26 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

26 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

A Ey AŞ e A BONN — 1085 HABER — / BARBAROSTA la 5 Mx Lin a Yi Si Tefrika numarası: 77 Yazan:(Vâ Nü) Hangi kadına gitsin ?.. o Hangisine?... İşte, pencerelerden türlü türlü kadınlar uzanmış, “ Sakallı! Hişt! Hişt! Buraya gel!,, diye Türklerin baskınına uğramamak için, kaptanlar ve Marki Fer . nando gemilerine doğru kaçı - yorlar. Markiye getirilen kadın”, papaza kalmıştır. Başpapas, odasında, Emineye De yaplı?... Sarı sırma saçlı, mavi Bözlü genç kız, rahiplerin elinden Mâmusunu kurtarabildi mi? Yoksa kirletilmiş bir tarzda, o yaman İşkencehanelere mi atıldı?.. Do * #an Bey vak'adan haber aldı mı? Baş rahibe nasıl istintak edildi?.. Bütün bunlara cevap vermez - den evvel, yeraltı dehlizlerinde, iki kaptanla, Marki Fernando ile ve kılâvuzlarile beraber yürüye - lim, Kaptanlar: “ — Yakalanmadan kaçabil * sek... diye düşünüyorlardı. Mafki Fernando ise: Margi Fernando ise: “— Zaten ahdım, ilk defa ola” tak Venedik umumhanelerinde : çi kadınla karşılaşmaktı. Yine öy m kala kaya - liklardan bir “oda, içine'çıktılar. “oda,, nın zemini deniz, ta “ Vânı sema idi. Bazı pencereler ise, renkrenk perdelerle örtülmüştü. o Bunlarm içlerinde müşteriler vardı. Kısacası, burası, İstanbuldaki Galatanın eski manzarasını arze- diyordu. Esasen, Galatadaki u “ mumhanelerde İtalyal: olan Ce * nevizli bahriyelilerin âdeti üzere kurulmuş değil miydi? Fernando, bu sokakta yürüdü. Acaba, rüya mı görüyordu?.. Esaret hayatında, daima böyle hayallere kapılırdı. Ellerile, vü - cudünü muayene etti, Lâmise his” si sağlamdı! Uyumuyor... Gördükleri tam manasile hakikat! İşte, kadınlar onu çağırıyorlar: — Hişt! şst! Buraya gel! | Vücudünde bir atılma var! Şeytan diyor ki: — Haydi!... Ne duruyorsun?... İleri.. Şu tombalak kadın senin ola bilir!... Fakat, gözüne, öte yanda geniş kalçalı, iri yarı bir mahlük daha ilişiyor. — Buna mı gideyim yoksa?.. Daha öte vanda. kızıl saclı bir kadını. Akdenizdeki kızgın güneş halinde ona doğru sanki şuleler saçıyor. Bir dükkânm önünde, iki zen- tard, işte burada gizliydi. saptanlar, tayfaları harekete ge! tirdiler, Yarım saat sonra, müsait | ir hava ile yola düzeldiler... Bir âçük Türk kırlangıcına (9) rast ladılar, Kısa bir muharebeden Sonra batırarak içindeki insanlar- &n kir kısmını esir aldılar, Zim Sirlere vurdular, Sonra, tamamile arızasız ola” tak yollarına devam ettiler, Venedik UMumhanelerinde Altıncı gün... Venedik. Hiç bir yere uğramadan bura» | 1? Yarmışlardı. Marki Femando, talya sahillerinden geçerken, A- olu kıyılarındakilere nisbetle — daha serbest kılıklı olan ka “ lara uzaktan uzağa bakmış, Söğüş geçirmişti. dağ evet, işte, gondol, onu, a- çi kız oturmuş. Beyaz dişlerini göstererek gü” lümsüyorlar: — Hst! Hşt! Sakallı! Buraya Buraya! Esaret hayatındayken, zenci kadınlardan bir vapur dolusunun İstanbula nakledildiğini görmüş de, ne kadar coşmuş, heyecan * lanmaştı. onu çağırıyorlardı İşte o zaman hayal olarak bü - tün bu kadınlar şimdi hakikatti!. Hangisine elini uzatsa yakalı - yabilirdi! Ve onlar, kendisini ça” ğirryordu: — Het! Hşt! Sakallı! Buraya gel! Bak, ben ne güzelim! Fakat, o, Baridan'ın eşeğine dönmüştü, Meşhur fıkradır: Eşek susamış. İki yanına iki koğa dolu- su su koymuşlar. Onu mu içeyim, bunu mu içeyim derken karar ve" rememiş. Tereddütten ölmüş... Fernando da ona benziyordu. Şu kalm bacaklı, tombul kollu kadmamı? Şu kırmızı ve kalım dudaklıya mı? Bu kısa boylu şişman mı? Şu ince uzun zayıfa mı? Şu mavi gözlü, sarı saçlıya mı? Şu baygm bakan Süheylaya mı? Dekoltesini mübalâga ile açıp inadına omuzunu gösteren şu çe” vik hareketli kadına mı? Esmerin tadı varmış! Şu İspan- va akli, düz siyah saçlı kadma mı , iş Hangisine? C Hangisine gitsin?... Artık acele etmiyordu... O, her ne kadar uzun yıllar kadın hasreti çekmiş bir erkekse de, ondan da” ha evvelki yıllar, çapkınlıkların türlüsünü yapmış, zevkleri inceli * ğine ulaşmıştı. Bu kadın bolluğu arasında eş- ki huyları tepti, şöyle bir düşün * ceye kapıldı: (Devamı var) Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu Şimdiye kadar zengin e binlerce kişiyi tmiştir. 2.ci keşide 77 7. ci Kânun 935 dedir Büyük Ikramiye : 30.000 Liradır Ayrıca: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiye- lerle (20.000) liralık bir mükâfat vardır.. edilmiş diğer esilerle birlikte alk Yosun ve çürük yemiş ko Venedik rıhtımlarına bıraktı. O; buralarını karış karış bili - rd. Zenginlik ve huvardalık Kananmdı z a şu gemici meyhanele - Tinda, azmı gitar çaldırmış ve şa 1 Pin: içerek şu dükkânda girip çı ill âz mı seyretmişti?.. tiz kknlar, gemici umumhane Ydi, Hepsi de, yüksek kârgir ların, altında, pencerelerini, esenlerin iştahalarını celb için Smışlardı. hi önlerinde renk renk sü - iki, , renk renk giyinmiş bazan G ; üç kadm oturmuştu. kayd Hİ Hişt - diye çağırıyor AŞ İstanbul asliye birinci hukuk mah - kemesi haşyazganlığından : Hazinedar çiftliği sahibi Hüseyin tarafından Yeşilköyde mukim Osman Nuri aleyhine açılan ve Bakırköyünde Sakız ağacında Taş Han caddesinde tapu senedile mutasarrıf olduğu ar. saya müddelaleyh tarafından teca - vüz ve müdahale edildiğinden bahisle müdahalenin men'i ve zarar o ziyanm müddeialeyhden tahsili talebini müte. dair olan davanm yapılan muhakeme. sinde: Davacınm tapu senedile uhde- yi tasarrufuna geçen dört dönüm bir AKL EE A GT AE Ee evlek mahallin müddeialeyhin arsası. na ilhak olunduğunu tahakkuk et - mekle mezkür mahaldeki müddeinin yarı hissesine müddealeyhin tecavüz ve müdahalesinin men'ine kabili tem. yiz olmak üzere 11—10—935 tarihinde i karar verilmiş ve mezkür kararin mü. maileyhe kanunu omezkürun 407 nci) maddesi mucibince ilânen ihtarı ten . sip kılınmış olduğundan müddenleyh Osman Nuri işbu ilânin ferdasından itibaren müddeti kanumiyesi zarfında turuku O kanuniyeye tevessül etme .! diği takdirde mezkür (lânm kesbü kat”) İyyet eyliyeceği ihtar olunur. MUZİ Londradan yazılıyor: Öi Cenaze törenlerime mahsus elbiseleri giymiş ağır başlı ve ciddi / suratlı bir bay geçen gün Londranın Southgate mmntakasında Vilyansların O köşküne giderek kapıyı çaldı. İçeriden çığlık ve başka gürültüler işitiliyordu. Bu bay içini çekti. Çünkü ölü için & dökülen göz yazları, koparılan feryatlar zavallı- ya çok dokunuyordu. Kapıya bir daha, daha hızlıca vurdu. Güler yüzlü genç bir kadın kapıyı açtı. Ciddi yüzlü zat da: — Madam ben ölünün cesedi için geldimi... dedi. Genç kadının gözleri faltaşı gibi a- çıldı; şaşkınlıktan ağzını kapıyamadı: — Niçin geldiniz... Niçin?.. — Ölen Mister Vilyams için!... Genç kadın bu sefer kahkahalarla gülmeğe başladı ve evin içine başını çe- virerek: — Hanri, cancağızım, buraya gel- senel.., Diye bağırdı. Güler yüzlü genç bir delikanlı ka- pıya geldi. Yabancı da yeniden ağzmı açtı: — yaşamıyor mu? Bu da ne demek? Daha &vleneli iki saat olmadı.. Bu sözleri de Mister Vilyams bağı- rarak söylemişti, Hem de yaşadığınm şok kuvvetli bir delili olmak üzere güç- Tü ve sağlam vücudu, sevinçten gülen yüzü ile orada duruyordu. «. | Misafirlerden birisinin sesi işitildi: ——— e m. Baylar, Gençler Hiç bozulmıyan TEKSAYT prezer- vatiflerinden daima cebinizde bulun sun. Teksayt ancak orijinal zarflarda satılır, Naşit — Ertuğrul Sadi Şehzadebaşı TURAN Tiyatrosunda Ba gece sant 20,00 da Onlar ermiş muradına Vodvil 3 perde Nakili: Bedin Her tarafa tramvay, Telefon: 22127 İstanbul Betediyesi Şehir Tiyatrosu Bu akşam saat 20 de Fransız tiyatrosu HALK OPERETİ Bu akşam 20,30 da BAY - BAYAN Büyük operet Son Hafta Yazanlar: Mahmut Yesari ve Necdet Rüştü. Müzik: Sezai ve Seyfeddin Asaf, | Gişe gündüz açıktır, Telefon: 41619) Fiyatlar: 25 — 50 — T5 « 100 Loca: 400 — 300 Bu akşam: SEVDA OTELİ Pek yakında: TELLİ TURNA elan! a ra ep 9 AA ADAM Londra polisini şaşkına çevirmiş bulunuyor / 5 P Bi — Kaç zamandır herkesi altadan kö-” tü şakacınn işi olsa gerek! İl Ciddi suratlı bay içini çekti, af di- | ledi ve az ötede bekliyen siyah cenaze © arabasma yaslı bir tavırla yürüdü. ... Londrada kaç aydır türeyen muzibin birisi böyle münasebetsiz şakalarla hal. ği kı taciz etmektedir. Geçenlerde tem- yiz mahkemesinin reisi sabahleyin kah- valtı ederken telefonun zili acı acı çale mış, adamcağız sofra başından kalker rak telefona koşmuş ve makineyi ku- | lağına koyumca: J — Burası (Skotland Yard) dır, Yük sek şahsiyetinizden kurşunla öldürme ğe dair bir vaka sormak istiyorduk da.. — öldürmek mi?.. — Evet! Leydi Hevartı (o kurşunla di öldürdükten sonra kaçan hırsıza dair.. | Böyle bir vaka olmamıştı bile! Nite- kim Londranın emniyet direktörlüğü 0- lan Skotland Yardda böyle bir telefon Bu herifin © Londrada yapmadığı muziplik kalmamıştır. Kaç papası te | Tefonla nikâh kıymak için muhtelif ev. | lere göndermiş ve zavali: adamlar git: | tikleri yerlerde fevkalâde mahcup ol : muşlardır. N Bu adam yalnız telefonla değil, mek tupla da birçok muziplikler yapmakta. dır. Geçenlerde Londrada ne kadar İş- siz varsa belediye başkanlığı tarafmdan kendilerine kışlık kömür için parâ dağı- tılacağına ve muayyen günde belediye (|| ye baş vurmalarma dair mektuplar almıştır. O gün belediye binasını yüz“ | lerce kişi istilâ ederek bütün memurla. rı şaşırtmışlar ve güçbelâ dağıtılabilmiş- lerdir. Polis bu adamı çok şiddetli aramak İ ta, fakat bir türlü ele geçirememektedir. | .. 4 Açık teşekkür Geçirdiğim kaza dolayısile söz, yanı ve telefonla hatırımı soran ve gerek evime kadar gelmek zahmetine katla. nan dost ve arkadaşlarımla spor 808. yetelerine ve onların sayın delegeleri. ne, kaza esnasında ilk evvel imdadr. ma yetişmek suretile hana çok büyük bir iylikte bulunmuş olan Feneryil . maz kulübü genel kaptanı Bay Talât Üzışiğın derin teşekkür, sonsuz saygı ve minnettarlıklarımı o gazeteniz yo. luyle açık olarak beyan ederim. vi İstanbul İdman Bölge Sekreteri e Halit Tüccerbaşıoğlu ; AKŞAM POSTASI DARE EVI Istanbul Ankara Caddesi Posta kutusu: Istanbul 214 Telgraf adresi: Istanbul HABER Yazı işleri telofonu : 21872 idare ve llân 424810 ABONE ŞARTLARI Türkiye Ecsebi Senelik 1400 Kr. 27004r, S aylık 730 « 1450 ,, 3 ayık 409 & &co tavuk *S9 » 309 / İLÂN TARİFESİ Ticaret Hânlarının satır, | Resmi anların" 10 MÜRUZ? Sahibi ve Neşriyat Müdürü; Hasan Rasim Us Basıldığı yer (VAKIT) matbaas;