11 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

11 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

11) EYLOL — 1985 Bir Ametikan fıkrası: İskenderikebirle Musolininin mukayesesi! Amerikanın meşhur gazetecisi “Artur Brızleyn,, Habeş — İtal” yan işleri üzerinde yazdığı küçük bir fıkrada diyor ki: “Habeş imparatoru Mussolini- ye bütün bir vilâyet teklif ediyor ve bir İtalyana saldıracak herhan gi habeşlinin idam edileceğini bil- diriyor. İran hükümdarı Büyük İsken dere kızınıvermek istemiş ve on devenin (otaşya (| bileceğinden çok altınia birlikte meralektin ya- rısını teklif etmişti. Parmenyon (Büyük Iskenderin süel müşaviri) bunun üzerine İskenders şöyle de di: *“— Ben İskender olsaydım bu teklifi kabul ederdim...,, İskender ise şu cevab: verdi: “— Eğer Parmenyon elsaydım ben de kabul ederdim.,, Fakat Parmenyon değil, “İs- kender,, olduğu için — zavallı hü” kümdarı ölüme sevketti o Ve he: şeyi aldı. Mussolini de belki hep sini alacak... Arifiyede tren kazazası nasıl oldu? “Ah, Sudi ağabeyciğim! bütün kabahat bende! Intihar etmeliyim!,, Arifiyede iki kişinin ölümü ve &ç kişinin yaralanmasiyle netice lenen tren kazası tahkikatı neti: cesinde istasyon memu.u (Azmi tevkif edilmiştir. Yaralılar arasında bulunan şei dö tren Sudi Zeynep Kâmil hasta han sine kaldırılmıştır. — Sıhhati gittikçe iyileşmektedir. Sudi kaza yışörle arlatmıştır: “68 numaralı marşandiz katar» yirm' tans yük, bir de üçüncü mev ki bi: yo'cu vagonu olduğu halde Haşdarpaşadan kalkmıştı. Pen dikten 20 vagon çimento ve İzmit ten de altı vagon kömür aldıktaz. son:1 703 ton ağırlığında. 12 din gille İzmitten hareket ettik. Kata rımız Arifiyeye yaklaşısken ileri işaretini vermişti. Arifiyede ma' kas başıma 67 metre o kalmıştık" yol vermiye memur olan (o Azmi | gaflet eseri mi, yoksa acemilik e seri mi bir yanlışlıkla (o bize dör düncü yolu ve arkasından da be şinci yolu açtı ve koca katar bü" tün hızı ile orada durmakta olan buğday vâgonlârının içine saplan dr. Ondan sonra ne olduğunu bil” miyorum. Tedavi edilirken Azminin telâş içinde “Ah Sudi ağakeyciğim" bütün kabahat bendedir. İntihar- dan başka çarem kalmadı,, dedi ğini işittim.,, Y ” Devlete ait mal-| Pos noktaları ları boğuntuya kaldırılıyor getireceklerdi! Yerierine deriye Dün gümrük satış ambarında sahipsiz eşyalar satılığa çıkarıl - mıştır. Satış artırma usuliy«e ya - pılırken bazı kimseler fiyatları ar. tırmağa başlamışlardır. Gümrükte iş görei bazı açık - gözler devlete ait olan bu mallar: artıranlara fena halde kızm'slar, artıranları tehdide başlamışlar, sonra da biribirleriyle kavgaya girişmişlerdir. Satış ambarmdaki bu kavga muhafaza memurları tarafından önlenmiş, kavgacılar ve tehditçi- ler yakalanarak polise teslim e - dilmişlerdir. Bunlar Cemil, Sala- mon oğlu İsak, İsak oğlu Nesim, Leon, Mişon oğlu Şarmat, Avram oğlu İsak, Avram oğlu İsraildir. Kendileri, haklarındaki tahkikat evrakiyle birlikte, adliyeye verile- ceklerdir. ike Mühendisler arasında değişiklikler Akara, 10 — Zonguldak baş- mühendisi Rasim Siirt başmühen- disliğine, Simav başmühendisi Zeki Zonguldak başmühendisliği- ner, Erzurum başmühendisi Cev- det Bursa başmühendisliğine ta- vin edilmişlerdir. Avukat Galibin katili yakalandı Urfa, 10 (A.A.) — Ulusal ga” zete sahibi Kâzım Yazpana karşı Yapılan sulkast davası Je Urfada öldürülen Yenilik gazetesi sahibi avukat Galibin davası Yargutay e am usulü konulacak Öğrendiğimize göre »cniyet direktörlüğü İstanbul polis teşki- lâtında önemli bir değişiklik ya - pan bir karar vermiştir. Bütün a- na caddelerde, halkm en çek top- landığı yerlerde bulunan ve adet- leri İstanbul zabıtasının kadrosu- na göre çok olan polis noktala » rı,, kalkmaktadır. Yalnız bazı noktalar bu karardan istisna edil- miş bulunmaktadır. Aldığımız malümata göre İs tanbulda 200 kadar nokta bulun. maktadır. Bunlar için 400 kişilik bir kadronun noktalara ayrılması icap etmektedir. Bu da bütün mevcudu 2500 kişiyi bulmıyan İs- tanbul polis teşkilâtı için önemli bir tutar olmaktadır. Takarrür eden yeni duruma gö- re bundan sonra nokta (polisleri yerine devriye polisleri konulmuş. tur. Bu polisler muayyen 5ir me- safe dahilinde daimi surette ge- zeceklerdri. Böylece polis dev- riyeleri karakollara kadar birbir- leriyle temasta bulunacaklardır. Bu şekilde, emniyet U işyarlarımın (memurlarmın) her tarafı görme- si ve halka dahn valndan teması bakımından, daha çok istifade te- min edileceği (o muhakkak görül- mektedir. hakyeri kararile Adann ağır cza hakverine nakledilmiştir Polis, avukat Galibin katiliri yakalamış, katil suçunu iliraf et miştir. NABER — Akşam Postası Çikulata buhranı Fabrikacılar kakau selmediğini söyliyorlar Şehrimizdeki çukulata fabrika- törlerinden bir heyet Tecirn (Ti - caret) Odasına başvurarak çuku- lata endüstrisini önemli (wübim) bir kakao buhranının tehdit etti - ğini bildirmişlerdir. Heyetin söy- lediğine göre bütün memleketteki çukulata fabrikatörlerinin elin - deki stok bittiğinden bu hafta 80- nundan başlıyarak nihayet bir ay sonraya kadar bütün çukulata fab rikaları kapanacak ve yüzlerce amele işsiz kalacaktır. Bu husustaki müracaati Tecim (Ticaret) Odası derhal Ekonomi Bakanlığına bildirmiştir. Bir muharririmizin dün çuku- latacılarla yaptığı temasa göre kakao buhranmm sebebi şudur! Kakao çekirdeği memleketimi- ze İngiliz ve Holanda sömürge - lerinden © (müstemlekelerinden) gelmektedir. Halbuki gerek İn - giltere, gerek Holanda ile aramız- daki tecim anlaşmasmda sömür - gelerle tecim işi dahil edilmemiş- tir. Bunun için buralardan diğer giri (ithal) maddeleri gibi kakao da gelmemektedir. Çukulata endüstrimirin yılda 200 ton kakao çekirdeğine ihtiya- <ı vardır. İstanbulda yalnız çuku- İata yapan on fabrika bulunmak- tadır. — ei bilet satıyorlardı Beşiktaşta oturan Arif oğlu Ce- lâl ile Safa, sağır ve dilsizler ce- emeğini Sike miyeti namma tenezzüh bileti sa- tarlarken yakalanmışlardır. Kaçak et Küçükpazarda Hacıkadın ma- hallesinde kasap Raifin dükkânm da araştırma yapılmış, 37 kilo ka- çak sığır eti bulunmuştur. Parmaklarını kaptıldı Eyüp Nişancısmda oturan Ba- hariye lâstik fabrikası ameleğin- den Ali Cemil lâstik ezmeye mah- sus silindir makinesine sol elinin parmaklarını kaptırmış, Cerrah paşaya kaldırılmıştır. yün götürürken Eyüpte iplikhanede OAkhmedin mensucat fabrikasında amele Can ko dört harar yük götürürken çev- rilmiş, bunların Alibey köyünde amcası Şerife ait olduğunu söyle- miştir. Tahkikat derinleştirilince fabrika kapıcısı Salimin ve usta Ahmedin birlik olarak dört harar yüğü fabrikadan çaldıklar, anla. şılmış, üçü de yakalanmıştır. inerken düştü Tophanede Gecekuş sokağında n talebe kaydı bitti Fakat daha talebe müracaat edeceği anlaşılıyor İlk okullara talebe kaydı mua-)| meleleri dün akşam kapatılınıştır. | Bu yıl ilk okullara gezen yıllardan | daha çok tehacüm oluştur. Esa-| sen son yıllarda ilk okrellara tale- be müracaati daima bir yıl önce- kinden üstün olmaktadır. Bunu| söz önünde tutan kültür direktör. lüğünün bu yıl aldığı tertibat iyi sonuçlar vermiştir. Şimdiye kadar yapılan müra- caatlardan bu yıl ilk okullara gir- mesi lâzım gelen talebeden daha mühim bir kısmının müracaat et- Belediye memur alıyor Uray (belediye) muhasebesine yeniden memur almacaktır. Bun- lardan yüksek mektep mezunu o- lan ve ecnebi lisanı bilene yüz li- ra, diğerlerine altmış lira maaş verilecektir. Altmış lira maaşlı memurluklara istekli olanlar Ji- se mezumu olması lâzımdır. ir er Denizdeki taşıma vasıtaları muayene ediliyor Denizdeki taşıma vasıtalarının senelik fenni muayenelerine baş- lanmıştır. Vesaitin muayene cüz - danları alabilmeleri için maliye şabelerinden kazanç vergilerini ödediklerine dair beyanname ge - konmuştur. Bu şe - kilde maliyeye vergi verilip ve- rilmediği de kontrol edilecektir. belimi Vali muavini yeni vazifesine gidiyor gelmiş, kendisine tebliğ edilmiş- tir. Bay Rüknettin birkaç gün sonra yeni vazifesine gidecektir. Vali Muhittin Üstündağ Rüknet- in şerefine dün gece Perepalasta bir ziyafet vermiştir. İstanbul vali muavinliğine ta- yin edilen Hüdai de yakmda işe başlıyacaktır. oturan Hediye evinin merdivenin. Orta &- ullarda “etiği anlaşılmaktadır. kullarda olduğu gibi ilk da kayıt müddeti bitik! birçok müracaatlarla kargı cağı sanılıyor. Kültür direktörlüğü bunun için dün akşam bütün ilk okullar'an kayıt mevcudunu işlemiştir. Veri. lecek o mevcuda göre bu hurüsta bir karar verilecektir, Bu yıl ilk okullara 928 öoğum- Inlar alımmıştır. Bu doğumlu co cuklarını okula vermiyenler hak- kında kanuni takibat yapılacaktır. /“Etıbba odası,, kütüp- hane hazırlıyor * “Etibba Odası, idare heyeti Tap Yurdunun altnda bulunan dükkünları bir kütüphane haline kKoymağa karar vermiştir. Banı için bu dükkünler böşal- tlmiş ve birleştirilerek büyük bir salon haline konulmağa başlar- mıştır. Kütüphane yakmda açıla - UL Nufus sayımı hazır- lıkları ilerliyor Nüfus yazım bürosu merkez he- yeti dün toplanmış, .binalarm iu. maralanması işiyle subelerden isi zım hazırlıkları etrafında gelen malâmatı gözden geçirmiştir. N- maralama, Erenköy, Kızıltoprak, Beykozdan başka büütn yerlerde tamamen bitmiştir. Bazı unutulan yerler çıktıkça bunlar cetvellere | ilâve edilmektedir. Sakal Rüşvet ctirmü meşhudu Yunanistana gitmek üzere ma liyece alâkası olmadığına dair ve sika isteyen Lüleci hendek cadde sinde oturan İstematm işini tekipi eden Niko, muamelenin çabuk ya pılması için Galatada Kapriçi mevkinde üçüncü komiser Veh » biye iki lira rüşvet teklif etmiş, Parayı masanm üstünde örtülü çu- hanm altme sokarken cürmü meş- hut halinde yakalanmıştır. ——— den inerken düşmüş, sağ kolundar Otomobil çarpışması yaralanmıştır. Şapkası uçunca Şişlide İskenderoğlu sokağında oturan 86 yaşmda Karabet Şişli - de meydandan geçerken şapkası uçmuş, Karabet peşinden koşar - ken sol ayağından yaralarımıştır ŞEHRİN DERDLERİ | Kurtuluş - Beyazıt hattında iş - İiyen 155 numaralı tramvay ile 2122 numaralı taksi otomobili bu sabah Bankalar caddesinde çar - pışmışlardır. Otomobilin çamur » luğu parçalanmıştır. (“s0*) (4831) Bir Gedikpaşalının dilekleri Gedikpaşada Tatlıkuyuda Esirei Kemaleddin Ca - mi sokak 12 numarada Ali Ertürk diyor ki: — Gedikpaşada Saraç İshak çeşmesi yazın başlan” geındanberi akmıyor. Mahallemizdeki Tatlıkuyu ca - mli sokağı pislik içindedir. Halk buradan geçerken dün sokağında da toz yanın sıkınlısını çekiyor. Tiyatro diz boyudur. Belediye burasını sulatamaz mu? Cinci meydanının karışısındaki o Şeyhsüvar sokağı karanlıktır. Buraya bir iki ampul konulsa halk pek çok sevindirilmiş olacak. Bundan başka Unkapanı köprüsünden Şehzadeba * sına çıkan yol çok tozlu ve çok bakımsızdır. Belediye nir bu yolu tamir ettirmesi gerektir. g