29 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

29 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

KUMAŞLAR HALİS YÜNDÜR. İYİ ÜTÜ TUTAR. SÜMER BANK YERLİ MALLAR — İSTANBUL HARİCİ ASKERİ UV NAYİR HARBİYE OKULU KOMUTANLIĞINDAN : 1 — Bu sene Harbiye Okuluna ve As, Hâkim ve Muallim sınıfına , Milli Müdafaa Vekâletinin göstereceği nisbet içinde Türk talebe kayıt Ye kabul olunacaktır. Kayıt ve kabul şartları aşağıdadır: A — Liselerden olgunluk imtihanı vererek mezun olanlar Harbi- ye okuluna girebilirler. Bunlardan bir sene sonra müracaat edenler imtihansız, iki veya daha ziyade sene sonra müracaat edenler As, li- selerden birine olgunluk “bakalorya,, imtihanına tabi tutulurlar. Lise mezunlarından gayri, sınıf ve ihtisas okulları ve liselere muadil ol- dükları Kültür Bakanlığınca tasdik edilmiş olan ekalliyet ve ecnebi okullarmdan mezun olan Türk talebe As. liselerin birinde olgunluk imtihanı geçirmedikçe ve Türk diline tam vakıf olmadıkça Harbiye okuluna kabul edilmezler, B — Ana vatan dışından okula girmek istiyen Türk talebenin de As. liselerden birinde bakalorya imtihanı vermeleri Türk diline va- kıf ve Türk tabiiyetinde olmaları lâzımdır. Olmıyanlar bir sene zarfında Türk tabiiyetine geçeceğine dair bir senet verirler. “Bir se- ne zarfında tabiiyetini değiştirmiyenler olursa okul masrafı kendile- rihden almarak okuldan çıkarılırlar.,, N , > — İstekliler “16,, yaşını bitirmiş ve “23,, yaşıma henüz girmemiş olmak. D- Üniversitede okurken As. Hâkim ve Muallim olmak istiyen #iâbeden birinci smıfa girmek istiyenlerin en yukarı “22,, ikinci sını- fa “23,, üçüncü sınıfa “24., yaşlarını bitirmiş olmaları lâzımdır. E — Vücudunun teşekkülâtı ve sıhhati “tam teşekküllü heyeti sıhhiyece yapılan muayenede, orduda ve her iklimde faal hizmete müsait bulunmak. F— Ahlâk ve seciyesi ve ailesinin hiç bir fena hali ve fena şöh- retler sahibi olmadığına dair vesaik göstermek. “İcabında okul K. l- ğınca muhtelif kanallarla yapılacak tahkikat neticesi müsbet çıktığı takdirde okula kayıt ve kabul olunur. Menfi zuhurunda ise kabul o- Hare) Müracaat edenler bu hususta hiç bir hak talebinde buluna- mazlar.,, 2 — Birinci maddedeki şartları haiz olanlardan İstanbulda bulu- nanlar het sene Mart başından Temmuz nihayetine kadar doğrudan Harbiye okulu K. lığıma ve İstanbul haricinde bulunanlar bulundukla- cı yerlerin en büyük askeri K. nına veya askerlik şubesi başkanlığına | en geç Temmuz nihayetinde Harbiye okulunda bulunacak veçhile isti- da ile müracaat ederler. İstidalarına aşağıda yazılı kâğıt ve vesikala- rı bağlarlar. A — Nüfus tezkeresi veya müsaddak sureti. B — Mütehassıs tam bir heyeti sıhhiye tarafından müsaddak sıh- hat ve aşı vesikaları “aşı vesikaları olmıyanlara askeri hekimlerce aşı yaptırılır.,, * C — Mezun bulunduğu okulun şahadetnamesi ve okulun verece- ği resmi hüsnühal kâğıdı. D — Okula kabul olunduğu takdirde askeri kanunlar, nizamlar ve talimatları tamamen ve aynen kabul ettiğini natık velisinin ve ken- disinin birer teahhüt senedi, sar'alı, uyku halinde gözer, sidikli, bayıl- mak ve çırpınmak hastalığına müptelâ olmadıklarma dair taliplerin velilerinin teahhütnameleri, Bu gibi hastalıklardan biriyle okula girmezc on evvel malül oldu- ğu bilâhare anlaşılan telebe okuldan çıkarılır. Ve o talebe için sarfe- dilen bütün masraflar velisine tazmin ettirilir. (596) (938), HABER — Akşam postair Bütün dünyada tanınmış Kibarların şapkasıdır. Istanbul Levâzım Amir- ULU TU İLE Harbiye Okulu için 1100 kap tun kumaşı okuldan verilmek üze- re imaliyesi 12 — Mart — 936 Perşembe günü saat 15,30 da Tophanede Satmalma komisyo - nunda kapalı zarfla eksiltmesi ya pılacaktır. Tahmin bedeli 6600 li- radır, İlk teminatı 485 liradır. Şartname ve nümuneleri komis - yonda görülebilir, İsteklilerin bel- ki saatte komisyona gelmeleri. (439) (1039) Müt e ve hesabma| istiyenler her gün Kasımpaşadaki komisyonumuza müracaat 165 çift terlik 2 — Mart — 936 Pazartesi günü saat 15,30 da Top- hanede Satmalma komisyonunda pazarlıkla almacaktır. Beher çif - tinin tahmin bedeli 182 kuruştur. Son teminatı 45lira 4 kuruştur. Şartname ve nümunesi komisyon- da görülebilir. İsteklilerin belli saatte komisyona gelmeleri. (444) (1094) ... 200 ton arpa 9 — Mart — 936 Pazartesi günü saat 15 de Topha- nede Satınalma komisyonunda kapalı zarfla alınacaktır. Tahmin bedeli 10500 liradır. İlk teminatı 787 lira 50 kuruştur. Şartname ve nümunesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni vesikalariyle beraber teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel komisyo- na vermeleri, (o (432) (967) .... 200 ton yulaf 9 — Mart — 936 Pazartesi günü saat 15,30 da Top- hanede Satmalma komisyonunda kapalı zarfla alımacaktır. Tahmin bedeli 11500 liradır, İlk teminatı 862 buçuk liradır. Şartname ve nü. münesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni vesikalariyle beraber teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel komisyo- na vermeleri, (o (433) (968) İLAN İktrsat Vekâleti İç Ticaret U mum Müdürlüğünden: 30 İkin- citeşrin 1330 tarihli kanun hü- kümleri dairesinde Türkiyede iş yapmağa izinli kılınan ecnebi şir. ketlerinden (Yunan Milli Seyrise- fer bahri) şirketi bu kere müra - caatla 26 Birinciteşrin 1935 tarih- li hissedarlar umumi heyeti kara- riyle şirketin tasfiyesine karar ve- . rildiğini bildirmiş ve lâzrm gelen! usulü ile Ankarada İdare binasında satın almacaktır. Bu işe vesikayı vermiştir. Bu şirketle ilgisi bulunanların şirkete ve icabında vekölete mü - racaatları lüzumu ilân olunur. Oksürenlere: Katran Hakkı Ekrem Yemeklerinizin lezzet ve nefa- selini ancak APA MARKA baharatını Ku! lanmakla te- miri edebilir- siniz. 15 gramlık sah- lep ve baharat paketleri her yerde S5 kuruştur. er Deniz Leyazımı Satınalma e İRİ Tahmin edilen bedeli 9825 lira olan 15000 metre çantalık ben zin 3—-Mart—38 tarihine rastlıyan Salı günü saat 10 da pazarlığı yap! lacaktır. M. Teminat 736 lira 87 kuruştur. Şartnameyi görmek isti yenler hergün ve pazarlığa girişmek istiyenler yazılı gün ve saati9 teminat mektup veya makbuzlarile Kasımpaşadaki komisyon başkanli ğına müracaatları. (1143) "Tahmin edilen bedeli 12500 lira olan 50.000 metre amerikan bezi pazarlıkla 16 Mart 936 pazartesi günü saat 15de alınacaktır 937 lira 50 kuruştan ibaret olan mu vakkat teminat makbuz veya mek” tubile yazılı gün ve saatte pazarlığa girişilebilir. Şartnameyi görmek ede görebilirler, (1113) İstanbul Belediyesi: İlânları Senelik muhammen kirası 24 lira olan Büyük çarşıda Yağlıkçtisf mahallesinde Camili hanın 4 numa ralı odası 937 — 938 senesi mâyf* , soruna kadar kiraya verilmek üzere açık arttirmaya (o konulmuştu” Şartnamesi levazım müdürlüğünde görülür. Arttırmaya girmek isti“ yenler 180 kuruşluk muvakkat temi nat makbuz veya mektubiyle ber” ber 13 — 3 — 936 cuma günü saat 15 de daimi encümende bulunms” lıdır, (1) (1066) Devlet. Demiryolları. ve Limanları işletme > Umum “İdaresi o Tlânları Muhammen bedeli 77500 lira olan lokomotif yedekleri 9 — 4 936 perşembe günü saat 15,30 da kapalı zarf usuliyle Ankarada ig” re binasında satm alınacaktır. i Bu işe girmek istiyenlerin 5125 liralık muvakkat teminat ile w nunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a he dar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler 385 kuruş ) kabilinde Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmaktadır. (855 Muhammen bedeli 8274,75 lira olan 88165 kilo muhtelif perçi” çivisi 26 mart 936 perşembe günü saat 15,30 da kapalı zarf usuli? Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. İ Bu işâ girmek istiyenlerin 620,61 liralık muvakat teminat ile Li nunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 8 dar Komisyon Reisliğine vermelerilâzımdır. | Şartnameler parasız olarak, Ankarada Malzeme Dairesinde Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Müdürlüğünden dayamak Muhammen bedeli 17500 lira olan 250 ton mazot 05 salr günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Arkarada İdare bin#* da satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1312, 5 liralık muvakkat teminat ile nunun tayin olliği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14, kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. y Şartnameler parasiz olarak Ankarada Malzeme Dairesinde” 40) Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Müdürlüğünden alınabilir. Muhammen bedelleri 57500 lira olan bir muzaaf tesirli ve yir' kuz basit makas 10 nisan 1936 cuma günü saat 15,30 da kapali ek g" eriği istiyenlerin 4125 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin “ee vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar KomisY9” 4g* isliğine vermeleri lâzımdır. Sartna meler 285 kuruş mukabilinde) kara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmaktadır 242, ei /