9 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

9 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

HABER — ÇOCUK HAFTASI 9 MART — 1936 E/RARENGİZ TAYYARE Girinci ku Beyaz Gölgeler 7453 numaralı polis Ati Büyük” dere karakolu önünde bisikletten atlıyarak, doğruca muavinin oda” sana girdi. Muavin Hilmi elindeki evrakı okuduktan sonra polis Aliye dö- ereki — Bizi dinliyorum, dedi. Polis Âli “ miavinin masasına yaklaşarak anlatmaya başladı: — Arkadaşım 1736 numaralı Faikle beraber devriyeye çıkmış tik, Hava yağmurla olduğu için rhlımdan yavaş yavaş ilerliyor. duk, Karanlıkta gözümüze bir denbire iks bir otomobil ilişti. Seyrüsefer talimatnamesi hilâir Ba bütün ışıklarını söndürmüş ol duğu için yaklaştık ve numarası 8 aldık., Bu sırada iki taraftaki kapdarının sırtüstü açık olduğu” Bu görünce bittabi içerisine bir göz attık. Otomobilde kimsecik” ler yoktu, fakat şoför bir eliyle direksiyonu tutmuş vaziyette ba yalımışta.. Elektrik fenerimi arkadaşım Fa ika vererek, şöförü sallamaya baş ladüm.. Bu canada şoförün kafa sında oldukça büyük bir yara bu tanduğunu ve bu . yaradan hâlâ kan akmakta olduğunu gördük. Biraz daha sallayınca şoför ayılır gibi oldu ve ingilizce bir iki kel me söyledi Polis Alinin söylediklerini bü" yük bir dikkatle dinlemekte olan muavin Hilmi gözlerini ayrı ayrı açarak sordu: — Şoförün söylediği ingilizce gelimeleri hatırlıyor musun? — Evet Bay muavin, şoförün ağından çıkan kelimeler şunlar” di Mhite Shodows, yari beyaz göl geler, — İngilizceyi senden iyi bili rim, sen raporuna devam etf — Ne olur ne olmaz düşüncesir yani şolörü derhal is ticvaba başladım, Adın Charles “hart olduğunu ve bir müddet tenberi İstanbulda bulunan fngi liz generallerinden Sir Malcolm Campbellin yanında çalıştığı #aat on birde generalin evinden ayrıldığını söyledi. Muavin Hilmi duvardaki elek rik sasline bir göz atarak? — Demek gencralin evinden çı Hale yirmi dakika ancak olmuş. — Takriben. — Şolör başka bir şey söyleme di mi, Evden yalnız mı çıkmış, ne reye gidiyormuş? — Evden yalnız çıkmamış, ote" mobilde generali tedavi eden fa kat şolörün tanımadığı bir Fran sız doktoru varmış. Evden yür metre kadar uzaklaşınca . garip, bir oalke sesi işitmiş — Garip bir ıslık sesi mi? — Ret, şotür öyle söyledi. in gilizedniz iimat etmenizi rica e derim, Tam bu esnada otomobilin motörü birdenbire durmuş ve enerler öğrümüştür. Bu vaziyet karşısında şoför fren yapmış... Bu dakikada birisinin havadan oto mobilin üstüne atladığını hisse" der gibi olmus, hattâ otomobilin üstünc düşen bir cismin gürültü" sünü işitmiş.. Etrafına bakınca, bazı beyaz gölgelerin iki yandan otomobile doğru ilerlediklerini görmüş. Bu gölgeler otomobilin kapılarını açmışlar, diğer bir göl ge de şoföre hücum etmiş. Bu hücumu yapanın bir metre uzum ukta kollari olan ve beyaz kürk ten yapılmış bir elbise giymiş bir erkek olduğunu iyice farketmiş; tir. Muavin polisin sörünü keserek şolörünün . sarhoş ndan emrin misiniz? — Vallah, bu gibi adamların Yaziyeti pek de belli olmaz ama, zannetmiyorum. Fakat iş bu kı darla bitmiyor ki, daha fenast var. (Devamı var) KY “Almanların * polis köpekleri meşhurdur. Şimdi, Japonlar da apkı Almanlar gibi bir polis kö. peği ırkı yetiştirmeye çalışıyor . lar. Sizin polis köpeklerinin ne olduğunu bildiğinizi tahmin etti Kimiz için ayrıca izahat vermeyi Yüzumsuz görüyoruz. . Japonlar bu yetiştirdikleri köpek orka Tosa . ina diyorlar. Bunlar gı Yet zeki köpeklerdir. Gösterilen şeyleri çok çabuk öğreniyorlar. Japonların polis köpek'sti Resirnlerimize dikkatle Likar « sanız direkler üzerinde muvaze « Besini temin ederek nasıl yürüdü zi nasil turmandığını görür « sünüz. Mektepliler müsabakası 8 nci listede resimleri çıkan okuyucularımız Soldan sağa: İstanbul Hsesi 73 Hamdi, 23 üncü mektep 174 Ni. met Asim; Davutpaşa orta mek - tep Salt Atilgan; Hayriye lisesi Selâhaddin; Darüşşefeka lisesi 9 İsmail Oktay; Beyoğlu Bulgar i 16 Blagey; Ayancık Harflerle resim yapıyoruz ŞimsTaz Kurtuluş okulu Hasan ; kız lisesi 1599 Mehpâre; Atikalipaşa 20 inel okul 167 Nüzhet Türkân, Darüşgefaka 133 Kenan; Beyoğlu 9 üncü mektep 14 Muammer; Beyoğlu 15 inci okul Fikret Nas HABER (ÇOCUK HAFTASI 9 MART — 1536 Her hafta cumartesi günleri HABER gazcicsine ekil oarak Para Sel Nor MiKi ARAYICI:12 BEN SARAYA YAPAĞI BEMAK İN ALMIŞLAR... BEN ESİR Ka; z “ BE çe RETİ NEDİR TLAKET SAMANLI MiKi ARAYICĞI. 13 Miki ile Bay Hödük harıl harıl bahçede çalışıp toprak ka, sarlarken bir yandan da konuşmalarını geri bırakmıyorlardı. Bütün. düşünceleri buradan kapağı atabilmek, kaçmanın yolu, mu bulabilmekti. Hele Mikit., Onu görmeyin, düşünceli halini iç görmeyin. Sizi bazan katılensma güldüren bu çapkın fa. renin yüzünden düşen &deta bin parça olurdu. Düşünüyordu. Okyanos denizinde gemisi batmış kadar müteestirdi. Buradan nasıl kaçabilecekti. İşte bunu düşünüyordu. — Ne olursa olsrin buradan kaşmanm yolunu bulmak di. yordu, Tam bu sırada Bay Hödükün boğuk ve yavaş sesi duyuldu — Sus nöbetçi geliyor. Bay Hödük aldanmamıştı. Bu pöbe man bir kâğıt tutuyordu. Miki ile Bay Hödüke yaklaşarak: — Sakallı Görll sizin ekânm: takdir ettiğinden size başka bir iş vermiştir. Dedikten sönre elindeki kâğrttan okumaya başladı? — Hödük tayyare fabrikasında çalışacak Miki Saraya gide. cektir. - Miki bunu işitir işitmez sevincinden âdeta düşüp bayılacak. Eş — Saray mı... Oh mükemmel. Miki saraya gidince onu doğru mutbağa gönderdiler ve ö. nüne yığınla patates koyarak soymasını tenbih ettiler Miki bir ÇOK YAKINDA taraftan patatesleri söyarken diğer yandan? — Meğer beni saraya aşçı yamağı olmak için atmışlar... diye bayıflarıyordu. Yine düşünmeye ve buradan kaçmanım yelürti aramaya ko. Yulmuştu, Ümidi yoktu ama: — Ben esir kalamam, kaçmak için bir çate bulmaliyem. Diyip duruyordu. Böyle düşüncede iken içeriden takatil ti tıkıtak tk. diye itti. Bunlar bir telsiz i sesler — Iki vapur denizde gö allı Ge bunu alıyor, diye Miki şarkı söyler gibi yaparak telsizin ne di i işitmeye çalışıyordu. Tam bu sırada bitişikte de çama. liktaki çamaşır makinesi çalışmaya buşlayınca artık telsiz ses lerini duyamamaya başladı. Buna çok'canı sıkıldı. Patates soy. mayı bırakarak hemen içeriye koştu. — Be adım şu makineni niye yağlamıyorsun. — Çıkan gürültü hoşuma gidiyor, evimi hatırlıyorum... Bu cevap Mükinin canımı sekr: — Bana vız gelir. Ben yağlayayım da.. Fakat tam alacağı sırada yağ kutusunu devirdi ve masa üstünde çamaşır yağ içinde bıraktı. Çamaşırcı Bay Domuz? — Eyvah feliket bunlar Sakal: Gorilin çamaşırları idi di. ye bağırıp döğünüüyordu, lin telsizi de i idi ve elinde koca. Bu sayfalarda yepyeni şeylerle karşılaşacaksınız. Gazetenizde ne gibi yenilikler görmek istiyorsanız bize bir mektupla bildiriniz