19 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

19 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

| Olduğu top İspanyayı dünyaya pek ritte Avusturya - İspanya milli iyor: görülmeğe başladı, Fakat : bütün | 936 da Avrupa milli! FUTBOLDA (dünya yürüyücülüğü- takım maçları ilk maç bugün Madrid'de Avusturya -Ispanya yapacaklar 1936 Avrupa milli takım maç. lari bugün özleden sonra Mad takımlarınm karşılaşmasiyle açı - Bu tarihten bir hafta sonra da Avusturya - Portekiz milli takım. ları (Oporto) da çarpışacaklar - dir. 1920 - 1924 senelerinde bütün dünyanın dikkat nazarı kendi - lerine çeken İspanyolların yıldızı ilk defa 1924 Paris olimpiyatların. da söndü, İtalyanlara karşi oy - narken kendi kendilerine yaptık - ları bir golle elimine oldular. 1928 de Amsterdamda İspan - yayı nisbeten zayıf bir amatör ta- kum temsil etti. 1931 de İngilterede Arsenal spor sahasında Zamoranın kale - sinden 7 defa çıkarmağa mecbur hakir gösterdi, 1934 de İtalyadaki dünya şam. Piyonluğu maçlarında İtalya bi - Tinci, Çekler ikinci, Almanlar ü - Şüncü ve Avusturyalılar dördün - cü mevkii alarak İspanyollara bir Şey kalmaması İspanyolların bir vakitler dünyayı tutan şöhretleri-! Ni unuturacak “bir sebep olarak rağmen şünü thütnüğinek) lâzımdır ki bugün, İngiltere istis. »Ra edilirse, hiçbir Avrupa memle- keti İspanya kadar bek, for ve haf hatlarında muvaffak olacak oyun “Cu itibariyle zengin değildir. Şimdiye kadar Avusturyalılar, panyollarla iki defa karşılaştı - Birinci maç, 1924 de Barselona. da yapıldı ve 1 — 2 İspanyolların #alibiyetiyle bitti, Bu maçta A - Vusturya merkez muavin mevk! - inde oynıyan oyuncu birinci haf - taymda: gözünden yaralandı ve “Bözü kör kaldı. İkinci maç Viya - “Rada yapıldı ve 0 — 1 gene İspan- Yollasın galibiyetiyle bitti. Avusturyalılar yakında olacak ye karşılaşmıya çok ehemmi- Yet vermekte ve neticeden endişe İs bahsetmektedirler. İspanyol - lar bu bu maçta oynıyacak oyuncu - İlkür tespit etmek üzere Çekoslo - Yakyalı ve orta Avrupa maçlar. da mühim bir mevkii olan Zide- Ze takımiyle bir oyun yapıyor - Elyevm İspanya milli takımma Gmc melhuz oyuncular şunlar. 7m (Sevil takımından) dar a'nın halefi ve onun ka - muvaffakiyetli, 25 yaşımda ve defa milli takıma girmiş ve en ia de Almanlara karşı İs - Yün kazandığı (1 — 2) maç. N yp adı. iki (Madrit takımından) bek. 17 defa beynelmilel. Ga- kt seri çıkışlı. o Kafa oyununda nences: (Madrit takımın - My Ayranı en mükemmel! pi Şalışır, 27 yaşında, Eilauren: 21 yaşmda. 14 deta beynelmilel, Sağ haf. Birinci srarf oyuncu, i Gracia: Merkez muavin. 22 ya. şında. İlk defa (© sahneye çıkıyor. Karşı muhacimleri dağıtmada ve kendi muhacimlerini beslemekte çok muvaffakiyet gösteriyor. İpina: Sol haf. 22 yaşında, Bu da yeni sahneye çıkıyor. Daha beynelmilel “olmamış. Çabuk ka - rar verir, (fakat 90 dakika aynı hızla çalışamaz. Birinci sınıf o - yuncu, Bentrola: Sağ açık. 28 yaşında, 10 defa beynelmilel olmuş. Fev- kalâde şütçü ve 'zarif oyunu ile şöhret almış. Negueiro: Sağ iç, 27 yaşında. Beynelmilel olmuş. Son senelerde İspanyanın en mükemmel sağ içi. Çok süratli. ; Langara: Merkez muhacim, 23 yaşında, 7 defa beynelmilel, İs - panyanin en çok gol atan adamı, İnsana hayret veren şütleri var. İdaresi ve kafa oyunları fevkalâ - de. Yalnız biraz yavaş, di v « 0 YE za me Fm er İraragorri :: Sol iç: 25 yaşında. 4 defa beynelmilel. Güzel teknik, mükemmel şüt.. . Lik maçlarında kendi kulübünde sağ iç oynar. Gorostiza:. Sol açık. 26 vaşın da. 16 defa beynelmilel. (3 sene evveline gelinciye kadar İspanya- da şütlerinden ( en çok korkulan adam, Son zamanlarda biraz geri gidiyor. Belki de takıma alınmı - yacak, İspanya takımı son senelerde, meselâ 1935 de Brezilyaya karşı (3—1) galip, İtalyaya birincide 1 —1, ikincide 1 — 2 mağlup oy namıştır. Herhalde Avusturyalı - ların korkmakta hakları olan bir takımdır, Avusturyaya gelince; milli ta - kım henüz tayin edilmemişse de for hattımın tamamen Admira ku- lübünün for hattı olacağı kuvvet. le umulabilir. İstanbulda gördü - ğümüz Sesta'nm bek hattında yer alması kuvvetli bir ihtimal dahi - lindedir. İspanya - Avusturya kar şılaşmaşı bütün Avrupada merak. la beklenen bir futbol hadisesi - My EE spor yüzünden başına gelenler Harekâtı hesaplı. Çok! : Sadi Karsan diyor ki. ÇALIM Yerinde yapıldığı ve ifrata var.) dırılmadığı takdirde çalımın Tutbolde gök faydası olduğu mühakkaktır. Çalımdan maksat, hasmı Saldat. maktır. Bu aldatma keyfiyetinin aşa- Zıda izah edeceğimiz veçhile muhtelif şekilleri vardır. Fakat bunların hepsi bir esas nokta üzerinde (toplanır, O da gerek vilcut ve gerek bacak harekâ tile ve süratle topu kendi ayağından ayırmadan hasımdan geçirmektir. Verilen Şu kısa tarifata nazaran çalımın oyunda mühim bir rol oynıya- cağı şüphesiz görünmekle beraber lü- zumundan fazla tatbiki (halinde de mazarrat tevllt edeceği aşikârdır. Cemiyetci bir oyun olan futbolde arkadaşile teşrikimesai etmek © esası olduğuna göre tamamen şahsi oyna - mağa sevkeden çalımı bir zaruret ol- madıktça yapmamalıdır. Çalım, ekseriyetle o arkadaşının marke edildiği görüldüğü ve ona pas! verilecek olursa hasıni tarafından ka pılacağı anlaşıldığı zamanlar yapılır ve yapılmalıdır da. Sonra gene | İleri atılmış bir muhacim önünde yalnız! hasım müdafilerinden birini görür ve| arkadaşlarının da müsait vaziyette ol! madığını sezerse bunu çalımla geçerek | kaleye yaklaşmak ve şüt çekmek yapı lacak en muvafık harekettir. Yoksa yanindaki arkadaşımın önü boş olduğunu ve marke edilmediğini gördüğü halde inatçı bir keçi gibi ma! ( nasız yere çalım yapmağa uğraşmak, futbol mefhumuna aykırı hareket et- mek olacağı gibi fayda yerine de za- rar verir ve bütün oyunu berbat eder. Şunu da unutmamak lâzimgeliyor! ki iyi çalım yapabilmek için ayağa, topa ve vücuda hâkimiyet şarttır. Şe- kil ve hareket itibarile çalımı üçe ayır mak kabildir. Birincisi hepimizin bildiği klâsik çalım tarzıdır. Yani vücut ve ayak ha» rekatile topu kendinden (ayırmadan hasmı atlatmaktır. En güç çalım tar- zı işte budur. Bunda muvaffak ola- bilmek için oyuncuda şu dört teknik kabiliyetin bulunması lâzrmgelir: Çe- viklik, incelik, maharet ve kabiliyet.. Meselâ topla koşarken (ayağınız yerinden oynamadan vücudunuza bir istikamet veriyor gibi görününüz! Ha sım oyuncusu bu vücut o harekâtımıza aldanarak oraya doğru kendini atar- ken siz bir taraftan topu (O kaçırırsı- niz. Bu tarz hasmin müvazenesini bozmak ve bundan istifade temin et- mek esası üzerine kurulmuştur. İkinci tarza gelince bu o hasımla mücadeleye girişerek topu o maharet- le ondan sıyırmak şeklinde olmayıp uzun senelerdeki tecrübelerin ve elde edilen melekenin verdiği emniyetle oy- namak esasma istinat eder. Meselâ açık topu taç - çizgisinden sürerken, kaleye ortalıyacak gibi gö- rünür, hasma ona göre bir © vaziyet aldırır, Fakat topu hemen kaleye şüt çekebilecek iyi bir (pozisyonda olan arkadaşıma geçirir. Buna kinci bir mi- sal daha verelim: Top size doğru gelmektedir. Topun! Üzerine koşarsmız. Topu kapacak gibi görünürken bacağınızı açar ve arka- Bizde Yürdyöcalük Göletürkeri ne bir Halkevi spor kolu çizdiği 945 vw faaliyet programında bizde o şimdiye kadar ihmal edilmiş bir spor hareke- tine de yer verdi. Herkesin kolaylıkla yapabileceği taammümü halinde vatan müdafassı- na pek büyük faydası olacak bu <p hareketi yürüyüştür, Bu sahada faa liyete zeç Obaşlamış olmaklığımıza rağmen Fransada bulunduğu sıralar da yürüyüşe verilen ehemmiyeti gör en ve bugün halkevi spor direktörü bulu. nan Nailinin teşebbüsü, o halkevi ile Istanbuls u sporları kulübünün bu sa hada çalışmağa başlamasile birdenbi re diğer spor şubelerini kıskandıracak kadar taraftar bulan yürüyücülüğün istikbalie için şimdiden iyi ümidimiz beslenebilir. İ Yürüyüşe başlıyan sporculara tek nik malümat, yürüyüş hareketlerini takibi arzu edenlere kolaylık olmak Beyoğlu Halkevi yürüyücülerinden üçü tölem kaptan: Çıplaker, Medih ve bir arkadaşları nızda daha müsait vaziyette bulunan arkadaşınıza bırakırsınız. Topu yaka- ıyacak zannile sizin Üzerinize koşan müdafi veyâ muavini bu suretle aldat mış olursunuz, Üçüncü tarz ise sahte bir hareket le hasmı şaşırtmaktır. Meselâ topu sağa atacak gibi gö- rünürken hemen soldaki arkadaşınıza vermek. Bu nevi paslar ile hasmı al- datmak çok faydalıdır. Fakat burada oyuncunun ayağıma çok iyi hâkimiyeti ve arkadaşlarının yerini iyice tesbit etmesi lâzmıdır. Bizde en iyi çalrmerlar Hasan, Hü seyin, Zeki, Alâeddin, Bekir. Galata- saraydan Muzaffer ve merhum Has- nundu. İngilizlerden Alec Janes ile Tont hâmın meşhur küçük oyuncusu Wal- den dünyanın en iyi çalımcıları o- larak gösterilebiliyor. İtalyan Orsi, Urguvaydan Scarne, Çeklerden Puc, Belçikalılardan Ray- mard, Braine Avusturyalılardan Sin- delar da dünyada güzel çalımları ile şöhret bulmuş oyuneulardır. Sadi KARSAN bakıs ayni zamanda bu en tabii sporun ta- raftarlarının çoğalmasına yardım â- | macile muntazaman yürüyüş-hareket lerinden bchsetmeği faydalı bulduk. Paris sokaklarında yapılan bir yürüyüş müsabakası YÜRÜYÜŞTE ÖN SAFTA GİDEN | MİLLETLER Atletizm hareketlerinin bir kısmı nın pist bir kısmının (sokak - tarla) koşuları şeklinde yapıldığı gibi vürü- i yüşlerde; pistte ve sokakta yapılmak © üzere ikiye ayrılıyor. Her iki yürüyüşte en çok taraftar larını başta Fransa büyük Britama— Letonya — İtalyada bulmaktadır. Yürüyüşlere senelerdenberi lüzu- | mu kadar ehemmiyet vererek çalısan bu millet sporcularının elinde tuttuk- Jarı dünya rekorları okurlarımızı hay rete düşürecek kadar yüksektir: PİST ÜSTÜNDE DUNYA REKORLARI ? 10 Km, 44 34/5 Altimani (İtalyan) 1918 i 20 Km.1 Sa.33 59 3/5 Caurtais (Pran- sız) 1934 25 Em.2 Sa. 0046 Dahlınsch (Leton- ya) 1903 50 Em. 4 sa. 0905 C. Harton (G. B.) 1917 1 saat 19 Km, 409 M Alimani (İtalyan) 1913 2 saat 4 Km. 593 M., Perkins (G.RB.) 1877 6 saat 64 Km: 147 M Butler (G.B.) 1905 YOL TSTÜNDE DUNYA REKORLARI 50 Km. 4 sa. 38 30 Taussarnk (Frm sız) 1931 100 Km. 10 sa. 14 02 Taussarnt (Fran- sız) 1936 200 Km. 22 sa. 26 15 Dumas (Fransız) 1934 4 saat 44 Km. 464 Antharne(Fr )1913 & saaat. 64 Em. 500 Tuussarnt (Fr.) 1930 12 saat 115 Em, Damos (Fr.) 1937 50 kilometreden aşığı yürüyüşler de dünya rekoru tesbit edilmemiş ol- makla beraber yürüyüşte en ön safta bulunan Fransızların kendi araların- da yaptıkları müsabakalarda elde et tikleri kısa mesafe rekorları da bey» nelmilel kıymeti haiz olacağı cihetle onları da aşağı yazıyoruz. 10 Km. #4 Dubois 1924 20 Km. 1 sa, 38 Combrai 1932 1 saat... 12 Km.. S9 M Johert 194 2 saat. 24 Km. 198 M Dalsne 1904 — Yazısız Hikâye —