22 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

22 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Dün Ankarada oynanan maçta Li 3-2 yenildik Oyunun hakkı hiç de bu değildi. Mağlübiyet golünü son dakikalarda yedik Sovyet futbolcuları, Ankaradaki i. kinci maçları dün yaptılar Günün pazartesi olmasına rağmen Ankaragücü stadında büyük hir ka'-| labalık önünde oynanan maçda, Tü - ?e Bakanı Şükrü Saraç, Spor teşkilâ . ti Asbaşkanı Halit Bayrak, ve bir çok generallerle, Ankaranm tanmmış &i - maları bulunuyorlardı Saat 15,10 da takımlar sahaya çık . tlar Bizim takım şöyle dizildi Cihat, — Yaşar, Lütfi, — Reşat, Nu. Ti, İbrahim — İzzet, Hakkı, (o Vehap, Muzaffer, Fikret, Hakem : Sovyet Şaz kofdu. ! İşte maç esnasında alınmış not - 8 | Saat 15,15 oyun başlıyor, İlk hü - eumu Sovyetler yaptı. Yaşar ve ka . Jeci bunu kestiler. Üçüncü dakikada top birden Yaha- ba geçti, Ve sıkı hir hücumla orakib kaleye indik, Bu sırada çektiğimiz ilk şüt direklerin üstünden kaçtı. 4 üncü dakikada biz İzzetin ayağiyle! Yeni bir akın yaptık.Sovyetler bunu an | cak kornerle kestiler. Korner bir ne | tieo vermedi. Bundan #onra top epey ortalarda dolaştı. Oyun oldukça favullere gahit| Sovyet takımı seremoni yapıyor | Bu favullerin ekserisi bize ee du. Bereket Sovyetlerin attıkları fi -| Tikikler hep dışarı kaçıyordu. Yağmur başladı, halk kapalı tribün lere hücum ediyor. Bizimkiler akında Vahap güzel bir fırsat kaçırdı. Kaleci hatalı bir çıkış yapıyor fakat kaleye gol atamıyor. Santrhaf topu bizim kaleye gönder, di. Lütfi inde ediyor, Top (bizim haf hattmda. Nuri yetişerek topu uzaklaş, tarıyor, Maç ortalarında, Sovyet akın - “sı Simirnofun sıkı bir şütü avuta gi. diyor., Bugün her kestiğimiz akını hakem <tza ile durduruyor, Sovyetler aleyhine verilen | firikiki Hakkı çekemeği. Rusların bir akımını! Korner ile kestik. Çekilen korneri o -| Yuneularımız kale önünden uzaklaş - tırıyor, Vahabın Fikrete verdiği pas beklenen neticeyi vermedi. Sovyet mik dafiler topu uzaklaştırıyorlar. Bir Sovyet akımını, İbrahim kesi , Yor. Topu kapan Muzaffer iyi kulla. Mâmadı, Sol açık kalemizin önline i - ye Cihat güzel bir kurtarış yaptı. Top ortalarda dolaşıyor. o Muzaffer gene topu kaçırdı. Sovyet sağ içi to - pu bizim kalenin önüne kadar sürdü. di aleyhimize bir firikik oldu, Re-| sat kesti. Topu Vahaba gönderdi. Simirnot topu sürüyor, Cihat gene gü 26l bir kurtarış yapıyor. Muhacimlerimiz gene Sovyet ka -| boş Sovyet elçisi Karahan ve Recep Peker maçı seyrederlerken Tesi önünde.. Hakkıdan topu kapan müdafi sol içlerine pas verdi, Lütfi kesti.. Simirnef Yaşarr atlatarak ka . lemize döğrü iniyor, bereket Reşat ye- tişerek akmı kesti... İşte bu sıralarda Lâtfiden pas alan Vahap bir eşape fle topu Hakkıya ver di. Hakkı da (25) nci dakikada ilk go. Tümüzü yaptık, Şimdi takımımız canlı bir oyun oy. | nıyor. Top Sovyet kalesi önünde.. Bir akinımız avutla- neticeleniyor. Biraz senra Sovyet kalecisi güzel bir sıkışla topu Vahabın ayağından-aldı. Takımımız çok güzel oynuyor. Top Sovyet kalesi önünde.. Vahabı arkadan itiyorlar. Hakem düdük çal - mryor. Çünkü (18) pas içinde Nuri ve Yaşarı atlatıyorlar.. Reşat yetişerek topu kurtarıyor. Fikretin bir hücu - munu sağ müdafileri kesiyor, Ve top onlara geçiyor, Boş kalan sol açık şüt çekiyor bizim oyunculardan . birinin ayağına çarpan top kalemize giriyor. Sovyetler (33) ncü dakikada beraber. Tik sayrlarını yapıyorlar.. Hakem, daima gleyhimize favul ça- lıyor. Fikretin bir şütünü sol müdafi | karşılıyor. Güzel bir hücumumuzda gene bir penaltı oluyor fakat hakem görmemez likten geliyor. Her akınımızı hakem | favul ve ofsayd ile kesiyor. Nuri sakatlandı yerine İhsan girdi. Biraz sonra (18) çizgisi üzerinden - leyhimize çekilen firikik avufa gidi . yor. (60) küsur favulden ancak (2) si bizim Tehimizde, ! ritehlikesiz atlattık. Muzaffer Sov. Du taca kağırdı. Mütekabil hücumlar oluyor.. Hakem müthiş tarafkirlikde devam ediyor; oyuncularımıza yapı - lan favulleri hep aleyhimize galiyor. İşte Sovyet kalesi tehlikede! (Fakat hakem imdada yetişiyor.. ve aleşhimi. ze bir firikik veriyor. o Tehlikeli bir Sovyet hücümunu bizim kaleci kurta .| rıyor ve birinci devrede böyle 1-1 be - raberlikle bitiyor, Ikinci devre İkinci» devre başladı. Takımda sol! açık yerle Ankafslı Niyazi girdi; Mu zaffer Santrfora geçti. Fikret 801 içte Necdet ve Hakkı yerinde, Tik Sovyet akını korner ile kesildi çekilen korne. h yet kalesine doğru iniyor. Fakat bu neticesiz kalıyor. Top ortalarda, Nec- det topu ortalıyor Sovyetlerin on se ,| kiz pasındayız... Topu kapan Niyazi kaleye iniyor. Verdiği'pası Fikret ka . çırıyor. Şimdi Sovyet akıncıları kale - miz önünde ofsaydi - hakem görme . mezlikten geliyor. Bereket Yaşar'ke . siyor, top taca gidiyor. Sol açık Niyazi kaleci ile karşı kar şıya kaldığı halde topu kaleciye kap » tırryor. Şimdi biz onların bir akınmı Korner ile kesiyoruz. Çekilen korneri Hakkı kurtarıyor. Sol tarafımız aksıyor. Sovyet sol a. çığınm çektiği bir şütü santrhaf İhsan kafa ile kornere gönderiyor. Sovyetler bu korneri avuta atıyorlar, Demin ortalarda dolaşan top yene bizim kale önünde . dolaşıyor. Fakat İ beraberiz. İ mumüzu hakem favulle Iki takım kaptanı ve hakem Suphi Güzel bir akın yapıyoruz. Mühim bir fırsat kaçırdık. Mühacimlerimiz Sov » yet kalesi önünde. Hakkı ile Muzaf . ferin şaşkmlığından istifade eden Sor| yet müdafiler topu uzaklaştırıyorlar, Gene bir tehlike atlatıyoruz. Cihat kur tarıyor. Reşattan pas alan Fikret to.! çok güzel oynıyan Lütfi (Otopu gene uzaklaştırıyor. Necdet güzel bir akın yapıyor. Fakat hakem gene aleyhimi. ze hir firikik veriyor. İşte Hakkı yaralandı, Kollarından ve ayaklarından tutarak sahadan çıka yıyorlar. Takımımız ön kişi oyuna | | Izmir futbolcuları Sovyet maçlarına hazırlanıyorlar 5 ilkteşrin cuma günü Alsancak! stadyomunda dost Sovyet (o takımiyle ilk karşılaşmayı yapacak olan İzmir! karışık futbol takımı son hazırlık ma. çımı dün akşam karşısına (çıkarılan ikinci bir karışık takım ile yapmıştır. Bu karşilaşmada İzmir mıntakası ren gi-mor Üzerinde yıldız formasını gi - yen takım şu şekilde sahaya çıkmıştı : Cemil; Cemil, Fethi, Şükrü, enik Adil, Hamdi, Fuat, Muzaffer, Sait, Basri Buna mukabil kırmızı beyaz çizgili! forma ile çrkan takım da şu şekilde idi: Mahmut, Ali, Ziya, “İsmail, Enver, Reşat, Abbas, İsmail, Sabri, Halit, A. dil. | İlk devrede ilk golü Abbas atarık devrenin 1-1 berabere bitmesini müm- kün kıldı. Ikinci devrede mor takım biraz daha kendisini sıktı ve iki gol daha atarak oyunu 1-53 galip bitirmeğe muvaffak oldu. Mor takım tefevvukunu (o ekseriya göstermiş olmakla beraber ciddi bir oyundan ziyade antrenman icin yapıl dığı hissini veren bir oyun oynamak tan bir türlü kendilerini kurtaramıyor lardı. Fazla gol atmadılarsa sebep bu! dur. Karşıki takım galip gelmeği da ima göz önünde tutarak oynadığı ve| esasen diğerine yakım bir kuvvette ol duğu için gol farkı bu kadar kalmıştır | denebilir. Bu ruhi hal bertaraf edilir se takımın iyi ve faydalı bir antren man daha yaptığını kaydedebiliriz. Stadyomun manzarası değişmiş gibi| | devam ediyor, Hakkının yerine Nuri girdi. Fakat Ankaralı Niyazi de çıktı. Gene on kişi kaldık.. Oyuna devam e - diyoruz, Işte tam hu sıralarda Sovyetler of. saytten bir gol atıyorlar. Bu haksız vaziyet üzerine yan hakemler sahayı terkediyorlar, Halkın o protestolur devam ediyor... İşe futbol deferasyonu reisi Hamdi! Emin ile Sovyet kafilesi başkanı mü - dahale ediyorlar. 15 . 20 dakika süren münakaşalardan sonra ofsaytten olan gol kabul edildi. Bu suretle ikinc devrenin: (18) nci dakikasında Sov - yetler (2) nci gollerini yapmış oldu - tar, Oyuntekrarbaşladı. Bir oakınımız körner ile kesildi. Necdetin çektiği kor | neri Nuri Hakkıya verdi Hakkı kafa! İleSovyet kalesine - soktu gol. 2.2 Top Sovyet kalesi önünde bir hücu, kesiyor. Top gene Sovyet kalesi önünde. Hakem ge, ne aleyhimize favul veriyor. Ortalar | da dolaşan top Lütfü müdahalesi ile tekrar Sovyet kalesi önüne gönde , rHilyor. Fikretin cektiği o sütü kaleci tutuyor. Artik öyün sertleşiyor... Takımımız ağır basıyor. Aleyhimize cekilen bir fa Yulü İbrahim-kurtarıyor. Güzel hir a. idi. .Belon tribün .ve sahayı çevi duvarlar badana edilmişti. Tribül oturalacak yerlerindeki tahtalar y baştan değişmiş Ve pürmaklıkları mir: ve kısmen yenileşmiş. bir ha gördük. Sahanm diğer kapısı yeni yapılmıştır. Bu hafta içinde de se nın oynanacak kismi onarılarak $ yet maçlarına yepyeni bir durum görünecektir. Misafirlerimiz İstanbuldi Türkiye şampiyon ile -bir maç yapacaklar Dönüşte İstanbulda Sovyet tı kımile Türkiye şampiyonu Fene bahçe takımı bir müsabaka yapı caktır. Ankarada yapıla TENİS Maçında Sovyetler galip Ankara, 21 — Sovyet tenisçi lerile yapılan müsabakalarda S4 dad Karakaş çift 6 - 2, 6.2 ma lüp olmuşlardır. Misafir kafile t | akşam İzmire doğru hareket eda cektir. Sovyet sporcular anıta çelenk koduktan sonra istiklâl marşımızı dinliyorlar, kınımızı hakem gene ofsayt ile'kesi yor. Biz de bir Sovyet akımını kornel ile kesiyoruz. Ihsanm yerinde müdahalesiyle kilen korneri tehlikesiz o ntlatıyoru Kâlecimiz sol açığın güzel bir gütün kurtarıyor. Kalemize bir korner ölü yor. Şimdi hep bizim bale önünde do laşan top taca gidiyor. Cihat, çok güzel oynuyor. Fakat şimdi Sovyetler hâkim oynu yorlar, işte aleyhimize bir korner da ha. Fakat tehlikesiz atlattık, Çekilej topu Lütfi karşıladı, Nuriye gönder di. Artık maçın sonu yaklaştı. o Faka top hep bizim nısıf sahamızda oynanı yor. Müdafaamız boyuna Sol açık Nurinin çekt avuta gidiyor. Top gene Sovyet kal önünde, fakat o muhacimlerimiz faz la çalım yapıyorlar. işiyor. ıkı bir şü İste tam bu sıralarda Sovyetler se ri bir akın yapıyorlar. Kalemizin öni karışıyor ve oyunun son dakikaların > öylece (3) ncü gol Okalemize gi Bu > beyhude mağlâbiyetten karl tulmak için bundan sonraki kısa za mandaki bütün çalışmamız değiştirmiyor. Ve hakkı hiç olmazsa a e lan bu maç da böylece3, hi yetimizle bitiyor. pin .. neticey