19 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

19 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

muvakkat teminatı 023 Senelik muhammen kirası Silivride Yalıyolu mahallesin- 3 de beş bin elli bir metre murab- ba: tarla. Silivride Kale arkası M. iki bin altı yüz yirmi sekiz metre murab- ba: tarla. Silivride Fatih M. Fırın soka- ğında ahşap iki odalı ve bir mut- faklı ev. Silivride Alibey M. Akçeşme 6 S. ahşap ahir. Yukarda semti senelik muhammen kiraları ve muvakkat teminat- ları yazılı olan mahaller 937 veya 938 senesi mayıs sonuna kadar ay- YI ayrı kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. Şartna- meleri levazım müdürlüğünde görülür. Artlırmaya girmek istiyenler de hizalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mektu- biyle beraber 24 — 1 — 936 cuma günü saat 15 de daimi encümen- de bulunmalıdır. (İ) (119) 0,60 0,45 045 Muvakkat teminatı 5,40 Senelik muhammen kirası Üsküdarda Tembel hacı Meh- 72 met M. Demirciler sokağında es- ki 73 yeni 1 N. lı dükkân 937 ma- Yıs sonuna kadar. Eyüpte Kızıl mesçit M. Kalen- derhane cd. 5 yeni N. lı Ramazan ağa mektebi 938 senesi mayıs 50- nuna kadar. Kumkapıda Kazani Sadi M. Patrikhane S. 42 yeni N.h 126 metre murabbaı arsa 938 senesi mayısı sonuna kadar. Beyoğlunda Kamerhatun M. Çukur S. eski 47 N. lı kâgir üç kat- > İr altı odalı ev 938 mayısı sonuna kadar, Yukarda semti, senelik muhammen kiraları ve muvakkat temi- hatları yazılı olan mahaller kiraya - verilmek üzere ayrı ayri açık ârt- İ günde görülür. “Pazarlığa girmek istiyenler 5 liralık muvakkat temi-| inat makbuz veya mektubiyle bera ber 22 — 11 — 936 çarşamba gü-| tirmaya konulmuştur. . Şartnameleri levazım müdürlüğünde görülür. muvakkat temi Artırmaya girmek istiyenler hiza larında gösterilen 160 PARDAYANIN ÖLÜMÜ Son - Sistem SOVYET N i Dikiş , Nakış ve Sanayi 2d MAKİNALARI G. VEA.BAKER-LT b ŞİRKETİNDE BULURSUNUZ! SAĞLAM — TEMİNATLI EMSALSİZ İ Umum deposu: Istanbul Tahtakal “İ Telefon sokak No. 62-1 Tel: 22813 Yukarda görülen modelden istiklâl caddesi No. 306 - 308 başka muhteli! 12 zarli (Baker büyük mağazaları Tel: 14972 mödelimiz vardır Anadoluda acente aranıyor Lise ve orta mektep mezunu olup yaşları 35 den yukarı olm yanlardan memuriyet talebiyle idaremize müracaat etmiş olanların İimtihan gününe kadar müracaat edeceklerin imtihanları 28 inci salı günü saat 24 de Sirkecide Meydancık caddesindeki | inhi- sarlar memurin kursu binasında yapılacaktır. İmtihana gireceklerin yaşlarına ve tahsil derecelerine ve evelce bulundukları memuriyetle- re ve askerlik muamelelerine at vesaiki de birlikte getirmeler. ze- rektir. Yukarda tayin edilen gün ve saatte hazır bulunmaları. (274) İ © En son keşfedilen yağsız Necip bey krem köpüğünden istihsa' edilmiş yegâne güzellik pudrasıdır. Güneşin've soğuğun şiddetli te- sirleri karşısında yüzden hiç kaybolmaz, yüzde boşlukları kapatır çirkin çehrelere tabii güzellik verir, cildin hakiki beyazlık, güzellik gıdasıdır. nat makbuz veya mektubiyle bera ber 20 — 1— 936 pazartesi günü saat 15 de daimi encümende bulun malıdır. (1) (38) Keşif bedeli 67 lira 14 kuruş olan Galata kulesinin kurşunları- nini tamiri pazarlığa konulmuştur. Keşif evrakı levazım :müdürlü- İnü saat 15 de levazım müdürlüğünde bulunmalıdır. (B) (304) İnhisarlar Genel Direktörlüğünden: bu avm | istanbul Levazım A Lİ Ni . TURU Komisyonyilân! İ istanbul ve Irakyada bul | kıt'at için 7052 ton buğday | rılacaktır. Kapa!, zarfla eks si 5 Subat 936 çarşamba günü 15 de Topbanede satınalma | İyonunda yapılacak Hep tahmin bedeli 53831 lira 70 | tur, İlk teminatı 3941 lira 58 k /tur, Şartnamesi 269 kuruşla k iyondan alınır. İsteklilerin ka vesikalariyle beraber ihale askı bir saat evvel tekliflerin İmisyona vermeleri, (385) (25/ se İstanbul levazım âmirliğ yacı için 400 ton buğday 21 — 936 salı günü saat 14,30 d panede satınalma komisyon pazarlıkla kırdırılacaktır. Ta bedeli 1600 liradır. Son ter tı 240 liradır. Şartnamesi k yonda görülebilir. İsteklilerir li saatte komisyona gelmeleri (387) (298) iyi bir ybr Ee rzi / işte size bir adre iHSAN YAVUZ Kadn ve Erkek Terzis - Venipostane karşısın r yanında Letafet Göz Hekimi Dr. Şükrü Ertan Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. No İ (Cağaloğlu Eczanesi yanında) Salı günleri möcâlikihdi.” Telefon, 22565 157 kin ve hiddet fırtınasile sürüklenmiş) ler, intikam rüzgârile (o yükselmişler gibi kollarını, salip saplı hançerlerini| uzattılar ve . ağızlarından bir çığlık | halinde: — Allah böyle istiyor! sözleri W- fursuz bir parola gibi fırladı. İ Katerin kollarını havaya kaldıra- rak yüzü, sesi, gören ve duyanları korkutacak kadar değişmiş olarak: — Ey İsa! Senin hizmetine hazır olarak yükselen bu silâhları gör, Alla hirm,, beni bu son dakikada affet. Be- ni intikamını alan en âciz bir kulun olarak say,. Kızlarım. o Ellenizce . Yanan hançerler birer — sail ' takdis ederim! sözlerini söyledi. Soğuk bir ölüm rüzgârı esmiş gibi başlar eğildi, Mihrabtaki mumlar 8ö- nerek mâbet birdenbire kapkaranlık oldu, Kraliçenin kızları doğruldukla- ri zaman mumları söndürerek mihra- bın merdiveninden inen Katerini gör- düler, Kraliçe kilisenin o karanlığına karışarak uzun bir zincire bağlı ola- rak yanan ve bir aziz lâhdini aydınla- tan bir yağ kandilinin yandığı tarafta gözden kayboldu ve soluk yıldıza doğ- Yu ağır adımlarla ilerliyen siyah bir karaltı halinde kayboldu. Bau elli kız da, titriyerek intikam, hiddet, dehşet ve korkunun — toplan- mış bulunduğu bir heyecan içinde ken dilerine gösterilen yere gittiler. Han- m çekerek beklemeğe haşladı- r, —18-— PAPAZ , Aradan yirmi dakika geçti, Geniş isenin etrafında şiddetle gürliyen —————— fırtına içerideki sessizliğe daha kor- kunç bir hal veriyordu. Bazan parlayan bir şimşek pence- re tamlarını aydınlatıyor ve bu kısa, donuk ışık elli kızın heyecanlı yüzle- rini meydana çıkarıyordu, O vakit kilisenin üstünde boğuk bir inilti du- yuluyor ve sonra gene derin bir ses- sizlik her şeyi örtüyordu. Saat on biri çaldı. buçüğu vurdu. Bu anda, bir adam mihraba yak- laşarak titrek eliyle ikisi (sağda ve ikisi solda olmak üzere dört mum yak- tr, Sonra akan ferleri silmek için e- Tini alnına götürdü. Yüzü sapsarı ke- silmiş olduğu halde bacakları titri- yordu. Araksmı dönünce kraliçenin secdeye vardığını gördü. Bu adam mihraptan inerek Ka- terine yaklaştı ve eğildi: — Haşmetpenah... Fakat, kraliçe cevap vermediği i- çin eliyle onun omuzuna vurarak: — Katerin! diye mırıldandı. Kraliçe başını kaldırdı. Yüzü çok korkunç bir hal almıştı. Katerin: — Rene, her sordu,. Rüjjiyeri ellerini bitiştirerek kısık bir sesle: — Madam, bu çok müthiş bir rü- ya. Oh, onu affedeceksiniz değil mi? Merhamet ediniz kraliçem. Oğluma, oğlumuza acıyınız. Sizi, bir emrinizle her cinayti yapmak derecesinde seven bana acıyınız. Bu adam yaşarsa ne zarar edersiniz? Mademki (buradan gidiyor ve artık bir dahada ger! dönmiyecek! sözlerini söyledi. Sohra on bir şey hazır mı? diye ; İ PARDAYANIN ÖLÜMÜ Kendisinde bu akşam çok ve müthiş bir hal vardı. Katerin dö Mediçi gördüğü şey- den çok memüun olmuştu. Kendisine dönen elli genç kız yüzü, bu manzara- dan doğan bir korku ve hayret içinde taş gibi donup kalmıştı, Hattâ kendisi bile, o kadar me- tinken, kalbini çarptıran gizli bir he- yecandan ne kadar büyük dışnomal bir hal içinde olduğunu anladı. Evet, kraliçe heyecanlıydı. Usta bir komedyacı, geniş bir mu- hayyile sahibi olduğu halde kendi oy- nadığı bu komedyadan heyecanlana- rak bunun umduğundan daha feci bir şekilde sona ermesinden korkuyordu Zihninden bir düşünce geçti. Kendisini, üç sene evvel, (o şimdi karşısında bulunan ayni (obü kızlarla harp meydanında kemanların çaldığı parçalarla dansettiği Jarnak meydan muyharebesinde gördü. Bir (yaralının üzerine yürüdükleri yahut elbiseleri. nin eteklerini kan çukurları (içinde sürükledikleri zaman bu kızların ko- pardıkları müthiş kahkahaları duyar gibi oldu, Beyninde top sesleri keman seslerine karışıyordu. o Dansettikler' sırada toplar geri çekilen Hüznoların üzerine ateş ediyordu, Sonra büt” bu neşeli çete birdenbire bir tepenin eteğinde bir ceset yığınma rastlamış- Yardı. Burada parça parça edilmiş üç yüz kadar Hügno vardr. Bunların hep si ihtiyar Sir dölavriyeri ailesiydi, En ihtiyarı seksen yaşında olmak (Üzere oğullar, torunlar, kardeşler, yeğenler hep buradaydılar. En genci de on altı yaşındaydı. Bunlar, öldürülerek hiri- birleri üzerine konulmuşlardı.. Bn ölü yığını etrafında kraliçenin kanl" esrarngis aedimeleri çılgın bir dans fırtınasına tutulmuşlardı. Ban vedans! Cesetler ve gülen genç kızlar! Ölüm ve aşki, Katerinin düşüncesi, bu biribirine ut müthiş fikirler arasında yuvarla- nıyordu. O, böyle şeylerden çok haş- lanıyor ve bu gibi manzaraları tekrar görmeğe can alıy rdu. Şimdi bu karanlık, sessiz kilisede bütün kanlı nedimeleri o gene gözü- nün önünde duruyorlardı. Fakat hep- si tamam değildi. Bir kısmını Ooros- puluğa bir kısmını da casusluğa gön- derdiği yüz elli kızdan ancak en zi yendiklerini getirmişti, Bunlar da çok sert huylu, duygusuz, görünüşte gü- zel birer kadın fakat hakikatte birer canavardılar. Hançer sallamakta hepsi maz birer ustaydı. Bu kızlar, kendisine tamamen sa- dık ve bağlıydılar. Kraliçe onları (5- ve bir ilâh kadar omukaddesti. Ona 4deta tapıyorlardı. Kavgacı, hain, ahlâksız, casus, cinsi duyguları taşkın, bâll (o inanış- larla kafuları dolu olan bu kızlar o- nun elinde birer esirdiler. Evet, Ka- terinin ruha onları yakıyor, büyülü. yordu. Bu Javnak meydan barbinden son raki gece, kan kokuları, harp meyda» nının dehşeti arasmda onlar, yüzleri örtülü olarak o gün en çok adam öl üren kumandanlarm koynuna &ir- mek özere dağılmışlardı. Ölüm de onlar icin ask gibi bir sevince doğuruyardu. Hepsi genç, hepsi (o duyguları gis ciklayacık derecede güzeldiler. bulun.