21 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

21 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

24 — Jorj ile Jessi kendilerine verilen toprak altr elbiselerini giyiyorlar 27 — Saray kapısında misafirler selâmlanı - YAR KRALİÇESİ 5 — İki yarasa adam onları şehre götürüyor. 248 — Jessi ile Jorj saraya giriyorlar. 246 — Avankara toprakaltı şehrine muvasalat ları onlara büyük bir heyecan verdi. bekliyorlardı. 249 — Vahalenk ile şehrin ileri gelenleri onlar Dünkü sayımızda yanlışlıkla yukardaki kılışe aşağıya, ve aşağıdaki kilişede yukarıya kanmuştur. Özür dileriz. 353 PARDAYANLAR mek istediğim için sözlerimi kendisini bildirmek üzere sizi seçtim, Kraliçe bu sözleri söylerken Ma | riyyak da onu şiddetli bir (omerakla| seyrediyordu. Duyduğu büyük heye -| can bu kadının annesi oolmasından, bu annenin de hiristiyanlık âleminin en büyük ve muhteşem bir kraliçesi bulunmasından doğuyordu. Ve bu kruüliçenin de, eğer kendisinin (oğlu olduğunu bildiğinden şüpheye düşer- se onu derhal öldürteceği muhakkak. tı, Kont ateşli gözlerini Katerine di kerek bunları düşünüyordu. Kraliçe, kendisini ezen bu bakıştan Kontun yüzünü kaplıyan sari renk . ten hayrette kalarak vücuduna bir ür- perme gelip bir kaç saniye kadar susu tu. Bu sırada kin ve deheştinden si - nirleri gerilen Katerin bu adamın! — Anneciğim, söyleyiniz, beni niçin terkettiniz! demek istediğini hisset mişti. Şüpheler, tereddütler, yeis ve ümit #izlik zihninde çarpışıyordu. Fakat Kont kendini toplıyarak bir hürmet tavrı alıp sakin bir seslet — Haşmetpenah, bana vermek iste diğiniz vazifenin ne olduğunu söyle - menizi beklediğimi ve e emirlerinizi kraliçeme bildireceğimden emin bulu. nabileceğinizi (o arzederim. cevabını verdiği zaman kopmak Üzere bulunan | fırtına gecti. Rahat bir nefes alan Katerin: — Bir şey bilmiyor! Hem nerden haber alabilir ki? Böyle düşüncelerde Bulundu#um için delilik bende, diye düşündü. Kat'i surette emin olduğu için yü - ründe ferahlık ve sükünet (göründü. ——— Adeti olduğu üzere koltuk sandalye sinin koluna dayanarak çenesini elle- rinin içine aldı. Bir saniye bile kont tan ayırmadığı bakışını o belirsiz bir noktaya dalarak düşünmeye başladı. Sonra tekrar söze başladı: — Size söylemek istediğim şey için evvelâ bir başlangınç yapmak isti * yorum. Kont, sizi gündüzün nedimle. rimin önünde Luvr sarayında kabul edecek yerde gece vakti burada yalnız sadık bir dostumun yanında kabul et- tiğim için hayret etmeyiniz: bunda iki sebeb yardır. En esaslı olan ve gerek. se diğer bazı kimselerin Pariste bu * lunuşlarından haberleri olmamasıdır. Sisi ve bu kimseleri düşmanlarınızın eline düşürmek istemiyorum, İkincisi de, sizinle geçecek konuşmamızın giz - li kalması Tâzım gelmektedir. Kont, hürmetle eğildi. Bilhassa kraliçenin “seni ele vermek istemiyo - rum,, sözü Üzerine titremişti. Ah, bu kadın, tanıdığı hain, fesatçı kadın ol. masaydı, kendisini açıktan açığa seve mediği halde bari uzaktan olsun sev - miş olsaydı. Kraliçe sözüne devam etti. — Şimdi öbürlerini tereih ederek sizi seçmemin sebebini o söyliyeceğim, Bu vazifeyi kendi jantiyomlarımdan yahut krallıklardan birine de havale edebilirdim. Çok şükür, Fransa krallı ğı saraymda Jan Dalbre ile konuşabi. lecek iktidarda kimseler vardır, Hattâ Hanri dö Bearnım kumandanlarından ihtivar miralay Andeloye de gelip be ni görmesi için rica edebilirdim, Daha uzağa giderek (diyebilirim ki amiral) Kolinyiki bile böyle bir vazifeyi ka. bul ederdi. Size düşüncemi tamamen söylemiş olmak için şunu da ilâve e . PARDAYANLAR 359 deyim ki bu hususta prens Kondeye| de müracaat edebilirdim. Bütün bun - ların bulunmayışı halinde, doğrudan doğruya Navar kralmdan duyguları. ma tercüman olmasını istemek bence mümkündü. Kendi hayatı için korkusu olmıyan Mariyyak gizlice Pariste bulunan ve Betizi sokağında toplanan büyük Hüg no reislerinin arka arkaya isimlerinin sayıldığını duyunca titredi, Kraliçe bunların Pariste bulun. duğundan haberi olduğunu söyleme * yip yalnız Mariyyakın korkusunu ço. Zaltmak için isimlerini sırasile söy » lüyordu. Katerin maksadına erdiğini anlı - yarak gülümsedi. Deoda bu gülümse. menin farkına vararak ve vücudunun buz gibi soğuduğunu (hissetti, Taşan duyguları bir anda dindi. Artık Ka | terinin oğlu Deoda değil, Jan Dalbre | nin sadık dostu,*Hanri Bearnın oy ud) ve harp arkadaşı Kont dö Mariyyakdr. Kraliçe gene söze başladı, — Evet kont, büyük ve kuvvetli bir hükümetin işlerini yalnız size havale etmek istedim, Her iki krallığın kur » tuluşunu yalnız sizin elinizde bulun.| durmağı arzu ettim. Onun için, yimdi! ye kadar bir çok kahraman kanlarının, bir çok anne göz yaşlarının dökülme sine sebep olan müthiş mücadelelerin önünü almak için bulduğum bir uyus. ma çaresini size tevdi ediyorum. Unut maymız ki ben yalnız bir kraliçe de . Zil, ayni zamanda da bir anneyim. Böyle zamanda, gayet büyük bir tedbirsizlik olan bu sözler. Devdada — kraliçenin oğlunda — derin bir acı uyandırdı. Bu duygu o kadar şiddetli) idi ki Kont bembeyaz kesilerek, eğer! bir iskemleye dayanmış olmasaydı he. men olduğu yere çökecekti, Katerin çok düşünceli olduğundan hiç bir şey göremediyse de Rüjjiyeri onun farkına vararak: — Müteessir mi oldunuz Mösyö! diye bağırdı. Kendisini zorla toplıyabilen Kont soğuk bir tavırla: — Tabii dedi, Kraliçe delikanlıya bir bakış fır . Tattıyan da halinde bir — dışnomallik (gayri tabiilik) göremedi. Rüjjiyeriye doğru bakarak hafifçe omuzları silk ti, Münecimin, oğlunun yüzüde görü * nen acınm farkına vardığını söyle. miştik, Bu acı ise, Katerinin: —. Ben de bir anneyim! sözüyle ayni zamana rastlamıştı. Rüjjiyeri, bu nu anlamıştı. Aklında — Her şeyi biliyor! düşüncesi geç. ti, Onun için şimdiye kadar hissetme * diği bir sevgi ve merakla, Deodanın yüzlinde ara sıra ona acer veren ve bi. ribiri arkasından hızla geçip (giden duygularm izlerini seyretmeğe ve in . celemeğe (tetkike) başladı. Kraliçe sözüne deram ediyordu: — Demin, Jan, Dalbrenin - sizi ne kadar sevdiğini bildiğim için bu h susta sizi seçtiğimi söylemiştim. yö, bu sözde kâfi değildir. Da lasını söyliyeceğim: Navar bu işe yalnız bir vasıta oldu. Size şu * nu söylemek isterim ki, sizi aramaklı « ğıma, seçmekliğime sebep, sizin için bazı düşünce, tasarlayrslarım ölma * sıdır; D anlı, Rüiliyerinin farkedebi » leceği derin bir hayretle: — Benim için bazı tasarlayışlarını