29 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

29 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

» Ozması benden Şehir stadı ve sahasız kulüpler Kaç senedir, sözünü işite işite İlmışınız dır. Kimbilir daha kaç sene dah» h bıka bıka işiteceksiniz. Belediye bütçesinden şehir sta-| Yapılacak diye her sene avuç a- j Yuç para harcanıyor, yüz binlerce Kiralık, istimlâkler yapılıyor, fakat! | ir stadının, daha kaç sene son- *a yapılacağı bile belli değil!. O zaman koparılan bütün pata Ulara rağmen, belediye şehir sta- bu iş için İstanbulun en (kör) rinden birisi olan Yenibahçe- Yapmağa karar vermişti. İşte bugün mevkii tatbike ko-| tan bu karardan, hiç bir zaman Mifade edilemiyecektir. * # : Bu sene lik maçlarının başın- dan beri, göze çarpan en mühim hödişe, senelerden beri birinci k'i- Menin en iyi takımları olan, İstan İulepor, Vefa, Süleymaniye gibi belli başlı klüplerin, çok idmansız arr, ve kabiliyetlerinin yarı- *mr bile gösterememeleri oldu. #in esasını ararsak her sen>| Mevsim başında böyle oluyor. Bu klüpler, asıl varlıklarını lik! Maçlarını ancak ikinci devresin-! © gösterebiliyorlar. Çünkü, İstanbulsporun, Vefa-| © Süleymaniyenin sahaları yok- , İstanbulsporundaki mühim mev ne rağmen, resmi maçlar o!- , bu zavallı klüpler idman Yapacak bir saha bulamazlar. Ve İşte böylece, bu sene olduğu gibi, Mevsim başlarında, ikinci küme « birinciye yeni geçmiş takım - har karşısında bile muvaffakiyet - tizliğe uğrarlar. Bu, kabiliyetsizliklerinden de: ; çalışma ve hazırlanma imkân, . larından doğmuş bir iş- » » Sporun esası sahadır. Ve bü Mor teşekkülü, terakki için mu Makkak bir sahaya muhtaçtır. * İstanbulda, yukarda yalnız ü; taslılarının ismini yazdığım daha Se klüpler vardır ki, sahasızlık Yüzünden inkişaf imkânı bulam»- Yorlar, Bereket, yerleri müsait o- an teşekküllerden bir kısmı, ta- Mamen başlarında bulunanların Hahağ gayretleriyle, ufak tefek sa-| İacıklar yapabilmeğe muvaffak | “İmuşlardır ki, bugün ikinci kü birinciye çeçen ve güzel Muvaffakiyetler göstermek imkâ - İ bulan dört klüp bunun en gi misalidir. . ” Taksim, Kadıköy, ve Beşiktaş b Madları, bugün İstanbuldaki ihti- ın mühim bir kısmı temin et-| oluyorlar, | © Şimdi, günün en büyük ihtiya: © İstanbul tarafında, Sultanah- veya Beyazıt gibi merkezi bir Yerde, yukarda ismini saydığımız İç stad büyüklüğünde yahut bun- » lara yakın bir stad yapabilmek- tir. İşte, 40 — 50 bin liralık bir masrafla yapılacak böyle bir saha, İstanbul klüplerini, bugünkü müş- kül vaziyetten ancak kurtarabile- cektir. AKI Bugün İstanbuldaki saha ihti- yacı, bir gösterişten başka hiç bir işe yaramıyacak olan Yenibahçe- de yapılacak muazzam ( |) bir stad değil, belli başlı her semtte küçük, fakat bol stadlar kurmaktır. Hattâ Beyazıt veya Sultanah mette yapılması icap eden büyük çe stadı kurduktan sonra, buna da ihtiyaç yoktur. Belediyenin bugün klüplerin fakir bütçeleriyle bakım sız bir halde kalmış bir çok saha- lara yardım etmesi, bunları ıslâh etmek imkânını hazırlaması da bu ihtiyacı tamamiyle yerine getire-! bilir. ... Mademki belediye Yenibahçe de, istimlâk için şimdiye kadar s0: kağa bu kadar para dökmüştür, belediye reisi ve şehir meclisi aza- larının, İstanbulun spor ihtiyacını anlamaktan uzak kalmaları yü zünden bugüne kadar harcanan bu kadar paranın ziyan olmaması için de, Yenibahçede bugüne ka dar istimlâk edilen yerin imkân: nisbetinde, orta boyda bir saha yapılması ve böylece burası da, semtin ihtiyacına uygun bir hale konarak, bundan sonrası için, şim- di her sene istimlâke harcanan pr- raile, diğer sahalara yardım edilmesi, İstanbul sporu iğin ya- pılacak yegâne faydalı iştir. Bugün açık bir hakikattir ki, İstanbula muazzam, fakat tek bir stad değil, 4—5 tane 15—20 bin kişilik ve birçok da küçük küçük sahalar lâzımdır. Yenibahçeye beyhude harca - nan paralar için de tek söz (Zararın neresinden dönülürse, kâr oradadır) düsturudur. izzet Muhiddin APAK “a.sansansae. ollimpiyatlara hazırlık olmak . üzere Fransız atletleri arasında bir jimnas. tik turnuvası yapılmıştır. Bu turnuvaya Fransanın her min - takasından atletler iştirak (o etmiştir. Müsabaka çok sıkı olmuş ve çelik gibi vücutların yaptığı güzel o hareketler seyirciler tarafından takdir ve alkış- lar ile karşılanmıştır. Birinciliği Armand Solbach kazan» maştır. Esasen bu jimnasik birinci de. fa olarak 1922 senesinde Fransa şam- piyonluğunu kazanmış. 1926, 1927 ve 1929 senelerinde yapılan müsabakalar. da da bu ünvanı muhafaza etmiş idi, İkinciliği 5 puvan farkla Rovsseu almıştır. Rovsseau'un barfikste has - muna nazaran biraz zayıf oluşudur ki ona birinciliği kaybettirmiştir. ç Yukardaki resimlerde milsabakalar esnasında alınmış en güzel enstanta. neleri görüyorsunuz. Güreş Birincilikleri T. 1 CL İstanbul bölgesi güreş heyeti başkanlığından: 1985 — 1936 yılı bölge güreş birin - cilikleri müsabakalarına ( 1—12—1985 pazar günü Güneş kulübünün Kumka- pıdaki Istanbul bölgesinde devam €- dilecektir, 1 — O gün 79,57 ve ağır siklet mü - sabakaları yapılacaktır. 2 — Tartı saat 10 dan 11 e kadardır. 3 — Müsabakalara tam saat 11 de başlanacaktır. 4 — İştirak edecek Yisanslı olmaları şarttır. Güreş heyeti görülen lüzum üzeri- ne 712. 935 pazartesi günü İstan - bu bölgesinin bulunduğu Beyoğlu hal- kevi binasında tam saat 5 de toplana. caktır. Heyetimiz azalarının o gün ve saatte mutlak surette hazır bulunma - Tarmı dileriz. güreşçilerin TENİSTE Müsabakanın sonunda, galip kaleden atlıyarak rakibinin elini sıkmak isteyince!.. Lik maçlarının bu haftaki programı 30 . 11-935 Cumartesi günü yapıla- cak B takunları maçları şarnlardır; FENER STADI: Alan gözeüsü: Şazi Tezcan. Fenerbahçe — Anadolu B takımla. I, Ss. K. Atletleri 1, S.K. - İstanbul Su sporları klübü atletizm kaptanlığından: İstanbul atletizm heyetinin 29 11.935 gününden itibaren faaliyet- te bulunduğumuz Şişli sahasındı antrenörler nezareti altında koşu- lar tertibine başlamasiyle esasei heyetin vazifesini kolaylaştırmak amaciyle tertip etmekte olduğu” muz koşuları bu sahada tatile A- nadolu yakasındaki gençleri hare-| kete getirebilmek için koşularımı- zı gelecek haftadan itibaren Göz. tepede Hilâl, Beykozda Beykoz,! Modada klübümüz lokalinde baş- lıyacak şekilde tertibe karar ve”. dik. Yürüyüş faaliyetlerimize eskisi gibi Şislide devam edilecektir. BU HAFTAKİ FAALİYET 1 — Halkevi yürüyüşüne hazır posundan başlıyarak Mecidiye kü-| yü — Zincirlikuyu — Su terazisi — Ayaza kasrı — Maslak istika- metinde takriben 12.000 metrelix bir mesafe dahilinde yapılacak- tır. İ 2 — Yürüyüşe klüplere bağlı ve ya bağlı olmıyan herkes iştirakt: serbest olup iştirak edeceklerin saat 10 da soyunmuş olarak bulu” mak üz»:s Şişli tramvay deposun da hazırlanan salonda toplanma- ları rica olunur. 3 — Yürüyüşe Balkan oyunları hakemlerinden ve beden terbiyesi öğretmenlerinden Bayan Mübes. cel Namıkla Bay Naci Erkonya önderlik edecektir. rı saat 13,90 hakem: Şazi Tezcan,.. Istanbulspor — Eyüp OB takımlar saat 15,15 hakem: Şazi Tezcan. ŞEREF STADI: Alan gözcüsü: Samim Talu Topkapı — Hilâl B takımları saaf 13,30 hakem: Samim Talu,. Beşiktaş — Beykoz B takımları saaf 1515 hakem: Halit Özaykal, TAKSİM STADI: Alan gözcüsü: Saim Turgut, Vefa — Süleymaniye OB takımları saat 13,30 hakem: Feridun Kılıç, Galatasaray — Güneş B takımları saat 15,15 hakem: Bahaddin, 1.12 - 935 birinci kânun pazar gir | nü yapılacak A takımları maçları; FENER STADI: Alan gözcüsü. Ahmet A. Göğdün, Kasımpaşa — Beylerbeyi A takım. ları saat 11 hakem: M. Reşat, İstanbulspor — Eyüp A takımları saat 14,30 hakem: Sabih, Fenerbahçe — Anadolu A takımlam lık olmak üzere Şişli tramvay de-| Saat 1245 hakem A.A, Göğdün. Yam hakemleri: Feridun Kılıç, Tahsin, ŞEREF STADI: Alan gözcüsü: Salâhaddin Mizanoğ» lu: Altınordu — Karagümrük A taktm« ları saat 11 hakem: Şazi Tezcan. Topkapı — Hilâl A takımları saat 14,30 hakem: Sadi Karsan. Beşiktaş — Beykoz A takımları saat 12.45 hakem: İzzet Muhiddin Apak. * Yan hakemleri: Talât Delidağ, İzzet Asaf, TAKSİM STADI: Alan gözcüsü: Muhtar Oygur. Haliç — Anadoluhisar A takımları saat İl hakem: H. Galip Ezgü. ş Vefa — Süleymaniye (A takımlaşş saat 12,45 hakem: Suphi Batur. Galatasaray — Güneş A takımları s8“ at 14,30 hakem : Nuri Bosut, 7