23 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

23 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

İstanbul ORA İRİŞ Ölçü sahiplerinin nazarı dikkatlerine ktanbul belediyesinin 936 senesine ait ölçülerin muayenesi 31 1 > akşamı sona erecektir. Müddeti içinde ayar memurluklarında İ muayene ettirip damgalattırmıyanlar hakkında kanuni ta- | “ Yapılacağı tekrar ilân olunur. | (B.) (612) Senelik muhammen kirası 60 lira olan Divanyolunda Atik Ali p Mahalle ve sokağının cami av'usundaki Atik Ali paşa mektebi Veya 938-939 seneleri mayisı sonuna kadar kiraya verilmek üze- h k arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlüğünde “ür, İstekli olanlar 450 kuruşluk muvakkat teminat makbuz ve- ubiyle beraber 25 Ağustos 936 salı günü saat 14 de daimi en- ade bulunmalırır. (t.) (291) r Hepsine 100 lira kıymet konu an Unkapanında Elvanzade mahal. in Yeşiltulumba sokağında Süleyman subaşı mektebi ankazı sa- Üzere pazarlığa konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlü- » “görülür. İstekli olanlar 750 kuruşluk muvakkat teminat mak. veya mektubiyle beraber 24 Ağustos 936 pazartesi günü saat 14 daimaş encümende bulunmalıdır. (1.) (250) Bir kilosuna 18 kuruş fiyat tahmin olunan Üsküdar belediye an- mevcut tahminen 4000 kilo kurşun satılmak üzere açık art Ya konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görülür. di olanlar 54 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubiyle 24 Ağustos 936 pazartesi günü saat 14 de daimi encümende “malıdır. (B.) (256) Keşif bedeli 23210 lira 68 kuruş olan İstanbul 11 inci ilk mek- Yapılacak tamirat ve ilâveler kapalı zarfla eksiltmeye konul- tur. Keşif evrakı ve şartnamesini istiyenler 116 kuruş mukabilin- levazım müdürlüğünden alabilirler. Eksiltme" 24 Ağustos 1936 Artesi günü saat 15 de daimi encümende yapılacaktır. Eksiltmeye Şek istiyenler Nafia Vekâletinden almış oldukları müteahhitlik kayı ve 2490 numaralı arttırma ve eksiltme kanununda yazılı ve- A ve 1741 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubiyle teklif #plarını havi kapalı zarflarını yukarıda yazılı günde saat 14 e ka- imi encümene verilmelidir. (İ.) (252) ————.—.eeeeee — İstanbul yilâyetinden: Floryada eski Çınarönü yeni İstasyon kar- ıda emlâk komisyoncusu Musta faya ait olup 1295 tarihli menafii Miye için istimlâk kararnamesi ne tevfikan vilâyet namına istimlâ- kararlaştırılmış olan 43 Yenikapı numaralı 29848 metre murabbar ?iye bütün mebani ve müştemilât ve tesisat dahil olduğu halde bi- Yeten takdir edilmiş ölün 11/022 lira 50 Küruş kiymet sâhibine teb: edilmiş ise de vaki itiraz üzeri 152 MAĞLUP FAUSTA lacağını biliyordu. Aynı zaman- lira kadar bir mevcudu kalmıştı. HABER: — Akşam Postası dün mma >» NİŞşa Ana, ilk, orta ve lise kısımları vardır Yatılı ve yatısiz talebe kaydı içinher mektep talimatnamesi gönderilir. Telefon; 44039 7 28 Ağustos - CUMA o PANORAMA Aydın demiryolu üzerinde 67-200 ve 274-4000 ıncı kilometreler deki taş ocaklarından çıkarılarak nakil ve vagonlara tahwi! edilecek | on bejer bin metre mikâp balastın icra edilen münakasasında” talip zuhur etmediğinden mezkür balastlar kapalı zarf usulile ayrı ayrı ye- niden münakasaya konulmuştur. la 1- Munakasa 7 — 9 — 1936 tarihinde saat on beşte Vekâlet Demiryollar inşaat dairesindeki arttırma, eksiltme Komisyonunda .| yapılacaktır. 2 — Bu ocaklardan çkatılacak on beşer bin metre mikâp balas- tın her birinin muhammen bedeli (21750) liradır. 3 -—- Muvakkat teminatları her birinin (1631,25) liradır. 4 -— Mukavele projesi, Bayındırlık işleri genel şartnamesi ve İmünakasa şartnamesinden mürekkep bir takım münakasa evrakı (55) İ kuruş mukabilinde Demiryollar inşaat dairesinden verilmektedir. 5 — Bu eksiltmeye girmek istiyenle: 2490 N. lı kanun mucibince ibrazına mecbur olduk'arı evrak ve vesikalarla 7 — 5 — 936 tarih ve 3297 N. İı resmi ceridede ilân edilen talimatnameye göre Vekâ- İetten almış oldukları müteahhitlik vesikasile ( teklif o mektuplarını mezkür kanunun tarifatr dairesinde hazırlıyarak 7 — 9 - - 1936 ta- ribinde saat 14 de kadar makbuz mukabilinde demiryoi'ar inşaat dairesine tevdi etmeler: lâzımdır. (461) (431) l mucibince teşekkül eden heyet tarafından tetkik ve bidayeten konan| kıyme! aynen tasdik edilmiştir. Kararnameye müzeyyel fıkrai mahsu-! sa hükmüne tevfikan bu yerlere hemen ei konulması tekarrür etmiş ol- duğü yine kararnamenin 13 üğeü maddesi mucibince ilân olunur; (B.) (630) MAĞLÜP FAUSTA Nafia Vekâletinden: IŞIK “eski,, FEVZİYE lisesi Memleketin en eski Hususi Lisesidir gün müracaat edilebilir, İstiyenlere BAHÇESİNDE ESER same erden saanen şeyma aaa Lİ Istanbul Levazım Amir- ERİUEİ LT TEATRAL REY istanbul ve Beyoğlu ile Ana dolu cihetindeki un, erzak, yem kara nakliyatın pazarlığı 24 ağus tos 936 pazartesi günü saat 14 de da yapılacaktır. İstanbul cihetinin tahmin be deli 2757 lira 60 kuruş ilk temina- tı 206 lira 82 kuruştur. Anadolu cihetinin tahmin bedeli 1075 Jira ilk teminatı 80 lira 62 kuruştur. Şartnamesi komisyonda görülebi * lir. Her iki nakliyat bir müteahhi de verilebileceği gibi ayrı ayrı da verilebilir. İsteklilerin belli saatte komisyona gelmeleri. (89) (489) EBELER ErER EEE i ,Kimyager . Hüsameddin Tam idrar tahlili 100 kurustur. Bil. umum tahlilât, Eminönü Emlik ve Eytam Bankası karşısında İzzet! Bey Hanr. 149 le demeyiniz madam, yoksa sözle-! hepten olan ne kadar insan bu w da Faustanın Dük dö Giz üzerini deki nüfuzuna da vakıftı. İşte bur! nun içindir ki Faustaya karşı cid- di bir bizmet ve itaa: gösteriyor- du. Genç kadını görünce bütün bu düşünceler aklına geliyor ve ona her seferinde artan bir hürmet his- si besliyordu. Klodin bu düşücesine bakarak Viyolettayı dört gözle muhafaza edeceği düşünülürse de o herne- dense biraz aşağı gördüğü gardi- yanlık vazifesini iki ibtiyar rahi- beye bırakmıştı. Üstlerindeki el- biseler parça parça olmuş bulunan şu ik rahibe, okuyucuların da ha- tırlıyacağı gibi, Marianj ile Filo- menden başkası değild. Klodin, Viyolettayı muhafaza i- çin tayin ettiği rahibelerin, her ne' kadar iki korkunç serseri ile ma- nevi vazifelerini ihmal ettiklerini duymuş ise de iki serseri herifin manastır içinde bulunuşu onu pek de korkutmamıştı. Fakat Faus. ta bu vaziyeti bilmiş olsaydı, mu- hakkak ki Viyolettayı bunlara em- niyet etmezdi. O, elinde büyük! bir kuvvet bulunan bütün insan:| lar gibi hizmetkârlarının kendine körükörüne sadık olduğuna inan! yordu. | Fausta müdürenin yanına girdi- .Bi zaman Klodin manastırm he- saplarını tetkik ediyordu. Sene sonuna kadar elinde ancak 6000 Her sene kral tarafından verilen paralar Üçüncü Hanrinin firarın- danberi kesilmişti. Klodin şimdi yegâne çare olarak zengin bir ta- kım asılzadelerin yardımını temin etmeği düşünüyor ve bunların bir listesini elinde tutuyordu. Fausta, Klodinden daha genç olduğu halde mevkii sebebiyle: —- Ne yapıyordun kızım? diye sordu. Gr Müdire hemen Faustanın otur- ması için bir sandalya getirdikten sonra cevap verdi: — Epeyce fakirleşen manastırın bütçesini tetkik ediyordum, ma- dam. — Neler buldun bakalım? — Eğer havadan bir şey gelmi- yecek olursa bütün manastırdaki- lerin az zamanda açlıktan ölecek- lerini, madam! Fausta hâkimane söylendi: — Allah hiç bir zaman kulla- rından vazgeçmez.. Onları çölde iken bile aç bırakmamıştır. — Haklısınız madam! Fakat Musa peygamberin asasını taşlara vurup su çıkardığı devirde yaşamtı- yoruz. Manastırın sayısız alacok- lılarma ne cevap vereceğimi bile- miyorum. — Şimdi kendinizden bahsetme- yiniz! Söyleyin bakalım, bir sene- lik masrafınız ne kadar? — Lüks şeylerden çoktan vaz- rinizin hiç birine inanm. vacağım. — Benim ne söylediğimi anlı- yor musunuz, kızınız Furkonun fe- lâketine ve ölümüne «sebep oldu Fakat bunu kat'iyyen bilmiyordu! Babası zannettiği Furkoyu çok se verdi.. Sözlerimi iyice anlıyorsu- nuz Jeğil mi? Saisüma soluk solvğa cevap verdi: — Evet, evte! Fakat bana anla- tınız, o zaman... — Sabret! Müddeismumi kızı- aızı kendi mezhebine 2öre, yani protestan olarak büyütüyordu. Saizüma, çok eski bir şeyi ha- tırlamak ister gibi elin: alnına gö- türdü: — Protestan mı dediniz? Çok- tandır böyle bir kelime işitmemiş- tim. dedi. — Aklınıza geliyor mu? Baba- nız da katolik değildi. — Hayır, hayır.. Biz hiç bir za! man Katoliklerin kilisesine gitmez! dik., — Sizlere Hügno derlerdi. Müd- deiumumi Furko istemişti ki, Jan.. Çingenenin gözleri sevinçle par- Jıyarak: — Jan! diye tekrarladı. — Furko kızınıza bu ismi ver- mişti, O kızınızın protestan olarak büyümesini istiyordu. Sizin baba- nız da aynı mezhepteydi.. — Evet, yazık ki öyle!.. Bu mez» ğurda can verdi! Büyük bir kismı da ağır işkenceler altında inledi- ler! — Oyle ise şimdi. Furko ile kı- zınızın ne gibi tehlikelere düşebi- leceklerini düşünün!., — Biz de aynı tehlikelerin teh- didi eltında idik! — Doğru.. Furkoyu da kâfir saydilar ve bir hapishaneye ata- rak ömrünün sonuna kadar bırak- madılar.. — Onu haber vermişlerdir!.. E- ğer > casusu bir tanıyarak olsam... Kalbini oyardım, : Fausta yavaş yavaş devam etti: — Ben bu casusu biliyorum. Fa- kat o bir kadındır.. Bir genç kız.. — Bu pek müthiş! Nasıl olur da bir genç kız bu biçarey: ölüme ve belki de müthiş bir işkenceye tes- lim edecek kadar cesaret göstere- bilir” — Haklısınız... Pek müthiştir... Çünkü, zavallı Furkoya hakikaten işkence yapıldı.. Bir sa'ibin üzeri- ne gerilerek ölünciye kadar bekle- tildi. Saizüma titriyerek: -— Pek korkunç! Pek korkunç! diye kekeledi, bu işe sebep olan kız da aynı şekilde ölmelidir. Bu söz Faustayı da #tretti vet —— Tabii değil mi ya? diye söy- lendi,” 7; # | Topharede satınalma #omisyonun *