30 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

30 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

8 O Bunu anlamak Karşa için güç- tü. Fakat tahmin ediyordu. Bu olsa olsa, vahşilerin işareti olur- du. Buraya kadar yaklaştıktan son- ra neden arkadaşlarını böyle bağ-| lı olarak bırakmayı tercih etmiş- lerdi. Karşa çok iyi biliyordu. Monbi- tolular, kadınlarma karşı ne ka - dar kayıtsrzlarsa, ölülerine karşı o kadar alâka gösterirler. Onların bu parçalanmış cesedi gömmeyip de böyle açıkta bırak- maları ve göğsüne anlamadığı dil den işaretler karalıyarak asmala - rında elbette bir sebep olacaktı. Bir ân için Ebülülâ ile, yezliler- den önceden ayrıldığına pişman oldu. Şimdi, yanında bir yerli bu- lunmuş olsaydı, bü işaretlerin ne demek olduğunu anlıyacak ve me- raktan kurtulmuş olacaktı. Karşa, bu (düşünceyle cesedin yanından ayrılırken, solunda as. - lanlarından birinin kükriyerek bir yıldırım gibi geriye fırladığını gördü. Onu, ikinci aslan da takip ediyordu. Çalılar ve sık'ağaç dalları ileri- sini görmeğe mâni olduğu için se- bebini birdenbire kayrıyamamış - tı. Kendisi de koştu, Fakat çok i - leğfemetin iweydan kalmadı. slanlarınm bir ceylân üzerine atıldığını görmüştü. Kendi kendi- ne: — Fenda değil, dedi... Ayağiy- le ölümüne gelen bir ceylân... Karşa aslanlarının bu nazik hayvanı tamamiyle parçalaması - na meydan vermeden bağırdı: — Bırakın onü bana... Aslanları, birdenbire geri çe - kildiler. Fakat biri; bu körpe hay- vanm taze etini keskin dişleri ara- sında üğütemediği için yanmış o - lacaktı ki yavaş yavaş homurda - nıyordu. — Nafile... Homurdanma...Dur bakalım. Hele sabret... Karşa, uzun ve nazik bacakla - rmı kıvırarak yere kapanan cey - lâna yaklaştığı sırada hayvanca - ğızım böğründe bir okun saplan - mış olduğunu görmüştü. Oku çe - kip çıkardı. Ucunda bağlı bir ku- ru yaprak üstünde tahta üzerin - deki işaretlere benziyen çizgiler vardı. Karşa, büsbütün meraka düş - müştü. Fakat hayvanm bu yara - sina rağmen henüz ölmemiş oldu- ğuna bakarak, bunu yaralıyanla * rın çok yakmda olacaklarına hük-' Vahşi hayvanlar arasında ve Afrikanın balta girmemiş ormanla- rında geçen aşk ve kahramanlık. heyecan. esrar ve tetkik romanı BN” go mmm Yazan: Rıza Şekib Br Zavalh aslanın üzerine, belki bir anda kırk ok birden fırladı. Fakat büyük bir tesadüf eseri olarak, bnnlardan hiçbiri aslana dokunmamıştı metmişti, Araştırmalarma başlamazdan önce aslanı gönderemyi sonra » dan kendisinin aramasını düşün » müştü, Fakat aslanlarından biri - nin daha emir vermesine fırsat bırakmadan (harekete geçtiğini görünce onu takip etmeyi ihmal etmemişti, Ufak bir hendeği dolanarak geçtikten sonra meyilleşen çıplak arazide bir kalabalık gördü. He - men kendisini sakladı. İki aslanmı da, hücuma geçme- lerine mâni olmak için, yelelerni. den yakalamıştı, Bunlar Monbito- KIZI lulardı. Kendisini aradıklarından hiç şüphe etmiyordu. Şimdi Karşayı ellerine geçirmiş bulunsalardı belki diri diri de yi - yeceklerdi. Genç kız, Ormanın kı- zı bunu bilmiyor değildi. Fakat yapabilecekler miydi? Onunla tek kişi olmasına rağ -| men başedebilecekler miydi? Karşa saklı yerinden kendisini göstermeden çok yakınlarında bulunduğunu tiz bağırışiyle an - lattı. Bu sesi bile vahşilerin çekin- melerine kâfi gelmişti. Şimdi, hiç de deminki hallernide değillerdi. Karşaya bunu anlatan, ayrı ayrı bulundukları halde sesi işitir işit- mez hep bir araya” toplanmaları olmuştu. Karşa, ikinci defa bağırdı, Bu sefer gerilediklerini gördü, Artık meydana yalnız başına! çıkmış bile olsa, içlerinden hiçbi- rinin üzerine atılmasına cesaret göstereceği yokut. Aslanlarından ikisini değil, bir tekini hücuma geçirmesi darma - dağın olmalarına yetişecekti, Böyle yaptı, Parmakları, hayva” nım yelesini bıraktı. Kıpırdanan hayvan kendisini meyilli ml salıverince Monbitolularda biç de umduğunu bulmadı. . Yerliler aslanı görür görmez harekete geçtiler. Zavallı hayva - nin üzerine belki bir ânda kırk ok! birden fırladı. Ok kullanmakta çok mahir olan bu adamların yay larından fırlıyan bu okların hiçbi- ri, büyük bir tesadüf eseri olarak, aslana dokunmamıştı. Karşı saklı yerinden vaziyeti tehlikeli görmüştü, Yerliler ken » dilerini müdafaa etmeye mi ka - rar vermişlerdi? Yoks bu müda - fâaya mecbur mu olmuşlardı? Herhalde ikinci şık doğru ola - caktı. Çünkü yerlilerin az gerisin- de düz bir bataklık başlıyordu. Kaçmış bulunsalardı kendilerini ister istemez ölümün pençesine at; mış olacaklardı. Çıkar yolum kaç- maktan çok aslana karşt silâh kul- lanmada olduğunu anlayınca, i - kinci şıkkı tercih etmişlerdi. Bel- ki bu suretle hayvanı öldürebilir > ve tehlikeyi önlemiş olurlar - i » (Devamı var) iş Bankası şubeleri bugün kapalı Türkiye İş Bankasından: Genel tatil günlerimizden zafer bay ramına rastlıyan 30 Ağustos 1995 cu- ma günü merkez ve şubeleirmizin ka- palı bulunacağını sayın alâkadarla - rımıza bildiririz. Tedavi olduğu Alman hastanesinde vefat eden eski tıbbiye mektebi dahi. liye mildürlüğünden mütekait olan da yım mütekait kaymakam Sami Berkso yun gerek hastâlığı esnasında ve ge - rekse cenazesinde bulunmak suretiyle yaralarımıza el koyan ve bilvasıfa ta- ziyette bulunan doktor ve profesör - lere vesair aziz kardeşlerimize şükran ve minnettarlığımı arzederim, Müteveffanın yeğen! Sadettin İ kü bina ile. cami arasında hayli, GABER — Akşam Postası Kâğıt fabrikası- nın inşaatı bitti Ekonomi Bakanı Celâl Baya: yanmda Sumer Bank genel direk: törü Nurullah Esat olduğu halde Yalova yuluyla İzmite gitmiş, in- $aair bitmiş olan kâğıt fabrikas:- nın son vaziyetini gözden geçir miştir. Bakan dün dörmüştür. Fabrikanın montajı tamamer bitmiştir. Şimdi türbinlerinin Ya- pılmasına devam ölünüyor. Tür binlerin inşaatı daha iki ay kada: mektedir. Bundan başka fabri- kanın günde binlerce tona Yaran su ihtiyacını karşılamak üzere Ki- razderede ayrica kaptaj tesisatı vücuda getirilmektedir. Fabrikada montaj bitikten son- ra 260 işçi çalışmaya başlıyacak- tır. Bünlar, altmış kızdır. Kadro şimdiden tamamlanmışlır. Şimdi çalışan 30 mütehassıstan sekizi ça- lışmalarına devam edezeklerdir. Finans bakanı iki memura işten el çektirdi Finans Bakanı Fuat Ağralı ver- giler üzerinde tetkikattına devam etmektedir. Bakan maliye şubele- rini'de teftiş etmiş,: vaktinde teb- igat yapmıyan iki memura İşten el çektirmiştir. Süleymaniye- nin manzarası kapanıyor mu? Dünkü Son Posta arkadaşı”! mızda iki resimle uzunca bir yazı! vardı.. Bu resimler, Süleymas.iye-' de yapılan nebatat enstilüşü'bina sının, Mimar Sinanın en kıymetli ye camiiri örtmüş bir halde göste- riyordu. Yazıda da uzun uzua, bu yapının Koca Sinamın eserini kapattığı yazılıyordu. Bu hususta üniversite rektörü Bay Cemille görüştük. dedi ki: — Bina projesini Profesör Egli yapmıtşır, Ve bu proje yüksek yerlerin tasdikinden geçmiştir. Enstitünün Süleymaniveyi kapat- ması ihtimali varit değildir. Çün. mesafe vardır. Bina Süleymani. ye camiini kapatmamış, bilâkis o| civarı harabiden kurtarmıştır. ölüm Eski Şürayı Devlet âzasından, da - hiliye heyeti teftişiye kalemi müdür - lüğünden mütekait Bay Adil ölmüş - tür, Cenazesi bugün saat 11 de Bey - Jerbeyinde iskele (civarındaki hane- inden kaldırılarak Beylerbeyi camiin de namazı kılındıktan sonra Nakaşta aile kabristanına gömülmüştür. Allah râhmet eylesin- —— Davet İstanbul cumhuriyet müddelumu - miliğinden : Istanbulda bulunduğu an laşılan Rize cumhuriyet (o müddeiu - mumisi İsmail Nacinin süratle memu riyetimize müracaatı ilân olunur. —— Taksim Belediye Bahçesi Bu akşam saat 21 de Bayramın şe - refine Büyük program 1 — Muhlis Sabahattin ve kızı Me - lek Konser, 2? — Büyük varyete 8 — Koç katımı 3 perde son gece Pazar matinadan itibaren Ayşe Şişli Etfal hastanesinde Göz mütuhassısı doktor 1S Cuk Son senelerde güzel bir atletizm faaliyeti uyanmağa başliyan Çukur » ova mıntakasına mensup atletlerden bir grup, Çukurovada atletizmin, i - lerlemesi için çok çalışan ve (İstan - bulluların, pek ( İyi tanıdıkları eski ve kıymetli atletlerden Muhtar Be - diinin başkanlığında bugün başlıyacak Türkiye atletizm birinciliklerine işti - rak etmek üzere şehrimize gelmişler- dir, Böyle mühim bir müsabakaya ilk defa iştirak eden genç atletlerin İyi bir varlık göstermelerini diliyoruz. Diğer taraftan duyduğumuza gö- rere Çukurova atletleri 3 eylülde İz - mitte Kocaeli atletleri ile bir (Koca- eli - Çukurova) atletizm müsabakası yapacaklardır. 'En zengin ve münevver mıntakn - $0 AĞUSTOS — 1935 urova atletleri “Bugünkü spor harekeri Bugün Taksimde hava (kupası maçlarına başlanacaktır. İstanbul ki. rek şampiyonası bu sabahtaberi Ye - nikapı - Kumkapı mrasında yapı) - maktadır. Kadıköy stadında öğleden sonra Türkiye atletizm birincilikleri yapı - lacaktır, larımızdan biri olan Çukurovada, spo run en faydalı şubesi olan (o atletizmi ilerletmek yolunda, kıymetli atlet Muhtar Bediinin güzel varlıklar yara- facağına eminiz. Ankara Şampiyonu Gekçler Birliği takımı “ Eskişehir (Özel): Türkiye futbol birinciliklerinin en zorlu takımlarından birisi de An - kara şampiyonu Gençler birliği ta - kımıdır. Eskişehirde grup birincilik - lerinde İsparta birincisi Sparta sporu $ - 0 yenmiştir. Kafile (15) kişiden iharettir, İda- Grup .. ... . birincilikleri Fenerbahçe grur şampiyonu oldu Türkiye futbol şampiyonluğu i - çin yapılan *grup birinciliklerinde Zonguldak Trabzonu 3 - 2, Torosspor, Konya idman yurdunu 5 - 1, yenmiş - lerdir. Fenerbahçe de Balikesir idman RADYO programı ASTANBUL - -İSA0 “dans musikisi 1910 hafif musiki. 1940 iye caz. 20,10 İş - tanbul Halkevleri namına şebrimiz İlyün kurul üyelerinden AH Piza Krem tarafın « dan knlerane. 20/80 wtldyo orkestrası, 21, radyo casa ve tango orkestrası. 2180 wn haberler, borsalar 21,45 Macar balk hava - târı, Aleksandr Mayler. 22 plâk meşriysti, BUKREŞ — 18,05 rwliyo orkestrası, 19, 05 haberler, 10,20 radyo orkestrasının de - vemi 20,05 könlerans 2045 gramolen, 20, #5 konferans. 71.20 viyolensei konseri, 21, i reci olarak da Ankara futbol heyeti başkanı Orhan Apak bulunmaktadır. Gençler Birliğinin oCihat, Halit, Asını, Ahmet, Rasim, Ahmet, Selim, Salâhaddin; Ali Rıza, Niyazi, İhsan, Muammer; Cahit; Kefiden mürek « kep olan takımının Türkiye birinci - liklerinde mühim varlıklar gösterecek leri umulmaktadır. DÜNKÜ MAÇ Adana, 29 (A.A.) — Çukurova şam » piyonu Torosspor, Konyayı 6 - 2, Di « yarıbekiri 5 - 1 yenerek mntaka şam - piyonu olmuştur. Eskişehir, 29 (A.A.) — Üçüncü grup şampiyonluğu final maçında Es- kişehir Demirspor kulübü 2 . 0 ile Ankara Gençler birliğini yenmiştir. yurdunu 5 - 1 yenerek grup birincisi olmuştur. htsrbuf Belediyesi Şehir Tiyatrosu tl İ HU Maskesiz Bu akşam Tepe- başı belediye tiyat- rosu; Saat Zi de (MASKESİZ) Bay Hâzım tarafından Karagöz oynatıla * caktır. Her hafta cuma, cumartesi ve pazar akşamları. 50 küçük rsğyo örkesiras. 2208 haber » ter, 28,25 orkentrantn devami, 23,20 babef- ler, 23,30 orkestranın devamı, 24/08 gra * mofor. 20 ilkteşrin - Pazar genel nüfus sayımı Cumuriyet rejiminin Türk nüfusu üzerinde yaptığı tesiri ve vardığı en müsbet neticeleri göstereceği için, yalnız bizle ri değil bütün dünyayı da ilgilendirecektir, Rıfat Ahmed Gözberk C. Halk Fırkası sırasında kız li. sesi karşısında 22 numarada. Müua- yene saatleri saat 15 ten 18 e kadarğ. İğmysndi Raşvekâlet İstatistik Umum Müdürlüğü