6 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

6 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

HABER — ÇOCUK HAFTASI ANAL MER MALDA BiR sıvacı çağınman, İYTMOR GaLisA, 22 — Esrsrengiz Tayyare İtalyan üllni büsbütün asabi - aeşerek: “he isterseniz yapınız, — dedi. Hâkim rolünü ifa ettiğinize taj- men siz de beni kaçıranlar — gibi alelide haydutlarsıız.. Beşeri - den kurtaraca üm için © sizden Reisin bir işareti (o üzerine iki müsellâh muhafız İtalyan me yaklaşarak, elin bağırmakta olan Italyan profesörünü zorla mahkemeden çıkarıp hapishane .ye götürdüler. Mahkemede sü- künet iade edilir edilmez reis sö- «ali diğer mazmunlara verdi. Başta Alman âlimi olmak üze- Te, Avusturyalı, Fransız, Ameri- Kah âlimler yekdiğerini müteakip müdafaalarmı okudular ve tama- pile easum olduklarını beyan © ederek müddeiumuminin ittiham larını şiddetle reddettiler. © Son olarak söz alan © general Campbell de şunları söyledi: “Şahsımı mlldafan etmiyece Bini evvelce söylemiştim. Rui Sona kendini müdafa icin tek #andalyesinde oturmakta — olan muhterem arkadaşlarımın benim le uzaktan bile hiç bir işleri ol madığını, hattâ buraya gelince « ye kadar kendilerini tanımadığı mi tekrar etmeği kendime bir va- sile addediyorum. — Bu itibarla eğer benim herhangi bir kabaha- tüm varsa bu kabahat münhasıran şahsıma aittir. Ve bu kabahatin cezanı da yalnız ben çekmeli yim. Reis — demek kabahatli olduğu uzu itiraf ediyorsunuz? General — Kabahat işlediğimi üilmiyorum. . Ben daima vazife mi yapmış bir adamım. Vazite- sini ifa etmek bir kabahatse, bu- na bir diyeceğim yoktur. fakat sizi temin ederim ki vazifemi a ederken bile tek başıma hare. ket ettim Ve bu — arkadaşlardan hiçbirini tanımıyordum: Müddeiumumi o — Şeriki cü- rümlerini kurtarmak için mahke- meyi iğlal etmek istiyor. Maz- Bunların ötedenberi biribirile teş dikimessi ettikleri sabit olmuş Vermek âdetim değildir.. Esasen bu komedyayı daha fazla uzat maya mahal yoktur.. Bütün söz- lerimin hiç bir faydası olmuyaca- ğına kanl bulunuyorum. Bizi bo- Şu boşuna yormaktan ise kararı nızı bir dakika evvel veriniz, hem biz kurtulalım, hem siz. Yalnız unutmayınız ki siz de dünyada «şi bulunmaz bir katilin elinde ölet oluyorsunuz.. Bir gün yap- tiklarmıza pişman olacaksınız.. Şeliniz olan katil herhalde size de fenalık yapacaktır. Akbar Pi- gözün ırkınıza mensup binlerce Hintliyi öldürdüğünlü unutmayı- Biz.. Irkdaşlarınızı bu canava - tın pençesinden kurtarmıya çalış tığım için kabahatli oluyorum? Mahkemenin dünkü reisi hakika- wi anladığı için şelinize âlet ol mak istemedi.. Bu ihtiyar ve na- muslu adam bugün Akbar Firo- zun sulkasdine © maruz kalmış, ölüm döşeğinde yatmaktadır. İngiliz gereralinin bu. sözleri bilhassa çavuş Üzerine oçk derin bir tesir yapmıştı. Vaziyeti bildi vin İneğin yeneralmin ânğre el Köleliğin ugasınan evvei A- merikada bir fıçı tütüne bir c- sir satılmakta idi. Resmini | gördüğünüz esir kadın 1692 senesinde Amerika » mın Kerjini vilâyetinde yüz ki- loluk bir fıçı tötün mukabilinde satılmıştır. göni bir türlü kestiremiyordu. Nihayet vaziyeti mütalea ve vakit kazanmak için mahkemeyi tehir etmekten başka çare bul- madı ve arkadaşları ile görüşerek şa kararı tebliğ etti: — Mahkeme müdafaalarmıza dinledi. Karar yarın tebliğ edile cektir. Maznunlar ayni merasimle ha» pishaneye nakledildikten sonra, gavuş Akbar Firorun © odasına koşarak olup bitenleri bütün tat- Harflerle resim wemyorur