ilân edilecektir. Kazananlar ayın yirmisine kadar Şirkete müracaat etmelidirler. Şirket dükkânlarda ve lokantalarda numarasız şişe kabul etme- melerini ve şişelerin üzerlerindeki numara kâğıtlarını muhafaza in LEMİ ER ERİN Jürg e” pe okula, çocuklarım kaydettirmelerin! v 200 SERSERİLER YATAĞI o gece için büyük Şarlman olelin de kalmağa karar verdiler. Fakat! sabaha kadar nöbet beklenecekti Gece vak'asız geçti... Otelin en içerlek bir yerine çe kilen beş arkadaş ertesi günü ha” zırııkla geçirdiler. İspadakapya Şövalye ile Tribu lenin silâhlarını temizledi. Manfredle Lanteneye gelince bunlar da silâhlarını kendi elleriy le sildiler.. Şövalye dö Ragastan otelci ilç konuşarak o gece, iki sağlam at koşulu bir yol arabası hazırlan- masını temin etti. Manfredin, Lantenenin ve Ra gastanın atları ahırda idi. İspadakapya arabacılık ed cekti. Tribule ise, Ragastanın bu sa dık uşağınm atına binecekti. Akşam saat sekize doğru beş de karınlarını doyurmak üzere sofraya oturdular. Manfredle Tribule pek yeisliy. diler! Fakat Şövalyenin israrı ü- zerine biraz bir şey yediler. Saat dokuzda her şey hazırdı. Yol arabası otelin avlusunda duruyordu. Atlar eğerlenmişti. Saat dokuz buçukta Ragastan hareket emrini verdi. Manfred babasının kucağını atıldı. Şövalye oğlunu göğsünde sika. rak; — Cesaret! Muvaffak olaca. gız. dedi. Ispadakapya arabanın atların. van birisine atlamıştı. Hepsi kılıçtan başka hançer v3 tabancalarla silâhlanmışlardı. Yola çıkıldı. Araba yavaş yavaş gidiyo” vs dört atlar da onu takip ediyordu. Şehir sessizlik içinde uykuya dalmıştı. Gece karanlık olduğundan na! ve tekerlek sesleri olmasa bu gi: denler hiç belli olmıyacaklardı. Hiç bir şey geçmeden bahçe du varı boyunca giden yola varıldı. Tam saat on buçukta, İspada- kapya gizli küçük kapının on a. dım uzağında durdu. Binek atları, dizginlerinden a- rabanın tekerleklerine,'araba dı bir ağaca bağlandı. Sonra hepsi küçük kapının önü. ne kadar ilerlediler.. Bahçe ile civarda derin bir ses sizlik hüküm sürüyordu. Ve bu cesur adamlardan he- biri, hızlı hızlı çarpan kalplerinin gürültüsünden maada hiç bir şey işitmiyorlardı. Düşes Detamp Jiyetle Marjan- tinin bekçiler pavyonuna yerleşti. ğini Birinci Fransuvaya haber ver mişti, Düşes kralın yanından çıkar gıkmaz Sansağın geldiğini krala haber verdiler, Kralın bu sadik jantiyomu Pa. risten dolu dizgin gelmişti. Man. fredle ettiği düello esnasında aldı (13885) SERSERILER YATAĞI zi — Hayır.. Bir insanın bir sinek kadar de- ğeri olmıyan o devirde kan dök- meğe alışık olan bu adamlar tit rediler. — İkinci sebebe gelince; demin bahçeden geçerken birisine rasla dım. Bu adam kimdi, bilmiyorum. Fakat pavyonu gözetlediği şüphe- sizdi. Onun için üç dört kişinin ortalığı velveleye vermeden bah. çeye girmesi imkânsızdır. İşte Bunlardan dolayı yarın, kararlaş- tırılacak bir saatte, meselâ gece on birde küçük kapının önüne ge- lirsiniz, olmaz mı? — Saat on birde.. Pekâlâ! — O vakit iki şeyden biri: Ya Jiyetle annesini beraberimde ge- tirerek kapıyı açarım. Ve kaçış ga- yet kolaylıkla olur. Yahut da on- larla bahçeden geçmeyi çok tekli- keli bulursam siz gelip onları pay yondan alırsınız. Kapı ile pavyo- nun ârası bir çeyrek saatlik bir yoldur. Jiyetle Marjantin bazı bulunacaklardır. Bir çeyrek de geri dönüş sürer ki hepsi yarım sa- at eder. Tabii iyice silâhlanmış olmanızı ve her şeye hazır bulun- manızı söylemeğe lüzum görmüyo- rum. Bu, engel olmak istiyen herkesi öldürmek demekti, Ragastan: — Başka bir çare yok.. Madam müsaade ederseniz bir şey daha soracağım. — Sorunuz Şövalye.. eylemelerini sayın müşterilerinden rica eder. gunum İ her mesuliyeti üzerime alırım. — Siz de bizimle birlikte kaça- cak mısınız?.. — Hayır.. Ben kalacağım. Kal. maklığım lâzım.. — Madam, kaçmamanızın se bebi her halde öldürmek istediği. niz birisi var, — Ah.. Görüyorsunuz ya, sır. rımı pekâlâ biliyorsunuz.. i — Hayırı yalnız bir intikama hazırlandığınızı o hissediyorum.. Hayatımızı tehlikeye koyduğunu. zu söylememe izin veriniz. Bizim- le birlikte gelseniz daha iyi eder- siniz. ! — Hayatm zaten tehlikededir.. Ben onu feda ettim bile.. Kaçsam da, kalsam da ölüme mahkümum. Onun için bari intikamımı alarak öleyim.. Ragastan ve arkadaşları bir ke- re daha korku ve hayretle titredi ler. Madlen: — Ayrılmadan evvel bir şey da- ha söyliyeyim. Yarını, ve hattâ bu gecenin geriye kalan kısmını bu otelde geçirmeniz doğru de- ğildir. Tribule: — Niçin? diye sordu Bizi tev: kif etmek için buraya geldiler. Fakat edemediler, Çünkü saray. da bizi tevkif etmek vazifesini üs- tüne alacak yalnız bir adam var ki o da buna hiç bir zaman cesaret edemiyecektir. Ben bu hususta Madlen: