1 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

1 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

GRiPİIN Üşütmekten müteveltid baş, diş, adale, bel ağrılarile kırıklığa ve emsaline karşı en seri, en kat'i tesirli ilâcdır 10 tanelik yeni ambalâjları tercih ediniz! İ (Madyolin fabrikasının mütehassıs kimyagerleri iertlid | faınız sıkı giy.n- mek kâfi değildir kaşe Gripin Hulundurun *7 Yapılmaktadır.) “.yı:ca Li Tür iett il! Ni Sy, Sanayi AM Makinaları; ava Kurumu | || Büyük Piyangosu Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 35. nci keşide 77 Mart 936 dadır. Büyük İkramiye : 35.000 Liradır 15.000, 12.000, 10.000 üralık ikramiye ere (20.000) tiralık bir mükâfat vardır.. BAKANA ENA, BAYRAMDAN PAZMMA AMATOR adi GN BAKER ME TERA ri yi EVEL ne karşı 379 PARDAYANIN ÖLÜMÜ PARDAYANIN OLUMU 921 wdenbire «8.7 kulu..u o etrafını; aston ekerek geri çekilip gözle Antrez senin kocan olacaktır. Jantiyom genç kadına dönerek: saran bu hayallere uz.turak: İ rini yumdu. — Şerketmaab, Şarl1, — Madam, dünyada hiç bir şeyden — Affediriz! o Affe.iniz! Buna Şari: — Bu benim son gayemdir!. korkmayınız. Kocalık salâhiyetimi si" böyle lânet edenler kimlerdir? Merha — Kan, her yerde kan! Gittikçe — Sevgilim kralım... zi mes'ut olarak yaşatmak, canilere met ediniz! Hayır, ovemayana acın | yükseliyor! Ortalığı kaplıyor! Kan — Bunu emrediyorum! karşı müdafaa etmekten başka hiçbir rşaz! Yarabbi, hepsi de bana lânet e) dan başka bir şey yok! diye mırıldaya — Şevketmaab!, şey için kullanmıyacağım! sözlerini i- divorlar. diye mırıldanıp ağzından kö pük saçarak yatağa yığıldı. Yorgan bışına cekti, Dişleri biribirine © çarpı Yordu. Oda sessizdi. Dışarısı karanlık iken burada ışıklar yanmıştı. Hakikaten şimdi o karyolaya bazi kimseler yaklaşıyordu. Fakat bunlar) hayal değildi. Jantiyomlar, Dük Dan ju ve siyahlar giyinen uğursuz, gad dar, zalim Katerin dö Mediçiydi! İhtiyar kralize, yatağın © üzerine eğilerek : — Oğlum! diye mırıldandı. Ve s0 guk eliyle kralın alnına dokundu. Dokuzuncu Şarl, korkusundan bir eğik kopartarak bu eli itmeğe çalış tı. Doğrularak, korkudan deli olmak derecelerine geldiği halde yorganı fır Yattı, O vakit birdenbire etrafıma ba kındı. Hırıltı gibi bir sesle: — Kan! dedi, Bu sefer artık hayal değildi. Ya takta hakikaten kan vardı, — Çarşaf, yastık yüzü ufak ufak kan lekeleri İ çindeydi. Evet, bu hakiki kandı. Bu ö Tüm halinde bulunan vücuddan şimdi | soğuk bir ecel teri hoşanıyordu. Doku zuncu Şarl kan terliyordu. Göğsü çip rak sustu. Bu manzara bir ölüm sessiz liği içinde gitlikçe (o dehşetini arttır yordu. Şarl daha kısık bir sesle: — Kan! diye tekrar bağırdı. Bir dakika kadar, nefesinin kısı) dığı, yerlerinden fırlayan o gözlerinin korkunç bir şekilde etrafa (döndüğü görüldü, Üçüncü kere olarak müthiz bir çığlıkla: — Kan diye haykırdı. Birdenbire ağzı dudakları büzül dü, İnsana dehşet veren osoğuk bir kahkaha kopardı, Sonra, birdenbire arkaüstü düştü. Ölmüştü! Karyolada bir s:5-ivlik ve hareket Sizlik.. Koşuşan adamlarla dolan oda: da, sofada herkes titredi. Kraliçe eği lerek elini oğlunun göğrüne koyunca bu el kıpkırmızı kesildi, O vakit Kate rin ağır ağır doğruldu. Ve moraran Dük Danjuya döndü. Kanlı eliyle sev gili oğlunun, Hanri oDanjunun elini tuttu. Bu kanlı ve kabkshalı ölümün verdiği korku ve heyecanla jantiyom lar geri çekilirlerken. Katerin dö Me diçi oğlu Hanriyi göstererek gür, ve vahşi, vırtier bir sesis haykırdı: —Kral öldü! Yaşasın kral!, — Bu muhakkak olacak Mari.. Bu nu muhakkak yapacaksın! —Şarl! — Mari!, Çocuğumuzu düşünür Sen bunu yapacaksın. — İtaat edeceğim. Evet, bu çocuk için itaat edeceğim Kral, sütnineye işaret etti, İhtiyar kadın bir kapı açtı, Fransuva Dantreg! içeriye girdi. Sarl ona döndü. — Dostum. İleri gel. Dün bana et tiğin yemine sadık olup olmadığın sormak isterim. — Şevketmaab, bir kere yemin et tim, İki kere yemin edenlerden deği Tim. — Sana göstereceğim kadınla ev Yeneceğine, onun çocuğunu kendi öz ev| Jâdın gibi kabul edeceğine söz vermiş | tin değil mi? — Şevketmaab, ba andan Sonra bütün dünyaya karşı Madam Marinin kocası olarak oğlunnzun hayatin ko | rumamr İstediğinizi zannediyorum. | — Evet dostum. — Şevketmaab, yemin ettim. Sö | zümde duracağım... Sevdiğiniz kadına kendi ismimi vereceğim, Onu aile şe lâve etti, Bu delikanlının verdiği sözü tuta" cağı şüpbesizdi. Belki ileride bu veri" len söz bir çok mühim hâdiselere sebep olacaktı. v Dokuzuncu Şarl, sevinçle Mari Ta şenin elini tutarak Antregin eline ver di ve: — Çocuklarım. Allahtan Ikiniz için de bütün ömrünüzce saadet dilerim, dedi, O vakit, belki simdiden etrafında ölüm düşünceleri dolaşan küçük ço cuğunu kucağına alarak zayıf göğsüm de sıktı ve bir kaç kere öptükten son- ra Mari Tuşeye verdi. — Mari, vaktinin tamamlandığını hissediyorum yavrum. Bundan sonra her sübah buraya gel.. sözlerini söyler di, — Emin olki güzel o Şarlim, eğer bu şatoda kalarak sana bakmış ölday dım muhakkak iyileşirdin. Eral başinı salladı. — Antrez, Mariyi götür.. Vakit gek di. Annem şimdi neredeyse gelir. Mari Tuşe Şarlin kucağına atıla rak iki sevgili uzun müddet biribirle rine sarılı kaldılar. ik Gi relimle himaye edeceğim. Kollartmın Şarl: Taktı, Gömleği yırtılmıştı. Elleri nöbe“ z bütün kuvvetini, kafamın bütün düşün — Yarm sabah! dedi, tin tesirile bükülmüştü. MONMORANSİDE İLKBAHAR? cesini bu kadınla bana verilen kralın Mari: Yanmda bulunanlar korkuyla ba İşte dokuzuncu Şırl böyle öldü, oğlunu her şeye karşı korumak için; — Yarm sabah! diye tekrarladı. Bü acı can çekişme, Kan, ter, bu ağır harcıyacağım, Son bir öpüşmeden sonra Mari Kralın göğsü kıpkırmızıydı. Kol Yar kıpkırmızıydı. Her tarafı kan İçin deydi. hastalık ve vicdan azabı içinde sönen hayat ışığı Sen Barlelmi o faciasının son perdesiydi. Antreg heyecanla söylüyor, Mari ee mendilile yüzünü örterek ağlıyor du ? | Mt Aşıkma bir veda bakışı fırlatarak oda” dan cikti, Mari Tuşe kapalı arabasma binip - m iğ LE el Ademi iktida Ve Bel gevşekliğ HORMOBİR Tafsilât; Galata P, K. 1255. Hormi