26 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

26 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Şilt maçları yapılıyor Fikstür dün çekildi, ilk seçmeler gelecek pazar Lik maçları da 24 ilk teşrinde başlayacak İstanbul futbol mevsimi, önü - müzdeki ayın (6) sından itibaren başlıyacaktır, İstanbulun yeni Futbol Heyeti, dün akşam bütün kulüp murah - haslarını davet ederek şild maç - ları fikstürünü hazırlamıştır. Bu seneki şild fikstürü, herkesi memnun edecek çok güzel bir e - sas üzerine hazmlanmıştır. Bütün İstanbul kulüpleri şild maçları i - çin üç grupa ayrılmışlardır. Galtasaray . Fener - Beşiktaş (a). İstanbulspor, Vefa, Süleymani- ye, Beykoz (B). İçlerinde Güneş de dahil oldu - ğu halde diğer bütün ikinci ve ü - çüncü kümenin kulüpleri de (C). grupunu teşkil etmektedirler. Zayıf kulüplerin, ilk ağızdan, kendilerine nazaran çok kuvvetli kulüplerin karşısına çıkarak taş - fiyeye uğramamaları, kuvvet ve şanslarını daha iyi tecrübe etme - lerine meydan brrakabilmek için, şöyle bir çare bulunmuştur: (6) birinciteşrin pazar günü ilk seçme müsabakası (C) grupunu teşkil eden 15 kulüp arasında ya - pılacaktır. Birisi kur'a harici ka - | kil eden (3) kulüp arasında yeni- den bir kur'a çekilecek ve şild maçlarının çeyrek son müsabaka. su bütün kulüpler arasında oyna- nacaktır. (C) ve (B) grupları takımın - dan yapılacak eleme maçlarının | i ü, kur'ada şöyle düşmüştü: apı - Doğanspor (galibi ozla). tiei kalmış olan Anadolu ile). Beylerbeyi « Anadoluhisar (ga-| ibi: Feneryılmaz - Sümerspor | Haliç (galibi: Süley - mrük - Ortaköy (galibi: “Eyl (galibi: İstanbul- galibi ile). Ve bütün bu maçların galiple - riyle, yukarıda yazdığımız şekil - | de, çekilecek yeni kur'adan sonra Galatasaray, Fener, Beşiktaş da dahil olduğu halde son seçmeleri yapacaklardır, Hem küçük, hem de büyük ku. lüpleri koruyan bu şekil bütün ku- lüpleri memnun etmiştir. /Lik Maçları İstanbul lik maçlarına, Rus te - maslarının sona ermesiyle bera - ber, (27) ilkteşrinde başlanması muhakkak gibidir. Futbol Heyeti tarafından, yal -| - nız birinci kümenin değil, ikinci ve üçüncü küme kulüplerinin de iştirâk edeceği bir gençler liki ya pılması yolunda teşebbüslere gir şilmiştir, Cumartesi günleri yapılması dü! sünülen genç takımlar maçlarına,| | futbol varlığımızın esasını teşkil | edeceği için, büyük bir ehemmi - yet verilmektedir. Diğer taraftan, Futbol Heyeti imkân bulduğu takdirde, bu sene ikinci ve üçüncü küme (B) takım- ları arasında da bir lik yapmayı düşünmektedir. lan (C) grupundan 14 kulübün yanaığı (7) müsabakada (7) ku! iFrens Varuş lüp ilk elemede fikstürden çıka - | cak ve ortada (8) kulüp kalacak! tır. (C) grupuna dahil bu (8) ku - lip, (B) grupunu teşkil eden Sü - leymaniye, Beykoz, Vefa, İstan - bulsvor takımlariyle ikinci seçme- yi, sonradan tayin edilecek bir ta- rihte, ihtimal lik maclarınm ara -| sına $ıkıştırılacak haftalardan bi. | risinde yapacaklardır ki bu seç - | reds de elenmeğe uğranmamış o. lan takımlarla, (A) grupunu teş- Boks âlemini aitüst eden Zenci Macarların meşhur Istanbula çağrıldı “fstahburkülüpteriiden birinin yap « tığı teşebbüse göre önümüzdeki haf. talar içinde Avrupa ( kupası finalini oynıyan Macarların Ferensi Varuş ta- | kımı şehrimize daret edilmiştir. Merkezi Avrupanın en kuvvetli takı mu olan Ferensi Varuş yapılan teklifi kabul etmediği takdirde Hungarya ve | yahut Rapit takımı getirilecektir. ) Avrupadan getirilecek takım 7 ve 9 birinciteşrinde şehrimizde İki yapacaktır. Sovyet futboleulariyle o karşılaşa - cak olan milli takımın gelecek takım - la bir müsabaka yapması da kuvvetle ümit edilmektedir. maç Joe LouiSs Gelecek ay Karnera Şimeling maçı galibi ile çarpışacak Bu günlerde bir Avrupa seyahatine çıkması ihtimali de var LODRA; 26 Saat 11 (Radyo): Dün eski dünya şampiyonu Max Baeri nak autla mağlüp eden, zenci boksür Joe Louis, şimdiye kadar gelen boksör - lerin en iyisi addedilmektedir. Joe Louis, gelecek ilk maçını birin. citeşrinde Max Şimeling - Karnera ma « galibi ile yapacaktır. Bu aylar zarfında, galip zenci bok - #örün, bir Avrupa — turnesine çıkması ihtimali vardır. Meşhur Ingiliz Türkiye kürek «şampiyonası Ayın altısına kaldı Bu hafta yapılması beklenen Türkiye kürek şampiyonası, diğer! mıntakalara gönderilen harcırah- lar henüz yeni ellerine varmış ol- duğundan, bir hafta sonraya kal - mıştır, Türkiyede lik defa yapılacağı için çok ehemmiyetli olan dört - lük klâsik tekneler arasmda Tür - kiye birinciliği karşılaşması, böy - İece. 6 birinciteşrinde, gene Be - şiktaş stadı önü ile Dolmabahçe sarayı arasındaki sahada yapıla - caktır. Bu yarışlarda İstanbulu, İstan - bul birincisi Galatasaray temsil e. decektir. takımının vaziyeti tena ! İngiliz gazetelerinin o yazdıklarına göre, İngilterenin, hattâ dünyanm en meşhur futbol takımı olan Arsenalm bu sene vaziyeti fenadır. Mevsim ba- şındanberi yaptığı maçlarda hayli sr. kıntı çekmiştir. Geçen gün de, 65 bin kişi Önünde yaptığı maçta, Mançester takımına 3-2 mağlâp olmuştur. Bir düzeltme Vefalılar söz vermemiş Pazartesi günkü spor sayfamızda, Karagiimrük stadmda yapılan maç - lardan bahsederken, maçlardan birisi | için de (Fefalılar gelmediği için oyun | oynanamamıştır ) şeklinde yazılmıştır. Dün Vefa idman yurdu idare heye - tinden aldığımız bir tezkerede, böyle bir şey vaki olmadığı ve OVefalıların Karagümrükte maç için hiç bir söz ver Karnerayı yenerse Joe hotis'le karyei laşacak olan MAX ŞİMELİNG - | memiş oldukları bildirilmektedir. S8 - | tunlarımıza yanlış geçmiş olan haya - disi düzeltiriz. Mülâyim pehlivan Istanbula döndü İki ay evvel, Hava Kurumu men - faatine yapılan bir müsabakada, Ame rikadan gelmiş olan ve şimdi gene A- merikaya dönmüş bulunan, Dinarlı Mehmedi, çok hâkim ve üstün bir gü- »ten sonra yenen Mülâyim pehlivan, yapılan teklifler üzerine eski sporcu - lardan eczacı Celâl Ergunla beraber Mülâyim pehlivanın Avrupada alın - muş bir resmi Avrupada bir turneye (çıkmıştır. Bir ay kadar devam eden bu seyahatten, Mülâyim pehliyan evvelisi gün dön - müştür. Dün kendisiyle görüştüğümüz za - man Mülâyim pehlivan bize kısaca ve aynen şunları söyledi: “— Gittiğimiz Almanya, Avustur 1 ya ve Macaristanda grakoromen gü - reşi teklif ettiler. Biz de serbest gü » reşebileceğimiziğ den anlaşamadık. Yalnız Almanyada öyledik ve bu yüz- istedikleri gibi Grekoromen egzersisi yaptık. Çok uğ- raştılar fakat sırtımı yere getirme « diler, Bay Celâl Ergundan. çok memnu « num. Bana gayet iyi baktı. Idmanım yerinde, Şimdi güreşler Işin çalışacağım. “Size şunu da söylemek yaklaşan is Dangolof isminde bir Bulgar güreş çisi vardır ki, bu birkaç (sene evvel Pariste Amerikaya gitmeden evvel Dinarlı Mehmedi o yenmiş ve Dinarlı burada baş pehlivan olmadığı halde, bu Bulgar güreşçi: — Ben Türkiye başpehlivanını yen- Şimdi Türkiye paşpehliyanı be- diye kendine reklim yapmağa başlamıştı. Biz bu sefer bu Dalgolofu aradık, Bulgaristanda oyoktu. Gene Parise £ , kendisine haber bırak « tık, dedi — Türkiye başpehlivanı Dinarlı de ğildir. Onu yenmekle senin böyle bir lakap takmıya hakkın yoktur. Türkiye başpehlivanlarımnı yendiği « ni hakiki W olarak söylemek ister- sen evvelâ benimle, sonra Hüseyinle, daha sonra da Kara Ali ile ve en son olarak da Çoban (o Mehmetle güresip galip gelmen gerektir. Meydan açık! Seni İstanbulda bek- liyorum..., di nim “Bu meşhur Bulgar (o pehlivanının daveti kabul edeceği umulur ve ken - disiyle Istanbulda, Eskişehirde ve İz » mirde (3) müsabaka yapmağı tasarı « yorum. Henüz seyahat yorgunluğunu alma- mış olan Mülâyimle bu kadar konuş - 1 kâfi görerek o kendisinden ay « rılırken : âyim pehlivan şu sözleri de ilâ» “ Ben yalnız bir şeye müteessi - rim. Seyahate gittikten (sonra, bir mecmua benim eleyhimde bazi ya - zlar yazmış ve Dinarlı güreşi için.. Ben kendi köşemde oturan, alâyiş - ten, patırdılı propagandalardan hoş - lanmaz bir adamım, Kimseye zararım yoktur, — Gel o Dinarlı ile çarpış dediler, çarpıştım ve kazandım. Bununla bir | suç işlemiş olmadım ki, neden bu ya - zrları yazanlar bana kızmışlar anla - mıyorum.!.,, Adapazarında spor İdmanyurdu Sakar- yayı 3-0 yendi Adapazarı (Ö » zel): Hava Kurü - mu menfaatine ya pılan kupa maçın- da finale kalan idman yurdu ile Sakarya kulübü pazar günü büyük bir seyirci kütlesi önünde karşılaştı - lar. Birinci devrede sıfır sıfıra iken i- kinci devrede İd - man yurdu üç sa - yı yaparak kupa yı kazanmıştır. Oyun çok heye - canlı oldu. Yurtlu. lar Rauf, Ahmet, Hurşit, Ca vit, ve İbrahim gibi o Kıymetli oyun -| cuları takımda olmadığı halde cok gü | zel bir oyun oynadılar. o Yurtlular | Bolulu kardeşleriyle karşılaşmak ü - Çakır yapa kupasinı kazanan Adapazarı Idman yurdu tai zere haftaya Boluya gidecekler Bu arkadaşlara her vakit muvaffakiyetler temenni ederim N.K. m mmm uni Sik İzli Miki