6 Temmuz 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

6 Temmuz 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

i | / h big İntibalar: Sergide dolaştık Sanayi Birliği bu seneki yerli mallar sergisinin yerini çok iyi seçti, Taksim Belediye bahçesi bu iş için biçilmiş kaftandır OEdebi- yatı cedide şairlerinin çek sevdik» leri bu güzel park yıllardan beri gözden düşmüş bulunuyordu. Öşle tahmin ediyoruz ki sergi Taksim bahçesinde kurulduğu icin bu $€ ne daha fazla rağbet görecek, bu na mukabil bahçe de, unutulmağa yüz tutan güzelliklerini bu vesile ile İstanbul halkına hatırlatmış c- lacaktır. Bü seneki sergi hafif zarif ol- du. Büyük fabrikalarımız sergiyi adamakıllı yan çizdiler. Bu işin hafif tarafı! Buna mukabil bahçe- nin yeşillikleri arasında yer ver kurulmuş şık pavyonlara stand- lara tesadüf ediyoruz. Bu da işin zarif tarfı... Serginin diğer bir hususiyeti de ziyaretçilerden 5 kuruş duhuliye a- Immasıdır. Beş kuruş, beş kuruş tur. Buna rağmen ziyaretçi adedi geçen senelere nisbetle hiç de az değil, Böylelikle Darülâcezenin kasasma epey para giriyor. Sergide arayıp bulamadığımız bir şey varsa, o da atraksiyon, ya" ni standlara alıcı çeken, başına a- dam toplıyan, meraklı, eğlenceli, gürültülü şeylerdir. Bir çeşit ma” lin teşhirine hasredilmeyen umumi sergilerde atraksiyona çok ehem- miyet vermek icap eder Bu iti- barla İnhisarlar (o pavyonundaki «minyatür sigara fabrikasmı kim düşünmüşse isabet etmiş. Ufacık bir kıyım makinesi, ya" .nıbaşında gene ufacık bir sigara makinesi, birde küçük tezgüh.. Yaprak tütün kıyılıyor, sigara ya- pılıyor, ikesecikle'e konulup hal- ka satılıyor. Hilesiz, hud'asız, gül gibi sigara! Henüz kavrulmuş sr cak çekirdek kahveyi nasıl gözü- özün önünde çektirip buram bu: rem kokusiyle kese kâğıdına dol- durtarak ılık bir halde satın alır-! sanız, İnhisarlar pavyonunda da dumanı üstünde sigara satın alı- Yorsunuz! Cibalideki Kocaman Anne - Fabrikanın karnından çıktığı bal de, (annesi kadar iyi yüzen ördek yavrusu gibi), annesi kadar — hattâ bir rivayete göre daha iyi! — sigara yapmasını bilen bu yavru fabrikayı, (ve ona dadılık eden güzel işçi kızları), halk merak ve alâka ile seyrediyor... Her pavyon veya standda bu kabilden bir atraksiyon bulunsay- dı, sergi her halde daha canlı ve hareketli olurdu. Buna vağmen 8 İnci yerli mallar sergisi bilhassa bu ssne, mevsimin en güzel bir me- siresi olmuştur. Onun için ucuz eğlenceye susamış olan halk üç günden #eri akın akın oraya gidi-| yor. NOKTA P.S — İnhisarlar pavyonun- dan bahsettim de aklıma geldi. İ- dar: bu kadar güzel likörler yar» tığı hald:, meselâ pavyonun önüne küçük bir “büvet,, kurdurup, niçin “kadehi beş kuruşa likör sattırmır yor? Bu nefis içkilerin tadını pek bilmiyen halkımızın ağzi tatlanır, fena mı? ... HABER — Akşam Postasr TEMMUZ — 1988 “Milletler Cemiyetinin (7 yaşında bir çocuk itham ediliyor: Hafif meşrep olan annesinden nefrel ediyormuş ve onu hamamda yakalr yarak öldürmüş... unu,, kara g Milletler Cemiyetinde zecri ted-f birlerin kaldırılmasına ve Habeşi» tana istikraz verilmemesine dair alman karar suretinin dün sabah Musolinişe arzedildiği ve kendisi” nin bunu bilâitiraz kabul ettiği ha” ber verilmektedir. “ Bununla beraber Milletler Ce- | miyetinin evvelki günkü karar gi» nü, kara bir gün sayılmaktadır. Paris gazetelerinin Cenevrede- ki hususi muhabirlerinin hemen hepsi gazetelerine bu mealde tel- graflar çekmişlerdir. almak ndeki kararı Dün Musolini tarafından itirazsız kabul edildi “Lö Jurnal,, gazetesinde Sen Bris isimli diplomatik muhabir, “dünkü gün Milletler Cemiyeti en ezici demlerini yaşadı,, demekte- dir. Evvelki günkü müzakerelerin neticesinden sonra reis Van Zeland zecri tedbirlerin Habeşistana fay- dası dokunmuş olduğundan bahse" derken demiştir ki: “Ancak ekonomik tedbirler, hiç bir zaman toplarla tarıkların yerini tutamıyacağı için kat'i bir tesir yapmamıştır., Kurşuna dizilen Röhm'ün intikamını el Hitler yerine Ona benziyen şoförünü Nasıl öldürdüler? Bütün Nazi reisleri mutantan cenaze merasiminde bulundu ve fedakâr şoför için ağlaştılar 1934 de Hitlerin emrile öldürülen hücum kıtaları kumandanı Röhm'ün intikâmmı almak Üzere (o Almanyada gizli bir teşkilât vücude getirildiğine dair bir Fransız gazetesinin verdiği haber bilâhare Alman membalarmca tekzip edilmişti. Bu sefer de bazı İngi liz gazeteleri ayni mealde haberler ve” rirken şu yolda bir de vaka yazıyor lar: Alman gizli polis teşkilâtınm, Hitle“; ri muhafazaya memur polis sayısını iki üç misline çıkarması üzerine, ge çenlerde devlet reisine karşı yapılan suikasdin mahiyeti anlaşılmıştır. Hit- ler o bu suikastten ancak şoförünün Bulgaristanda ilk teşrinde Serbest teşrii inti- habat yapılacak Sofya, S(A.A.) — Hükümet aşağıdaki beyannameyi neşretmiş- tir: “Kral tarafından memleket ida- resi kendisine tevdi olunan hükü- met, evvelki kabinenin harici siya- setine hiç ayrılmaksızn devam edecektir. Bu siyaset, Milletler ce. miyetine bağlılık, Yugoslavya ile mukarenet, Bulgaristan ile komşu olan bütün memleketlerle sulh, an. laşma ve samimi teşriki mesai ve nihayet bütün devletlerle dostane mürasebetlerden ibarettir, Kralın geçen sene nisanındaki 21 tarihli beyannamesi kabinenin dahili siyaset programı olacaktır. Bu programın tahakkuku emrin de, kabine memleketi iktisaden canlandırmak ve iktisaden zayıf olan halk kütlelerine yardım et. mek için bütün gayretini sarfede cek ve bütün vasıtalara müracaat edecektir. Hükümet, memleketi er kısa bir müddet içinde normal bir hale koy maya azmetmiştir ve milletin hü- kümete iştiraki şartlarmı hazırla. mak yolunda evvelki kabinenin | mesaisine devam ederek önümüz- deki teşrinlevvelin son 15 günü içinde serbest teşrii intihabat yap- uracaktır.,, sayesinde kurtulmuştur. Bu havadisin ortaya çıkmasile Hitlerin şoförü Ju- lius Şrekin birdenbire ölmesindeki es" rar nihayet anlaşılabilmiştir. Avrupa bir aydır bu âni ölüm karşısında şa- şa kalmiş bulunuyordu. Şoför ancak kendi derecesindeki bir adama yakışa” cak surette ve normal bir şekilde gö” müleceğine en yüksek askeri geref ve merasimle mezara götürülmüş ve yapı lan cenaze töreninde Nazi hükümetiri Bin bütün reisleri bulunmuştu. Julius Şrek, Hitlerin tıpa tıp benzeri idi. Onu R. R. harflerile tanılan Hitler aleyhtarı gizli teşkilât (o öldürmüştür. 30 haziran 1934 gecesinde Hitlerin sağ kolu olan Ermest Roehm'i dıvara da” yayarak kurşuna dizdirdiğindenberi Röshm'in arkadaşları müthiş bir intr kam almağa yemin etmiş bulunmakta" dırlar. Bunlar adı gltında bir teşkilât viücude getir diler, Naziler şimdi herhangi bir teh" likeden ziyade bu teşkilâttan korkmak tadır. Dıvarlara ve köprü başlarına esrar" engiz eller boyuna “R. R.,, harflerini yazmakta; hükümet vesikalarının üs” tünde R. R. görünmektedir. Öldürülmek korkusu dolayısile Hit ler dalma kendi benzeri (olan goför Şreki kullanmakta idi. 15 meyısta kendilerini Bernau'ya götürecek olan otomobilde ikisi yanya na oturmuşlardır. Bütün görenler Hit” lerin yolcu yerinde oturduğu ve Şrekin de direksiyon başmâz otomobili sür” düğünü sanmışlardı. * Fakat bu sefer Hitler saçlarını ar” kaya doğru iterek şoför kasketini göz” lerinin üstüne kadar (İndirmiş ve di” reksiyon başına geçmişti. Şrek ise saçlarını Hitler gibi alar nın üstüne-yaymış ve liderin (o yerine oturmuştu. Otomobil, demiryolunun o Üstünden geçmek lâzımgelen dönemece vardı ve hızını yavaşlattı. Tam bü sırada yolun kenarina kurşun sesleri duyuldu. Yolcu koltuğunda oturan adam, bir” denbire yığıldı. Şrek ölmüştü. Hitler Bulgaristanda grev yasak edildi (Baş tarafı 1 incide) Annem öldü Bu neşeli kadının yedi yaşında” ki oğlu Cimmi, pazar günlerine mahsus clan en güzel eibiselerini giyerek, geçen sabah, polis merke- zine müracaat etmiştir. Gayet sa” kin olarak: — Geliniz! Annemi öldürdü ler! - demiştir. Yolda yürüdükleri sırada da ili ve etmiştir: — Cinayetin nasıl olduğunu ben de gördüm, Kocaman bir zen- ci, kiremitle vurarak annemi öldür dü. Polis müfettişleri, kadının na- şını banyo odasında bulmuştur. Yarı çıplak vaziyetteydi. Katil, o nun kafasını parçalamıstı. Katil, 7 yaşındaki çocuk mu? Tahkikat ilerlediği sırada, poli- sin dimağında müthiş bir faraziye uyanmıştır ki, yavaş yavaş ha! kikat gibi görünmektedir. Polisler, çocuğu uzun uzadıya istintek etmişler, günün muhtelif Yunanistanda Grev Yeniden büyümek istidadını gösteriyor Atina 5 (Hususi) — Dün, Kavals” dan sonra Pirede dö kiremit. ve tuğla &meleleri grev ilân etmişlerdir. Bunlar gündeliklerinin (o arttırılmasını ve İş saatinin tahdidini istemektedirler. Grevcilerin birçoğu çalışan ameleye mâni olmak istediklerinden polis tara” fından tevkif edilmişlerdir. Sokolodaki ipek fabrikaları amelesi 24 saatlik grev ilân etmeğe karar ver” mişlerdir. Dofnopotamideki grev hare keti hâlâ devam etmektedir. Atlandisdeki esnaf da grev ilân et miştir. “Röhm'ün o intiksmeları,İBir komünist mebus tevkif ediidi! Vukubulan grevde, ameleyi hükü”| met aleyhine teşvik eden (o komünist! mebuslardan Manolcas dün saklı bulun duğu yerde yakalanarak tevkif edilmiş tir. Açlık grevl Atina, 6 (Hususi) — Grev hareketi- le alâkadar olarak yakalanan komür nist mebus tevkifini protesto maksa” dile açlık grevi ilân etmiştir. Sofya, 5 — Hükümet, sık sık vuku butlan grevlerin önüne g*ç mek üzere yeni bir kanun lâyihası hazırlamıştır. Bu lâyihaya göre, işçiler bun- dan sonra ansızın ve grup halinde olarak grev yapamıyacaklardır. Buna mukabil patronlar da işçiyi birdenbire işinden çıkaramıyacak* lardır. Lâyihanım kabulünden sonra grup halinde işlerini bırakanlar 6 ay hapse ve 5000 leva para cez8* sına, bunları teşvik edenler de bir seneden 4 seney kadar hapse ve 5000 den 100.000 levaya - kadar para cezasına çarptırılacaklardır. Amerikada ei başinda hüngür hüngür ii Bayra mda 193 O gündenberi Nazi polisleri gözleri” nl dört açmış bulunmaktadırlar. Buna rağmen R.R. teşkilâtından kimseyi ya” kalayamadılar bu esrarengiz harfler hâlâ hükümet evrakmda, resmi daire”) kişi öldü Nevyork, 5 (A.A.) — Amerika. da istiklâl bayramı münasebetile yapılan nümayişler esnasında 123 lerin pencere öamlarmda, umumi yere kişi ölmüştür. lerde tedir, ve köprü başlarında gi Geçen yıl aynı günde ölenlerin P sa yısı 214 ü bulmuştu. sâatlerin: ne şekilde geçirdiği dair ondan tafsilât istemişler! Çocuğun verdiği cevaplar, onun zerindeki şüpheleri daha ziy: teksif etmektedir. Cürüm, gece yarısı işle: Cimmi ancak sabahleyin doku3! polisi haberdar etmiştir. Bu takdirde, cinayeti seyr ten sonra, yatmış ve sabaha ka rahat rahat uyumuş olması ikt” eder. Annesinin naşı karşısın en güzel elbiselerini de giymiş ması dikkati caliptir. Sonra lise ifade verirken gösterdiği i künet de gözden kaçmamaktadı” Çocux on defa istintak edil her seferinde ayni şeyleri söyl miştir. Castle'nin yakınları, çocuğun nesinden nefret etmekte oldul nu söylemektedirler, Faraziyeye nazaran, çocuk. nesini hamamda yakalamış ve layla kafasına vurarak onu öl müştür. Ruhiyet mütehassısları Ci yi tetkik etmektedir. Stajyer pilotlarımız Derslerini muvatfe kiyetle bitirdiler | “Moskova: 5 (A.A:) -2 Merk tayyare xlübü pilot derslerini" vaffakiyetle bitiren Türk spor” ları şerefine bir ziyafet vermiştir Türkiye elçisiyle Eidemain mimi nutuklar teati etmişlerdi" Türkiye elçisi Zekâi Apayd Türk sporcularının gördükleri tane kabulden dolayı Sovyet kümetine, Assoviakhim'in mer komitesine ve merkez tayyare K büns minnettarlığını bildirmisti! Talebrlerimizden üçü pek ikisi de iyi derece ile mezun olr lardır. Italya, Macaristandf' buğday alıyor Roma, 5 (A.A.) — Hariciye zırı Kont Çiano ile Macaristan firi arasında İtalyanın Macarist/ dan buğday satın alması hakkı” bir mukavele imzalamıştır. İstanbul Asliye 2 nci Hul mahkemesinden: Davacı Karlo Holas oğlu W fından müddeialeyh Giz: mah ları şirketi ile Beyoğlunda P. da 19 numaralı Andon aleyhir* çılan istihkak davasından de müddeialeyhlerden Andunuu nanistana gitmes; ssbebiyle de tiyenin 1 — 7 — 936 çarşamba nü için ilânen tebliğat icra edi ği halde davete icabet etmedi” den H. U. M. K. 398 ve 401 maddeleri mucibince bir ay " detle gıyap kararının ilânen © ğine ve duruşmanın 25 — 9 — cuma saat 13,30a bırakılm mahkemece karar verilmiş © ğundan yukarda gösterilen gü” saatte müddeialeyhlerden nun mahkemede hazır bulun! na ve aksi takdirde kanuni melenin gıyabında yapılacağı” lümu olmak üzere ilân olunuf« |