2 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

2 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Sadi Karsan diyor ki: Uypeşt'i SEYREDERKEN ... | Macaristanın senelerdenberi maruf! şampiyon takımı Üypeşt'in — tstanbula! geleceğini haber aldığın zaman doğru-| su her futbol meraklısı gibi ben de çok Uypeşt takımının, yalnız Macaris- tanım değil Merkezi Avrupanın bile 28- yık ve ileri gelen ekiplerinden biri ol-! duğunu biliyor, bu futbol | üstadlarmın! parlak muvaffakıyetlerini Avrupa gaze-! telerinde sik sik oluyordum. Daha geçenlerde Paris muhtelitini | b kapama £ibi atan Peşte muhteli-! oyuncu veren hu takım değil > - ö Dünya kupası şampiyonu İtalyanla- ra karşı kendi topraklarında hâkim bir yandan sonra sırf şanssızlıkları yüzün- den berabere kalan Macar milli takımı- Ba zene Üypeşt bir cok oyuncu verme- | mişmiydi? İşte şöhreti dillere destan olan bu takımı en kuvvetli bir zamanında İstan- bulda görmek frrsatma kavuşmuş olu yarduk. Doğrusumu söylemek lizımgeliyorsa, ben takviyeli | Galâtasarayla Uypeşt'in maçını seyre giderken, keticenin te ola-| cağını aklımdan geçirmiyor, bu meşhur takımım Oyununu © görmeği, ne sistem takip ettiğini, oyuncuların ne şekilde biribirlerile anlaştığını görmeği merak ediyordum. İşte bu düşünceler ile maçı seyret” | mek üzere stadyuma gitmiştim. Maç başladı.. İri cüsseli olan Macar» | lar seri akınlar ve temiz vuruşlar ile ha- snnlarını srkıştırmağa başladılar. İ Bizimkiler biraz tutuk ve mütered.! dit oynıyor gibi görünüyor, Buna da se- bep, Macarların şöhretinin tesiri olacak, “Öyunun daha ilk dakikalarında an- Tâğildı ki Mlcarlar topa çok temiz vuru- yorlar, her vaziyette mükemmel şüt çe- kiyorlar ve havadan oyunda da topn ta- | #mamile hâkim bulunuyorlar. Kısa ve kü- çük paslar ile ilerlemekten ziyade ce- nahlar vasıtasile oyunu açıyorlar. Hücum hattında en fazla nazarı dik- kati eslbeden oyuncuları iki cenah ve orta muhacim. Bunlar iki insaytlerinin| kıymetli yardımile ve aşırima paslar ile bizim müdafaa için daimi (bir tehlike| doğuruyorlardı, Müdafanda bilhassa temayüz eden bir oyuncu olmamakla herkes hissesine düşen vazifeyi lâyikile ifa ediyordu. Bu sebeple oyuncular arasında İrti- bat olduğu gibi hatlar arasında da gözel bir insicam ve ahenk vardı. Birinci devreyi iki arfır galip vazi- Yette bitirdiği zaman netice Macar ta- amanda en fazla nazarı dikkati celbeden | hususiyet takımın çok seri, ve atak ol. ması, oyuncuların topa hâkimiyeti ve to. pa temiz vuruşları idi, Bir de kale önünde, arkaları kaleye müteveccih olduğu halde bile yerlerin. de türatle fırıldak gibi dönerek kuvvetli göt çekmeleri takdir ile hahsadeğer gü- zel bir hareleketti, | İkinci devrede seri oldukları kadar mukavim ve nefesli olduklarını da gü teren Macar oyuncuları hasımlarını de- mir bir çember içine aldılar, İ Sağdan soldan uzaktan | yakından kaleye yağdırdıkları nefis gütler ile bizim | kaleyi mütemadiyen sıkıştırdılar. Fakat | bugün şanslarının kendilerine hiç de; yardım etmediği Apaçık görünüyordu. | Kaç şüt direğe Yurdu. Kaç tanesi di-| vekleri yalıyarak dışarı çıktı. Sayısını Uypeşti ilk maçını 4-0 kazandı Macaristan şampiyonu hakikaten mükem Macaristan şampiyonu ilk ma- çını dün yaptı ve 4 - O kazandı. Uypeşt bu ilk maçı, Beyoğlu spor (Pera) ile yapacaktır, Fakat futbol federasyonu, or- ganizasyonu hazırlıyan Galatasa - ray klübüne yaptığı bir tebligatla gayrimüttefik olan Beyoğlu sporla yapılacak maça müsaade edilemi- yeceği, eğer bu maç oynanırsa, Galatasaraya aym dördü ve ebşi için verilen müsaadelerin hük mü olamıyacağmı bildirdiğinden Galatasaray da dün kendisi bizzat bir takım çıkarmak mecburiyetin- de kalmıştı. Bu takım Galatasaray ihtiyat oyuncularından müteşekil. di ve başka takımdan 4 . 5 oyuncu ile takviye edilmişti. Saat tam 15,10 da önde Üypeşt arkada takviyeli Galatasaray ih - tiyat takımı sahaya çıktılar. Hakem: Suphi Baturdu. Oyun Macarların üstünlüğü ile başladı. Daha ilk defa oynadıkları sahayı hiçde yadırgamıyorlar, Bu hücum- lara sarı kırmızılılar canlarını diş- İerine takarak karşı koyuyorlardı. Oyun gitikçe hızlanıyor ve heve- canlanıyor, İlk gol 9 uncu dakikada Macarlar sağ. | dan seri ve güzel bir hücum yap - tılar. .Santreforlarının güzel ve ani bir şütünü kale direği çeldik- ten sonra top gene Macar sağ açı- ğmın ayağile kaleye doğru aktı. Çok güzel oynıyan sağ açık sağiçe bir pas verdi. Sağ için yakından; bir şütünü kaleci Sabahattin an - cak çelebildi. Buna yetisen 80) a-| çık da sıkı bir şütle topu hele soktu. Ikinci gol Bundan hemen iki dakika son- ra Galatasaray kalesi bir tehlike daha atlattı, Ve bundan sonra o - yun tamamile Galatasaray nısıf kalesine geçti denilebilir. Macar- lar bir çok fırsatlar kaçırdılar. Bnulardan 40 inci dakikasmdaki santreforları güzel bir gole çevir- di. 42 inci dakikada Macarlar ge- ne fevkalâde bir fmsat kaçırdılar. Bu haftaki lik maçları Bu hafta lik maçlarına iki sa- hada devam edilecektir. Taksim- deki rzaçlar, Uypeşt - Galatasa - ray oyunlarından tehir edilmiştir. Yapılacak lik maçlarmm prog- ramı şudur: 1.4. 936 CUMARTESİ GÜNÜ Fener stadı: Alan gözcüsü: Samim Talu! Fenerbahçe . Eyüp B takımları sa-| mel bir takımdır Dünkü maçtan heyecanlı bir enstantane Ve haftaymi 2 . 0 galip olarak bi. tirdiler. İkinci haftaym Ikinci haftayma başlarken Ma- carlarm takımlarmı değiştirdiğini | gördük, Çok güzel oynıyan sağ a- çıkları yerini genç bir oyuncuya bırakmıştı. Bundan başka sol haf mevkiini de çok genç bir oyuncu işgal etmişti. Oyun gene Macarlarm kahir üstümlüğile başladı. Ve daha bi - rinci dakikada Macarlar büyük bir fırsat kaçırdılar. Bizim takım kalesi tamamile ablukaya alınmış bir vaziyette idi. Sağdan soldan kolaylıkla kaleye inen Macarlar kaleyi adeta bombardıman ediyor lardı, 15 inic dakikaya doğru bi - zimkiler biraz canlanır gibi nldu. lar, Fakat bu uzun sürmedi. Uy - peşt'in bekleri beton bir duvar gi- bi buhücumları kolaylıkla karşı - lıyarak uzaklaştırdılar, 3Büncü, 4 üncü gol Bundan sonra oyun gene tâma- pak, yan kakemleri: Feridun Kr. İ hıç, Samim Talu Fenerbahçe - Eyüp A takımları 14,30, hakem: Sadi Karson, yan Allah bilir. Buna bizim kalecinin güzel | ta*13,30 hakem: Samim Talu, Ve. hakemleri: Bahattin Uluöz, Se - kurtarışlarmı da ilâve edecek | olursak oyunun ne şekilde cereyan ettiğini an: atmış oluruz. Üypeştin dünkü oyunum gördük- | ten sonra ertesi günü yapacağı maçın çok enteresan olacağını dü ünüyordum. | Herhalde cumartesi günü iyi bir netice | almak istiyorlarsa çok çalışmanın lâ! zumgeleceğini, canla başla oynamaları lenp edeceğini burada söylemek bile Tü-, rumsuzdur zannederim, Sadi Karsan | İ hakem: Rıfkı, i Vefa - Beykoz A takımları, saat: fa - Beykoz B takımları saat 15 hakem: Bahattin Ulwöz. Şeref stadı: | Alan gözcüsü: Rıfkı, Süleyma- niye - Hilâl B takımları, saat 15 1.3. 936 PAZAR GÜNÜ Fener stadı: Alan gözcüsü : Saim Turgut 12,45, hakem: İzzet Muhittin A - dad. Şeref stadı: Alan gözcüsü: Muhtar Oygur Karagümrük . Kasımpaşa A ta. kımları, saat: 11, hakem: Suphi Batur,Ortaköy . Anadoluhisar A takımları, saat: 12,45, hakem: Şa- zi Tezcan, Süleymaniye - Hilâl A takımları, saat 14.39, hakem: A, A. Göğdün, yan bakemleri: Rıfkı, Tahsin. men Macarlarm hakimiyeti altma, girdi. Ve Macarlar 28 inci dakika da üçüncü, 35 inci dakikada dör -! düncü gollerini attılar. Ve oyun bu şekilde Macarlarm çok bariz! üstünlüklerile 4 - O bitti. İ ... Macarlar eğer kendilerini sık- salardr, bu oyunda en az gol çrka- rabilirlerdi. Macar takımı şöyle teşekkül et- mişti: Hori, Futo, Ştenberg, Salai, Suç, Yooş, Pustai, Vinse, Kallai, Balog, Koçiş. Macârlar nesıl bir takım? Misafirler Uypeşt takımı 4 . 5 ikinci kâmun cumartesi ve pazar günleri Galatasaray birinci takı - mile karşılaşacaktır. Misafir takımı dün Taksim stad | mahallindeki yaptığı müsabaka - da gördük ve Macarlar bu maça tam takımlarile çıkmışlardı. O- yuncularımm hepsi uzun boylu iri yarı atletlerden müteşekkil olan bu klüp dün bize çok güzel bir o- yun gösterdi. Takımın bütün oyuncuları u - zun boylu olduklarmdan havadan oyunlarda bütün takım çok ha - kim, Önümüzdeki hafta yapacağı maç larda Galatasaray takımımız hava dan oynamamağa gayret etmeme- lidir. Atinada yapılan Dünkü takımdan daha kıta boy, lu olan Galatasaraylılar eğer ba * vadan oynamakta ısrar ederse vas ziyetleri çok müşkül olacaktır. Üypeşt takımının kalecisini dün tanıyamadık. İkinci haftay - mm ortalarında bir tek plonjon yaptı ve yegâne tehlikeyi bu su » retle kurtardı. Bütün oyun esna « sında bundan başka kendisine hiç düşmemişti, Her iki müdafileri de gayet az iş düştü. İlk devrede çok uzun ve muntazam vuruşlu olduklarmı gör dük. Fakat ikinci kısımda . karşı tarafm zayıf olduğunu anladık » ları için olacak » uzun vuruş yap- madılar, gerek müdafiler ve ge - rekse muavinler kalelerini biribir- lerine verdikleri kısa paslarla mü. dafaa ettiler mamafih sol müda - fileri ve kaptanları meşhur Şten - berg cidden iyi oynrıyor kafasına ve her iki ayağma fevkalâde ha- kim, Muavin hatlarmdan en kuvvet- siz oyuncuları sağ muavin orla bilhassa sol muavin geçilmez bi « rer müdafaa oyuncusu olmakla beraber hücum hattına da kabil olduğu kadar yardım ettiriyorlar. dı, Hücum hattında: Sağ açık çok seri dün attıkları gollerin hemen hepsinde bu oyuncunun tesiri var- dı, Sağ iç Vines merkez müha- cim Kallai hücum hattmın ruhu, Fevkalâde iyi anlaşmışlar dur « durmadan sıkı şütleri var. Sol içleri de çok sıkı çekiyor fakat biraz sert ve favüllü oyn « yor. Sol açıkları seri ve kat'i aya » ğma çok hakim değil, va. Galatasaray takımmm bu mi- safir klüp karşısında galip gele « bilmesi çok müşküldür, Onun için Galatasaray takımı sağ müdafi, İ merkez muavini ve sağ iç oyuncu» i larını dikkatle seçmelidir. M.S.ve0O.K, maçta Olimpiyakos 3 Beşiktaş 2 Atina, 1 (A.A.) — Burada b lunan Beşiktaş takımı üçüncü ma» çını bugün Olimpiyakos takrmiy- le yaptı. Oyun umumiyet itibarile seri ve canlı oldu. Heriki takımda müsavi bir oyun çıkararak ilk dev reyi 1. 1 beraberlikle bitirdiler, İkinci devrede Olimpiyakos iki Beşiktaş bir gol yaptı. Beşik « taşlılar beraberlik sayısmı temin etmek için çok çalıştılarsa da mu- vaffak olamadılar ve sahadan 3-2 mağlüp çıktılar, Türk takımının düzgün oyunu seyirciler üzerinde iyi bir tesir br- rakmıştır. Beşiktaşm gollerini Şeref ve Hakkı yapmışlardır,