13 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

13 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

li AA. AR ve an ae N AN ova —ş MAN Çekler tudbolda Hergün biraz daha ilerliyorlar Eskiden Çekoslovakyada futbolj denilince akla yalnız Prag gehri ge * lirdi, Son zamanlarda Çekoslovakya » Nin Kladno, Kolin, Rostejov gibi di.| Ker şehirlerinde de futbol çok ilerle -| MİŞ ve bu şehirler bügün (Çeklerin futbol merkezi sayılan Prag İlere. kabet edebilecek ve boy ölçüşebilecek bir hale gelmişlerdir. Pizen'nin - Viktoria ve Sk Plzen takımları bu meyanda gösterilebilir. | Şehirler arasındaki bu rekabet dolayı | Sile mağlar dâha sıkı cereyan etmek - te ve daha fazla bir alâka uyandır :| Maktadır. Maahaza Sparta ile Slavya dün olduğu gibi bugün de Çeklerin €n kuvvetli takımları olarak başta Zelmektedirler. Spartanın şöhreti bu sene merkezi Avrupa kupasını kazandıktan sonra bütün bütün artmıştır. Sparta bu sene de lik maçlarının başmda gitmektedir. On o müsabaka Yapmış ve 18 puvan kazanmıştır, Çek. lere has olan yerden ve kısa paslar 1.| le müselles kurarak ilerlemek sistemi en iyi tatbik eden takım (şüphesiz Spartadır, Merkez muhacimi iki yan Neyediy ve Tajicek ile hücum hattında en avuca sığmaz bir kuvvet teşkil etmektedir. Slâvya maalesef eski yıldızların- dan bir çoklarını kaybetmiş ve bunla. dolduramamıştır. Sroboda, Puçlar artık ihtiyarlamış ve takım - rın yerini de elân Yerlerine geçen Tenisek, dan çıkarılmıştır. Yerlerine giren genç oyuncular ise istikbâl için bü. yük ümitler verdikleri halde henüz daha iyice pişmemişlerdir. Bu yüzden Slâvya tasnifte üçüncü gelmektedir. Sparta ile aralarında iki puvan fark vardır, Lik maçlarının bi.| rinel devresi bitmiş olduğundan ikin- ci devresine başlanmak üzeredir. Braine| ingiliz Barker Dünyanın en iyi fudbolcusudur İngiliz milli takımının merkez mu avini Barker'in bügün dünyanın en yüksek fulbolcusu olduğunda o bütün futbol münekkitleri müttefiktir. Merkez muavin gibi nazik bir mevkii işgal eden Barker karşısında oynamış olan gerek Avrupanın ve ge. rekse İngilterenin en meşhur muha - cimlerine göz (açtırmamış ve onlara adım attırmamıştır. W sistemini bir sanat haline geti. rerek oynıyan Barker takımda müda- faanın olduğu gibi muhacim hattınm da ruhunu teşkil etmektedir. Barke iri yapılı ço seri ve mukavemetli bir oyuncudur. Topu yalnız o ayağile değil kafasile de istediği noktaya — açıklara bile — atabilmektedir. Her akını kesen ve her mukabil a-| kında hisse iştiraki olan bu futbol ha. rikası kendi mıntakasının öyle bir hü-| kümdarıdır ki onunla kimse boy ül - çüşebilecek bir iktidarda değildir. Teniste Isveçliler : Alma. .ları yendiler Almanların İsveçlilere karşı ha.| kikaten hiç şansları tutmuyor. İsveç Üler atletizm ve futbolde Almanlar. dam üstün olduklarmı £ gösterdikten Sonra bu sefer teniste © galip gel . mişlerdir, İ dünyanın en iyi Perryden sonra teniscisi şlarak tanılan Von Gramm'ı| İsveçin Sehroeku yenmiştir, | Beş müsabaka üzerinden üçünü İsveçliler ikisini de Almanlar kazan -| Mışlar neticede İsveçliler galip gel - mişlerdir. Almanlanm ümit edilme - dik bu mağlübiyeti (o tenis âleminde hayretler içinde karşılanmıştır. 'Unutul e Sovat yaşamaktadır. r. i başlamıştır. iyonu Max Saer, şampiyonluk tacını kaybettikten yenilince büsbütün gözden düştü ve bir çok eski. gibi çoktan unutuldu. İşte, bir zamanlar bir kral kadar tantanalı ve Meşkur bir ömür sürdüğü bu yuvarlak kürenin kalabalık yerlerinde şimdi ken İne kimsenin ehemmiyet vermemesine tahammül edemiyen eski şampiyon, Kalirorniada, ıssız çiftliğine çekilmiş, orada, sessiz ve insanlardan uzak bir Şimelling, Döğüşürken Amerikaya gidiyor Max Schmelling, iki hafta için Nevyorka hareket etmiştir. Bu u- zün seyahati sırf Nevyorkta 15 kâ- nunuevvelde Joe Lowis ile Paolino arasında yapılacak müsabakayı seyretmek maksadile yapmakta - dır. Bu suretle Sehmelling şöhreti dillerde destan olan zenci boksö” rünün nasıl döğüştüğünü yakın - dan görecek ve müstakbel hasmı- nın döğüş sistemini iyice tetkik edecektir. Amerikadan avdetinden evvel boks şampiyonu Raddock ile maç yapmak üzere mukavele imzala * ması ihtimali de varid görülmek - tedir, YE EE NN Şimdi en yakın arkadaşları çif likte ki hayvanlardır. Ve en büyük zevki sa- ları ineklerden süt sağmakdır. kendisini büsbütün unutturuncaya kadar İacağı bu çiftlikte, geçenlerde bazı vefalt arkadaşları Max'ı ziyaret etmiş. İşte bu yerde Max, barlarda giydiğive felâketine sebep olan eski hayatla etmek için başına silindir şapkası giymiş ve bu kıyafetle ineğini sağma. | duktan sonra | Joe Luis'i görmek için Eski olimpiyat gülle ve halter şampiyonu olan ve bugün Fransanın en güzel atleti seçilen Andu Rolet fevkalâde plâslik bir vücude ve ahnk tar bir adaleye maliktir. Erkeğin vü- cut güzelliğinde en güzel bir nümunce- si olarak gösterilmektedir. VOLEYBOL | Moskova Beyoğlu Halkevi muhteliti turnuvası mühim Parise gidiyor safhada Yüz on altı karşılaşmanın sonu, Parisin Rasing kulübü ile bir maç yapmak üzere, Meskovn muhteliti ya. na yaklaşıldığı bu sırada, üçüncü kında Parise gidecektir. İki takım ii, Maks Şimeling Fudbol topları ngilterede Daha ağır ve büyükmüş Avrupa ile İngiliz takımları ara . sında yapılan maçlar münasebetile or taya garip bir mesele çıkmıştır. Av - rupalılar İngilterede oynanan topla -| rm daha ağır ve büyük olduğunu id. dia etmekte İngilizler de buna hak ver mektedirler, l Avrupalılar İngilteredeki mağlü- biyetlerini kısmen tevil için topun a - ğrılığından ve büyüklüğünden şikâ . yet etmekte ve böyle bir topla oyna - maya alışmamış olduklarından bu - nun kendileri için bir hendikap teş - kil ettiğini ileri sürmektedirler, Av - rupaya turneye çıkan İngiliz profes- yönelleri de şayet yenilirlerse mağlüb' yetlerini topun küçüklüğüne ve hafif liğine atfetmektedirler. İşte Almanya da mağlübiyetinin | sebeplerini izah ederken İngilizlerin) futbolde üstat olduklarını itiraf et- mekle beraber, ayni nazariyeyi yürüt- mektedirler, sınıf takımlar arasında Teoman Mühendis, Robert Kolej, ve Jan.| darecileri arasında cereyan eden mü- zakere neticelenmiş ve müsabakanın dranski diğer rakipleri açmış bu. lunmaktadırlar. yapılması kararlaştırılmış olduğun - İkinci kümeye Beyoğlu Halke-| dan lâzımgelen müsaadenin verilmesi vi ve Kurtuluş takımları önderlik | için beynelmilel federasyona müra - etmektedirler. Birincilerde ise Ga-| caat edilmiştir. latasaray ve Mühendis kupaya çe kişeceklerdir. Kat'i netice nihai oyunlarının oynanacağı 29/12/935 pazar gü- nü anlaşılacaktır. 3 üncü sınıf: Teoman İtalyan okuluna, Jan- dranski San'at okuluna, T. Y.Y. K. Beyoğlu Spora, Robert Kolej Da- rüşşafakaya, Teoman Altın Ordu- ya galip. 2 inci sınıf; Barkohba Galatasaraya, Be - yoğlu Halkevi Dağcılık klübüne Bu mevsimde sahaların buz ve karla örtülü olması dolayısile Rus. yada futbol oynanamadığından oyun. cuların maça birkaç antrenman ya - varak hazırlanmış bir halde çıkabil meleri için Moskova futbol liki şu şe. kilde hareket muvafık görmüş! ; Sparta ve Oynamo kulüplerinden seçilecek yirmi beş, otuz kadar oyun * cu Pariste 20 kânunuevvelde bulun » mak üzere Moskovadan hareket ede « ceklerdir. edilmesini Maç 1 ikincikânunda yapılacağına galip- nazaran oyuncular sekiz on gün kem. 1 inci sınıf: İ di kendilerine antrenman yapacaklar Beyoğlu Spor T. Y. Y. K. uşa| ve Rasingile yapacakları müsabakaya hazırlanacaklardır. galip. p Bu mevsimde, Paris bazan sis nnde kalir, İste geçenlerde bir Bazar Poe risi, gene böyle sis basmış ve o srada oynünan lik maçları, yukarıki resimde görüldüğü gibi 10 metreden inaan'avın seçebileceği bir sis tabakası altında oy. | Bizim tuhafımıza giden, böyle göz gözü görmez bir sahada hakem » lerin nasıl maç yaptırdıkları, - takımla