11 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

11 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

zı “Gündüz külâhlı, gece silâhlı!, Meşhur bir Fransız adası üstünde avukatı haydutmüuş! Cinayet mahkemelerinde tanıştığı haydutların başına geçerek onların çete rels!i olmüş Yirmi sekiz senedenberi Fran - sada geniş mikyasta ölüm ve ha - rabi saçmakta olan bir çetenin şimdi altmış yedi yaşında bulu - nan bir avukat tarafından idare edilmiş olduğu geçen gün meyda- na çıkarılmıştır. Adli faaliyetle - riyle birlikte hayırsever işlerini de pek güzel mezcetmesini bilen bu yaşlı kurt senelerce müddetle hırsızlık ve soygunculuk yapmış - tır. Geçen hafta Nancy cinayet mahkemesinde davası biten Moris Andre adlı bu avukat müebbet hapse ve bu cezayı “Şeytan adala- rr,, nda geçirmeğe mahküm ol - muştur, Kendisi şimdiye kadar bu adalara gönderilen mahkümların en yaşlısıdır. Andre ilk avukatlığa başladı - ğı zaman cânileri müdafaa etmek. le büyük şöhret kazanmıştı. Bo - yuna cinayet ve soygunculuk da - İhtiyar yaşında yakalandı, sürgüne yollandı vaları ala ala nihayet kendisi de bu işe merak sardırmış, müvek - killeriyle bir şirket kurarak her yana dehşet ve ölüm saçmıştır. Muhakemede ona “Yirminci asır Ali babası,, ve çetesine de “Kırk haramiler,, lâkabı verilmiştir. Çetenin yaptığı işlerin başlıca. sı tehditti, Çete, muhterem vatan- daşların arayıp tarayarak bir suç- larını elde edince artık o adamm disi sağmal inek gibi sağılmrdı. Birçok Fransızların bu iş can - larına tak demiş ve kurtulmak için ölümden başka çare bulamamış - lardı, Tehditten başka Avukat An . dre soygunculuk, cinayet ve sah - tekârlık işlerini o kadar geniş bir ölçüde işletmiştir ki ele geçirdiği ganimetlerin miktarmı bile tah . mıştır. Heyecanlı bir kaza Çocuk tramvayın altından sağ çıktı Dün saat on beşte Sirkecide © şimdiye kadar görülmemiş bir ta. Sl kmiskeein “ei ve tramvay kazası olmuştur: Sirkecide Sepetçi . sokağında oturan Musa oğlu dört yaşında Yanto ile kardeşi üç yaşında Moiz sokakta oynamak üzere annele - | rinden izin almışlardır. Bir müddet aralık sokaklarda) oynayan bu çocuklardan Moiz; sonradan tramvaylara bakmak ü- | zere caddeye çıkmıştır. Küçük çocuk Sultanahmet civa! rından gelen 34 numaralı Sirkeci - Yedikule tramvaymm önünden karşı tarafa geçmek istemiştir. Küçük çocuk süratle gelen tram vayın önünden kaçamamış, düş - müş ve tramvayın altına gitmiş - tir. 789 numaralı vatman Ahmet an- sızın yan sokaklardan önüne çı- Bir Ingiliz kan bu çocuğu çiğnememek için hemen elektrik frenini sıkmış, tramvayı derhal durdurmuştur. Küçük çocuğun tramvay altına düşmesini görenler feci kazanım öte tarafını görmemek için gözle- rini kapamışlar ve büyük çığlık - lar koparmışlardır. Herkes, hattâ vatman bile ço- cuğun tekerlekler altında parça- landığına kani olmuştur, Tram - vay durduktan sonra vatmanla biletçi ve diğer bazı kimseler ço- cuğun feci halini görmek üzere tramvaym altına baktıkları zaman tekerlekler arasında durduğunu görmüşlerdir. Çocuğun yalnız ba- şı hafif surette taşlara çarptığı için zedelenmiştir. Moiz araba altından çıkarılmış, ailesine teslim edilmiştir. profesörü 29 kilometreden ölüm saçıyor Karşısına ne çıkarsa ortada hiç lan haşaratın bu şualarla öldürül. bir iz bakmaksızın silip süpüre - cek ölüm şuaımı Lepester fen ve Teknoloji profesörü R. H. Cad - field şimdi tatbik sahasına koy - muş bulunmaktadır. Profesör bundan iki sene evvel küçücük bir makineden saldığı ö- Tüm şualariyle bir fareyi öldürdü . günü bir bilgi heyeti önünde isbat etmişti, Kendisi şimdi bu makineyi canlı her şeyi öldürecek şekilde inkişaf ettirmiştir. Bu makinenin ihtira beratını satın almak için dünyanın dört ta- rafından insanlar İngiltereye koş- muş, papaz ve din teşekkülleri bu işten vazgeçmesi için profesöre yalvarmışlardır. Ticaret firmaları kasaphaneye İüzum olmaksızın bu şualarla sığır ve dayarların öl 'dürülmesi imkânı olup olmadığı - nı, ziraatçiler de mahsule arız o - mesi imkânlarını sormuşlardır. Profesör Chadfield söz söyle - mesini sevmiyen bir adamdır. Sunday Referee gazetesinin muhabirine birçok zorluk göster . dikten sonra ancak şunları söyle - miştir: s “ — Bu ölüm şua telsiz telgraf vasıtasiyle yirmi kilometreye ka. dar gönderilebilir. Fakat size şu- nu temin edeyim ki, dünyada aksi bir vasıta ile tesirsiz bırakılmıya- cak hiçbir şua yoktur. Markoni bir makine yahut mo. törü durdurabilecek bir şua keş - fettiğini söylemektedir. Bu sözle - re inanırım. Bence o şuaı da tesir- siz bırakacak vasıta vardır. Fakat harareti temerküz etti - rebilecek (bir şua bulundu mu — ki ben bunu buldum — buna karşı bir tedbir alınamaz! — HABER — Aksam post postası ” Seyyar bir büz 18 saaf kalan 7 işçi Nevyork, 10, — Brevvsterdei de Mesaşuzets hükümet kampın- da, iş kampında bulunan amele den yedi kişi, dün sahilden ayrı lan bir buz parçası üstünde kal. mışlar, şiddetli bir rüzgârm önü . ne katılarak açılan kitlenin üze - dinde açık denize doğru sürüklen mişlerdir. Geceye kadar yapılan araştır - malar bir netice vermemiştir. Buz ların süratle erimesinden, kaza - zedeleri kurtarmak ümidi çok az - dır, Tayyare yetişti Nevyork, 10 — 18 saattenberi buz kitlesi üzerinde'kalan yedi ki- şi bir tayyare tarafından kurtarıl. mışlardır. Bütün Amerikada ha - vaların daha şiddetleneceği söy - lenmektedir. Dün karlar süratle erimiş ve sokakları sel basmıştır. Buzların lağım ağızlarını kapa - masından sokaklarda toplanan sular geceleyin donmuştur. Bir çok yerlerde tirenler otomobiller muattaldır. Tayyareler yere in- mekte güçlük çekmektedirler. Ba- zı yerlerde erzak, su ve mahrukat yokluğu ciddi surette kendini gös- termektedir. Maliye teşkilâtında değişiklik Yeni maliye teşkilâtı hakkında kamutaya verilen kanun lâyihası yakmda müzakereye konacaktır. Yeni kanun meclisten çıktıktan sonra İstanbul maliye teşkilâtının küçüleceğine muhakkak nazarile bakilmaktadır. Bu suretle şimdi - Tik İstanbulda mevcut 45 maliye tahsil şubesinin yarı yarıya inece- ği söyleniyor. Yeni teşkilât yapılmca şehri - mizdeki bazı müstakil tahakkuk müdürlükleri başına bir defterdar getirilecektir. Diğer (tahakkuk müdürlüklerinin de birleştirile - rek bütün İstanbul için bir tahak- kuk müdürlüğü ihdas edilmesi ih: timal dahilindedir. Arap memle - ketlerinde karışıklıklar (Baş tarafı 1 incide) Şamdaki İngiliz konsolosluğu asker muhafazası altmdadır. Su riyedeki karışıklıkların Lübnana sirayet etmesinden korkuluyor. Son gelen bir telgrafa göre de Şam, Humus ve Hamada evvelki çarpışmalarda ölen 7 Suriyelinin cenaze merasimi esnasında yeni - den hâdiseler çıkmış, polislerle halk çarpışmışlır. Polislerden üç kişi ölmüştür. Birçok yaralananlar vardır. Diğer taraftan İrak parlâmen - tosuna mensup 50 saylav Milletler cemiyeti daimi mandalar komis . yonuna müracaat ederek Suriye - deki Fransız mandasınm idare tar- zmı protesto etmişlerdir. Paristeki İnformation gazetesi. ne Kudüsten bildiriliyor: Arapca Filistin gazetesi çok ta- nınmış bir şahsiyetin Arap ahali. yi ayaklandırmak için çalıştığını ve bu hususta çok paralar sarfet - tiğini yazmaktadır. Şimdiye kadar bazı Filistin sahsiyetlerini kandırmağa muvaf- fak olan bu adamın İtalyanın teş; vikiyle buna teşebbüs ettiği anla - şılmiştır. RR a m va 11 ŞUBAT — 1908 Uzak sarkta harp patlamak üzere Cengizin torunu Japonlarla birlik olup Garba doğru yeniden bir istil£ hareketine mi geçecek? Deyli Herald diplomatik mu - habiri yazıyor: Japonyanm tekrar harekete geçmesini temin edecek askerler Şimali Çinde toplanmaktadırlar. İç Mogolistanm Jehol ve Şahar adi: iki eyaleti Mançuko gibi Ja - pon mürakabesi altındadır. Şimdi hedef iç Mogolistanm cenup eyaleti olan Suiyan'dır. Son günlerde İç Mogolistan or. dusu şefliğine getirilen Şaharda - ki Mançuko ordusu kumandanı General Şu - Hin harekete geçme- ğe hazırlanıyor. Bu Mançukonun yanımda asıl harekâtı idare eden Japon askeri müşavirleri bulunmaktadır. General Su - Hin'in askerleri Şahar - Suiyan hududunda tahaş - şüt etmektedir. Oradan ileri ha - rekete geçecektir... 12nci asırda bütün Asyayı silir süpürerek Hindistanda Lâhur'a ve Avrupada Kiyef'e kadar gider askeri şef Cengiz Hanın neslinden gelmekte olan Prens Teh Vang kendini daha şimdiden “Müstakil iç Mogolistan,, ın başı olarak ilân etmiştir. Prens Teh Japonlarla yakın - dan teşriki mesai etmekte ve ken- disine bol bol silâh, para ve öğüt verilmektedir... Asıl korkulan şey, Japonlar tarafından mürakabe edilmekte Bir falcıya göre: Yeni Ingiliz kralı nasıl evlenecek? Sekizinci Edvarın hayalı uzun sürecek, i ingiltere onun devrinde mesut olacak İngilterenin meşhür yıldız ba-j kıcısı madmazel Ann Maritza Se. kizinci Edvardın taliini okumak için yıldızlara bakmıştır. Buldu- ğu neticeleri şöyle anlatmakta dır: “— Kral Sekizinci Edvard mes ut bir izdivaç yapacaktır. Kralın evlenmesi için yıldızların tayin ettiği tarihler şunlardır: Bu yılın birinciteşrin ayı, gele- cek yılın nisanı, yahut 1938 son- baharı... Bu evlenme neticesinde İngiliz tahtına bir veliaht doğacak. tır. Yeni kral, prens Dögal iken yaptığı seyahatlerden daha az yol culuğa çıkacaktır. Kendisi hava yolculuğu yapan ilk İngiliz kralıdır. Yıldızlar ha va yolculuğunun kral için çok em- niyetli olduğunu söylemektedir - ler. Kendisi hava seyahatlerinde hiç bir kazaya ouğramıyacaktır. Hayatı sonuna erince babası gi- bi sükün içinde ölecektir. Sekizinci Edvardın tahta çı- kışı Britanya için kırk seneden beri görülmemiş derecede bir re- fah çağını açacaktır. Hükümdar - lığı uzun sürecektir. İlk sekiz ay- da bazı siyasal güçlüklerle kar. şılaşacaktır. Bu arada yıldızların söylediğine göre Mısırda : küçük bir kargaşalık olacak İngiltere a- Bakanı Eden İngiltererin Mani olan bir İç Mogulistanla, Sovyet * ler tarafından himaye ediler D# Mogplistan arasında bir çarpışma olmasıdır, ç Japonya ile Sovyet Rusya bw gün, bir taraftan Sibirya hudut * larmda diğer taraftan Mançukö ve Kore'de karşı karşıya bulun” makla kalmıyorlar. Şimdi onlar — yahut da müt * tefikleri — Kingam dağlariyle Türkistan smırları arasındaki iki bin mil mesafe içinde de karşıla mağa başlıyorlar. Bunu ne kadar tehlikeli görsek yerindedir. yYaponya Amerika ile harpte" çekinmiyecekmiş j Vaşington, 10 (A.A.) — Dış # leri encirmeni başkanı M, Pittmar gazetelere verdiği diyevde, dökuf devlet muahedesini imza edenle rin “Avrupada sükün teessüs edef etmez, Japonların Çindeki faali! yetini nazarı itibara alacakların ümit ettiğini söylemiştir. i Pittmann Japonyanın Çin kâ' pılarını Amerikaya kapamak içif icabında harpten bile çekinmiyf ceğini söylemiştir. i ngiltere Mançuriyi fanımıyacae! Londra, 11 (A.A.) — Harici kuyu resmen tanrmıyacağını lemiştir. leyhindeki propagandaları duf' durmak için küçük mikyasta keri harekât yapılacaktır. Bu senenin sonbaharına dol ru ticarette bir gelişme “a ve 1942 yazına kadar devam ed” cektir. Fende yeni keşifler e lacak, paru daha serbest teda” edecektir. İrlanda ile anlaş. mazlık ağustosa kadar devam decek, bu tarihten sonra İn ile serbest devlet arasında dostane duygular inkişaf ede©* tir. r Sekizinci Edvardın hü lığı zamanında İngiltere ile ğer devletler arasında ler umumiyetle iyi olacaktı” hassa birleşmiş Amerika ile luk büsbütün kuvv. A | İngiliz kralının m” kiyme merasimi Londra, 10, — Kral Seki?” Edvardın taç geyme mersi imparatorluk meclisinin tolan” sı 1937 yapılmıştır. yel? # Taç geydikten sonra dimburg ve Belfastı yerek İğ cek ve ilk teşrinde de “© e Hindistan imparatorluk geymek üzere Hindistan” cektir,