6 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

6 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

“ ERER (içer musunuz 7 | Pil gibi deve dâ müthiş kin bes ler. Yalnız dev& A a birir olduğun - “dan © kendisine fenalık yapandan intikam almak için uzun müddet bekler, müna - Sip fırsat kollar. Buna © mukabil kendisine iyilik — yapanı da hiç unutmaz. Deve çölde günde 50-60 kilo- metre yal yapmaktadır. Yola çık sazdan evvel karnı doyan ve bol Su içen develer, bir damla su içe meden kışı 19, yaznı da 12 gün bilifasıla yol yürüyebilirler. Ne Deve sahibini tanır ve bazan sahibinden bay. kasını © sittma bindirmez. Sırtında yabaner ol « duğunu hisseden deveyi” ayağa kaldırtarım imkânı yoktür., katliâmile ma raf en büyük kötliğm doku.- zuncu Şarlin an- nesi olan Kate - rin âö Mediçi ta ralından emre « dilmiştir. KE Kurunu vusta - da bekçiler ayni zamanda hem saat vazifesi bem bugün ga- zetelerin yaptık Ter vüğifeleri görürlerdi. Ellerinde fenele sokakları do- ağırlarken hem saatin kaç oldü- ğunü hen de son havadisleri yük sek ssele boğırırlardı. Kv köprü için lâzım olan «parayı te darik.- e mek üzere hü - « hustlsi müesseselerin rek- cene inuhtevi posta pulları gikarmaya başlamıştır. ya vardır, Anmeleri bile ayırdedemiycdr ! b ağa Birleşmiş Amerika cumhuriyetlerinin meşhır Morlok dördüz Jerini ayırt etmekte ekseriya anneleri bile güçlük çekmektedir. Bu resim geçenlerde Mişigan şebrinde yapılan bir . şenlikte halka takdim edilirken çekilmiştir. Soldan itibaren isimleri Ede ma, Vilma, Sara Ve Helendir! Eskimolarda da bahar şenlikleri Dünyanm her tarafında millet ler ilkbaharı kutlulamak özere sayısın ilk günü bayram yapar- lar. Şimal kutbunda: yaşayan Eskimolar bile mayısın birinde bayram yapmaktadırlar. Yalnız onların bayramı çiçek ve yeşillik le alâkadar değildir, rira şimal kutbunun buzları üzerinde ne batata hayat yoktur. Buna mukabil, mayıs ayı Es- Kimolar için bereket ayr Sayıl. maktadır. Çiliküi #kbahar.;baş- lar başlamaz, Bskimoların başlı" ca yiyeceğini teşkil eden Somor balıkları kutba akın ederler. Es- kimolar, mayısın birinden itiba- ren Somon avına gıkarlar ve ka- sa bir müddet zarfında bir yıllık pafakalarını temin ederler. Bu sebeple mayısm ilk günü büyük merasimle tes'it edilmek tedir. Sabahleyin erkenden kö” pekler koşulu kayaklara binen kadınlı, erkekli halk deniz kenan rında diken” ağacından mamul büyük heykelin önünde toplanır altı, yedi metre büyüklükteki bu heykel mayısın ilk günü muhte if hediyelerle süslenir. Öğleye doğru Eskimoların büyüğü bir mutuk irat ederek heykelden meb gül Pok ve Somon balığı verme" sini diler, Bundan sonra orada bulunanlar yüzlerini şimele çevi rerek, hep bir ağızdan — ilâhiler söyler ve korkunç sesler çıkarır Jar, Eskimolar bu suretle cinler. ler, perileri korkutarak kaçın drklarmır zannetmektedirler. Bundan sonra korkunç maske H adamlar şimale, cenuba, şarka ve garba doğru koşarak sözde cin ve peri uzaklaştırırlar, Bütün bu yorucu merasimdea sonra Eskimolar deniz kenarına inerek beraberlerinde getirdikle- ri yiyeceklerle mükemmel bir siyafet çekerler ve akşama kadar sahilde eğlenmek suretile ilkban barı tev'it ederler. Bazı riyafete Jer günlerce devam eder. Dünyadaki büyük şeyler * Dünyanm en büyük çölü Saharadır. * Dünyanın en büyük kütüp” banesi Parisin milli kütüphanesi dir, İçinde 1.000.000 cilt / kitap vardır, amam Der Türe Başlayın veriri aa. in sakin dalaşıyartardı. Tam Du serada iğ. Yarından biri, sesktan bir Lakem, eveviamm geliltini gürdü ve arkadaşlarına tekiikeden habar yardı. ŞEN F KRALAR Bir insanın er- Kadın — On par para istiyordur, İşte sana kek para. — Dilenci im- Kik varsa bu kuruşun yerine iki «. Çosuk — Baba- ciğim, . Sultan Sölim ne saran ölmliştü. Bübe — Hot haiz can oğlüm Çocuk — Öylerise. Yakin. evvel birtavşan görüüm. Dikkat ediniz? Jkvcı, — Ne derek istiyotsun. Tavgından o korktuğumü me sannediyorsun? - Tuta — babasile otomobille uzun bir gezinti yar pıyordü. Otoma bil bensin al- venin ölen Salad de sin bulunan yerleri nasıl keşfe - derler de tulumbalarını bep ora lara yerleştirirler?... Mikoşyaklar ha- sizle göbret Bir gün İskeçe yalının biri ine gilirler tarafin dan tertip edilen bir sürpriz zi - yatetine davet ediltniş. Adet mmü- elbince, herkes © beraberinde bir gey getiretekti. Nitekim davetli- — istikbalde ne olmak istiyor san bakalım? — Ben mi amca? Dektor ola- cağım! — Doktor ma ? — Tabil, çünkü doktorlar dai- sü çök para kazanayorlar.. Orman bekçisi — İşte kuru ©- dunları çalanı nihayet yakala. dm, tesi günü ev- den saat Kaçta çıkacağını bulmak Bu oyum tam kâğıtla, yani 52 ile yapılır. Evvelâ, (birli, öleli, üşlü, dörtlü, beşli, altı, yedili, sekizli, doküzlu, onlu, an ve bitli onlu ve ikiliyi ayarsız. Bu köğrtlar aşağldalâ tarzda sıralanmalıdır: Birli saat biri, (ikili ikiyi, ve Mhu Onlu ve birli saat on biri, © Onlis ve ikilİ on. ikiyi gösterir. Bir sast kalan teşkil edösek tarzda masanın üstüne: katılık bitlardın bisi üstünde ayal zata bir işaret koydurum. Farzedelim kib Bağır selâz- li, hatırdan geçirilençikma santi de on bir olun; | ününe İşaret Konan kdiğidn rakama on s6 Miz veya otuz İki, yahtıdi da'en sekizin tnisillerinden “birini ilâve ediniz. Misal: 324540 Oyuna iştirak eden zat hatırım da tuttuğu rakamdan — başlaya- ral kırka kadar saymağa ve sağ dan sola doğru sayarken her de- dasında bir kâğıda o dokunmağı Ge durduğu kâğıdı ters çeviriniz. Bu kâğıt, oyuna İştirak eden ax damın ertesi gün çıkmak Üzere hatırımda tuttuğu rakamı göste- redeketir. — O hakle Ali. Bir smetlik şömsvar, ben gelinceye kadar © tomebilimi bekleyiniz! Bulmaca Ben öyle altı harfli bir-kelime- yim ii bütün Türkler icap celerse görelim için canlarını — verirler, 6, ve 3 üncü hârflerim damat Tarımda dölüşan mayil, 1, 2 ve3 üne6 harflerim de Fransızca ayni manaya gelir, ingilisce bizi aydın İstan varlığın karşılığıdır. Türe ge satmak ilinin ernri hazıridii | 3.2,4,$ ve'6'ımcı hartlerim deo” dun Wesmeye yarayan ülerimlerai! dadır. Berr neyim? bir bünçuke ikimetye" bir #ira, içtim cüye de 75 kuruş mükâfat veri - iecek ayrıca ikiyüz kişiye de mabi telif hediyeler bağışlanacaktır.