23 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

23 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Şeref stadında istan bulspor: 2 Süleymaniye: 2! Şeref stadındaki ilk müsabaka bi. rince kümeden İstanbulspor ile Sü - leymaniye arasında hakem, 1, Muhid. din Apak'ın idaresinde oynandı. Ta - kımlar şöyle teşkil edilmişti. İstanbulspor: Osman — Samih, Faruk — Or - han, Enver, Zeki — Tevfik, Seyfi, Si.| nasi, Nevzat, Nihat — l İstanbulsporlular Hasan, Sabih,| Aziz, Reşat, İsmailden mahrumdular, Mecdi — Ruhi, Ne. ! simi — Suat, Orhan, Reşit — Rauf. Mustafa, Ali Ali, Dâniş. Doğan. Oyun hızlı başladı fakat her iki târaf iyi oynıyamıyor. 6 ımcı daki - kada Süleymaniyenin bir hücumu ha- tah durduruldu. Hakemin verdiği ce zadan icstifade eden Ali sıkı bir şüt . le Süleymaniyenin ilk sayısını yaptı, Bu gol Istanbulsporluları çalışmağa sevketti, Fakat müdafaanın eksik ol: ması yapılan hücumlarda müessi o! lamiyor.. Devre ortalarma doğru İs.! tanbulsporun soldan yapılan bir hü -| cumu ceza çizgisi İçin hatalr durd İ ruldu. Hakem penaltı verdi. Fakat Enver bu fırsattan istifade edemiye - vek topu kalecinin eline atlı, Bü tehli. keyi atlatan Süleymaniyeliler — biraz sonra kalecileritin hatası yüzünden beraberlik gölünü kendi o kendilerine vaptılar, Vaziyet 1—1 oldu. Devre son larma doğru Enver güzel bir vuruşla İstanbulsporun ikinci golünü (yaptı Devre de böylece 2—1 İstanbulsporun galibiyetile bitti, İkinci devrede ayni şekil de de . İ vam etti, Bu devre ortalarında ha - kemin verdiği penaltıdan Ali Süley - maniyenir, ikinci beraberlik o sayısını yaptı. Biraz sonra İstanbulspor sağ açığının gidişini hatalı bir sekilde dur duran Süleymaniyelilere hakem gene penaltı cezası verdi. Bu fırsatı da Sa. mih topu kalecinin eline atarak kaçır. dı, Ve oyun da 2—? ye beraberlikle - bitti. Dün Süleymaniyenin çok (canla; başla çaoıştığı görülüyordu. İstanbul; spor da bütün çalışmasına rağmen ta. kımın eksik olması yüzünden kombine bir oyun çıkaramadı ve iki de penaltı| kaçırdı. İşte bu vaziyetten sonra, maç, oyunun 'âam hakkı olan Mİ bitti, Beşiktaş: 3 - Vefa: İkinci ve son maç Beşiktuş — Ve.) vefanın genç kalecisinin ellerinde ka-| yen fa arasında oynandı. Geçen hafta dur. gun bir oyunile Hilâle 2—3 galip ge- len Beşiktaşlılar Ankarada bulunan Hakki ve Nuriyi aralarına alarak şöyle bir takım teskil etmişlerdi. Mehmet Ali — Mığır, Nuri — Fa- ruk, Hüsnü, Fevzi — Hayati, Hakkı, Muzaffer, Şeref, Eşref. «“Büna mukabil Vefalılar da Muh. teşem ve Halüktan o mahrum olarak şöyle teşkil edilmişti. | Muvahhit — Ragıp, Süleyman — | Müstafa, Hüseyin, - Münir — Necip, | Rıdvan, Gazi, Lâtif, Ahmet — Hakem Kemal Halim. Oyun Beşiktaşm hücumile başla. dı. Vefalılar buna mukabil hücumla cevap verdi. Beşiktaş (kalesine inen Vefa omuhacimlerinin ilk (tehlikesi korner ile nihayetlendi. Sağdan gelen kornerden Rıdvan Vefanın ilk sayısını yaptı. Bu gol Be siktaşlıları harekete getirdi. Hakkı ve Şerefin müteaddit şiltleri ya avuta gi. diyor veyahut da cok (güzel oynıyan lıyordu. Vaziyet devre ortalarma ka- dar böyle gitti, Nihayet Beşiktaş hü. cumları fazlalaştı, Ve soldan kaleye giden top kale önünde bir karışıklık yaptı. Ba fırsatı kaçırmıyan o Hayati Beşiktaşın beraberlik sayısmı o yapt. Devre böylece 1—1 beraberlikle bitti, İkinci devre haslangrer o Vefanın çalışmasile geçti, Dakikalar ilerledik- çe Beşiktaşın hücumları tehlikeleşi . yor. Nihayet 15 inci dakikada Şeref güzel ve sıkı bir şütle Beşiktaşın ikin. <i gölünü yaptı. Biraz sonra da Şeref. ten Hayatiye “ve ondan da Takkıya gecen top üçüneü defa Vefa ağlarına takıldı, Ve oyun da (Beşiktaşın 1I—5 galibiyetile bitti. Günün en muvaffak! oyuncusu Vefanın genç kalecisi Mu- vahhit idi. Dün Besiktaş takımının iyi bir oyun cikarmamasına orağmen (oVefallar hakikaten canlı ve güzel bir oyun oy - nadılar ve galip takım kadar tebrike hak kazandılar. F. POROY Hilâl: 1 - Anadolu: 1 Dün Kadıköy stadında uynanan| ilk birinci küme oyunu © Anadolu ile Hilâl kazsılaştı. Takımlar şöyle çıktı. lar: Anadolu: Halit — Salih, Şükrü — Memduh, Liva, Niko — Kenan, Mustafa, Mesut, Numan, Zeki. Hilâl: Murat — Akif, Seyfi — Fa- ruk, Rıza, Zeynel — Yusuf, Bekir, Nevzat, Salim, Rauf. Hakem Ahmet Adem Göğdün Sahanın bilhassa ortaları fevka - lâde çamur. Anadolu ve Hilâl müte, kabil enerjik hücumlar (o yapıyorlar, Gollük vaziyetler de hasıl olmuyor değil. Ne çare çamur iki tarafada gol kazandırmıyor. Topu on metre fürmek icin on defa vurmak Bzmge -| ien bu suhada nihayet Anadolulular birinci devrenin kirk üçüncü dakika .| sında gayet güzel bir vuruşla ilk ve| son gollerini kazandılar. Böylece ilk! devre bir sıfır Anadolunun üstünlü - güyle bitti, Gene bu deverede hakem, hasmma kasden tekme vurran bir A. nadoluluyu oyundan çıkardı. İkinci devreye 10 kişi ile başlamak meeburiyelinde olan Anadolulular ilk zamanla da müdafaaya çekilmiş gibi idiler, Bu lüzumsuz müdafan karşı - sında bilgili hücumlarla ağır o basan Hilâliiler de 12 inci dakikada beraber- lik sayısını kazandılar. Karşılıklı çe. kişmeler urasında oyun 1.1 berabere| bitti, ki # Galatasaray — Beykoz maçında, #eykoz Taksi stadında müdafaasının bir top kurtarışı Galatasaray: 2 - Beykoz: 0 Galatasaray ve Beykoz takımları saat üçte sahaya geldiler. Hakem Ad. dandı. Galatasaray takımı: Avni — Lüt. fi, Osman — Kadri, Fahir, Suavi — Salim, Salâhaddin, Gündüz, Fazıl, Danyal, seklinde, teşekkiil etmişti. Beykozlular da: Kandilli — Bahadır, Halit, — Tur gul, Mehmet, Sali — Kâzım, İhsan, Mustafa, Faruk, Turhan şeklinde çık. mışlardı. Oyuna başlanmadan evvel dün ö- len Galatasaraylı Bayan Muallâ için takımlar bir dakika durduktan son. - ra Beykozun hücumile maç başladı. Galatasaray muavinlerinde kesi - top sarı kırmızı hücum hattı va. srtasile Beykoz kalesine (okadar gitti üçüncü dakikada Beykoz sol açığı Galatasaray müdafaasını geçerek ka- leye kadar İndiyse de topu avuta at - tr. Bundan sonra Galatasaraylılar hâkimiyeti ele aldılar, Beykoz müdafaası bir Galatasaray hücumunu kesiyor. kale direğinin iki parmak üstünden a. vuta gitti, Galatasaray bütün sağdan yapmakta idi. 25 inci dakikada muhakkak iki gol olacak fırsatı Galatasaraylılar kaçır. dılar, Beykoz . kalecisi de çok güzel kurtarışlar yapıyordu. Bilhassa 40 me dakikada Gündü- zün âni ve köşeden sıkı'bir . şütünü kaleci çok mükemmel kurtardı. ikinci devre Ikinci devre başladıktan iki daki. ka sonra Salâhaddin Beykoz kalecisi. ! le karşı karşiya kaldığı halde çektiği| şüt kale direğine çarparak geri dön. dü. Beşinci dakikada o Beykazlular| hâkim oynadılarsa da bu hâkimiyet üç dakika kadar sürdü. Bundan sonra Galatasaray hasım nısıf sahasında oy. | vnamağa Daşiadı. Fakat sarı siyahlı. lar canla başla müdafanya çekilmiş - Terdi. Ve Beykoz takımı çok sert bir oyun oynamağa başladı. 35 inci dakikada hakemin m hücümlarını Dün Taksim stadyomunda yapı -| Tan birinci küme maçı, Eyüp ile Top- kapı kulüpleri o arasmda idi. Hakem Suphinin idaresinde oyuna başlandı. Eyüp takımı, Hesan — Neşet, Ekrem — Nuri, Şükrü, Sabri — Hehmet, Hay! dar, Adnan, Alâeddin, Abdül | Topkapı da: > Salâhaddin — Hakkı, Hiristo — Emir, Mehmet, Tahsin — Sabahaddin, Haydar, Osman, Kâmil Salâhaddin. olarak dizildiler. lik öir çeyrekte Eyüp © Kalesini sıkıştıran Topkapılılar arka o arkaya iki gol çıkardılar. Bundan sonra yüplüler açıldı. İki taraf da müsavi bir oyun oyniyorlardı. Fakat 75 inci dakikada Eyüplü merkez o muhacim Adnan takımına bir sayı kazandırdı ve devre 2—1 Topkapı lehine bitti. İkinci haftaym başlangıcında Top kapı aleyhine penaltı oldu bu suretle iki takım beraber bir vaziyete geldi . ler, İki taraf da galibiyeti temin için çok çalışıyorlardı: nitekim-20 nei da. kikada Evüp takımından Haydar &. cüncü golü attı, Oyunun bitmesine beş dakika ka ia kornerden gelen topu kafa ile E. beraberliği temin ettiyse de son da. kikada güzel bir Eyüp hücumü neti yüp kalesine sokan “iristo >) cesinde sol açık dördüncü Eyüp go . Jünü de yaptı ve oyun üçe karşı dört sayı ile Eyüplüler lehine bitti. | Kendi kendilerine ? zarlamış oldular. zanmış old dit ihtarlarına rağmen mütemadiyen favul yapan Beykoz sol açığı Kâ- zımı hakem dışarıya © çıkardı. 4l inci dakikada çok sert oynıyan (Beykoz müdafaasına penaltı oldu. retle Suavi Galatasarayın ilk gol attı, Beykozla Mehmetle, Mustafa ha- keme İtiraz ettiklerinden onlar da dı. şarı çıkarıldı iki dakika sonra Salim ikinci Galatasaray golünü de attı ve mâç sıfıra karşı iki golle Galatasâra. yın galibiyeti ile nihayetlendi. Dünkü oyunda, bu iki takımın her oyununda olduğu gibi, Galatasaray, kötü, Beykoz ise mümkün olduğu ka. dar canlı ve İyi oynadılar. Eğer Beykoz müdafaası lüzum - suz yere sertliğe ve böylece bir penal tıya sebebiyet vermemiş olsaydı bel. ki de Galatasaray için neticeyi kazan. mak imkânsız olacak oyun berabere, bitebilecekti. Fakat ne çareki, Beykoz oyuncu « ları bunu hesap edemiyerek, işi sert - liğe ve sebebi anlaşılmayan sinirlili- ğe döktüler. Ve-bü tedbir ma 00 aleyhlerine” öldür mağlübiyeti ha Maamafih, dünkü canlı oyunun - dan dolayı Beykoz tebrike hak ka « O Me Altınordu Beylerbeyi Taksimdeki Altınordu - Beyler- beyi takımları arasıda yapılacak olan ikinci küme maçı oynanma- mıştır. Hakem Sabih, saat 11 de teslim edilmesi lâzım gelen saha- İnn 11,20 de teslim edildiğini gö- rünce maçı tehir etmiştir. Bunun üzerine, iki takım hususi bir ek- zersiz maçı yapmışlardır. iHaliç - Feneryılmaz Eyüp:4 - Topkapı:3 Şeref stadında da iki üme maçı Haliç takımı Güneşle birleş- miş olduğundan Feneryılmaz h'ik- men galip sayılarak yapılmamış- tır. İ Fener bahçe — Gilneş maçında tehlikeli bir Fener hüçumu (Yazısı 6 ıncı sayfada)