11 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

11 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Ulusal güreş takımımız dün seçildi Balkan şampiyonasında Türk takımı: Hüseyin, Yaşar, Sam, Ankaralı Huseyın, Nuri, Mustafa ve Çoban Mehmet temsıl edecek Yakacıkta kampta yapılan seçmeler çok zorlu oldu Bir haftadır, Yakacıkta kampa çe - kilmiş olan Türk güreşçileri arasm - dan, dün kampta çok ciddi seçme mü. sabakaları yapıldı. Ve Balkan şampi - yonasinda güreşecek takım elemanla. rı seçildi. Dünkü müsabakaları kazanmak, a . şağr yukarı Balkan şampiyonu ol -| mak demek olacağından, kamptaki 27 » güreşçi arasında, federasyon üyele - rinden Seyfi ve Sadullah, İstanbul gü reş heyeti başkanı İsmail “Hakkının huzurunda yapılan oseçmelerin çok mühim bir ehemmiyeti vardı. Karşılaşmalar, tam güreşler ya. pıldığı esnada alınmış olan aşağıdaki notlarda okuyacağınız sıralarda, gün- “ düz saat (14) den gece karanlığında “ saat 20,90 kadar devam etti. Müsabakaların içinde en zörluları, Saimle Yusuf Aslan, Nuri ile Ahmet Yaşarla.. Ömer ve birde 56 kilo - daki bazı güreşler oldu. İşte - Yakacıkta (o halkım kamp bahçesindeki 'minderin etrafında bü- yük bir çember yaparak heyecanla sey rettiği müsabakalarda alınan notlar: 56 kiloda : İLK GÜREŞ , İlk güreş Seyfi (Eşkişehir) ile Ö - köprü ile bir tehlikeden okurtuldu. İki taraf da biribirine oyun vermi - yordu. Böyle 3 üncü devre de bitti Ayaktaki 5 dakikalık son devre baş . ladı. Dananın kuyruğu kopacak bu son dakikalarda hiç olmazsa bir pu - van alabilmek için iki taraf da biribi- rini zorluyor, fakat oyun vermemek için de çok dikkat ediyordu ve bu çe. tin karşılaşma da böylece iki tarafın biribirine fazla bir şey yapamamasiy” le bitti, Neticede Salim Yusufu bir kere köprüye getirdiğinden . hükmen galip geldi. İKİNCİ GÜREŞ Avusturya maçlarında gördüğümüz Sadıkla, Bursalı Muzaffer karşılaş - tılar. Sadık 2 nci dakikada rakibini altına aldı. Ezmeğe başladı. Muzaf . fer tuş vaziyetlerinden çok (kuvvetli rakibi altında güzel köprülerle kur - tuluyordu. Nihayet dördüncü dakika- da Sadık tuşla galip geldi. Sadık pek yeni olmasma rağmen hakikaten fev. kalâde denecek güzel bir güreş yaptı, 72 kiloda : ILK KARŞILAŞMA Asker Osmanla, Eskişehirli o Ihsan arasında yapıldı, Çok mütenasip vü - cutlu bu iki yeni güreşçi, ilk dakika - mer (Koç) arasında oldu. Ayakda zorlu hamejlerle ilk dakikalar geç - ti. (Altıncı dakikada) Ömer bir kafa kollarbiskişehirle Seyfiyi tuşla yendi; NCİ GÜREŞ Balkan şampiyonu Hüseyinle Bur. salı. Hüsnü arasında yapıldı. Hüseyin ilk dakikalardan itibaren tam bir hâ- kimiyetle güreşmeğe, hasmını ezme - ğe başladı ve (üç buçuk) (o dakikada tuşla yendi. UÇUNCÜ GÜREŞ Kenahla, Bursalr Ahmet © ârasında . yapıldı. 2 inei dakikâde - Kenan'âni bir oyun yapmak isterken alta düş . tü, Bir dakika sonra ayağa kalktı ve “bir kafa Kapışla (4) ncü dakikda Ah- » meği yendi. 61 kiloda ; BIRINCI KARLIŞMA Yaşarla, Cevat (Bursa) yapıld. Ve birinci arasında dakikada Yaşr bir kafa kapma İle tuşla galip geldi.|i 66 kiloda: İLK GÜREŞ üh en mühim (karşılaşması bu idi. Balkan şampiyonu Saimle, kıy - metli güreşçi Yusuf Aslan güreşiyor. lardr, Balkan şampiyonasma İştirak etınek hakkını kazanmak için, bu iki kıymetli güreşçi bu müsabakayı mu tak kazanmak ister biribirine saldırdılar. İki taraf da bil hassa Yusuf sinirli görünüyorlardı. 2 nci dakikada minder (dışında ikisi de toprağa düştüler. Sonra tekrar a. yakta güreşmeye Bir aralık Saimin kulağı kanadı. (6) ncı dakikada Yusuf alta düştü. Ve zorlu güreş bütün hızıyla bir müd - serbestDört? det böyle devam etti, Ve ilk devre böy leve bitti, İkinei devre başlamadan evvel kur a çekildi, Saim alta düştü. Güreş böy le başladı. Saim ilk dakikada Yusufun kolunu kaptı. Yusuf 30 saniye sonra bundan minder dışında kurtuldu. Yu- suf üstte mutlak oyun yapmak isti . yor. Saim ise oyun vermemek için ka panıyordu. Bu üç dakika böylece bit- ti, ikinci üç dakika, Yusuf alta geçti, Saim üstte çalışmağa başladı. Bir dakika sonra Yusuf ( güzel bir hamelelrle! başladılar. Sinirli | hava bütün hızıyla devam © ediyordu. | kan itibaren biribirine çetin saldırış. lar yapmağa başladılar. 7 nel dakika da ikisi de tehlikeli oyunlar yaptılar. Köprülerle kurtuldular, <9) new-daki- kalarda tekrar sıkı bir hamle yapıl - dı ve İhsan tuşla galip geldi. eneraraamserasanama sa saseerasare vararmaeEa AAA seemeYa Umum netice İ Balkan takımına i kimler seçildi Yapılan müsabakalardan sonra, Balkan $şampliyona- sında güreşecek takıma şu kadro seçildi 66 : Saim 72 : Ankaralı Hüseyin 79 : Nuri 81 : Mustafa Ağır : Çoban IKİNCİ KARŞILAŞMA i 61 : Yaşar i i Ankaralı Hüseyinle Bursalar Salâ : haddin yaptığı karşılaşmada, Hüse - yin ilk dakikada hasmını altına aldr.| Ve bir dakika (10) saniyede tuşla yen di. 79 kiloda : BİRİNCİ GÜREŞ Türk takımı kaptanı ve en eski gü - reşçilerimizden kıymetli Balkan şam. uiyonu Ntri ile, yeni yetişen © aslan gibi güreşçimiz Mersinli Ahmet karşı karşıya geldiler, Mersinli Ahmedin dudağındaki ya: | ra henüz iyi olmuştu, Birinci dakika. nın sonlarında Nuri âni bir oyunla Ahmedi altına aldı, Ve çok çetin baş- yan bu güreşin, ilk üç dakikası böy- le geçti. Dördüncü dakikada, Ahmet altan güzel bir oyunla kurtuldu. Ve ayakta, nefes nefese Zorlu bir yeniş . me başladı. Kiloları ağırılğına rağ - men, en çetin, en hareketli ve en he - yecanlı güreş bu oluyordu. $ nci da . kikada Nurinin bir kol kapmasından| Ahmet güzel ve sıkı bir köprü ile kur. tuldu. Ve ayaktaki ilk ( devre böyle geçti. İkinci devre galip vaziyette o - lan Nurinin isteğiyle ayakta başladı. Ikitaraf ta biraz yorulmuş görün . melerine rağmen biribirlerine eski'hız ve çetinlikle saldırıyorlardı. Maama- fih iki güreşçi de biribirine tek bir 0- yun bile yapamadan müsabaka bitti. Neticede Nuri sayı hesabiyle galip geldi. 87 kiloda : ILK VE SON GÜREŞ Meşhur Mustafa ile yeni yetişen güreşçilerden asker Mehmet arasında yapıldı. Ve ilk anda Mustafa rakibini belinden kaptı.Fakat Mehmet kurtuldu. Ve birkaç dakika da çekişme ayakta devam ettikten sonra, Mehmedin bir o yunundan istifade eden Mustafa ra- kibini altma aldı. Ve biraz ezdikten sonra geri çevirerek yedi buçuk da - kikada tuşla yendi. 2 nci devre 56 kilo BİRİNCİ MAÇ İkinci devrenin ilk maçında küçük Hüseyinle, Seyfi (Eskişehir) karşılaş tılar, İkinci dakikada Hüseyin raki bini altıma aldı. Ve oyunlar yapmağa başladı. İki dakika sonra Seyfi alttan kurtuldu. Ayakta güreşmeye haşladı- Jar. Fakat bu çok sürmedi. Hüseyin rakibini tekrar altına alatarak ezme - ge başladı. Ve birinci devre böylece Hüseyinin hakimiyeti ile bitti. İkinci on dakika Hüseyinin arzusiyle ayakta yapıldı, Fakat Hüseyin birinci dakika. içinde Seyfiyi altma aldı, Ve ilk dev redeki gibi ezmeğe oyunlar yapmağa başladı. Son dakikalar Seyfi tekrar ayağa kalktı ve bir dakika kadarda böyle devam ederek müsabaka bitti, Neticede Hüseyin syı hesabiyle ga- lip geldi. İKİNCİ MAÇ Ömerle, Hüsnü (Bursa) arasmda yapıldı. Ümer birinci dakikada Hüs. nüyü altma aldı ve ikinci dakikada bir süpleksle tuş yaparak yendi. 61 kilo BİRİNCİ GÜREŞ İkinci devrenin 61 kilosunda İlk ilk güreşini Balkan şampiyonu Yaşarlar, kıymetli usta güreşçi çolak Ömer yap tılar, Kilolarinın bu en iyi iki güreşçileri ilk andan itibaren biribirine (Zorlu hamlelerle saldırmağa başladılar. Ya. İ sarın müthiş kuvveti karşısında Ön rin bir çok usta hareketleri yüzünden iki taraf da biribirine bir şey yapa . pıyordu. Birinci devre Oböyle bitti, İkinci on dakika için kur'a çekildi ve Yaşar alta düştü fakat hu devre de bir şey yapılamadan bitti ve Ömer alt ta güreşmeğe başladı Yaşar üstte daha iyi çalışıyordu. Ayakta yapılan dördüncü devreden de iki rakip faz | la birşey vapamadıdan bitti. Neticede Usta Ümere karşı kuvvetli Yaşar sa» yı hesabile galip geldi. 56 kilo ÜÇÜNCÜ GÜREŞ Bundan sonra 56 kilonun i devre güreşleri yapılmaya üçüncü başlandı. i Evvelâ Kenanla Koç Ömer kar$ılaştı, |» Kilolarmın en iyilerinden olan bu iki güreşçi, birinci devreyi biribirleri- ni denemekle girdiler, İkinci 3 daki . kalık devrede Ömer kur'a ile alta düş tü, Fakat bu devrede kimse bir şey ya. pamadan (bitti. Üçüncü - devre Ömerin bütün gayretine rağmen vazi- yet değişmedi. Son dört dakikada İki sinirli rüresei de ayakta çekiştiler ve | we bir şey yapamadılar müsabaka böyle bitti. Arada 20 dakikalık bir istirahat ve, rildikten sonra İlk Karşılaşmada bi - risinden birisini galip İlân etmek im - kânı olmıyacak kadar beraber güre . şen iki genç tekrar (o karşılaştırdılar. Kıymetli güreşçileri mizden bir grup İlk on dakika Ömer biraz daha hâkim güreşti, Son olarak dört dakika daha ayakta güreştiler. Bir aralık oOÖmer düştü ve hurnu kanadı. Netice de he. men böraberken bu güreşte Ke - nan son dakikada rakibini (köprüye getirdiğinden galip geldi. 66 kilo BİRİNCİ GÜREŞ Bu kiloda, ikinci “kısmın ilk güre- şinde Sajmle, Muzaffer (Bursa) kar . şılaştıklar ve daha göz açıp kapama - ya vakit kalmadan 45 nci sniyede Sa - im tuşla galip geldi. İKINCI GÜREŞ Sadık Yusuf arasında yapılacaktı. Yüsüf boynundan © hastalandığından müsabaka yapılamâdi. S6 kilo DÖRDÜUNCY GÜREŞ Ahmetle Hüseyin arasında yapıldı. İkinci dakikada Hüseyin salto yapa - rak hasmini tuşla yendi. 72 kilo BİRİNCİ GÜREŞ Ankaralı Hüseyinle Eskişehirli İh - san arasmda yapıldı. İki hasım da çe- tin güreşiyorlardı, Bilhassa genç Es. kişehirli çok cesur güreşiyordu. Hü - seyin 3 üncü dakikada rakibini altına aldı ve (5) nci dakikada tuşla yendi. İhsan, mağlüp olmasına rağmen, çok mükemmel bir güreşçi olan Hüse- yinin karşısında muvaffakıyetle “bir müsabaka yaptı. 66 kilo CÇUNCU GÜREŞ Hava kararmağa başladığı sıralarda günün en mühim güreşini yapmak ve 66 kilonun şampiyonunu tayin edecek neticeyi almak için, Saimle, yeni ye . tişen zorlu güreşçi Sadık ortaya çık- tr. Yusuf Aslan hastalıktan güreşme » miş olduğundan Sadık bugünkü ikinci ve en çetin güreşini yapıyordu. Sa - im ise yaptığı iki güreşe rağmen'yor- i gun görünmüyordu. İlk devre ayakta ve iki tarafın mü, savi hamelleri ile geçti. İkinci o devre kur'a atrldı Sadık alta düştü. Bu dev re Saimin yenmek ve Sadığın da ye - nilmemek için sarfettikleri kuvvetle- büsbütün çok zorlu oldu. Üçüncü dev re Saim alta güreşti, bu da bir netice vermedi. Ayakta yapılan Saim sayı hesabiyle galip sayıldı. 56 kilo BEŞİNCİ GÜREŞ Günün sonundan evvelki güreşi, 56 kiloda Kenan ile Hüseyin yapıldı, Kilolarında hiç yenilemiş © - lan bu iki güreşçinin karşılaşması da | müthişti. Galip gelen birinci oluyordu. Artık hava tamamen kararmışt. Güreş ayakta devam ediyordu. 5 nci dakika. da Kenan çabuk bir oyunla Hüseyini düşürdü fakat tekrar ayağa kaltılar Sonra kapıştılar Kenan alta düştü ve ilk devre böyle bitti. son devre! de de büyük bir şey olmadı. Neticede | arasında | İkinci devre kur'a ile Hüseyin al - ta geçti. Ve üç dakika (o biribirlerine bir şey yapmadan çekiştiler. Üçüncü devre Kenan alta geçti. Fakat bu da bir netice almamadı. Son dört dakika başladı. Bir aralık Hüseyin Kenani altıma aldı ve bir dakika sonra Kenan bundan kurtuldu. Neticede Hüseyin sayı hesabiyle galip geldi, SON GÜREŞ Son güreş 56 kiloda Ömerle Hi arasında yapıldı. Gece olmuştu, Oteli kapısında yanan elektriklerin ışığın. iki rakip güreşmeye başladılar. Birin” ci devre neticesiz fakat heyecanlı hami Jelerle devam ediyordu. 9 uncu dakik da Ömer kamurgasından sakatlandı. ve son güreş de böylece yarım kald Ağır sıklette Ağır siklette çobana rakip buluna « madığından müsabaka © yapılamadı. Yalnız Çoban yarı ağırdaki Mehmetlf birkaç dakika çalıştı. LM.A Romen güreş- çileri geldi Balkan şampiyonasma iştirak ede * cek olun Romen güreşçileri dün Pr ses Mariya vapuriyle dokuz kişilik kafile halinde İstanbula gelmişler Kontinantal oteline inmişlerdir. Gelenlerin yedisi güreşçi İkisi idare) ci olmak üzere isimleri şunlardır: | 'Trayan Şuşoba, Frans Bülüs, Franf Yorgos, Juan Baldea, Filip Bonnov# Maksimilyen Şemberg, Şurememem * bek, Ogut Ber, Jusy Kazar, Valötef Batı, Balkan şampiyonasında — Güreş minderi 8X8M. oluyor Duyduğumuza nazaran, Bak kan güreş olimpiyatlarında, Gür reş Federasyonumuz winderi 8X8 metre yapacaktır, Şimdiki minder 6X6 idi. Hal buki son zamanlarda, arsrulu * sal federasyon 8X8 kabul et * miştir, Minderin böylece büyümüt olmasiyle, güreşler bir kat dah# güzelleşecek, ikide bir mindef dışma çıkmak ve kaçmak imkâ" nı olmıyacaktır, Gene arsrulusal federasyo * nun verdiği hususi bir kararla, minder dışma kasden kaça” müsabıklar, ikinci ihtardan s0" ra diskalifye edileceklerdir.