29 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

29 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

169 — Birdenbire halkın arasından başına tac, elinde asa çirkin bir adam yükseldi. N 172 — Yolcular tekrar hava gemisine davet edil- f dller. — tilin yanma geldi. Moröver hiç bir te- reddüt eseri göstermeden tüfeği alıp bir daha ateş etti, Amiral düştü. Vilmor: — Öldü! dedi, Moröver gülümsiyerek: — Öyle zannederim. cevahmı verdi. — Kaçınız! — Ya siz? — Meryem hakkı için kaçınız! Moröver acele etmeden itaat etti. Bu sırada kapı şiddetli darbelerle sarsılıyordu, Katil jantiyom arka ta- raftaki avlıya vararak atın dizginini çözdü. Eğere atlıyarak patikada sü- ratle uzaklaştı, O vakit papaz hemen evinin mah. zenine indi. Kapağı kaldırdı. Karanlık bir yoldan geçerek taş bir o merdivene vardı. Bu merdivenler, bir kaç papazın toplanmış oldukları Sen Jermen Lok- serruva kilisesine çıkıyordu. Vilmor bu papazların arasmda bulunan peskopos Sorben dö Sent F'u- ,vayı görerek ona işaret etti. * — Bulİşaret üzerine peskopos kolla- , Fri kubbeye kaldırarak hepsi birden kilisenin ortasına doğru (yürüdüler. Mihrabın önüne varınca diz çökerek tedeom duasını okudular, e İL. | Dışarıda müthiş bir vaka geçiyor. du. Hügno jantiyomları pencereye doğru saldırmışlardı. Fakat kafes! sağlam olduğu için bir kısmı da kılıç-| Tarımı çekerek yeni bir hücuma O karşı| koymak İçin Kolinyinin etrafını sar- mışlardı. Kolinyi sessizce: k -— Krala haber veriniz! dedi. ibtiramla eğildiler. mağa başladı. 198 PARDAYANIN ÖLÜMÜ Jantiyomlardan biri olan (Baron dö Pon koşarak sakin ve düşman hal- kın arasından geçip Luvr sarayma gitti, Bir kadın: — Çok iyi oldu! diye bağırdı. Bu sırada Kolinyi, arkadaşlarınm yardımiyle ayağa kalktı. Fakat ayak- ta duramıyor ve yere düşecek gibi gö- rünüyordu. Klermon dö Pil: — Bir iskemle, Tanrı hakkı için bir iskemle... Bir koltuk, ne olursa ol. sun, oturacak bir şey! diye bağırdı. Halk arasında bir gülüşme Okop- tu. Kimse kımıldanmadı. Hügnolar sapsarı kesilerek korkuyla bakıştılar, O vakit içlerinden ikisi bir otura- cak yer hasıl edecek şekilde ellerini çaprazvari tutup, yaralı (kollarını bunların boyunlarına sararak oturdu. Öbürleri kılıçları ellerinde olduğu halde yaralının etrafını sardılar. Ve boş yere kapıyı açmağa çalışan Hüz- olar da bunlarla birleşerek © yürüme- ğe başladılar, Bu kafile uzaklaşınca halk güle- rek ve alkışlıyarak: — Gebersin Hügnolar! diye baği- rarak dağıldı. Kolinyi kendisini kaybetmemişti. Kuvvetli bir sesle: — Sakin olunuz! sözünü tekrar- Tıyordu. Fakat dostları onu (dinlemiyor. lardı, Klermon dö Pil hiddetinden ve yeisinden ağlıyordu, Öbürleri ise: — Amirali vurdular. o Babamızı öldürdüler. İntikam, intikam! diye bağırıyorlardı. Her ân bunlara rastlıyan Hügno- Tar Amiralin ağır yaralı olduğunu öğ- renerek kılıçlarını çekiyorlar ve: 170 — Merihliler kendisini görür görmez derhal 173 — Ve hava gemisi cenup istikametinde ug“ Wi Çirkin adam mühendislere hiddetli bir ses- le bir şeyler söyledi. — İntikam! diye haykırıyorlardı. Betizi sokağına vardıkları zaman bunlar iki yüz kişi kadar olmuşlardı. Onların geçtiğini gören halk ise dalma susuyor ve hiç bir şey söylemiyor yal- »ız Hügno kafilesi uzaklaştıktan son- ra: — Kahrolsun dinsizler! diye bağı- rıyordu, Bu suikast son derece bir hızla duyulmuş ve bir saat içinde şiddetli bir taşkınlık bütün Paris halkını kap- Jamıştı, Ahali silâhlanarak evlerinden çıkmışlar ve her köşe başında eğlen- celer başlamıştı. Papazlar yüksek yer- lere çıkarak halka, Allahın bir din düşmanını mahvettiğini ve bunun Al Jahın dini koruduğuna bir delil oldu- ğunu anlatıyorlardı. Mütaassıp halk bunları alkışlıyarak el üstünde taşı- yorlar ve: — Yaşasın katolik dini! diye ses- lerini göklere çıkarıyorlardı. Betizi sokağındaki Amiralin kona Rile civarında binden (fazla Hügno toplanmış ve Kolinyinin öldürülmek istenildiğine şüpheleri kalmamış oldu. ğu için korumak üzere saf saf di- zilmişlerdi. Hiddetle coşan bu O jantiyomlari konağın avlısını dolduruyorlar ve açı- lan kapılardan çıkarak sokağa kadar yayılıyorlardı. Bu suretle (o bağrışlar, gözyaşları ve ara sıra ortalığı kaplı- yan sessizlikler arasında iki saat geç- ti, Bu sırada yavaş yavaş ortalık sa- kizleşti, Ve bu Amiralin katilinin pa- paz Vilmor tarafından para İle tatu- Tan biri olmayıp âdi bir serseri olduğu duyulunca kılıçlar kınlarma sokuldu. Bununla beraber bir çok Hügnolar' Ör Vi “PARDAYANIN ÖLÜMÜ 109 ——ğ—m—m—< mm —————-—-—-—- gece gündüz kumandanlarının imda- dma koşmağa hazır bulunmak için hemen Betizi sokağında kiralık evler aradılar, Saat ikiye doğru, hâli sokakta durmakta bulunan bu kalabalık ara- sında bir kaynaşma görüldü. Sokağın öbür ucundan bir tahtıravan köşeyi dönmüştü, Bunun ön ve arkasında yarmışar bölük tüfekli asker yer al- mıştı. — Kral! Kral! Bütün başlar doğruldu. Fakat kızgınlık hürmete üstün geldiği için$ — İntikam! diye haykırıldı. Tahtıravan konağa girmeden evvel biraz durdu, O vakit bunun (İçinde, Katerin ve dük Danjunun bulunduğu görüldü. Sararmış, yeisli, heyecanlı bir hal de bulunan dokuzuncu Şarl kendisi. ne en yakm bulunan jantiyom grüpus na eğilerek: — Arkadaşlar, intikamı ben de sf- zin kadar isterim. Hattâ buna sizden fazla taraftarım. Çünkü Amiral benim misafirimdir. Sakinleşiniz. Katil ya» kalanacak, dehşetli bir şekilde ceza ve işkence görecektir. O vakit: — Yaşasm kral! sesleri ortalığı titretti, Dokuzuncu Şarlin sözleri ağızdan ağıza dolaşarak bütün Hügnoları sp sindirdi. ... Kralın gelişi şöyle olmuştu. Dokuzuncu Şarl tenis oyniyor ve oyunda amiralin damadı olan Mösyö dö Telinyinin idaresinde bulunan ras kip tarafa karşı öyunu idare (ediyor du.