29 Şubat 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

29 Şubat 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Kısa tercümei hal: Klark| Geybl 34 yaşındadır, kırk beş yaş-| larında zengin bir kadınla evlidir. Boyu 1,76, kilosu 77 dir. X. Almanyada çevrilen “Nin- ni,, filminin ingilizce kopyasını| Zoltan Korda idare edecektir. Bu! filmde baş rolü meşhur İtalyan te-| noru Benjamino Gigli yapmakta. dır. X. Key Fransis “Merhamet me- İeği,, adir yeni bir filme başlamış- tır. * Lehistanda Mareşal Pilsuds- ki'nin hayatına dair bir milli pro-| paganda filmi yapmağa karar ve- rilmiştir. # Meşhur Amerikan müharri- ri Sinkler Levis'in son kitabı “Öy- le şey burada olamaz!,, Amerika da filse alınacaktır. Baş rollerde Liyonel Barimur ve Moren O'Sal. livan vardır. * Simdiye kadar iki defa ev-| lenip boşanmış olan Nansi Karo- lün Kentin Reynolds isimli bir muharrirle evleneceği söylenmek. tedir. Hastalık yüzün. den şöhret! R, K. O. hesabına bir film ya- parak son aylarda sinemaya baş- lamış olan meşhur opera muganni- yesi Lili Pons şöhretini küçüklü- günde bir göğüs hastalığı geçirmiş olmasına borçludur! Kçük Lili o zamanlar pek zayıftı, doktorlar nefes almağı kolaylaştıran ekzer- sisler yapmasını tavsiye ettiler, Genç kızın ailesi bu ekzersislerin teganni dersi şeklinde olmasını muvafık buldukları için Lili Pons teganni dersi almağa başladı. Birkaç yıl sonra Paris konser- valuvarına girdi ve piyano tahsil ederek birinci mükâfartla mekte- bi bitirdi. İtalyada teganni tahsil etti. İlk opera temsilini 1928 de Mulhouse'da “Lakme,, 'operasiyle verdi. 1930 senesinde de Nevyor- kun “Metro Peliten Opera,, sı ta- rafından angaje edildi. * Şarl Buayeile birlikte bir film çevirecek olan Marlen Ditrih evvelâ kabul etmiş olduğu bu ro- lü sonradan terketmiştir. Avrupa- ya gideceğini, eylülde tekrar Holi- vuda döneceğini söylemektedir. * Jan Kipura ile karısı Marta Egzert Holivuddan Avrupaya dön müşler ve Paristen geçerek Viya- naya gitmişlerdir. Kipura Viyana- da bir film çevirecektir, Amerikan stüdyolarında çalışmaktan hoşlan- madığını söylemektedir. Xx Kısa tercümei hal: Simon Simon tam 22 yaşındadır. Boyu 1,62 santimetre, ağırlığı 52 kilo- dur. Hiç bir spor yapmaz ve bil- hassa otomobil kullanmaz. X BirAlman gazetesi yazıyor: “Val Disney gösterilmesi sekiz dakika süren bir filmi için yedi ay uğraştığı halde Fransada Saşa | Gitri bu filmi on iki günde yapıver- miştir. Bu ne sür'at!,, rMaydutlar bir Yıldızı kaçıracaklardı Sessiz film yıldızlarından Kons. tans Talmaç'ı geçen gün Şikago. da haydutlar kaçırmağa teşebbüs etmişlerdir. Haydutlar yıldız ile kocasının ahbaplarından birinin evine da- vetli olduklarını öğrenmişler, eve girmişlerdir. Fakat yıldız o sırada orada olmadığı için maksatlarına muvaffak olamamışlardır. Yalnız çıkarken ev sahibinden kırk dolar almışlar, buna mukabil göz önünde duran yirmi bin dolar değerinde mücevherlere el bile sürmemişler- dir. p Polis, haydutların hırsızlık mak: sadiyle hareket etmedikleri, sabık yıldızı kaçırmak gayesini güttük- leri, kanaatindedir. ilk filmler Nevyorkta “Asri sanatlar mü- zesi,, sinema hakkında bir seri konferans tertip etmiştir. Bu kon- feranslarda sinemanm muhtelif devirlerinde “merhale,, teşkil eden büyük filmler de gösterilmekte- dir. İlk konferansta, Meri Pikfort ile Liyonel Barimurun 1912 de yaptıkları bir film gösterilmiştir. € Ki in. GN R.K.O, yıldızlarından Coy Hocs en iyi sporun ok atmak olduğu kanaatindedir. 20 saatte gös- terilecek birfilm Gelecek hafta Vaşingtonda bir kongrede tam 30.000 metre uzüne Tuğunda 110 bobinlik bir film gös- terilecektir. Film, kızıl derili A- merika yerlilerinin hayatına dair- dir. Normal filmler vasati olark 2800 metre uzunluğundadır ve sas niyede 24 resim gösterilir. Bu he- saba göre 1000 metre filmin gös- terilmesi için 36 dakika 33 saniye lâzmmdır. Binaenaleyh bu filmin . gösterilmesi aşağı yukarı 20 saat sürecektir.