9 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

9 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

ĞN ÜmMaA L RANSGÜZÜ v İ İ Son Pos — PAZARTESİ — 9 MART 1936 ingiltere Almanyayı Protesto Etti İdare işleri telefonu: 20203 Fiyatı 5 kuruş Fransa Ren hududuna asker ve tayyare sevketti Fransız Başbakanı: “Vaziyet vahim!,, diyor Fransızlar Sovyetler: 1 Rende bir tek Alman askeri kaldıkça müzakere || ! yapmaz, Almanyayı da cezasız bırakmayız diyorlar || “ Avrupa devletleri, Almanyaya karşı birleş- mezlerse harp muhakkak ,, diyorlar italyanlar: / Amerikalılar: Hitleri Avrupanın .. Alber Saronun söylediği nutuk Fransız Milli Müdafaa bakanları askeri harekât hakkında raporlar hazırladılar, hudut üzerindeki Fransız kıt'aları Alman kuvvetlerinin hareketlerini dikkatle gözetliyorlar Almanyanın yeni bombardıman tayyareleri Nuvmberg ufuklarında (Bu - Paris, 8 Mart (Hususi) — Başve- kil Alber Saro bu akşam saat yedi bu- Çukta radyoda Fransız milletine bir hi- tabe verdi. Başvekil hitabesine: Dün Rayşhtag kürsüsünden akse- heyecanlı ve fırtınalı nutuklara a- Çık ve samimi bir dil kullanarak mu- bele edeceğini ve son derece vahim iseler karşısında Fransız — milletini tenvire çalışacağını, söylemekle başla- » Bu başlangıcı müteakip te: — Almanya askerlikten tecrid edil Miş olan Ren mıntakasına silâh kuv- Vetiyle tecavüzde bulunmak suretiyle €eynelmilel münasebetler üzerinde va- him bir tesir yapmıştır, dedi. «Sözünü tutmıyan Almanyan Bundan sonra Ren muahedesinin hukuki vaziyeti hakkında malümat Verdi, tarihçesini yaptı ve dedi ki: — Almanya kendiliğinden razı ol- İngil;eie, Sovy Belçika ne yapmayı düşünüyorlar? Lehistan yüksek harp meclisi dün fevkalâde bir içtima aktederek Avrupa karıştığı takdirde alhnacak tedbirleri kararlaştırdı Paris, 9 (Hususi) — Romadan bil- sinde Uluslar Kurumunun kararına İş- 'bşıaıei.._ göre sinyor Musolini Alman tirâk etmesi ihtimalini gözönüne — ala- defirini kabul ederek Alman notasında rak bu devlete karşı yumuşak davrana-| ( D 10 çi li salonda yapılan içtima Ulus- caktır. urumuna, dönebileceğini - anlatan | / Ailtanda harp meclisi toplandı |tanın herkangi bir karışıklık karşısın. Varşova, 8 (Hususi) — Milli müda- Ü Almanyanın zecri tedbirler mesele- | faa bakanı bugün bilüâmum kolordu kü- myanın muayyen şartlarla İe K fikra etrafında mütemmim izahat İste- ir. Sanıldığına göre İtalya hüküme- | Fransız Başbakanı Alber Saro duğu, altına imzasını koyduğu — mu: hede mucibince Ren kıyısından itiba- | metleri kendilerini Almanyaya karşı Nevyork 9 (Sabah saat dokuz, hu- susi) — Ünited Pressin Paris mu - habiri bildiriyor: Avrupayı kaplı - yan heyecan ve endişe zerre kadar eksilmemiş, belki de artmıştır. Fran- sa, Almanyanın muahedeleri keyfi istedikçe yırtmasını cezasız bırak - çika, müttefiki olan Fransa ile bir - likte hareket edecektir. Sinyör Mu- solini Fransaya bütün kuvvetile yardıma karar verdi. Lehistan da Fransanın yardımına koşacağını ih- sas etmiş bulunuyor. Milletler Cemiyeti konseyi cuma günü toplanacak ve Almanyanın Lokarno muahedesini feshetmesi tek başına meselesini konuşarak Paris, 9 (Hususi) — Berlinden bil- dirildiğine göre Her Hitler önümüz - deki pazar günü Ren mıntakasına gi - derek Almanyanın yeni ankeri üslerini gözden geçirecek ve bu teftişinin sonun- 'da /Koloniu gekalade. veni - bir nutuk söyliyecektir. Bu münasebetle Renin bü- tün şehirlerinde bayram yapılacak, si- yesi ve askeri tezahüratta bulunulacak- tır. Almanya ve zecri tedbirler Berlin 9 (Hususi) — Röyter ajan - sının verdiği malümata göre Fransa Cenevrede Milletler Cemiyeti konse - yinden Almanyaya zecri tedbirler tat- şehir Ren nehrinin üzerindedir) tahkimat yapmayacaktı. Toşkilât vü- cuda getirmiyecekti. Asker bulundur- | Mmayacaktı. Fransız hükümeti mütte- fikleriyle hemfikir elarak muahedenin bu maddesinin hüsnüsuretle tatbiki i- çin bir kısım Alman topraklarını işgal | altına almıştı. Fakat bir kaç sene son- ra Almanyanın müracaatı üzerine bu toprakları kendisine verilmiş olan sa- | lâhiyet müddetinin dolmasından - çok evvel boşaltmağa razı oldu. Bu hareke- | ti ile Alman - Fransız münasebetlerin- de eyilik hasıl olacağını ümit ediyor- du, Eski düşmanlıkların sanıyordu. 1925 tarihinde yeni bir. muahede aktedildi. Bu — muahede mucibince! - |Fransız, İngiliz, İtalyan, Belçika hükü- silineceğini (Devamı H inci yüzde) ren 50 kilometrelik bir saha üzerinde —rmerrr et Rusya, İtalya ve ——— mandanlarını içtimaa çağırmıştır. U- mum erkânıharbiye başkanmın riyase- | 'zalayan devletlerin mümessilleri — salı iki suat sürmüştür. Bu içtimada Lehis- da alacağı askeri tedbirler kararlaştı- |. nı Eden, Belçikayı başvekil Zelnd, İtak rılmıştır. (Devamı TI inci yüzde) —“yayı mamağa azmetmiş bulunuyor. Bel-| Lokarnoyu imza Yarın Pariste toplanıyorlar Paris 9 (Hususi) — Lokarnoyu im- günü Pariste toplanacaklardır. Fransa- yı M. Pol Bonkor, İngiltereyi dış baka- Pımuönl.mhnıüdo-[ Fransa ile beraber. Musolini Fransaya bütün kuvvetile yardıma karar verdiğini bildirdi zayıf zamanından istifa- deye kalkışmakla itham ediyorlar. İngiltere Alman askerinin geri çekilmesini istedi vaziyetin gerekleştirdiği hattı ha - reketi takip edecektir. Almanya da Milletler Cemiyetin- den çıkmış olduğu halde içtimaa iş- tirak ederek kendini müdafaa için ldıve( olunacaktır. Almanyanın da- veti kabul edip etmiyeceği belli de- | &ildir. Fransa, hududu üzerindeki gizli tahkimatına asker ve tayyare sev - kiyatı yapmaktadır. Haber verildiğine göre -İngiltere Almanyayı şimdiden protesto etmiş ve askerlerini Renin gayri askeri mıntakasından çekmesini istemiştir. Avrupada vaziyet tam manasile vahimdir. bilini, İtalyaya kafşı yapıldığı — gibi Milletler Cemiyeti azası olan memle - ketlerin Almanya ile iktsadi ve mali münasebetlerini kesmelerini istiyecektir. Berlin mahafili buna Milletler Cemi - yeti ile teşriki mesai etmek — arzusunu gösteren bir milletin böyle bir muame- laye maruz kalamayacağını söylemek- te, Almanyanın geçen sene askeri is - Giklâlini ilân ederek Versayın — askeri ahkâmını yıktığı sırada Fransanın İs « treza konferansında da Almanyaya kar- H zecri tedbirler tatbikını istediğini, Fa- kat bu talebin bir netice vermediğini ilâve etmektedirler. (Devamı TI inci yüzde) B H ayanlar cektir. Milletler Cemiyetinin Toplantırı Cenevre 8 (A.A.) — Milletler Ce- miyeti konseyinin perşembe günü top- lanması ihtimali vardır. (Devamı H inci yüzde)