16 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

16 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Çocuklar Bugünkü Çocuk sayfasını Okuyunuz 5 kuruş - Telefon: 23572 Japonlar Çini ikiye parçaladı “Şimali Çin istiklâlini ilân etti,, diye Büyük kıtayıda Man- Çuri gibi benimsiyor Bir ingiliz siyasi muharrir bu âreketin yarın bütün Çine teşmil edilebileceğini söylüyor ( Yazısı 2 nci sayfada yy Misir Yetiahdi prens Faruk İngiliz o hapa, nümayişlerini seyrederken... Ya, Mndakişzi, sağda başbakan Nesim paşa solda Mısır ve Sudan fevkalâde komi. seri Sir Hayls Lempton, karısı. Mısırdaki karışıklık Şimdilik bir durgunluk başgösterdi Mısır hükümeti Ingiltereye c verdiği notasında mimi bir iş birliği, egemenlik ve Misırın luslar Kurumuna girmesini istiyordu İngiltere bu teklife müsait cevap verdi. çiazn düncüde)i Italyanlar Şimalde ilerliyorlar Aagabur şehri bombardıman edildi ve bir şehir daha zabtettiler < ( Yazısı 2 nci sayfada ) Sipahi Ocağında dün yapılan cirit ekzersizleri Ciritçiler Takım kaptanı neler söylüyor (Yassı $ ncüde) © 16 Sonteşrin 1935 Cumartesi Seçimde Ingiliz! 11,200,000 muhtelif | vaffakiyetsizliğe uğramıştır. Bugünkü sayımız Sene: 4 « Sayı: 1387 Mürettebat kaptanı suçlu görüyor Kaptan diyorki: “Gemi 15 derece meyletmişti. Karaya gitsek yalpadan batacaktık ,, KAZANCILAR: “Karaya oturabilirdik kazanda 130 diblo istim vardı, diyorlar Kaptan denize indirilenbirinci filikanın iplerini kesmiş, yolcularını denize dökmüş fakat ikinci filika ile gemiden kendisi uzaklaşmış hükümeti kazandı Hükümet partisi partiler 9,BOO,00O0 | rey aldılar Makdonald bu seçimde mebus olamadı İngiliz seçiminin hükümet nam- zetlerinin kazanmasiyle netice- lenmekte olan hesabı şudur: Londra, 15 (A.A.) — Saat 17 de 589 intihap dairesinden alman neticeler bildirilmiştir. Hükümet namzetleri 414 dairede ve muha-| lefet namzetleri de 175 dairede s€- Dün Ege vapuruyla şehrimize gelen kazazede yolcular, mürettebat Hükümet - partileri) “öö'lüğin geminin tell “ memuru Ziya (Yazısı 6 ncıda) Ingiliz devlerile Italyan devleri karşılaşacak mı? Arap gemilerini, Italyanlar, Ingiliz sularında çevirirlerse... (Yazısı ? e Seçimde kaybeden Makdonald 11.200.000 rey ve muhalif partiler 9.800.000 rey almışlardır. Loyd Gorge ailesi yeniden tam olarak Avam Kamarasına girmek- tedir: Loyd George'nin kendisi, oğlu, kızı. Silâhlanma konferansının ölen başkanı Hendersonun oğlu 16 rey ekseriyet kazanmıştır. İşçi muhalefet lideri Atle, par- tisinin hemen hemen 1929 daki durumunu elde etmiş Oolmaktan dolayı memnuyetini bildirmiştir. Eski başbakan Makdonald, mü- şirketi memurlarının hâli pek acıklıdır Bir hafta sonra tarihe karışacak olan Haliç şirketi, gider ayak Son haber Haliç Londra, 16 — Geçen seferki parlamentoda hükümet ekseriyeti 413 kişi idi. Şimdi hükümet an - cak 242 kişilik bir ekseriyet temin edebilmiştir. 31 milyon kişiden 21,6 sı rey vermiştir. Yani halkın yüzde 71,4ü rey vermiştir. memurlarını pek feci vaziyette bırakmış, ikramiye vermedikten baş- ka onları on beş gün de bedava çalışmağa mecbur etmiştir. Zavallılar şikâyet edip duruyorlar. Diğer taraftan şirketin işten çekilmesi Eyüp hattında çalışan otobüsçüleri de endişeye düşürmüş tür. Bu husustaki yazı TI inci sayfamızdadır.