3 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

3 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Kondilis 7 ilkteşrinde rene kral naibi oluyor Yunanistanda Bir ada halkı | isyan Kralı geneloysuz getirmek getirmemek meselesi Atina. 2 — Lefkada adasının şarap müstahsilleri hükümete karşı olan ha reketlerini göstermek için silâhlı bir gösteri yapmışlar, neticede hükümet dairelerini işgal ederek adayı ele ge - çirmişlerdir. Bu esnada âtılan kur- şunlardan bir kisi ölmüş, dört kişi de yaralanmıştır. Hükümet bunu haber alır almaz, derhal bakanlar grupunu bir toplantı.| ya çağırmış, göstericilerin istedikleri gibi mahsullerini satın almağa karar vermiştir. Bunun üzerine adada sükü net temin edilmiştir. Kral getirilecek Atina, 2, — Eski kral Jorjun genel oya başvurulmaksızm meclis kararile Yünanistana çağrılması için koyu kralcılar tarafından hazırlanan takrir 185 saylav tarafından imzalanmıştır. Henliz mütereddit bulunan bazı say. Tavların da bu takriri Oimzalıyacak - ları umulmaktadır. Bununla beraber, bü takrir olsa bile, (birinciteşrinde toplantılarma başlıyacak olan Yu - nan meclisinin krallığı ilân edeceği ve kral Jorju tahta oçıkaracağı mu” hakkak görülmektedir. Fakat bu kara. rı ne gibi hâdiselerin takip edeceği belli değildir. Hükümet, bugün, meclisteki bu te- mayüllere rağmen geneloyun yapıl - ması tezinde ısrar etmekteyse de en sonunda bundan vazgeçecek ve genel oyu kralın döntüşünden sonraya bira- kacaktır. Ekseriyetin düşüncesi bu - dur. Muhalif cumhuriyetçiler, hükü. metin güya geneloyun yapılmasın » da ısrar eder gibi görünmesi. ve koyu kraler saylavların kralm geneloysuz olarak geri getirilmesi hakkında tak - rirlerinin mürettep birer oyun oldu ğu fikrinde bulunuyorlar. Neos Kozmos gazetesine göre, kral) «lar, geneloyun krallık lehine çık - mıyacağından korktukları için haşba' kan B. Çaldarisi kralı derhal geri getirmek hususunda © sıkıştırıyorlar. Bulgari Suikast ve hükümet düşürme Ortaya çıkarıldı Belgrad, 2 (A.A.) — la diğine göre, Bulgar başbakanı B. Toşefe karşı tertib olunan bir sw- ikast neticesinde bütün Bulgaris - tanda örfi idare ilân edilmiştir. Suikasti tertip edenlerin bütün ele başıları yakalanmıştır. Sofya. 2 (A.A.) — Reuter bil diriyor: Bir sufkast teşkilâtımm meyda» © na çıkarılması üzerine bütün Bul- garistanda istisnai idare ilân edil- miştir. Siyasal İzvene grupu baş - kanı Albay Velçof ile taraftarla . rmdan bir kaçı ve çiftçi pladne gurupu üyelerinden bazıları tev » kif olunmuştur. Bunlar bir hükü - met darbesi hazırlamakla ittiham edilmektedirler. Başlarda Üzünofun bulundu- Ün bir çetenin sufkastçrlara yar - dım için Yuşoslav - Bulgar smirr. nr geçtiği söylenmektedir. sti | Hattâ, bazı dostları, B. Çaldarise istifa etmesini ve yerini, kralı genel oysuz getirecek olan general Kondili. se bırakmasını teklif eylemişlerdir. Tuhafı şu ki, general Kondilis, şim. diye kadar kralı geneloya baş vurul - maksızın getirmek istediği halde şim- di geneloyum yapılmasında ayak dire. yor. Atina, 2 — Havas ajansınm özel aytarınm bildirdiğine göre mühtemel bir kabine buhranı hakkında şayralar dolaşmakta ve eğer OÇaldatis 10bi- rinciteşrinden evvel ulusal kurlun krallığa dönme kararını overmesine muhalefet ederse T'eotokisin başkan - lığmda bir hükümet kurulacağı söy - lenmektedir, Eğer eski Okral Yorgi, geneloydan evvel Yunanistana dön * mek istemezse bir kral najbi seçilecek ve bu yere ihtimal generaİ Kondilis getirilecektir. 7 İlkteşrinde Kondilis kral nalbi oluyor Atina, 3 — Meclis bu ayın yedisin- de toplanarak Kondilisi kral naibi se- çecektir. Bir komite teşkil ediliyör Atina,3(A.A.) — Bir toplan | tı yapan halkçı parti üyeleri B. Tsaldaris'i dinlemişler ve rejim meselelesinin güney yolu ile ko- tarılması hususundaki hükümet siyasasını onaylamışlardır. Baş - kan B, Tsaldaris, taçlı demokrasi rejiminin ulusun dileği ile kurula. cağı kanaatini yeniden izhar et- miştir. Krallığın yeniden kurulması i- çin savaşa girişmek üzere bir ko mite teşkil edilmiştir. Eski bakan- lardan Theotokis, Mavronihalis ve Constantin Tsaldaris bu komi- tenin üyeleri arasında bulunmak- tadırlar. standa teşkilâtı Sofyada sükün varsa da büyük bir heyecan hüküm sürmektedir.| Kabine toplanmıştır. Georgiyef! kabinesinde finans bakanı olan; B. Todorof da tevkif olunmuştur. SILAHLI BİR ÇETE BULGA- RİSTANA GİRDİ Viyana, 2 (A.A.) — Avustur. ya haber alma bürosunun öğren « diğine göre, Bulgaristandaki ha - reketin amacı, hükümet sistemini değiştirmekti. Hariçte mülteci bulunan çete şefi Uzumof, silâhlı bir grupun 'da şmda olarak Bulgaristana girmiş: tir. Polis, Uzunof'u takib etmek -| tedir. | Velçef ne diyor ? Sofya, 8 (A.A) — Emniyet direk .! törlinün söylediğine göre, Velçefin ya- baner bir ülkeye sığınmış olan çete başkanı Dovço Uzunof fle temasta ba- Istanbul -Roma Hindenburg Tanenberg anıtına gömüldü Hohenstein (Doğu Prusya),2 (A. | A4.) -— Feld Mareşal von Hindenburg” un cesedi, ebediyyen muhafaza edile - ceği Tannenberg anıtına götürülmüş - tür, Türlü süel kıtalar, B. Hitler, Sü Bakanı von Blomberg, ordu başkü * mandanı General Baron von Friseh, harp filosu komutanı Amiral Baeder, B. Georing törende bulunuyorlardı. Ordu papazı tarafmdan verilen bir söylevden sonra subaylar, tabutu kaldırarak yavaş yavaş mezara götür mişler ve “İyi arkadaş şarkısı, söyle nirken. Feld Mareşal cesedini edeği ikainetgâhına koymuşlardır. Bundan sonra beraberinde ordu şefleri bulu - nan B. Hitler lâhidin içine girmiş ve tabutun karşısında birkaç dakika sus muştur. Törenden sonra B. Hitler, şu bildi. riği yaymıştır.: “Feld Mareşal von Hindenburg'un cesedi bugün Tarmenberg anıtı içinde Mihasaa yapılan lâhide konulmuştur. 'Tannenberg anıtının önemine kesin 0- larak uygun bir ifade verebilmek Için bu anıta bugün “Alman hükümetinin şeref anrtr,, admt veriyorum. Alman hükümeti, Alman ulusunun arkadaş - lık ve fedakârlık ülküsüne olan sada” katini temsil eden bu anrtı dalma ko - hava hattı Bütün kış muntaza- man devam edecek İtalyan Alalitorya nakliyat ha“ vaiye şirketi (İstanbul . Atina 4 Brendizi « Roma) muntazaman! haftanm iki günü gidiş ve gelişi posta ve yolcu almaktadır. Bu sey- rüseferler her sene olduğu vibi bü. tün kış devam edecektir. Halk mektuplarını postaya — verebilir; Tayyyare 10 — 15 yolcu almak. tadır. Dünkü nüshamızda çıkan bir yazmın tavzihi olarak © yukariki doğru malümatı veriyoruz. meni a Bir çocuk pencereden) | düştü Süleymaniyede otuz numarada ği oturan altı yaşında İsmail isminde! bir çocuk bu sabah evinin üçüncü kat penceresinden sokağa düşmüş, yaralanmıştır. İsmail baygın bir halde Cerrahpaşa hastahanesine! kaldırılmıştır. ! RM ni Tunduğu meydana çıkmıştır. Şimdi Sofyada bulunan Uzunofün kral ve bakanlara karşı bir yağmç (suikast) tertibine memur edilmiş olduğu sanr lıyor. Dün öğledes sonra sorguya çekilen Velçef, polise verdiği ifadede, yaban » $ TİLKTEŞRİN — 1985 > Rüşvet alan “bir memur yakalandı Polisler muhavereyi mikrofonla'dinlediler. Adamın üzeri aranınca numaraları işaretli paralar bulundu Otomobilden de kadın çorapları, ipekli mendiller çıktı Galatada Voyvoda caddesinde Danüb sigorta şirketinde maliye bakanlığı hesap mütehassısların- dan biri rüşvet alırken yakalan: mıştır. İsmi Selânikli Mecdi olan bu memur bir sene evvel bakanlı- ğa hesap mütehazsısı olarak tayin edilmiştir. Kendisine. hesapları tetkik edilmek üzere verilen 30s- yeteler arasında Danüb sigorta sosyetesi de vardır. Mecdi, altı! ay evvel bu sosyeteye gelerek ince- lemelerine başlamıştır. e Hesap mütehassısı çalışmasını bitirerek sosyeteden ayrılmıştır. Bir gün sigorta sosyetesi mü- dürlüğüne Mecdi imzasiyle “bir! tezkere gelmiştir. Bunda sosya tenin hesapları hakkında bazı şey ler soruluyordu. İş bununla bit- memiş, sorgulardevam etmiştir. Sosyete bunun üzerine keyfiyet- teri bakanlığı haberdar etmiş, tetkikat yapılınca tezkerelerdeki başlıkların sahte olduğu anlaşıl- mıştır. İşte bu sıralarda hakkında a- raştırmalar yapılmaya başlandı! ğından haberi olmıyan Mecdi bir| gün sigorta sosyetesi direktörünü ziyaret etmiş, sosyete müamelâ-| tında bazı yolsuzluklar olduğun iş resmiyete girdiği takdirde ha- zineye İS - 20 bin lira ödemeleri lâzım geldiğini söylemiştir. Neti. cede iş pazarlığa binmiş, Mecdi dört bin lira istemiştir. Sosyete di. rektörü bu parayı fazla bulmuş, fakat bir gün sonra cevap versace: ğini söylemiş, Mecdi odadan çı“ kmca da iş polise haber veril- miştir. Cürmü meşhut yapılacağı gü- nün sabahı bazı hazırlıklar yapıl. mış, direktörün odasında kalöri- ferin arkasma mikrofon konmuş tur. Mecdi saat ikide gelmiş ye niden direktörle pazarlığa girişil- miş, iki bin lirada mutabık kalım- mıştır. İlk olarak övvelce numara. ları tespit edilmiş 500 lirayı di- rektör, Mecdiye vermiştir. Mec di odadan çıkarken mikrofon va- srtasiyle pazarlığı dinliyen rs murlar hemen kendisini yakala- mışlardır. Mecdinin üzerinde 600 lira, istikraz dahili senetleri, kapının önünde duran otomobilinin için. de de kadın çorapları, ipekli men diller bulunmuştur. Mecdi ter. kif edilmiştir. Zavallı Almanca bat a ba a hocasını vuran serseri çocuk Babası tarafından reddedildi “Yerini bilsem elimle teslim ederimi!,, Eski hocası Lütneri vuran Bur- han : henüz yakalanamamıştır. Burhanın babası oğlu hakkında i demiştir ki: “ — Kendisini. Kabataşta güç halle okutuyordüm. İki sene ev- vel sınıfta kalmca Uşakta bulü- cı ülkelerde yaşımağa gücü yetmedi ğinden Bulgaristana döndüğünü söy. lemiştir. Onun neler hazırlamakta olduğu - na haber alan hükmet 27 şüpheli su. İ bay tutsamısfır (tevkif etmiştir) Tlerde daha çok kimselerin tutsah mış oldukları kestiriliyor. *| “... Bu kadının adını i hepiniz tanirsımel... » iliak lük nk ul lekeli ie Amerikaya Kaçırılan Türk kızı nan âhnesinin yanma gitti. Bir müddet İzmir ve havalisinde de laştı. Yerini bilsem kendi elimle tutup polise teslim edeceğim. Bur- hanı reddetmiştim. Benim oğlum değildir!,, YAZAN: Ishak Ferdi Aşk, entrika ve polis romanı AK X Çok yakında HABER sütun'a- rında okuya» caksınır. söylesem, onu